شبکه های اجتماعی

15 بهترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای سئو در سال 2024 (رایگان + پولی)

Summarize this content to 400 words in Persian Lang

به دنبال بهترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی هستید؟ شما در جای مناسب هستید.

هدف قرار دادن کلمات کلیدی مناسب، بهترین شانس را برای رتبه بندی در گوگل و هدایت ترافیک جستجوی ارگانیک به وب سایت شما به ارمغان می آورد، به همین دلیل است که همه استراتژی های خوب SEO با تحقیق دقیق کلمات کلیدی شروع می شوند.

در زیر، بهترین ابزارهایی را که می‌توانید برای کشف کلمات کلیدی شاداب، پرحجم و کم رقابتی که رقبای شما درباره آن‌ها نمی‌دانند، استفاده کنید، مقایسه می‌کنیم. و برای کمک به شما برای شروع، نحوه استفاده موثر از هر یک از آنها را نیز توضیح داده ایم.

بهترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی – مقایسه

شماره 1 – رتبه بندی SE

رتبه بندی SE انتخاب برتر ما است چندین ابزار مفید برای تحقیق کلمات کلیدی را در یک پلتفرم در اختیار شما قرار می دهد و یکی از بزرگترین پایگاه داده های کلمات کلیدی در بازار را دارد. همچنین نسبت به هر ابزار دیگری که آزمایش کرده‌ایم، ارزش پولی بهتری دارد.

به عنوان یک پلتفرم همه کاره، رتبه بندی SE با ابزارهای مختلفی برای کمک به تلاش های سئو شما همراه است. اما مواردی که بیشتر برای تحقیق کلمات کلیدی مفید هستند، ابزار تحقیق کلمات کلیدی، ابزار تحقیق رقابتی، گروه‌گر کلمات کلیدی و ردیاب رتبه هستند.

من دوست دارم از ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای کشف و ایده پردازی استفاده کنم. شما فقط یک یا چند کلمه کلیدی seed را وارد کرده و آنالیز را بزنید. سپس، گزارشی را با همه چیزهایی که باید در مورد آن کلمه کلیدی بدانید (از جمله دشواری، حجم جستجو، CPC و غیره) و همچنین فهرستی طولانی از ایده‌های کلیدی مرتبط و مشابه بارگذاری می‌کند.

برای استفاده از ابزار Competitive Research برای یافتن ایده های کلیدواژه، URL/دامنه یکی از بزرگترین رقبای خود را وارد کنید. سپس به پایین بروید تا جایی که کلمات کلیدی ارگانیک را می گوید و گزارش را باز کنید. در اینجا، فهرستی طولانی از تمام کلمات کلیدی که آنها برای آنها رتبه بندی می کنند، پیدا خواهید کرد و می توانید جستجو کنید تا ببینید آیا کلمات کلیدی برای رقابت با آنها وجود دارد یا خیر.

هنگامی که تعدادی ایده بالقوه کلمه کلیدی را با ابزارهای بالا پیدا کردید، می توانید آنها را به ابزار گروه کننده کلمات کلیدی رتبه بندی SE تغذیه کنید تا آنها را بر اساس شباهت نتایج SERP در خوشه های کلمات کلیدی گروه بندی کنید. این مفید است زیرا به شما امکان می دهد چندین کلمه کلیدی مرتبط را در یک پست هدف قرار دهید، به جای ایجاد یک پست جداگانه برای هر یک از آنها.

همانطور که شروع به ایجاد پست در مورد کلمات کلیدی می کنید، می توانید رتبه بندی خود را در ردیاب رتبه بندی کلمات کلیدی داخلی SE Ranking دنبال کنید. به علاوه، پست ها و صفحات خود را با سایر ابزارهای سئو مانند جستجوگر سئو داخلی، ممیزی سایت، ابزارهای بک لینک سازی و غیره بهینه کنید.

مزایا و معایب

چندین ابزار تحقیق کلمه کلیدی در یک (ردیاب رتبه، تحقیق رقابتی، ابزار پیشنهاد کلمه کلیدی و غیره)

همچنین با سایر ابزارهای سئو ارائه می شود

پایگاه داده کلمات کلیدی بزرگ

شامل تمام معیارهای کلیدواژه مورد نیاز شما است

بدون افزونه کروم

کمی منحنی یادگیری

قیمت گذاری

برنامه ها از 55 دلار در ماه شروع می شوند، 20٪ با صورتحساب سالانه صرفه جویی می کنند. با یک دوره آزمایشی رایگان 14 روزه شروع کنید.

بررسی رتبه بندی SE ما را بخوانید.

شماره 2 – منگول

منگول ها یکی دیگر از پلتفرم های همه کاره است که با یک ابزار قدرتمند تحقیق کلمات کلیدی، به علاوه چهار ابزار مفید دیگر برای برنامه ریزی کمپین های سئوی شما ارائه می شود.

ابزار تحقیق کلمات کلیدی Mangoons KWFinder نام دارد و استفاده از آن بسیار آسان است. شما فقط یک کلمه کلیدی یا دامنه را وارد می‌کنید، و آن هزاران ایده برای کلمات کلیدی مرتبط با سئوی کم برای شما ایجاد می‌کند.

در کنار هر کلمه کلیدی، می توانید معیارهایی مانند حجم جستجوی تخمینی ماهانه، میانگین CPC، میانگین رقابت در PPC و دشواری کلمه کلیدی (KD) را مشاهده کنید.

KD Mangools معیار اختصاصی پلتفرم است و من متوجه شده‌ام که معمولاً بسیار دقیق است. آنها آن را بر اساس قدرت پروفایل پیوندهای رقبای برتر برای هر کلمه کلیدی در گوگل محاسبه می کنند.

من همچنین بسیار دوست دارم که Mangools داده های Trend را برای هر کلمه کلیدی به شما می گوید، بنابراین می توانید ببینید که حجم جستجو در طول زمان چگونه تغییر کرده است.

به غیر از KWFinder، ابزارهای SERPChecker و SERPWatcher Mangools نیز برای تحقیقات کلمات کلیدی مفید هستند.

SERPChecker SERP ها (صفحات نتایج موتورهای جستجو) را برای هر کلمه کلیدی مورد نظر تجزیه و تحلیل می کند و معیارهای اعتبار را برای همه سایت های دارای رتبه برتر (مانند DA، PA، CF، TF، و غیره) در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید به راحتی رقابت را ارزیابی کنید.

و SERPWatcher اساساً یک ابزار ردیابی رتبه کلمات کلیدی است. این به شما امکان می دهد بدانید که موقعیت های رتبه بندی ارگانیک شما برای کلمات کلیدی ردیابی شده بالا یا پایین می رود.

مزایا و معایب

استفاده بسیار آسان

جستجو بر اساس کلمه کلیدی یا دامنه

پنج ابزار در یک (KWFinder، SERPChecker، SERPWatcher، SiteProfiler و LinkMiner)

طرح های مقرون به صرفه

متریک هدف جستجو وجود ندارد

جستجوی روزانه کلمات کلیدی محدود

قیمت گذاری

طرح رایگان در دسترس است. برنامه های پولی از 29 دلار در ماه شروع می شوند و با صورتحساب سالانه 35٪ تخفیف دریافت می کنند.

بررسی Mangools ما را بخوانید.

شماره 3 – امتیاز صبح

امتیاز صبح سرگرم کننده ترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی است که من امتحان کرده ام. این تنها ابزاری است که با اعطای امتیاز XP برای انجام کارهای مهم، سئو را شبیه سازی می کند. و علاوه بر آن چند ویژگی بسیار جالب دیگر نیز دارد.

ابزار تحقیق کلیدواژه اصلی مانند اکثر پلتفرم‌های دیگر کار می‌کند: شما یک کلمه کلیدی seed را تایپ می‌کنید و Morningscore هزاران پیشنهاد مرتبط را برای انتخاب شما ایجاد می‌کند.

در کنار هر پیشنهاد، تمام معیارهای معمول، مانند حجم جستجوی ماهانه، CPC و دشواری را خواهید دید.

اما علاوه بر آن، “حداکثر امتیاز صبح” هر کلمه کلیدی را نیز به شما نشان می دهد که من واقعاً آن را دوست دارم. اگر بخواهید در جایگاه یک قرار بگیرید، این به شما می گوید که “ارزش” آن کلمه کلیدی به دلار آمریکا چقدر است.

Morningscore یکی از معدود ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است که من امتحان کرده ام که برای کلمات کلیدی مانند این ارزش پولی قائل است. همانطور که می توانید تصور کنید، برای کمک به شما در اولویت بندی با ارزش ترین فرصت های کلیدواژه بسیار مفید است.

شما می توانید هر کلمه کلیدی را که می خواهید هدف قرار دهید در لیست ها ذخیره کنید و معیارهای ترکیبی کلمه کلیدی را برای همه آنها دریافت کنید. به علاوه، کلمات کلیدی را با یک کلیک به ردیاب رتبه داخلی Morningscore اضافه کنید تا موقعیت رتبه بندی خود را کنترل کنید.

و من حتی به ویژگی مورد علاقه خود – ماموریت های کلمه کلیدی Morningscore – نرسیده ام. اینها وظایف سئوی قابل اجرا هستند که Morningscore در داشبورد شما ارائه می‌کند، مانند «افزودن 3 کلمه کلیدی جدید» یا «دریافت» از موقعیت 11 تا موقعیت 5.

می توانید در یک نگاه ببینید که هر ماموریت چقدر به دلار ارزش دارد و همچنین انجام هر یک چقدر دشوار است. من همچنین بسیار دوست دارم که تکمیل ماموریت‌ها به شما امتیاز XP را بدهد تا بتوانید در ابزار، درست مانند یک بازی ویدیویی، «سطح بالا» بگیرید.

این باعث می‌شود فرآیندی که معمولاً خسته‌کننده است بسیار سرگرم‌کننده‌تر باشد، و من متوجه شدم که به شما کمک می‌کند تمرکز و انگیزه داشته باشید.

مزایا و معایب

چهار ابزار تحقیق کلمه کلیدی در یک

حداکثر متریک امتیاز صبح را ارائه می دهد (ارزش کلمات کلیدی را به USD به شما می گوید)

ماموریت های شخصی، تحقیقات کلمات کلیدی و وظایف سئو را بازی می کند

شامل ردیاب رتبه، بررسی کننده SERP و تجزیه و تحلیل رقبا است

استفاده آسان و سرگرم کننده برای مبتدیان

محدودیت های محدود کننده کلمات کلیدی در طرح های Lite و Business

بیشتر برای مبتدیان تا کاربران پیشرفته

قیمت گذاری

برنامه ها از 49 دلار در ماه شروع می شوند، با پرداخت سالانه 2 ماه رایگان دریافت کنید. با یک دوره آزمایشی رایگان 14 روزه شروع کنید.

بررسی Morningscore ما را بخوانید.

شماره 4 – KWHero

KWHero ابزار تحقیق کلمه کلیدی همه در یک واقعی است. این فوق‌العاده غنی از ویژگی‌ها است و همه چیزهایی که برای کشف کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل آنها و بهینه‌سازی محتوای خود در اطراف آنها در یک مکان نیاز دارید، دارد.

برای شروع کار با KWHero، هر کلمه کلیدی را وارد کنید و مکانی را که می خواهید در آن رتبه بندی کنید انتخاب کنید، سپس جستجو را بزنید. این ابزار یک گزارش جامع پر از ایده های کلمه کلیدی را در کنار معیارهای CPC، حجم و دشواری بارگذاری می کند.

فیلترها مرتب کردن آنها را آسان می کنند. و من به خصوص دوست دارم که می‌توانید روی کلمات کلیدی خوشه‌ای کلیک کنید تا به طور خودکار کلمات کلیدی مرتبط نزدیک را با هم گروه‌بندی کنید تا بتوانید همه آنها را به یکباره هدف قرار دهید.

در کنار پیشنهادات کلمه کلیدی، KWHero یک تجزیه و تحلیل SERP برای کلمه کلیدی وارد شده به شما نشان می دهد. می‌توانید تمام صفحات برتری را که برای آن کلمه کلیدی در Google رتبه‌بندی می‌شوند، در کنار «قدرت دامنه» و «قدرت URL» آنها مشاهده کنید—اینها معیارهایی هستند که به شما اعتبار وب‌سایتشان را نشان می‌دهند.

همچنین، KWHero حداقل قدرت دامنه پیشنهادی را به شما می‌گوید که باید شانس رتبه‌بندی آن کلمه کلیدی را داشته باشید، که بسیار مفید است.

هنگامی که کلمات کلیدی یا خوشه های کلمات کلیدی را که می خواهید هدف قرار دهید پیدا کردید، می توانید آنها را انتخاب کرده و با یک کلیک به یک برنامه محتوا اضافه کنید. سپس از آنجا، تجزیه و تحلیل محتوا را اجرا کنید تا پیشنهادات بهینه سازی را جمع آوری کنید تا به شما در رتبه بندی آنها کمک کند.

می توانید آن پیشنهادات را در ویرایشگر محتوای داخلی باز کنید. همانطور که محتوا را در ویرایشگر می نویسید، KWHero امتیاز محتوا را در زمان واقعی ارائه می دهد تا به شما اطلاع دهد که محتوای شما در حال حاضر چقدر بهینه شده است. و به شما پیشنهاداتی برای مواردی مانند تعداد کلمات، سرفصل ها، اصطلاحات NLP و غیره می دهد که می تواند به حرکت سوزن کمک کند.

مزایا و معایب

ابزار فوق العاده کشف کلمات کلیدی و خوشه بندی

تجزیه و تحلیل آسان SERP برای هر کلمه کلیدی

ویرایشگر محتوای داخلی با پیشنهادات بهینه سازی و امتیازدهی سئو برای کمک به رتبه بندی شما

شامل سازنده طرح کلی قدرتمند و نویسنده هوش مصنوعی است

قیمت‌گذاری سطح ورودی ممکن است برای برخی از کاربران کمی بالا باشد

بدون آزمایش رایگان یا طرح رایگان

قیمت گذاری

برنامه ها از 59 دلار در ماه شروع می شوند، با پرداخت سالانه 2 ماه رایگان دریافت کنید.

شماره 5 – PowerSuite SEO

SEO PowerSuite یکی دیگر از ابزارهای فوق العاده قدرتمند و جامع سئو است که می توانید برای تحقیق کلمات کلیدی از آن استفاده کنید. این نرم افزار قابل دانلود است، بنابراین بر روی دسکتاپ شما اجرا می شود، نه در مرورگر شما مانند سایر ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی.

با این حال، خزنده و پایگاه داده ابری خود را دارد که در پس‌زمینه اجرا می‌شود، که داده‌ها را از آن استخراج می‌کند. و یک حساب ابری برای ذخیره پروژه ها و دسترسی به آنها در دستگاه ها وجود دارد.

از آنجا که این یک ابزار همه کاره است، به چهار برنامه مختلف با موارد استفاده متفاوت تقسیم می شود. یکی از موارد مهم برای ما Rank Tracker است که تمام عملکردهای مرتبط با کلمات کلیدی از جمله تحقیق کلمات کلیدی و ردیابی رتبه را دارد.

عملکرد تحقیق کلمه کلیدی در مقایسه با سایر ابزارهایی که من امتحان کرده ام بسیار پیشرفته است. شما می توانید هر وب سایتی را جستجو کنید تا تمام کلمات کلیدی را که برای آنها رتبه بندی می کند و همچنین URL های رتبه بندی، تخمین ترافیک و غیره را مشاهده کنید.

همچنین می‌توانید ایده‌های کلمه کلیدی را از طریق تکمیل خودکار، جستجوهای مرتبط، سؤالات مرتبط، تجزیه و تحلیل شکاف کلمات کلیدی و سایر رویکردها به دست آورید. و با GSC و Google Ads ادغام می شود (برای گرفتن داده ها از Keyword Planner).

مجموعه ای از ویژگی های دیگر وجود دارد که بدون شک به غیر از موارد فوق مفید خواهید بود، از جمله تجزیه و تحلیل قدرتمند SERP، تجزیه و تحلیل شکاف کلمات کلیدی، ردیابی رتبه و گزارش و ماژول های تحقیق رقبا.

من به خصوص ماژول تحقیق رقیب را دوست دارم. این ویژگی «صفحات برتر» منظمی دارد، بنابراین می‌توانید صفحات رتبه‌بندی بالا را برای هر وب‌سایتی که بر اساس ترافیک ارگانیک سازمان‌دهی شده است، وارد کنید و از آن برای اطلاع‌رسانی استراتژی کلمه کلیدی خود استفاده کنید.

مزایا و معایب

فوق العاده غنی از ویژگی ها

قدرتمند و سریع

هزاران ایده کلمه کلیدی را در چند دقیقه کشف کنید

برخی از ویژگی ها در فضای ابری اجرا می شوند

ارزش عالی برای پول

نیاز به دانلود نرم افزار دارد

UI ممکن است کمی به هم ریخته باشد

قیمت گذاری

طرح رایگان برای همیشه در دسترس است. برنامه های پولی از 299 دلار در سال شروع می شود، 20٪ با یک برنامه 2 ساله یا 34٪ با یک برنامه 3 ساله پس انداز می شود.

بررسی SEO PowerSuite ما را بخوانید.

شماره 6 – سمروش

سمروش بدون شک یکی از بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی در بازار است، اما ارزان نیست. هزینه شروع بسیار بالاتر از اکثر پلتفرم های رقیب است، اما شما در ازای پول خود پول زیادی دریافت می کنید.

به عنوان یک مجموعه همه کاره، Semrush قصد دارد به متخصصان سئو هر چیزی را که احتمالاً نیاز دارند در یک مکان ارائه دهد. در مجموع، بیش از 40 ابزار وجود دارد، و حداقل شش مورد از آنها برای کمک به تحقیقات کلمات کلیدی طراحی شده اند.

مورد علاقه من ابزار جادویی کلمات کلیدی است. این می تواند میلیون ها پیشنهاد کلمه کلیدی را از پایگاه داده عظیم کلمات کلیدی Semrush که در واقع بزرگترین پایگاه داده کلمات کلیدی در جهان است، ارائه دهد.

فقط کافی است یک کلمه کلیدی seed را وارد کنید، مکان مورد نظر خود را انتخاب کنید و برای ایجاد گزارشی پر از هزاران پیشنهاد، اینتر را بزنید.

می توانید پیشنهادات را بر اساس حجم جستجو، دشواری کلمه کلیدی، قصد، CPC یا هر معیار دیگری سازماندهی کنید تا به سرعت بهترین فرصت ها را پیدا کنید. به علاوه، کلمات کلیدی که حاوی کلمات و عبارات خاصی هستند را با ابزار Exclude فیلتر کنید یا نتایج را به کلمات کلیدی با هدف جستجوی خاص محدود کنید (مانند معاملاتی، تجاری، اطلاعاتی و غیره).

من همچنین عاشق ابزار Keyword Gap هستم. این به شما کمک می کند تا با مقایسه مستقیم سایت خود با حداکثر چهار رقیب، شکاف هایی را در استراتژی کلمات کلیدی خود پیدا کنید. فقط تمام دامنه‌هایی را که می‌خواهید مقایسه کنید وارد کنید و اینتر را بزنید تا گزارش بالا بیاید.

در گزارش شکاف کلمات کلیدی، تصویری را مشاهده خواهید کرد که همپوشانی کلمات کلیدی خود را به شما نشان می دهد. و در کنار آن، یک مرور کلی از کلمات کلیدی «از دست رفته» که رقبای شما رتبه بندی می کنند اما شما رتبه بندی نمی کنید. اینها احتمالاً برخی از بهترین فرصت های کلمات کلیدی شما هستند.

ابزارهای دیگر عبارتند از ابزار Domain Overview، که می‌توانید از آن برای یافتن فهرست کاملی از هر کلمه کلیدی که یک سایت خاص برای آن رتبه‌بندی می‌کند (مفید برای مهندسی معکوس استراتژی‌های رقیب‌تان) استفاده کنید، Keyword Manager (که کلمات کلیدی شما را به صورت خودکار در خوشه‌ها گروه‌بندی می‌کند) و ابزار ردیابی موقعیت (که رتبه بندی کلمات کلیدی سایت شما و رقبای شما را ردیابی می کند).

مزایا و معایب

بزرگترین پایگاه داده کلمات کلیدی در بازار

چندین ابزار تحقیق کلمات کلیدی (به علاوه 40+ ابزار SEO دیگر) در یک

تمام معیارهای کلمه کلیدی را پوشش می دهد

برای پیدا کردن کلمات کلیدی که رقبای شما برای آنها رتبه بندی می کنند عالی است

خیلی گرونه

رابط کاربری نامرتب است زیرا ابزارهای زیادی در یک داشبورد وجود دارد

قیمت گذاری

طرح رایگان محدود در دسترس است. برنامه های پولی از 139.95 دلار در ماه شروع می شود و با صورتحساب سالانه تا 17٪ صرفه جویی می کند.

بررسی Semrush ما را بخوانید.

شماره 7 – Soovle

Soovle یکی از بهترین ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی موجود است. داده‌های پیشنهاد خودکار را تقریباً از هر موتور جستجو در وب می‌گیرد و همه آنها را در یک مکان جمع‌آوری می‌کند.

چیزی که Soovle را عالی می کند این است که چقدر ساده است. شما فقط سایت را باز کرده و شروع به تایپ می کنید، و Soovle ده ها پیشنهاد تکمیل خودکار از Google، YouTube، Bing، Amazon، Yahoo، Wikipedia و موارد دیگر را در سراسر صفحه فهرست می کند. اینها ایده های کلمه کلیدی شما هستند.

می‌توانید با کلیک کردن روی دکمه پیکان سمت راست روی صفحه کلید، پیشنهادها را برای کانال‌های مختلف مرور کنید. و اگر موتور جستجویی را هدف قرار می‌دهید که به‌طور پیش‌فرض در Soovle قابل مشاهده نیست (مانند Yahoo، Ask، Yandex یا Baidu)، روی Engines در بالا سمت راست کلیک کنید تا آنها را به صفحه اضافه کنید.

اگر کلمه کلیدی را مشاهده کردید که به آن علاقه دارید، می توانید آن را به «پیشنهادات ذخیره شده» خود در بالا سمت چپ بکشید تا به لیست اضافه شود. سپس، پیشنهادات ذخیره شده خود را بعداً به عنوان یک فایل CSV دانلود کنید.

همچنین می توانید بر روی هر کلمه کلیدی در گوگل کلیک کنید تا صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) را برای آن کلمه کلیدی باز کنید و رقابت را تجزیه و تحلیل کنید.

با این حال، متأسفانه، Soovle تخمین حجم جستجو یا نمره دشواری کلمه کلیدی را ارائه نمی دهد. بنابراین، اگر می‌خواهید بیشترین بهره را از آن ببرید، بهتر است از آن در کنار ابزارهای دیگر استفاده کنید.

مزایا و معایب

کاملا رایگان

برای جمع آوری ایده های کلیدواژه از پیشنهادات تکمیل خودکار عالی است

چندین موتور جستجو (گوگل، یوتیوب، بینگ و غیره) را پوشش می دهد.

آسان برای استفاده

بدون معیارهای کلمه کلیدی (بدون برآورد حجم جستجو یا KD)

تنها به داده های تکمیل خودکار متکی است

قیمت گذاری

استفاده از Soovle کاملا رایگان است.

شماره 8 – ابزار کلمات کلیدی

ابزار کلمات کلیدی ابزار ساده اما قدرتمند دیگری است که از داده های تکمیل خودکار برای تولید ایده های کلمه کلیدی استفاده می کند.

اینجوری کار میکنه ابتدا وب سایت را بارگیری می کنید و موتور جستجویی را انتخاب می کنید که می خواهید پیشنهادات تکمیل خودکار را از آن دریافت کنید.

اگر می‌خواهید برای پست‌های وبلاگ ایده‌هایی برای کلمات کلیدی ایجاد کنید، احتمالاً می‌خواهید مثلاً Google یا Bing را انتخاب کنید. اگر به دنبال کلمات کلیدی محصول هستید، ممکن است از آمازون یا eBay استفاده کنید. و اگر در حال ساخت ویدیو هستید، ممکن است از YouTube یا TikTok استفاده کنید.

سپس، یک کلمه کلیدی seed (یک کلمه کلیدی گسترده مرتبط با جایگاه خود) را وارد می‌کنید و مکان‌هایی را انتخاب می‌کنید که می‌خواهید پیشنهادات را از آن‌ها دریافت کنید. اگر سئوی محلی انجام نمی‌دهید و نمی‌خواهید منطقه خاصی را هدف قرار دهید، کافی است Global/Worldwide را انتخاب کنید.

در نهایت جستجو را بزنید. ابزار کلیدواژه فهرست طولانی‌ای از کلمات کلیدی مرتبط با کلیدواژه اصلی شما را در کنار معیارهایی مانند حجم جستجوی ماهانه، داده‌های روند، میانگین CPC و امتیاز رقابت ارائه می‌کند. می توانید نتایج را بر اساس هر یک از این معیارها مرتب و فیلتر کنید.

اگر کلمه کلیدی مورد نظر خود را پیدا کردید، می توانید آن را به سبد کلمات کلیدی خود اضافه کنید و ایده های خود را به یک فایل CSV صادر کنید یا آنها را در کلیپ بورد خود کپی کنید.

مزایا و معایب

صدها ایده برای کلمه کلیدی در چند ثانیه ایجاد کنید

پیشنهادات تکمیل خودکار محلی شده

شامل حجم جستجوی کلمه کلیدی و معیارهای رقابت است

آسان برای استفاده

فقط به داده های تکمیل خودکار متکی است

کمی گران است

قیمت گذاری

برنامه ها از 89 دلار در ماه شروع می شوند و می توانید با صورتحساب سالانه 20٪ پس انداز کنید. آن را به صورت رایگان امتحان کنید.

شماره 9 – Serpstat

Serpstat یکی دیگر از پلتفرم های همه کاره با پایگاه داده کلمات کلیدی عظیم است. دارای چندین ابزار از جمله تحقیق کلمات کلیدی و خوشه بندی کلمات کلیدی است.

با ابزار تحقیق کلمات کلیدی، می توانید هر کلمه کلیدی (یا دسته بزرگی از چندین کلمه کلیدی) را با چند کلیک تجزیه و تحلیل کنید تا مواردی مانند حجم جستجو و رقابت آنها را مشاهده کنید. به‌علاوه، با داده‌های روند کلمات کلیدی بررسی کنید که چگونه علاقه به کلمه کلیدی در طول زمان تکامل یافته است.

همچنین می‌توانید از آن برای ایجاد ایده‌های کلمه کلیدی ارگانیک و پولی مرتبط استفاده کنید، و بدانید که بزرگترین رقبا در جستجوی ارگانیک برای هر کلمه کلیدی هدف چه کسانی هستند.

اگر کلمه کلیدی مورد علاقه خود را پیدا کردید، می توانید آن را با چند کلیک به ردیاب رتبه Serpstat اضافه کنید تا به روز رسانی های روزانه SERP در رقابت را دریافت کنید.

سایر ابزارهایی که با Serpstat دریافت می کنید شامل تجزیه و تحلیل دامنه، تجزیه و تحلیل بک لینک، ممیزی سایت و تولید کننده محتوای هوش مصنوعی است.

مزایا و معایب

هزاران ایده برای کلمه کلیدی در چند ثانیه ایجاد کنید

چندین کلمه کلیدی را به طور همزمان تجزیه و تحلیل کنید

تمام معیارهای کلیدواژه مهم به همراه داده های روند تاریخی را مشاهده کنید

به سایر ابزارهای سئو از جمله ردیابی رتبه کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل بک لینک و غیره دسترسی داشته باشید.

محدودیت های درخواست روزانه

ویژگی های بیش از حد می تواند رابط کاربری را برای کاربران جدید گیج کننده کند

قیمت گذاری

برنامه ها از 59 دلار در ماه شروع می شوند و تخفیف ها با صورتحساب سالانه در دسترس هستند. با یک دوره آزمایشی رایگان 7 روزه شروع کنید.

شماره 10 – QuestionDB

QuestionDB یک ابزار عالی برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط با سوال است. استفاده از آن بسیار آسان است: کافی است یک کلمه کلیدی گسترده را وارد کنید تا QuestionDB گزارشی با ده ها جستجوی سؤال مرتبط با آن کلمه کلیدی، همراه با معیارهای حجم و دشواری ایجاد کند.

برخلاف بسیاری دیگر از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، QuestionDB برای داده های خود فقط به یک منبع متکی نیست. ایده های کلیدواژه را از چندین منبع در زمان واقعی، از جمله موتورهای جستجو و رسانه های اجتماعی، به دست می آورد.

و به همین دلیل، می‌تواند ایده‌هایی برای کلمات کلیدی ارائه دهد که ابزارهای دیگر اغلب از دست می‌دهند. به طور خاص، کار بسیار خوبی برای یافتن ایده‌های کلیدواژه با رشته‌ای فوق‌العاده طولانی (7+ کلمه) انجام می‌دهد، در حالی که تقریباً هرگز پیشنهادات کلیدواژه‌ای به این طولانی در ابزارهای دیگر دریافت نمی‌کنید.

در کنار هر ایده کلمه کلیدی، QuestionDB حجم جستجوی ماهانه و نمره دشواری تخمینی را به شما نشان می دهد. داده‌های این معیارها از DataForSEO که یکی از APIهای پایگاه داده پیشرو SEO است، به دست می‌آید، بنابراین نسبتاً دقیق هستند.

مزایا و معایب

از چندین منبع برای پیشنهاد کلمات کلیدی استفاده می کند

کلمات کلیدی زیادی را پیدا می کند که ابزارهای دیگر از قلم می افتند

شامل کلمات کلیدی و معیارهای دشواری است

آسان برای استفاده

برخی از پیشنهادات کلمه کلیدی که تولید می کند بسیار طولانی و غیر دستوری هستند

محدودیت های جستجوی روزانه در همه طرح ها

قیمت گذاری

طرح رایگان در دسترس است. برنامه های پولی از 15 دلار در ماه شروع می شود و با صورتحساب سالانه 2 ماه رایگان دریافت می کند.

شماره 11 – برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل

Google Keyword Planner ابزار تحقیق کلمات کلیدی بومی گوگل است. استفاده از آن رایگان است، که عالی است، اما بیشتر برای تبلیغ کنندگان ساخته شده است تا سئوکاران، و دارای چند اشکال اساسی است.

دو راه برای استفاده از Keyword Planner وجود دارد: کشف ایده های جدید برای کلمات کلیدی و دریافت حجم جستجو و پیش بینی کلمات کلیدی.

برای کشف کلمات کلیدی جدید، یا یک کلیدواژه اولیه مرتبط یا یک URL وب سایت را وارد می‌کنید، سپس مکان‌هایی را که می‌خواهید هدف قرار دهید انتخاب کنید، و دریافت نتایج را بزنید.

در صفحه نتایج، صدها (اگر نه هزاران) ایده کلیدواژه مرتبط، در کنار معیارهای مهمی مانند میانگین حجم جستجوی ماهانه، رتبه رقابت (کم، متوسط ​​یا زیاد)، محدوده پیشنهاد، تغییر سالانه و موارد دیگر را خواهید دید.

همچنین، می‌توانید فهرستی از کلیدواژه‌هایی را که می‌خواهید تجزیه و تحلیل کنید، با کاما از هم جدا کنید، و برای مشاهده حجم تخمینی جستجوی ماهانه آنها، و همچنین سایر معیارهای تاریخی، و پیش‌بینی عملکرد آنها، جستجو را فشار دهید.

تا اینجا همه چیز خوب است اما…

بزرگترین مشکل من با Google Keyword Planner این است که در تخمین حجم جستجوی آن بسیار مبهم است.

به جای اینکه به شما یک تخمین دقیق بدهد، مانند اکثر ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی شخص ثالث، فقط به شما یک محدوده. به عنوان مثال، 1000-100 جستجوی ماهانه یا 10-100k جستجوی ماهانه. اگر در حال اجرای تبلیغات هستید، ممکن است این تنها چیزی باشد که باید بدانید، اما برای سئوکاران، معمولا به اندازه کافی دقیق نیست.

مشکل بزرگ دیگر Keyword Planner رابط کاربری است. کار کردن با آن خسته کننده است، و حتی ثبت نام مشکل است، زیرا باید یک حساب Google Ads ایجاد کنید و اولین کمپین تبلیغاتی خود را راه اندازی کنید قبل از اینکه بتوانید به آن دسترسی پیدا کنید.

مزایا و معایب

داده‌های کلیدواژه مستقیماً از Google می‌آیند (بنابراین می‌دانید که دقیق هستند)

صدها ایده کلمه کلیدی را در چند ثانیه ایجاد می کند

استفاده کاملا رایگان

برای یافتن کلمات کلیدی PPC برای کمپین های تبلیغاتی گوگل عالی است

تخمین دقیق حجم جستجوی ماهانه را ارائه نمی کند (فقط یک محدوده تخمینی)

رابط کاربری خسته کننده (UI)

قیمت گذاری

Google Keyword Planner برای استفاده رایگان است.

شماره 12 – کنسول جستجوی گوگل

کنسول جستجوی گوگل یک ابزار تحقیق کلمه کلیدی به معنای سنتی نیست. با این حال، برای یافتن فرصت‌های کلمه کلیدی پنهان در محتوای موجود شما عالی است.

در اینجا بهترین راه برای استفاده از کنسول جستجوی گوگل برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد:

ابتدا آن را باز کنید و به گزارش عملکرد وب سایت خود بروید. سپس به پایین بروید تا جایی که عبارت Queries را نوشته است.

در اینجا، شما باید تمام جستجوهای گوگل را که ترافیک را به وب سایت شما ارسال می کنند، همراه با تعداد کلیک هایی که هر پرس و جو ایجاد می کند، و میانگین رتبه بندی خود برای آنها مشاهده کنید.

در بسیاری از مواقع، مجموعه‌ای از پرس‌و‌جوها را در اینجا می‌بینید که در ابتدا صفحه/پست را در اطراف بهینه‌سازی نکرده‌اید و در جایگاه 1 قرار نمی‌گیرید، اما با این وجود باعث افزایش ترافیک شما می‌شوند. اینها کلمات کلیدی هدف واقعی برای محتوای شما هستند.

بنابراین کاری که شما انجام می دهید این است که به محتوای خود برگردید و مطمئن شوید که تا حد امکان بهینه شده است آن ها کلمات کلیدی این به شما شانس بیشتری برای رتبه بالاتر برای کلمات کلیدی در حال حاضر می دهد دانستن در حال حاضر ترافیک را هدایت می کنند.

البته، کنسول جستجوی گوگل تنها زمانی ارزشمند است که در حال حاضر مقداری ترافیک داشته باشید، بنابراین بهتر است در کنار سایر ابزارها از آن استفاده کنید. ابزارهای سنتی تحقیق کلمات کلیدی به شما یک نقطه شروع می‌دهند، سپس کنسول جستجوی Google دقیقاً تأیید می‌کند که کدام کلمه کلیدی را باید بهینه کنید.

نکته پاداش: از این ابزارهای بهینه سازی محتوا برای بهینه سازی مجدد محتوای موجود خود پیرامون کلمات کلیدی که در کنسول جستجوی گوگل شناسایی می کنید استفاده کنید.

مزایا و معایب

کاملا رایگان

می توانید ایده های کلمه کلیدی “پنهان” را در محتوای خود پیدا کنید

بهترین کلمات کلیدی “واقعی” خود را بر اساس ترافیک موجود پیدا کنید

دقیق و قابل اعتماد

حجم جستجو یا برآورد دشواری را شامل نمی شود

برای مفید بودن نیاز به داشتن یک وب سایت با ترافیک دارد

قیمت گذاری

استفاده از کنسول جستجوی گوگل رایگان است.

شماره 13 – پاسخ عمومی

پاسخ عمومی یکی از جالب ترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی موجود است.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک کلمه کلیدی seed را وارد کنید، و نمودارهای دایره‌ای را نشان می‌دهد که هر سؤال مرتبط و جستجوی مربوط به آن کلمه کلیدی قابل تصور را بر اساس داده‌های تکمیل خودکار از Google، YouTube یا Bing به شما نشان می‌دهد.

راه مورد علاقه من برای استفاده از AnswerThePublic این است که کلمات کلیدی سوالی را پیدا کنم تا پست‌های وبلاگم را با آنها تکمیل کنم.

به عنوان مثال، فرض کنید من در حال نوشتن یک پست در مورد «ابزارهای سئو» هستم، و می‌خواهم بخش سؤالات متداول را به پست اضافه کنم تا مطمئن شوم که تمام جنبه‌های موضوع را پوشش می‌دهم (و به پست بهتر می‌دهم. شانس رتبه بندی برای کلمات کلیدی مرتبط نزدیک).

در این صورت، کلمه کلیدی “ابزارهای سئو” را در AnswerThePublic وارد می کنم

و به سمت پایین به تصویرسازی “سوالات” بروید. در اینجا، می‌توانم هر سؤالی را که کاربران جستجو درباره «ابزارهای سئو» پرسیده‌اند، در یک نگاه ببینم.

کلمات کلیدی سوال بر اساس کلمه ای که پرس و جو با آن شروع می شود گروه بندی می شوند (مثلاً چه، چه کسی، چرا، هستند، می تواند، کدام و غیره) و در کنار حجم جستجوی ماهانه و CPC نمایش داده می شوند، که یافتن با ارزش ترین آنها را آسان می کند. فرصت ها

در زیر نمودار سؤالات، نمودارهای دایره ای دیگر کلمات کلیدی مربوط به حرف اضافه و مقایسه را به شما نشان می دهند. دوباره، اینها بر اساس کلماتی که شامل می شوند با هم گروه بندی می شوند (مثلاً به، با، بدون، برای، در مقابل، و غیره). می‌توانید فرصت‌های فوق‌العاده‌ای برای کلمات کلیدی رشته‌ای طولانی در این نمودارها پیدا کنید.

مزایا و معایب

رابط کاربری منحصر به فرد

ایده آل برای یافتن کلمات کلیدی سوال

پیشنهادات کلمات کلیدی را در تجسم آسان برای خواندن نمایش می دهد

کلمات کلیدی را با حجم جستجوی ماهانه و معیارهای CPC تجزیه و تحلیل کنید

بدون مشکل کلمه کلیدی نمره

محدودیت های روزانه جستجوی کلمه کلیدی در طرح های رایگان و فردی

قیمت گذاری

طرح رایگان در دسترس است. برنامه های پولی از 9 دلار در ماه شروع می شود و می توانید با ثبت نام برای یک برنامه مادام العمر پس انداز کنید.

شماره 14 – Moz Keyword Explorer

کاوشگر کلمات کلیدی یک ابزار قدرتمند تحقیق کلمات کلیدی از Moz است. می توانید از آن برای ایجاد ایده از پایگاه داده عظیم Moz با بیش از 1.25 میلیارد کلمه کلیدی استفاده کنید.

این ابزار مانند هر ابزار تحقیق کلمه کلیدی دیگری کار می کند. فقط یک عبارت/عبارت یا URL را وارد کنید، یک مکان را انتخاب کنید و برای بارگیری یک گزارش کلمه کلیدی، جستجو را فشار دهید.

در گزارش، هزاران پیشنهاد کلمات کلیدی را در کنار حجم جستجوی ماهانه آنها خواهید دید. و می توانید روی هر کلمه کلیدی کلیک کنید تا آن را با جزئیات بیشتری تجزیه و تحلیل کنید.

Moz معیارهای سختی و حجم معمولی را ارائه می دهد، به علاوه چند معیار بسیار مفید که در هیچ جای دیگری ندیده ام.

یکی امتیاز CTR ارگانیک است که درصد کلیک‌هایی را برای آن کلمه کلیدی به شما می‌گوید که به جای تبلیغات پولی به نتایج ارگانیک می‌رود.

دیگری امتیاز اولویت است که معیارهای دیگر را برای تعیین ارزش کلی یک کلمه کلیدی ترکیب می کند.

توجه داشته باشید که برای شروع باید برای یک حساب Moz ثبت نام کنید. کاربران رایگان می توانند روزانه 10 پرس و جو تحقیق رایگان برای کلمات کلیدی انجام دهند، اما برای اطلاعات بیشتر باید به Moz Pro ارتقا دهید. ارتقاء به Pro همچنین به شما امکان دسترسی به مجموعه ای از ابزارهای مفید سئو از جمله ردیابی رتبه را می دهد.

مزایا و معایب

شامل برخی معیارهای منحصر به فرد کلمه کلیدی است

پایگاه داده کلمات کلیدی عظیم

صدها ایده برای کلمه کلیدی در چند ثانیه ایجاد کنید

کلمات کلیدی را به صورت تکی یا انبوه تجزیه و تحلیل کنید

کمی گرونه

قیمت گذاری

طرح رایگان در دسترس است. برنامه ها از 69 دلار در ماه شروع می شوند، 40٪ با صورتحساب سالانه صرفه جویی می کنند.

شماره 15 – Google Trends

Google Trends یک ابزار بسیار کم ارزش برای تحقیق کلمات کلیدی است. می‌توانید از آن برای یافتن کلیدواژه‌های جدید و داغی که رقبای شما درباره آن‌ها نمی‌دانند استفاده کنید و تجزیه و تحلیل کنید که آیا حجم جستجوی یک کلمه کلیدی در حال افزایش یا کاهش است.

بر خلاف سایر ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، Google Trends تخمین حجم جستجوی ماهانه را در اختیار شما قرار نمی دهد، بنابراین بهتر است در کنار سایر ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده شود.

روشی که من دوست دارم از آن استفاده کنم این است: اول، یک کلمه کلیدی seed را وارد می کنم که به جایگاه من مرتبط است. به عنوان مثال، برای جادوگر وبلاگ، ممکن است چیزی مانند “ابزارهای سئو” را وارد کنم.

سپس، تنظیمات را به «ایالات متحده» و «12 ماه گذشته» تغییر می‌دهم و سپس به برگه «پرسمان‌های مرتبط» در پایین صفحه بروید.

در اینجا، Google Trends کلمات کلیدی «جلوگیری» مربوط به کلمه کلیدی اولیه من (یعنی «ابزارهای SEO») را که در طول سال گذشته در ایالات متحده ترند بوده اند (به عنوان مثال «ابزارهای AI برای SEO») به من نشان می دهد.

کلمات کلیدی Google Trends که در اینجا ارائه می‌کند، همگی رشد قابل توجهی در حجم جستجوی ماهانه داشته‌اند، بنابراین احتمالاً عبارت‌های خوبی برای هدف خواهند بود.

اما برای اطمینان، کسانی را که به آن‌ها علاقه دارم می‌گیرم، سپس آنها را به ابزار تحقیق کلمه کلیدی دیگری مانند رتبه‌بندی SE تغذیه می‌کنم تا حجم جستجوی ماهانه و دشواری رقابت آنها را بررسی کنم.

این روشی است که شما از Google Trends برای کشف کلمات کلیدی جدید استفاده می کنید، اما همچنین می توانید از آن برای اعتبارسنجی کلمات کلیدی که قبلاً به هدف گذاری آنها فکر می کنید استفاده کنید.

برای انجام این کار، فقط آنها را در ابزار جستجو وارد کنید و سپس به نمودار “علاقه در طول زمان” نگاه کنید. این باید به شما بگوید که آیا حجم جستجو در طول زمان در حال افزایش یا کاهش بوده است. اگر در حال افزایش است، نشانه خوبی است. اگر در حال کاهش است، آنقدرها هم خوب نیست.

مزایا و معایب

ایده های کلیدی پرطرفدار را پیدا کنید

کشف کنید که آیا حجم جستجوی کلمه کلیدی در حال افزایش یا کاهش است

آسان برای استفاده

کاملا رایگان

حجم جستجوی ماهانه تخمینی وجود ندارد

بدون مشکل کلمه کلیدی نمره

قیمت گذاری

استفاده از Google Trends رایگان است

افکار نهایی

در اینجا شما آن را دارید – بهترین ابزار برای کمک به شما در یافتن و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی.

برای اینکه بفهمید کدام یک برای شما بهترین است، باید عواملی مانند معیارهای کلمات کلیدی که هر ابزار ارائه می دهد، اندازه پایگاه داده آنها، و سایر ویژگی های SEO که با آنها ارائه می شود را بسنجید.

و به یاد داشته باشید: لازم نیست خود را به یک مورد محدود کنید. دلیلی وجود ندارد که نتوانید از چندین ابزار تحقیق کلمات کلیدی به صورت پشت سر هم استفاده کنید.

در واقع، این اغلب بهترین راه برای اطمینان از اینکه تمام زوایا را پوشش داده اید و آن را پیدا کرده اید، است واقعا کلمات کلیدی آبدار که رقبای شما از دست داده اند.

برای ابزارهای بیشتری که می‌تواند به شما در تلاش‌های سئو کمک کند، مجموعه‌ای از ابزارهای نوشتن محتوا، جایگزین‌های Ahrefs و ابزارهای گزارش SEO را بررسی کنید. و برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد وضعیت سئو در سال جاری، این آمار را بررسی کنید.

افشاگری: محتوای ما توسط خواننده پشتیبانی می شود. اگر روی پیوندهای خاصی کلیک کنید، ممکن است کمیسیون بگیریم.

!function(f,b,e,v,n,t,s){if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod?
n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)};if(!f._fbq)f._fbq=n;
n.push=n;n.loaded=!0;n.version=’2.0′;n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0;
t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0];s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window,
document,’script’,’https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js?v=next’);

به دنبال بهترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی هستید؟ شما در جای مناسب هستید.

هدف قرار دادن کلمات کلیدی مناسب، بهترین شانس را برای رتبه بندی در گوگل و هدایت ترافیک جستجوی ارگانیک به وب سایت شما به ارمغان می آورد، به همین دلیل است که همه استراتژی های خوب SEO با تحقیق دقیق کلمات کلیدی شروع می شوند.

در زیر، بهترین ابزارهایی را که می‌توانید برای کشف کلمات کلیدی شاداب، پرحجم و کم رقابتی که رقبای شما درباره آن‌ها نمی‌دانند، استفاده کنید، مقایسه می‌کنیم. و برای کمک به شما برای شروع، نحوه استفاده موثر از هر یک از آنها را نیز توضیح داده ایم.

بهترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی – مقایسه

شماره 1 – رتبه بندی SE

رتبه بندی SE انتخاب برتر ما است چندین ابزار مفید برای تحقیق کلمات کلیدی را در یک پلتفرم در اختیار شما قرار می دهد و یکی از بزرگترین پایگاه داده های کلمات کلیدی در بازار را دارد. همچنین نسبت به هر ابزار دیگری که آزمایش کرده‌ایم، ارزش پولی بهتری دارد.

صفحه اصلی رتبه بندی را ببینید

به عنوان یک پلتفرم همه کاره، رتبه بندی SE با ابزارهای مختلفی برای کمک به تلاش های سئو شما همراه است. اما مواردی که بیشتر برای تحقیق کلمات کلیدی مفید هستند، ابزار تحقیق کلمات کلیدی، ابزار تحقیق رقابتی، گروه‌گر کلمات کلیدی و ردیاب رتبه هستند.

من دوست دارم از ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای کشف و ایده پردازی استفاده کنم. شما فقط یک یا چند کلمه کلیدی seed را وارد کرده و آنالیز را بزنید. سپس، گزارشی را با همه چیزهایی که باید در مورد آن کلمه کلیدی بدانید (از جمله دشواری، حجم جستجو، CPC و غیره) و همچنین فهرستی طولانی از ایده‌های کلیدی مرتبط و مشابه بارگذاری می‌کند.

برای استفاده از ابزار Competitive Research برای یافتن ایده های کلیدواژه، URL/دامنه یکی از بزرگترین رقبای خود را وارد کنید. سپس به پایین بروید تا جایی که کلمات کلیدی ارگانیک را می گوید و گزارش را باز کنید. در اینجا، فهرستی طولانی از تمام کلمات کلیدی که آنها برای آنها رتبه بندی می کنند، پیدا خواهید کرد و می توانید جستجو کنید تا ببینید آیا کلمات کلیدی برای رقابت با آنها وجود دارد یا خیر.

هنگامی که تعدادی ایده بالقوه کلمه کلیدی را با ابزارهای بالا پیدا کردید، می توانید آنها را به ابزار گروه کننده کلمات کلیدی رتبه بندی SE تغذیه کنید تا آنها را بر اساس شباهت نتایج SERP در خوشه های کلمات کلیدی گروه بندی کنید. این مفید است زیرا به شما امکان می دهد چندین کلمه کلیدی مرتبط را در یک پست هدف قرار دهید، به جای ایجاد یک پست جداگانه برای هر یک از آنها.

همانطور که شروع به ایجاد پست در مورد کلمات کلیدی می کنید، می توانید رتبه بندی خود را در ردیاب رتبه بندی کلمات کلیدی داخلی SE Ranking دنبال کنید. به علاوه، پست ها و صفحات خود را با سایر ابزارهای سئو مانند جستجوگر سئو داخلی، ممیزی سایت، ابزارهای بک لینک سازی و غیره بهینه کنید.

مزایا و معایب

  • چندین ابزار تحقیق کلمه کلیدی در یک (ردیاب رتبه، تحقیق رقابتی، ابزار پیشنهاد کلمه کلیدی و غیره)
  • همچنین با سایر ابزارهای سئو ارائه می شود
  • پایگاه داده کلمات کلیدی بزرگ
  • شامل تمام معیارهای کلیدواژه مورد نیاز شما است
  • بدون افزونه کروم
  • کمی منحنی یادگیری

قیمت گذاری

برنامه ها از 55 دلار در ماه شروع می شوند، 20٪ با صورتحساب سالانه صرفه جویی می کنند. با یک دوره آزمایشی رایگان 14 روزه شروع کنید.

بررسی رتبه بندی SE ما را بخوانید.

شماره 2 – منگول

منگول ها یکی دیگر از پلتفرم های همه کاره است که با یک ابزار قدرتمند تحقیق کلمات کلیدی، به علاوه چهار ابزار مفید دیگر برای برنامه ریزی کمپین های سئوی شما ارائه می شود.

صفحه اصلی Mangoolsصفحه اصلی Mangools

ابزار تحقیق کلمات کلیدی Mangoons KWFinder نام دارد و استفاده از آن بسیار آسان است. شما فقط یک کلمه کلیدی یا دامنه را وارد می‌کنید، و آن هزاران ایده برای کلمات کلیدی مرتبط با سئوی کم برای شما ایجاد می‌کند.

در کنار هر کلمه کلیدی، می توانید معیارهایی مانند حجم جستجوی تخمینی ماهانه، میانگین CPC، میانگین رقابت در PPC و دشواری کلمه کلیدی (KD) را مشاهده کنید.

KD Mangools معیار اختصاصی پلتفرم است و من متوجه شده‌ام که معمولاً بسیار دقیق است. آنها آن را بر اساس قدرت پروفایل پیوندهای رقبای برتر برای هر کلمه کلیدی در گوگل محاسبه می کنند.

من همچنین بسیار دوست دارم که Mangools داده های Trend را برای هر کلمه کلیدی به شما می گوید، بنابراین می توانید ببینید که حجم جستجو در طول زمان چگونه تغییر کرده است.

به غیر از KWFinder، ابزارهای SERPChecker و SERPWatcher Mangools نیز برای تحقیقات کلمات کلیدی مفید هستند.

SERPChecker SERP ها (صفحات نتایج موتورهای جستجو) را برای هر کلمه کلیدی مورد نظر تجزیه و تحلیل می کند و معیارهای اعتبار را برای همه سایت های دارای رتبه برتر (مانند DA، PA، CF، TF، و غیره) در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید به راحتی رقابت را ارزیابی کنید.

و SERPWatcher اساساً یک ابزار ردیابی رتبه کلمات کلیدی است. این به شما امکان می دهد بدانید که موقعیت های رتبه بندی ارگانیک شما برای کلمات کلیدی ردیابی شده بالا یا پایین می رود.

مزایا و معایب

  • استفاده بسیار آسان
  • جستجو بر اساس کلمه کلیدی یا دامنه
  • پنج ابزار در یک (KWFinder، SERPChecker، SERPWatcher، SiteProfiler و LinkMiner)
  • طرح های مقرون به صرفه
  • متریک هدف جستجو وجود ندارد
  • جستجوی روزانه کلمات کلیدی محدود

قیمت گذاری

طرح رایگان در دسترس است. برنامه های پولی از 29 دلار در ماه شروع می شوند و با صورتحساب سالانه 35٪ تخفیف دریافت می کنند.

بررسی Mangools ما را بخوانید.

شماره 3 – امتیاز صبح

امتیاز صبح سرگرم کننده ترین ابزار تحقیق کلمات کلیدی است که من امتحان کرده ام. این تنها ابزاری است که با اعطای امتیاز XP برای انجام کارهای مهم، سئو را شبیه سازی می کند. و علاوه بر آن چند ویژگی بسیار جالب دیگر نیز دارد.

صفحه اصلی Morningscoreصفحه اصلی Morningscore

ابزار تحقیق کلیدواژه اصلی مانند اکثر پلتفرم‌های دیگر کار می‌کند: شما یک کلمه کلیدی seed را تایپ می‌کنید و Morningscore هزاران پیشنهاد مرتبط را برای انتخاب شما ایجاد می‌کند.

در کنار هر پیشنهاد، تمام معیارهای معمول، مانند حجم جستجوی ماهانه، CPC و دشواری را خواهید دید.

اما علاوه بر آن، “حداکثر امتیاز صبح” هر کلمه کلیدی را نیز به شما نشان می دهد که من واقعاً آن را دوست دارم. اگر بخواهید در جایگاه یک قرار بگیرید، این به شما می گوید که “ارزش” آن کلمه کلیدی به دلار آمریکا چقدر است.

Morningscore یکی از معدود ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی است که من امتحان کرده ام که برای کلمات کلیدی مانند این ارزش پولی قائل است. همانطور که می توانید تصور کنید، برای کمک به شما در اولویت بندی با ارزش ترین فرصت های کلیدواژه بسیار مفید است.

شما می توانید هر کلمه کلیدی را که می خواهید هدف قرار دهید در لیست ها ذخیره کنید و معیارهای ترکیبی کلمه کلیدی را برای همه آنها دریافت کنید. به علاوه، کلمات کلیدی را با یک کلیک به ردیاب رتبه داخلی Morningscore اضافه کنید تا موقعیت رتبه بندی خود را کنترل کنید.

و من حتی به ویژگی مورد علاقه خود – ماموریت های کلمه کلیدی Morningscore – نرسیده ام. اینها وظایف سئوی قابل اجرا هستند که Morningscore در داشبورد شما ارائه می‌کند، مانند «افزودن 3 کلمه کلیدی جدید» یا «دریافت» از موقعیت 11 تا موقعیت 5.

می توانید در یک نگاه ببینید که هر ماموریت چقدر به دلار ارزش دارد و همچنین انجام هر یک چقدر دشوار است. من همچنین بسیار دوست دارم که تکمیل ماموریت‌ها به شما امتیاز XP را بدهد تا بتوانید در ابزار، درست مانند یک بازی ویدیویی، «سطح بالا» بگیرید.

این باعث می‌شود فرآیندی که معمولاً خسته‌کننده است بسیار سرگرم‌کننده‌تر باشد، و من متوجه شدم که به شما کمک می‌کند تمرکز و انگیزه داشته باشید.

مزایا و معایب

  • چهار ابزار تحقیق کلمه کلیدی در یک
  • حداکثر متریک امتیاز صبح را ارائه می دهد (ارزش کلمات کلیدی را به USD به شما می گوید)
  • ماموریت های شخصی، تحقیقات کلمات کلیدی و وظایف سئو را بازی می کند
  • شامل ردیاب رتبه، بررسی کننده SERP و تجزیه و تحلیل رقبا است
  • استفاده آسان و سرگرم کننده برای مبتدیان
  • محدودیت های محدود کننده کلمات کلیدی در طرح های Lite و Business
  • بیشتر برای مبتدیان تا کاربران پیشرفته

قیمت گذاری

برنامه ها از 49 دلار در ماه شروع می شوند، با پرداخت سالانه 2 ماه رایگان دریافت کنید. با یک دوره آزمایشی رایگان 14 روزه شروع کنید.

بررسی Morningscore ما را بخوانید.

شماره 4 – KWHero

KWHero ابزار تحقیق کلمه کلیدی همه در یک واقعی است. این فوق‌العاده غنی از ویژگی‌ها است و همه چیزهایی که برای کشف کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل آنها و بهینه‌سازی محتوای خود در اطراف آنها در یک مکان نیاز دارید، دارد.

صفحه اصلی KWHeroصفحه اصلی KWHero

برای شروع کار با KWHero، هر کلمه کلیدی را وارد کنید و مکانی را که می خواهید در آن رتبه بندی کنید انتخاب کنید، سپس جستجو را بزنید. این ابزار یک گزارش جامع پر از ایده های کلمه کلیدی را در کنار معیارهای CPC، حجم و دشواری بارگذاری می کند.

فیلترها مرتب کردن آنها را آسان می کنند. و من به خصوص دوست دارم که می‌توانید روی کلمات کلیدی خوشه‌ای کلیک کنید تا به طور خودکار کلمات کلیدی مرتبط نزدیک را با هم گروه‌بندی کنید تا بتوانید همه آنها را به یکباره هدف قرار دهید.

در کنار پیشنهادات کلمه کلیدی، KWHero یک تجزیه و تحلیل SERP برای کلمه کلیدی وارد شده به شما نشان می دهد. می‌توانید تمام صفحات برتری را که برای آن کلمه کلیدی در Google رتبه‌بندی می‌شوند، در کنار «قدرت دامنه» و «قدرت URL» آنها مشاهده کنید—اینها معیارهایی هستند که به شما اعتبار وب‌سایتشان را نشان می‌دهند.

همچنین، KWHero حداقل قدرت دامنه پیشنهادی را به شما می‌گوید که باید شانس رتبه‌بندی آن کلمه کلیدی را داشته باشید، که بسیار مفید است.

هنگامی که کلمات کلیدی یا خوشه های کلمات کلیدی را که می خواهید هدف قرار دهید پیدا کردید، می توانید آنها را انتخاب کرده و با یک کلیک به یک برنامه محتوا اضافه کنید. سپس از آنجا، تجزیه و تحلیل محتوا را اجرا کنید تا پیشنهادات بهینه سازی را جمع آوری کنید تا به شما در رتبه بندی آنها کمک کند.

می توانید آن پیشنهادات را در ویرایشگر محتوای داخلی باز کنید. همانطور که محتوا را در ویرایشگر می نویسید، KWHero امتیاز محتوا را در زمان واقعی ارائه می دهد تا به شما اطلاع دهد که محتوای شما در حال حاضر چقدر بهینه شده است. و به شما پیشنهاداتی برای مواردی مانند تعداد کلمات، سرفصل ها، اصطلاحات NLP و غیره می دهد که می تواند به حرکت سوزن کمک کند.

مزایا و معایب

  • ابزار فوق العاده کشف کلمات کلیدی و خوشه بندی
  • تجزیه و تحلیل آسان SERP برای هر کلمه کلیدی
  • ویرایشگر محتوای داخلی با پیشنهادات بهینه سازی و امتیازدهی سئو برای کمک به رتبه بندی شما
  • شامل سازنده طرح کلی قدرتمند و نویسنده هوش مصنوعی است
  • قیمت‌گذاری سطح ورودی ممکن است برای برخی از کاربران کمی بالا باشد
  • بدون آزمایش رایگان یا طرح رایگان

قیمت گذاری

برنامه ها از 59 دلار در ماه شروع می شوند، با پرداخت سالانه 2 ماه رایگان دریافت کنید.

شماره 5 – PowerSuite SEO

SEO PowerSuite یکی دیگر از ابزارهای فوق العاده قدرتمند و جامع سئو است که می توانید برای تحقیق کلمات کلیدی از آن استفاده کنید. این نرم افزار قابل دانلود است، بنابراین بر روی دسکتاپ شما اجرا می شود، نه در مرورگر شما مانند سایر ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی.

صفحه اصلی SEO PowerSuiteصفحه اصلی SEO PowerSuite

با این حال، خزنده و پایگاه داده ابری خود را دارد که در پس‌زمینه اجرا می‌شود، که داده‌ها را از آن استخراج می‌کند. و یک حساب ابری برای ذخیره پروژه ها و دسترسی به آنها در دستگاه ها وجود دارد.

از آنجا که این یک ابزار همه کاره است، به چهار برنامه مختلف با موارد استفاده متفاوت تقسیم می شود. یکی از موارد مهم برای ما Rank Tracker است که تمام عملکردهای مرتبط با کلمات کلیدی از جمله تحقیق کلمات کلیدی و ردیابی رتبه را دارد.

عملکرد تحقیق کلمه کلیدی در مقایسه با سایر ابزارهایی که من امتحان کرده ام بسیار پیشرفته است. شما می توانید هر وب سایتی را جستجو کنید تا تمام کلمات کلیدی را که برای آنها رتبه بندی می کند و همچنین URL های رتبه بندی، تخمین ترافیک و غیره را مشاهده کنید.

همچنین می‌توانید ایده‌های کلمه کلیدی را از طریق تکمیل خودکار، جستجوهای مرتبط، سؤالات مرتبط، تجزیه و تحلیل شکاف کلمات کلیدی و سایر رویکردها به دست آورید. و با GSC و Google Ads ادغام می شود (برای گرفتن داده ها از Keyword Planner).

مجموعه ای از ویژگی های دیگر وجود دارد که بدون شک به غیر از موارد فوق مفید خواهید بود، از جمله تجزیه و تحلیل قدرتمند SERP، تجزیه و تحلیل شکاف کلمات کلیدی، ردیابی رتبه و گزارش و ماژول های تحقیق رقبا.

من به خصوص ماژول تحقیق رقیب را دوست دارم. این ویژگی «صفحات برتر» منظمی دارد، بنابراین می‌توانید صفحات رتبه‌بندی بالا را برای هر وب‌سایتی که بر اساس ترافیک ارگانیک سازمان‌دهی شده است، وارد کنید و از آن برای اطلاع‌رسانی استراتژی کلمه کلیدی خود استفاده کنید.

مزایا و معایب

  • فوق العاده غنی از ویژگی ها
  • قدرتمند و سریع
  • هزاران ایده کلمه کلیدی را در چند دقیقه کشف کنید
  • برخی از ویژگی ها در فضای ابری اجرا می شوند
  • ارزش عالی برای پول
  • نیاز به دانلود نرم افزار دارد
  • UI ممکن است کمی به هم ریخته باشد

قیمت گذاری

طرح رایگان برای همیشه در دسترس است. برنامه های پولی از 299 دلار در سال شروع می شود، 20٪ با یک برنامه 2 ساله یا 34٪ با یک برنامه 3 ساله پس انداز می شود.

بررسی SEO PowerSuite ما را بخوانید.

شماره 6 – سمروش

سمروش بدون شک یکی از بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی در بازار است، اما ارزان نیست. هزینه شروع بسیار بالاتر از اکثر پلتفرم های رقیب است، اما شما در ازای پول خود پول زیادی دریافت می کنید.

صفحه اصلی تحقیق کلمات کلیدی Semrushصفحه اصلی تحقیق کلمات کلیدی Semrush

به عنوان یک مجموعه همه کاره، Semrush قصد دارد به متخصصان سئو هر چیزی را که احتمالاً نیاز دارند در یک مکان ارائه دهد. در مجموع، بیش از 40 ابزار وجود دارد، و حداقل شش مورد از آنها برای کمک به تحقیقات کلمات کلیدی طراحی شده اند.

مورد علاقه من ابزار جادویی کلمات کلیدی است. این می تواند میلیون ها پیشنهاد کلمه کلیدی را از پایگاه داده عظیم کلمات کلیدی Semrush که در واقع بزرگترین پایگاه داده کلمات کلیدی در جهان است، ارائه دهد.

فقط کافی است یک کلمه کلیدی seed را وارد کنید، مکان مورد نظر خود را انتخاب کنید و برای ایجاد گزارشی پر از هزاران پیشنهاد، اینتر را بزنید.

می توانید پیشنهادات را بر اساس حجم جستجو، دشواری کلمه کلیدی، قصد، CPC یا هر معیار دیگری سازماندهی کنید تا به سرعت بهترین فرصت ها را پیدا کنید. به علاوه، کلمات کلیدی که حاوی کلمات و عبارات خاصی هستند را با ابزار Exclude فیلتر کنید یا نتایج را به کلمات کلیدی با هدف جستجوی خاص محدود کنید (مانند معاملاتی، تجاری، اطلاعاتی و غیره).

من همچنین عاشق ابزار Keyword Gap هستم. این به شما کمک می کند تا با مقایسه مستقیم سایت خود با حداکثر چهار رقیب، شکاف هایی را در استراتژی کلمات کلیدی خود پیدا کنید. فقط تمام دامنه‌هایی را که می‌خواهید مقایسه کنید وارد کنید و اینتر را بزنید تا گزارش بالا بیاید.

در گزارش شکاف کلمات کلیدی، تصویری را مشاهده خواهید کرد که همپوشانی کلمات کلیدی خود را به شما نشان می دهد. و در کنار آن، یک مرور کلی از کلمات کلیدی «از دست رفته» که رقبای شما رتبه بندی می کنند اما شما رتبه بندی نمی کنید. اینها احتمالاً برخی از بهترین فرصت های کلمات کلیدی شما هستند.

ابزارهای دیگر عبارتند از ابزار Domain Overview، که می‌توانید از آن برای یافتن فهرست کاملی از هر کلمه کلیدی که یک سایت خاص برای آن رتبه‌بندی می‌کند (مفید برای مهندسی معکوس استراتژی‌های رقیب‌تان) استفاده کنید، Keyword Manager (که کلمات کلیدی شما را به صورت خودکار در خوشه‌ها گروه‌بندی می‌کند) و ابزار ردیابی موقعیت (که رتبه بندی کلمات کلیدی سایت شما و رقبای شما را ردیابی می کند).

مزایا و معایب

  • بزرگترین پایگاه داده کلمات کلیدی در بازار
  • چندین ابزار تحقیق کلمات کلیدی (به علاوه 40+ ابزار SEO دیگر) در یک
  • تمام معیارهای کلمه کلیدی را پوشش می دهد
  • برای پیدا کردن کلمات کلیدی که رقبای شما برای آنها رتبه بندی می کنند عالی است
  • خیلی گرونه
  • رابط کاربری نامرتب است زیرا ابزارهای زیادی در یک داشبورد وجود دارد

قیمت گذاری

طرح رایگان محدود در دسترس است. برنامه های پولی از 139.95 دلار در ماه شروع می شود و با صورتحساب سالانه تا 17٪ صرفه جویی می کند.

بررسی Semrush ما را بخوانید.

شماره 7 – Soovle

Soovle یکی از بهترین ابزارهای رایگان تحقیق کلمات کلیدی موجود است. داده‌های پیشنهاد خودکار را تقریباً از هر موتور جستجو در وب می‌گیرد و همه آنها را در یک مکان جمع‌آوری می‌کند.

صفحه اصلی Soovleصفحه اصلی Soovle

چیزی که Soovle را عالی می کند این است که چقدر ساده است. شما فقط سایت را باز کرده و شروع به تایپ می کنید، و Soovle ده ها پیشنهاد تکمیل خودکار از Google، YouTube، Bing، Amazon، Yahoo، Wikipedia و موارد دیگر را در سراسر صفحه فهرست می کند. اینها ایده های کلمه کلیدی شما هستند.

می‌توانید با کلیک کردن روی دکمه پیکان سمت راست روی صفحه کلید، پیشنهادها را برای کانال‌های مختلف مرور کنید. و اگر موتور جستجویی را هدف قرار می‌دهید که به‌طور پیش‌فرض در Soovle قابل مشاهده نیست (مانند Yahoo، Ask، Yandex یا Baidu)، روی Engines در بالا سمت راست کلیک کنید تا آنها را به صفحه اضافه کنید.

اگر کلمه کلیدی را مشاهده کردید که به آن علاقه دارید، می توانید آن را به «پیشنهادات ذخیره شده» خود در بالا سمت چپ بکشید تا به لیست اضافه شود. سپس، پیشنهادات ذخیره شده خود را بعداً به عنوان یک فایل CSV دانلود کنید.

همچنین می توانید بر روی هر کلمه کلیدی در گوگل کلیک کنید تا صفحات نتایج موتور جستجو (SERPs) را برای آن کلمه کلیدی باز کنید و رقابت را تجزیه و تحلیل کنید.

با این حال، متأسفانه، Soovle تخمین حجم جستجو یا نمره دشواری کلمه کلیدی را ارائه نمی دهد. بنابراین، اگر می‌خواهید بیشترین بهره را از آن ببرید، بهتر است از آن در کنار ابزارهای دیگر استفاده کنید.

مزایا و معایب

  • کاملا رایگان
  • برای جمع آوری ایده های کلیدواژه از پیشنهادات تکمیل خودکار عالی است
  • چندین موتور جستجو (گوگل، یوتیوب، بینگ و غیره) را پوشش می دهد.
  • آسان برای استفاده
  • بدون معیارهای کلمه کلیدی (بدون برآورد حجم جستجو یا KD)
  • تنها به داده های تکمیل خودکار متکی است

قیمت گذاری

استفاده از Soovle کاملا رایگان است.

شماره 8 – ابزار کلمات کلیدی

ابزار کلمات کلیدی ابزار ساده اما قدرتمند دیگری است که از داده های تکمیل خودکار برای تولید ایده های کلمه کلیدی استفاده می کند.

ابزار کلمات کلیدی صفحه اصلی کلمات کلیدیابزار کلمات کلیدی صفحه اصلی کلمات کلیدی

اینجوری کار میکنه ابتدا وب سایت را بارگیری می کنید و موتور جستجویی را انتخاب می کنید که می خواهید پیشنهادات تکمیل خودکار را از آن دریافت کنید.

اگر می‌خواهید برای پست‌های وبلاگ ایده‌هایی برای کلمات کلیدی ایجاد کنید، احتمالاً می‌خواهید مثلاً Google یا Bing را انتخاب کنید. اگر به دنبال کلمات کلیدی محصول هستید، ممکن است از آمازون یا eBay استفاده کنید. و اگر در حال ساخت ویدیو هستید، ممکن است از YouTube یا TikTok استفاده کنید.

سپس، یک کلمه کلیدی seed (یک کلمه کلیدی گسترده مرتبط با جایگاه خود) را وارد می‌کنید و مکان‌هایی را انتخاب می‌کنید که می‌خواهید پیشنهادات را از آن‌ها دریافت کنید. اگر سئوی محلی انجام نمی‌دهید و نمی‌خواهید منطقه خاصی را هدف قرار دهید، کافی است Global/Worldwide را انتخاب کنید.

در نهایت جستجو را بزنید. ابزار کلیدواژه فهرست طولانی‌ای از کلمات کلیدی مرتبط با کلیدواژه اصلی شما را در کنار معیارهایی مانند حجم جستجوی ماهانه، داده‌های روند، میانگین CPC و امتیاز رقابت ارائه می‌کند. می توانید نتایج را بر اساس هر یک از این معیارها مرتب و فیلتر کنید.

اگر کلمه کلیدی مورد نظر خود را پیدا کردید، می توانید آن را به سبد کلمات کلیدی خود اضافه کنید و ایده های خود را به یک فایل CSV صادر کنید یا آنها را در کلیپ بورد خود کپی کنید.

مزایا و معایب

  • صدها ایده برای کلمه کلیدی در چند ثانیه ایجاد کنید
  • پیشنهادات تکمیل خودکار محلی شده
  • شامل حجم جستجوی کلمه کلیدی و معیارهای رقابت است
  • آسان برای استفاده
  • فقط به داده های تکمیل خودکار متکی است
  • کمی گران است

قیمت گذاری

برنامه ها از 89 دلار در ماه شروع می شوند و می توانید با صورتحساب سالانه 20٪ پس انداز کنید. آن را به صورت رایگان امتحان کنید.

شماره 9 – Serpstat

Serpstat یکی دیگر از پلتفرم های همه کاره با پایگاه داده کلمات کلیدی عظیم است. دارای چندین ابزار از جمله تحقیق کلمات کلیدی و خوشه بندی کلمات کلیدی است.

صفحه اصلی ابزار تحقیق کلمات کلیدی Serpstatصفحه اصلی ابزار تحقیق کلمات کلیدی Serpstat

با ابزار تحقیق کلمات کلیدی، می توانید هر کلمه کلیدی (یا دسته بزرگی از چندین کلمه کلیدی) را با چند کلیک تجزیه و تحلیل کنید تا مواردی مانند حجم جستجو و رقابت آنها را مشاهده کنید. به‌علاوه، با داده‌های روند کلمات کلیدی بررسی کنید که چگونه علاقه به کلمه کلیدی در طول زمان تکامل یافته است.

همچنین می‌توانید از آن برای ایجاد ایده‌های کلمه کلیدی ارگانیک و پولی مرتبط استفاده کنید، و بدانید که بزرگترین رقبا در جستجوی ارگانیک برای هر کلمه کلیدی هدف چه کسانی هستند.

اگر کلمه کلیدی مورد علاقه خود را پیدا کردید، می توانید آن را با چند کلیک به ردیاب رتبه Serpstat اضافه کنید تا به روز رسانی های روزانه SERP در رقابت را دریافت کنید.

سایر ابزارهایی که با Serpstat دریافت می کنید شامل تجزیه و تحلیل دامنه، تجزیه و تحلیل بک لینک، ممیزی سایت و تولید کننده محتوای هوش مصنوعی است.

مزایا و معایب

  • هزاران ایده برای کلمه کلیدی در چند ثانیه ایجاد کنید
  • چندین کلمه کلیدی را به طور همزمان تجزیه و تحلیل کنید
  • تمام معیارهای کلیدواژه مهم به همراه داده های روند تاریخی را مشاهده کنید
  • به سایر ابزارهای سئو از جمله ردیابی رتبه کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل بک لینک و غیره دسترسی داشته باشید.
  • محدودیت های درخواست روزانه
  • ویژگی های بیش از حد می تواند رابط کاربری را برای کاربران جدید گیج کننده کند

قیمت گذاری

برنامه ها از 59 دلار در ماه شروع می شوند و تخفیف ها با صورتحساب سالانه در دسترس هستند. با یک دوره آزمایشی رایگان 7 روزه شروع کنید.

شماره 10 – QuestionDB

QuestionDB یک ابزار عالی برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط با سوال است. استفاده از آن بسیار آسان است: کافی است یک کلمه کلیدی گسترده را وارد کنید تا QuestionDB گزارشی با ده ها جستجوی سؤال مرتبط با آن کلمه کلیدی، همراه با معیارهای حجم و دشواری ایجاد کند.

صفحه اصلی QueestionDBصفحه اصلی QueestionDB

برخلاف بسیاری دیگر از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، QuestionDB برای داده های خود فقط به یک منبع متکی نیست. ایده های کلیدواژه را از چندین منبع در زمان واقعی، از جمله موتورهای جستجو و رسانه های اجتماعی، به دست می آورد.

و به همین دلیل، می‌تواند ایده‌هایی برای کلمات کلیدی ارائه دهد که ابزارهای دیگر اغلب از دست می‌دهند. به طور خاص، کار بسیار خوبی برای یافتن ایده‌های کلیدواژه با رشته‌ای فوق‌العاده طولانی (7+ کلمه) انجام می‌دهد، در حالی که تقریباً هرگز پیشنهادات کلیدواژه‌ای به این طولانی در ابزارهای دیگر دریافت نمی‌کنید.

در کنار هر ایده کلمه کلیدی، QuestionDB حجم جستجوی ماهانه و نمره دشواری تخمینی را به شما نشان می دهد. داده‌های این معیارها از DataForSEO که یکی از APIهای پایگاه داده پیشرو SEO است، به دست می‌آید، بنابراین نسبتاً دقیق هستند.

مزایا و معایب

  • از چندین منبع برای پیشنهاد کلمات کلیدی استفاده می کند
  • کلمات کلیدی زیادی را پیدا می کند که ابزارهای دیگر از قلم می افتند
  • شامل کلمات کلیدی و معیارهای دشواری است
  • آسان برای استفاده
  • برخی از پیشنهادات کلمه کلیدی که تولید می کند بسیار طولانی و غیر دستوری هستند
  • محدودیت های جستجوی روزانه در همه طرح ها

قیمت گذاری

طرح رایگان در دسترس است. برنامه های پولی از 15 دلار در ماه شروع می شود و با صورتحساب سالانه 2 ماه رایگان دریافت می کند.

شماره 11 – برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل

Google Keyword Planner ابزار تحقیق کلمات کلیدی بومی گوگل است. استفاده از آن رایگان است، که عالی است، اما بیشتر برای تبلیغ کنندگان ساخته شده است تا سئوکاران، و دارای چند اشکال اساسی است.

صفحه اصلی Google Adsصفحه اصلی Google Ads

دو راه برای استفاده از Keyword Planner وجود دارد: کشف ایده های جدید برای کلمات کلیدی و دریافت حجم جستجو و پیش بینی کلمات کلیدی.

برای کشف کلمات کلیدی جدید، یا یک کلیدواژه اولیه مرتبط یا یک URL وب سایت را وارد می‌کنید، سپس مکان‌هایی را که می‌خواهید هدف قرار دهید انتخاب کنید، و دریافت نتایج را بزنید.

در صفحه نتایج، صدها (اگر نه هزاران) ایده کلیدواژه مرتبط، در کنار معیارهای مهمی مانند میانگین حجم جستجوی ماهانه، رتبه رقابت (کم، متوسط ​​یا زیاد)، محدوده پیشنهاد، تغییر سالانه و موارد دیگر را خواهید دید.

همچنین، می‌توانید فهرستی از کلیدواژه‌هایی را که می‌خواهید تجزیه و تحلیل کنید، با کاما از هم جدا کنید، و برای مشاهده حجم تخمینی جستجوی ماهانه آنها، و همچنین سایر معیارهای تاریخی، و پیش‌بینی عملکرد آنها، جستجو را فشار دهید.

تا اینجا همه چیز خوب است اما…

بزرگترین مشکل من با Google Keyword Planner این است که در تخمین حجم جستجوی آن بسیار مبهم است.

به جای اینکه به شما یک تخمین دقیق بدهد، مانند اکثر ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی شخص ثالث، فقط به شما یک محدوده. به عنوان مثال، 1000-100 جستجوی ماهانه یا 10-100k جستجوی ماهانه. اگر در حال اجرای تبلیغات هستید، ممکن است این تنها چیزی باشد که باید بدانید، اما برای سئوکاران، معمولا به اندازه کافی دقیق نیست.

مشکل بزرگ دیگر Keyword Planner رابط کاربری است. کار کردن با آن خسته کننده است، و حتی ثبت نام مشکل است، زیرا باید یک حساب Google Ads ایجاد کنید و اولین کمپین تبلیغاتی خود را راه اندازی کنید قبل از اینکه بتوانید به آن دسترسی پیدا کنید.

مزایا و معایب

  • داده‌های کلیدواژه مستقیماً از Google می‌آیند (بنابراین می‌دانید که دقیق هستند)
  • صدها ایده کلمه کلیدی را در چند ثانیه ایجاد می کند
  • استفاده کاملا رایگان
  • برای یافتن کلمات کلیدی PPC برای کمپین های تبلیغاتی گوگل عالی است
  • تخمین دقیق حجم جستجوی ماهانه را ارائه نمی کند (فقط یک محدوده تخمینی)
  • رابط کاربری خسته کننده (UI)

قیمت گذاری

Google Keyword Planner برای استفاده رایگان است.

شماره 12 – کنسول جستجوی گوگل

کنسول جستجوی گوگل یک ابزار تحقیق کلمه کلیدی به معنای سنتی نیست. با این حال، برای یافتن فرصت‌های کلمه کلیدی پنهان در محتوای موجود شما عالی است.

صفحه اصلی کنسول جستجوی گوگلصفحه اصلی کنسول جستجوی گوگل

در اینجا بهترین راه برای استفاده از کنسول جستجوی گوگل برای تحقیق کلمات کلیدی وجود دارد:

ابتدا آن را باز کنید و به گزارش عملکرد وب سایت خود بروید. سپس به پایین بروید تا جایی که عبارت Queries را نوشته است.

در اینجا، شما باید تمام جستجوهای گوگل را که ترافیک را به وب سایت شما ارسال می کنند، همراه با تعداد کلیک هایی که هر پرس و جو ایجاد می کند، و میانگین رتبه بندی خود برای آنها مشاهده کنید.

در بسیاری از مواقع، مجموعه‌ای از پرس‌و‌جوها را در اینجا می‌بینید که در ابتدا صفحه/پست را در اطراف بهینه‌سازی نکرده‌اید و در جایگاه 1 قرار نمی‌گیرید، اما با این وجود باعث افزایش ترافیک شما می‌شوند. اینها کلمات کلیدی هدف واقعی برای محتوای شما هستند.

بنابراین کاری که شما انجام می دهید این است که به محتوای خود برگردید و مطمئن شوید که تا حد امکان بهینه شده است آن ها کلمات کلیدی این به شما شانس بیشتری برای رتبه بالاتر برای کلمات کلیدی در حال حاضر می دهد دانستن در حال حاضر ترافیک را هدایت می کنند.

البته، کنسول جستجوی گوگل تنها زمانی ارزشمند است که در حال حاضر مقداری ترافیک داشته باشید، بنابراین بهتر است در کنار سایر ابزارها از آن استفاده کنید. ابزارهای سنتی تحقیق کلمات کلیدی به شما یک نقطه شروع می‌دهند، سپس کنسول جستجوی Google دقیقاً تأیید می‌کند که کدام کلمه کلیدی را باید بهینه کنید.

نکته پاداش: از این ابزارهای بهینه سازی محتوا برای بهینه سازی مجدد محتوای موجود خود پیرامون کلمات کلیدی که در کنسول جستجوی گوگل شناسایی می کنید استفاده کنید.

مزایا و معایب

  • کاملا رایگان
  • می توانید ایده های کلمه کلیدی “پنهان” را در محتوای خود پیدا کنید
  • بهترین کلمات کلیدی “واقعی” خود را بر اساس ترافیک موجود پیدا کنید
  • دقیق و قابل اعتماد
  • حجم جستجو یا برآورد دشواری را شامل نمی شود
  • برای مفید بودن نیاز به داشتن یک وب سایت با ترافیک دارد

قیمت گذاری

استفاده از کنسول جستجوی گوگل رایگان است.

شماره 13 – پاسخ عمومی

پاسخ عمومی یکی از جالب ترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی موجود است.

به صفحه اصلی عمومی پاسخ دهیدبه صفحه اصلی عمومی پاسخ دهید

تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک کلمه کلیدی seed را وارد کنید، و نمودارهای دایره‌ای را نشان می‌دهد که هر سؤال مرتبط و جستجوی مربوط به آن کلمه کلیدی قابل تصور را بر اساس داده‌های تکمیل خودکار از Google، YouTube یا Bing به شما نشان می‌دهد.

راه مورد علاقه من برای استفاده از AnswerThePublic این است که کلمات کلیدی سوالی را پیدا کنم تا پست‌های وبلاگم را با آنها تکمیل کنم.

به عنوان مثال، فرض کنید من در حال نوشتن یک پست در مورد «ابزارهای سئو» هستم، و می‌خواهم بخش سؤالات متداول را به پست اضافه کنم تا مطمئن شوم که تمام جنبه‌های موضوع را پوشش می‌دهم (و به پست بهتر می‌دهم. شانس رتبه بندی برای کلمات کلیدی مرتبط نزدیک).

در این صورت، کلمه کلیدی “ابزارهای سئو” را در AnswerThePublic وارد می کنم

و به سمت پایین به تصویرسازی “سوالات” بروید. در اینجا، می‌توانم هر سؤالی را که کاربران جستجو درباره «ابزارهای سئو» پرسیده‌اند، در یک نگاه ببینم.

کلمات کلیدی سوال بر اساس کلمه ای که پرس و جو با آن شروع می شود گروه بندی می شوند (مثلاً چه، چه کسی، چرا، هستند، می تواند، کدام و غیره) و در کنار حجم جستجوی ماهانه و CPC نمایش داده می شوند، که یافتن با ارزش ترین آنها را آسان می کند. فرصت ها

در زیر نمودار سؤالات، نمودارهای دایره ای دیگر کلمات کلیدی مربوط به حرف اضافه و مقایسه را به شما نشان می دهند. دوباره، اینها بر اساس کلماتی که شامل می شوند با هم گروه بندی می شوند (مثلاً به، با، بدون، برای، در مقابل، و غیره). می‌توانید فرصت‌های فوق‌العاده‌ای برای کلمات کلیدی رشته‌ای طولانی در این نمودارها پیدا کنید.

مزایا و معایب

  • رابط کاربری منحصر به فرد
  • ایده آل برای یافتن کلمات کلیدی سوال
  • پیشنهادات کلمات کلیدی را در تجسم آسان برای خواندن نمایش می دهد
  • کلمات کلیدی را با حجم جستجوی ماهانه و معیارهای CPC تجزیه و تحلیل کنید
  • بدون مشکل کلمه کلیدی نمره
  • محدودیت های روزانه جستجوی کلمه کلیدی در طرح های رایگان و فردی

قیمت گذاری

طرح رایگان در دسترس است. برنامه های پولی از 9 دلار در ماه شروع می شود و می توانید با ثبت نام برای یک برنامه مادام العمر پس انداز کنید.

شماره 14 – Moz Keyword Explorer

کاوشگر کلمات کلیدی یک ابزار قدرتمند تحقیق کلمات کلیدی از Moz است. می توانید از آن برای ایجاد ایده از پایگاه داده عظیم Moz با بیش از 1.25 میلیارد کلمه کلیدی استفاده کنید.

صفحه اصلی Mozصفحه اصلی Moz

این ابزار مانند هر ابزار تحقیق کلمه کلیدی دیگری کار می کند. فقط یک عبارت/عبارت یا URL را وارد کنید، یک مکان را انتخاب کنید و برای بارگیری یک گزارش کلمه کلیدی، جستجو را فشار دهید.

در گزارش، هزاران پیشنهاد کلمات کلیدی را در کنار حجم جستجوی ماهانه آنها خواهید دید. و می توانید روی هر کلمه کلیدی کلیک کنید تا آن را با جزئیات بیشتری تجزیه و تحلیل کنید.

Moz معیارهای سختی و حجم معمولی را ارائه می دهد، به علاوه چند معیار بسیار مفید که در هیچ جای دیگری ندیده ام.

یکی امتیاز CTR ارگانیک است که درصد کلیک‌هایی را برای آن کلمه کلیدی به شما می‌گوید که به جای تبلیغات پولی به نتایج ارگانیک می‌رود.

دیگری امتیاز اولویت است که معیارهای دیگر را برای تعیین ارزش کلی یک کلمه کلیدی ترکیب می کند.

توجه داشته باشید که برای شروع باید برای یک حساب Moz ثبت نام کنید. کاربران رایگان می توانند روزانه 10 پرس و جو تحقیق رایگان برای کلمات کلیدی انجام دهند، اما برای اطلاعات بیشتر باید به Moz Pro ارتقا دهید. ارتقاء به Pro همچنین به شما امکان دسترسی به مجموعه ای از ابزارهای مفید سئو از جمله ردیابی رتبه را می دهد.

مزایا و معایب

  • شامل برخی معیارهای منحصر به فرد کلمه کلیدی است
  • پایگاه داده کلمات کلیدی عظیم
  • صدها ایده برای کلمه کلیدی در چند ثانیه ایجاد کنید
  • کلمات کلیدی را به صورت تکی یا انبوه تجزیه و تحلیل کنید
  • کمی گرونه

قیمت گذاری

طرح رایگان در دسترس است. برنامه ها از 69 دلار در ماه شروع می شوند، 40٪ با صورتحساب سالانه صرفه جویی می کنند.

شماره 15 – Google Trends

Google Trends یک ابزار بسیار کم ارزش برای تحقیق کلمات کلیدی است. می‌توانید از آن برای یافتن کلیدواژه‌های جدید و داغی که رقبای شما درباره آن‌ها نمی‌دانند استفاده کنید و تجزیه و تحلیل کنید که آیا حجم جستجوی یک کلمه کلیدی در حال افزایش یا کاهش است.

صفحه اصلی Google Trendsصفحه اصلی Google Trends

بر خلاف سایر ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، Google Trends تخمین حجم جستجوی ماهانه را در اختیار شما قرار نمی دهد، بنابراین بهتر است در کنار سایر ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی استفاده شود.

روشی که من دوست دارم از آن استفاده کنم این است: اول، یک کلمه کلیدی seed را وارد می کنم که به جایگاه من مرتبط است. به عنوان مثال، برای جادوگر وبلاگ، ممکن است چیزی مانند “ابزارهای سئو” را وارد کنم.

سپس، تنظیمات را به «ایالات متحده» و «12 ماه گذشته» تغییر می‌دهم و سپس به برگه «پرسمان‌های مرتبط» در پایین صفحه بروید.

در اینجا، Google Trends کلمات کلیدی «جلوگیری» مربوط به کلمه کلیدی اولیه من (یعنی «ابزارهای SEO») را که در طول سال گذشته در ایالات متحده ترند بوده اند (به عنوان مثال «ابزارهای AI برای SEO») به من نشان می دهد.

کلمات کلیدی Google Trends که در اینجا ارائه می‌کند، همگی رشد قابل توجهی در حجم جستجوی ماهانه داشته‌اند، بنابراین احتمالاً عبارت‌های خوبی برای هدف خواهند بود.

اما برای اطمینان، کسانی را که به آن‌ها علاقه دارم می‌گیرم، سپس آنها را به ابزار تحقیق کلمه کلیدی دیگری مانند رتبه‌بندی SE تغذیه می‌کنم تا حجم جستجوی ماهانه و دشواری رقابت آنها را بررسی کنم.

این روشی است که شما از Google Trends برای کشف کلمات کلیدی جدید استفاده می کنید، اما همچنین می توانید از آن برای اعتبارسنجی کلمات کلیدی که قبلاً به هدف گذاری آنها فکر می کنید استفاده کنید.

برای انجام این کار، فقط آنها را در ابزار جستجو وارد کنید و سپس به نمودار “علاقه در طول زمان” نگاه کنید. این باید به شما بگوید که آیا حجم جستجو در طول زمان در حال افزایش یا کاهش بوده است. اگر در حال افزایش است، نشانه خوبی است. اگر در حال کاهش است، آنقدرها هم خوب نیست.

مزایا و معایب

  • ایده های کلیدی پرطرفدار را پیدا کنید
  • کشف کنید که آیا حجم جستجوی کلمه کلیدی در حال افزایش یا کاهش است
  • آسان برای استفاده
  • کاملا رایگان
  • حجم جستجوی ماهانه تخمینی وجود ندارد
  • بدون مشکل کلمه کلیدی نمره

قیمت گذاری

استفاده از Google Trends رایگان است

افکار نهایی

در اینجا شما آن را دارید – بهترین ابزار برای کمک به شما در یافتن و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی.

برای اینکه بفهمید کدام یک برای شما بهترین است، باید عواملی مانند معیارهای کلمات کلیدی که هر ابزار ارائه می دهد، اندازه پایگاه داده آنها، و سایر ویژگی های SEO که با آنها ارائه می شود را بسنجید.

و به یاد داشته باشید: لازم نیست خود را به یک مورد محدود کنید. دلیلی وجود ندارد که نتوانید از چندین ابزار تحقیق کلمات کلیدی به صورت پشت سر هم استفاده کنید.

در واقع، این اغلب بهترین راه برای اطمینان از اینکه تمام زوایا را پوشش داده اید و آن را پیدا کرده اید، است واقعا کلمات کلیدی آبدار که رقبای شما از دست داده اند.

برای ابزارهای بیشتری که می‌تواند به شما در تلاش‌های سئو کمک کند، مجموعه‌ای از ابزارهای نوشتن محتوا، جایگزین‌های Ahrefs و ابزارهای گزارش SEO را بررسی کنید. و برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد وضعیت سئو در سال جاری، این آمار را بررسی کنید.


افشاگری: محتوای ما توسط خواننده پشتیبانی می شود. اگر روی پیوندهای خاصی کلیک کنید، ممکن است کمیسیون بگیریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا