ارز دیجیتال

کارشناسان تفاوت های کلیدی بین تراست بیت کوین را برجسته می کنند

منبع: AdobeStock/24K-Production

صخره سیاه اخیراً درخواستی برای ETF بیت کوین به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ارسال کرده است.

در حالی که برخی ممکن است فکر کنند که غول سرمایه‌گذاری برای ETF یا تراست با ویژگی‌هایی شبیه به Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) درخواست می‌کند، تفاوت‌های خاصی بین این دو محصول وجود دارد.

برای اولین بار، محصول iShares بلک راک، که از نظر فنی یک اعتماد است، امکان بازخریدهای مشابه با ETF را فراهم می کند. در مقابل، به گفته نوئل آچسون، سردبیر Crypto is Macro Now، GBTC فاقد این عملکرد است.

او افزود: “بازار “اعتماد” را می شنود و فکر می کند که مانند GBTC بدون بازخرید خواهد بود، اما در اینجا اینطور نیست.

تفاوت کلیدی بین الف بیت کوین (BTC) ETF و اعتماد در توانایی خرید بیت کوین در پایان روز معاملاتی برای تطبیق دارایی های صندوق با قیمت معاملاتی آن است که فقط یک ETF می تواند انجام دهد.

از سوی دیگر، تراست یک پرتفوی ثابت است که توانایی تعدیل دارایی‌های خود را ندارد و بنابراین اغلب با حق بیمه یا تخفیف متفاوتی نسبت به ارزش دارایی‌های اصلی خود معامله می‌شود.

به عنوان مثال، GBTC سال‌هاست که با حدود 40 درصد تخفیف نسبت به ارزش خالص دارایی معامله می‌کند، که باعث شد Grayscale به دنبال تاییدیه SEC برای ETF بیت کوین باشد.

این شرکت حتی پس از رد این تبدیل توسط SEC شکایت کرده است، که در حال حاضر در دادگاه واشنگتن دی سی با تصمیم نهایی در حال انجام است. اواخر امسال.

Grayscale استدلال کرده است که قیمت نقدی بیت کوین در هر دو ETFهای نقدی و آتی در معرض خطرات یکسانی است، بنابراین تایید یک محصول و عدم تایید محصول دیگر منطقی نیست.

SEC دارد گفت که مخالفت آن با ETF نقطه ای Grayscale «معقول، منطقی توضیح داده شده بود، با شواهد قابل توجهی پشتیبانی می شد و به متن قانون مبادله وفادار بود.

ETF بلک راک از بالاترین استانداردهای ممکن تبعیت می کند.

بلک راک فاش کرده است که قیمت گذاری صندوق بیت کوین نقدی آن روزانه بر اساس نرخ مرجع بیت کوین CF CME محاسبه می شود که “ارزش تصوری معاملات بیت کوین را در صرافی های اصلی بیت کوین جمع می کند.”

این به آن شرکت سرمایه گذاری اجازه می دهد تا به طور قابل اعتماد قیمت نقدی بیت کوین را ردیابی کند و برخی از نگرانی های SEC را برطرف کند.

iShares Bitcoin Trust از BlackRock استفاده خواهد کرد کوین بیس حضانت به عنوان متولی آن iShares Bitcoin Trust جدید در فهرست قرار خواهد گرفت نزدک تبادل.

شایان ذکر است که از آنجایی که BlackRock بزرگترین مدیر پول جهان است، با 9.1 تریلیون دلار دارایی تحت مدیریت در پایان سه ماهه اول سال، SEC نمی تواند به راحتی درخواست آن را رد کند.

جو کنسورتی، تحلیلگر بازار کریپتو، در توییت اخیر خود گفت: با توجه به شهرت آنها، این بیشترین احتمال را در بین تمام تلاش‌هایی که برای ETF انجام داده‌اند، دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا