برنامه نویسی

3 کاری که بهترین توسعه دهندگان ارشد انجام می دهند

کار تحت مراقبت یک توسعه دهنده با تجربه تر می تواند باعث ایجاد یا شکستن حرفه یک توسعه دهنده جوان شود. در اینجا 3 کاری وجود دارد که بهترین توسعه دهندگان ارشد انجام می دهند.

توسعه دهندگان ارشد

یک توسعه دهنده ارشد این عنوان را به دست آورده است. آنها جنگ به راه انداخته اند و پیروز شده اند، روزها و شب های طولانی را پشت سر گذاشته اند و بر مبهم ترین موانع غلبه کرده اند. حالا با تمام مشکلاتشان باید با شما دست و پنجه نرم کنند. خیس شدن پشت گوش و خطر در صورت عدم نظارت. به سختی منصفانه به نظر می رسد، اینطور نیست؟

این لعنت بر چنین ثروت عظیمی از دانش است. آن‌ها در طول سال‌ها آنقدر جمع‌آوری کرده‌اند که نمی‌توانند همه آن‌ها را همزمان به کار ببرند. آنها باید تفویض کنید تا کارآمد باشد. آنها چگونه انتخاب می کنند که چه چیزی و به چه کسی منتقل شود؟ خوب این همه بخشی از چالش جدید آنهاست.

من مدتی را به عنوان یک توسعه دهنده جوان گذرانده ام و به اندازه کافی خوش شانس بوده ام که تحت مراقبت چند نفر از سالمندان باشم که با توجه به کوه دانش متفاوتی که در این مدت کوتاه به دست آورده ام، تجربه من را بسیار خوشایند کرده اند. زمان. من می خواهم به ویژگی هایی که آنها نشان می دهند اشاره کنم که من بیش از همه آن را تحسین می کنم و عمیقاً از آنها قدردانی می کنم.

صفات ضروری

با توجه به اینکه مسئولیت نظارت بر یک پروژه یا حتی چندین پروژه استرس زا است، دیوانه وار است که فکر کنیم توسعه دهندگان ارشد صنعت فناوری همچنین اساساً باید در همان زمان کودک بنشیند. حتی قبل از اینکه آنها مجبور شوند توسعه دهندگان بی تجربه را وارد این ترکیب کنند، خیلی چیزها ممکن است اشتباه پیش بروند. 3 از مهمترین صفات برای داشتن یک توسعه دهنده ارشد موفق، به نظر من،

  • توجه
  • صبر
  • خوش بینی

بذار توضیح بدم شما، که مانند من، توسعه دهنده جوان در این ترتیب است.

توجه

منظورم این نیست که همه آنها باید کبوتر باشند و وقتی صحبت می کنید موهای شما را از چشمانتان پاک کنند، منظورم این است که آنها باید حواسشان را جمع کنند حتی وقتی از دور است. آنها باید میزان خوبی از احساس شما هم از نظر حجم کاری و هم در زندگی به طور کلی داشته باشند. لزوماً تمام جزئیات هر حرکت شما نیست، اما آیا خوشحال هستید؟

دلیل این امر این است که اگر راضی نباشید، کار خوبی تولید نخواهید کرد و این به معنای کار بیشتر در آینده است، زیرا کدی که شما متعهد می‌شوید به اندازه کافی خوب یا در مهلت‌های تعیین شده نیست. به سادگی تماس روزانه با شما تمام کاری است که یک سالمند خوب انجام می دهد، اما یک سالمند عالی در صورت نیاز اقدامات لازم را انجام می دهد زیرا آنها تجربه دارند تا بتوانند این کار را به طور موثر انجام دهند.

این اقدام نباید یک ژست بزرگ باشد، گاهی اوقات فقط چند کلمه راهنمایی یا یک جمله “نگران نباش، من هنوز هم چنین روزهایی دارم” کمک زیادی به یک توسعه دهنده جوان غرق شده برای کنترل همه چیز می کند.

صبور

اغلب توسعه‌دهنده ارشد تیم کسی است که واقعاً با ضرب‌الاجل‌ها روبرو می‌شود. آن‌ها کل پروژه را به معنای «تصویر بزرگ» می‌بینند، بنابراین قبل از هر کس دیگری تأثیرات ضربه‌ای یک مهلت از دست رفته را نیز پیش‌بینی می‌کنند. با وجود این بار، بهترین توسعه دهندگان ارشد می توانند فشار را متعادل کنند و در عین حال صبر و حوصله زیادی با تیم خود نشان دهند، و زمان لازم را برای کشف راه حل ها به روش های خود اختصاص دهند و بنابراین خود را به توسعه دهندگان قوی تری در این فرآیند تبدیل کنند. این یک سرمایه گذاری است که در آینده فقط سود سهام را پرداخت می کند، اما البته، ارشد بسیار محترم ما قبلاً این را می داند.

بخشی از این صبر توانایی جلوگیری از خشم و خشم مشتری مخوف (و اغلب آشفته) است. آنها رگبار سوالاتی مانند “خوب، چرا هنوز انجام نشده است؟” به طوری که کسانی که تحت مراقبت هستند می توانند ذهن خود را روشن نگه دارند و فقط روی کار پیش روی خود تمرکز کنند. آنها می دانند که به محض استقرار و تحویل، تمام آن انرژی منفی به هر حال تبخیر می شود.

خوشبین

درک این نکته مهم است که این بدان معنا نیست آدم ساده خوش بینی برنامه نویسی به هوای عمل گرایی نیاز دارد و سال ها فکر کردن به آن منجر به این می شود که یک توسعه دهنده ارشد تا این حد تمایل داشته باشد. منظورم خوش بینی نوعی ایمان است. ایمان به دانش‌آموزان برای غلبه بر موانعی که نیاز دارند، ایمان به اینکه آیا واقعاً گیر کرده‌اند یا خیر و ایمان به توانایی‌های خود برای ارائه منابع یادگیری لازم و نقشه‌های راه برای تبدیل شدن به یک توسعه‌دهنده توانا.

این نوعی خودکنترلی است که پدر در اولین باری که فرزندش بدون تثبیت کننده دوچرخه سواری می کند، نشان می دهد. همان‌قدر که می‌خواهند در یک محافظت قدم بگذارند، می‌دانند که باید فضای شکست را ترک کنند تا بچه رشد کند، قوی‌تر شود، بهتر شود و رشد کند. آنها می دانند که اگر بتوانند جلوی خود را بگیرند، نتیجه خواهد داد.

چند نمونه

هفته‌ی گذشته، من هفته‌ی وحشتناکی را پشت سر گذاشتم، بعد از اینکه پروژه‌ای را که کاملاً توسط مشتری تحویل داده بودم، پشت سر گذاشتم و مجبور شدم آن را تقریباً مستقیماً به تابلوی نقاشی برگردانم و یکسری چیزهای (در جلو) را اجرا کنم که من بسیار ناآشنا و بسیار خیلی ناخوشایند با من یک هفته تمام، اگر نه بیشتر، برای امتحان کردن کتابخانه‌های مختلف جاوا اسکریپت برای دریافت یک فرم ورودی برای اجرای ترفندهای بیشتری از سیرک تلف کردم و به طور جدی ذهنم را از دست داده بودم. باورم نمیشد اینقدر طول بکشه و فقط پیشرفت نمی کند

من عصبانی بودم. هم در موقعیت و هم خودم. با این حال، توسعه دهنده ارشد من؛

  • هرگز به من هجوم نیاورده و مرا تحت الشعاع قرار نداده است
  • هرگز از زمان تلف شده ام شکایت نکردم
  • مرتب با من چک می کرد
  • به من زمان داد تا گزینه های زیادی را بررسی کنم

انگار این کافی نبود، پس از حدود یک هفته و بدون اینکه من حتی متوجه شوم، او یک پروژه کوچک کاملاً متفاوت را برای من پرتاب کرد که در PHP بود که من در آن مهارت بسیار بیشتری دارم. بعد از ظهر آن را حذف کردم، بنابراین او به من غذا داد. یک وظیفه اضافی برای docker کردن برنامه که من نیز نسبتاً سریع آن را مدیریت کردم. دو چیز، که اگر در کنار هم با چیزی که من در آن گیر کرده بودم مقایسه شود، احتمالاً کمی پیشرفته تر در نظر گرفته می شود. قطعاً این یک تقویت روحیه بود.

روز بعد، همان پروژه و این بار فقط به دنبال بازسازی برخی پرس و جوهای SQL (که مورد علاقه من است) و که احساس می کردم گلوله ها از روی من پرتاب می شوند. به جاوا اسکریپتی که مرا شکنجه می‌داد برگشتم، کل شعبه‌ای را که یک هفته در آن سپری کرده بودم حذف کردم و یک راه‌حل کاملاً کارآمد را در عرض چند ساعت تولید کردم. به لطف تکنیک های حواس پرتی روز قبل، من هم به وقت تلف شده آویزان نشدم!

به لطف توجه، صبر و ایمان سالمندم به من، سرانجام توانستم بر چیزی غلبه کنم که مشخصاً یک هفته پیش قادر به انجام آن نبودم، به علاوه تجربه ای را به دست آوردم که امیدوارم به من کمک کند تا آنقدر درگیر مشکلی نشم. آینده.

من سپاسگزارم.

محیط ایجاد شده

شما فقط از یک مثال اخیر می توانید ببینید که شما کاملاً حق دارید به محیط کاری من حسادت کنید زیرا خدای من این محیط پرورش دهنده است. به لطف داشتن این نوع پشتیبانی در 2 سال گذشته، می‌توانم با اطمینان بگویم که به عنوان یک توسعه‌دهنده توانایی بیشتری نسبت به سال‌هایی که در این صنعت داشته‌ام، هستم. من اعتماد به نفس قابل توجیهی دارم زیرا روی نرم افزار واقعی که توسط برخی شرکت های بزرگ استفاده می شود کار کرده ام زیرا نه تنها مطالب درست را آموزش داده ام بلکه به من فرصت داده شده است استفاده کنید آن دانش برای ساختن چیزی که بخشی از چیزی با اهمیت واقعی است.

من مشتاقانه منتظر کار هر روز هستم زیرا همیشه چالش برانگیز است اما هرگز ترسناک نیست و می توانم به آنچه ساخته ام و بخشی از آن بوده ام با افتخار نگاه کنم. این تیم بزرگی است که بخشی از آن باشید.

نتایج

تکرار نمی کنم که در مدت کوتاهی مقدار زیادی تجربه به دست آورده ام… اما واقعاً دارم. نه تنها این، با این حال، من واقعاً معتقدم که آینده گروهی که من عضوی از آن هستم، آینده بسیار خوبی خواهد بود، زیرا موج بعدی توسعه دهندگان جوان بعد از من، سیستم پشتیبانی قوی و راهنمایی های باورنکردنی را در پیش دارند. این تیم در حال حاضر به برخی از شاهکارهای بزرگ دست یافته است، در حالی که من را کوچکتر کرده است، بنابراین من فقط می توانم موفقیت نمایی را در افق ببینم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا