چه طور

چرا من جزیره پویا را در آیفون 14 پرو خود دوست دارم [Opinion]

وقتی برای اولین بار آیفون 14 پرو را گرفتم، نگرفتم واقعا فکر می کنم جزیره پویا تفاوت زیادی ایجاد می کند. مطمئناً، بریدگی کوچک‌تر بود و ادعا می‌کرد که کارهای جدید زیادی انجام می‌دهد که قبلاً در آیفون‌ها دیده نشده بود، اما من به حرکات فعلی خیلی عادت کرده بودم و حافظه عضلانی داشتم که باعث شد فکر کنم تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کند. معلوم شد اشتباه کردم با گذشت روزها و استفاده روزانه از آیفون 14 پرو، بیشتر و بیشتر از آن قدردانی کردم و آرام آرام عاشق آن شدم. به همین دلیل است که من جزیره دینامیک جدید آیفون 14 پرو را علیرغم تصوراتم در زمان عرضه برای اولین بار دوست دارم.

مربوط: نحوه استفاده از Dynamic Island در آیفون 14 پرو

چرا من عاشق استفاده از جزیره پویا هستم

زمانی که اپل برای اولین بار Dynamic Island را معرفی کرد، من، مانند بسیاری از کاربران دیگر در سراسر جهان، قهقهه زدم. چرا یک بریدگی نمایشگر نام می برند که می تواند چند کار دیگر را انجام دهد؟ دستگاه‌های اندرویدی مدت‌هاست که برنامه‌های شخص ثالثی دارند که بریدگی را تشخیص می‌دهند و روی اکثر گوشی‌های محبوب پوشش‌های مفیدی را به آن اضافه می‌کنند. می‌توانید نوار باتری، میانبرهای برنامه، یا پوشش‌های زیبایی‌شناختی که زیبا به نظر می‌رسند اضافه کنید. پس چرا Dynamic Island باید متفاوت باشد؟ من این رشته فکر را کنار گذاشتم، تماشای جریان را کامل کردم و چند هفته بعد، آیفون 14 پرو من وارد شد.

در حالی که برای بررسی روکش فولاد ضد زنگ جدید و سنسور بزرگ جدیدی که همه در مورد آن صحبت می‌کردند هیجان‌زده بودم، هیجان من برای تجربه جزیره پویا به زودی با باز کردن جعبه تلفنم فراگیر شد. با زیپ مراحل نصب، چشمان من به جزیره دینامیک متمرکز شد. چه خواهد کرد؟ همانطور که انتظار داشتید، هیچ چیز…

پس از بازیابی نسخه پشتیبان و استفاده از تصاویر پس زمینه من، آیفون 14 پرو مانند هر آیفون دیگری بود. اما وقتی تصمیم گرفتم به روزم ادامه دهم همه چیز تغییر کرد.

همانطور که برنامه Maps را باز کردم و به طور غریزی مسیر ذخیره شده را به سمت خانه خود شروع کردم و به سمت بالا حرکت کردم، جزیره پویا جان گرفت. من هرگز طرفدار دستورالعمل‌های صوتی هنگام استفاده از Maps نبوده‌ام، بنابراین برای کسی که همیشه این ویژگی را غیرفعال کرده است، زمانی که از آیفون خود استفاده می‌کردم، رفت و برگشت به برنامه Maps تبدیل به یک هنجار شده بود.

اما حالا جزیره دینامیک اینجا بود تا من را نجات دهد. می‌توانم مسیرها را با استفاده از نمادهای هوشمندانه‌ای که توسط اپل ساخته شده‌اند، مشاهده کنم که به من کمک می‌کنند تا پیچ‌ها، دوربرگردان‌ها و موارد دیگر را تشخیص دهم. این به ویژه هنگام پیاده‌روی به مکان‌های خاص مفید بود زیرا می‌توانستم به استفاده از تلفنم ادامه دهم و به سادگی به جزیره دینامیک نگاه کنم تا ببینم نوبت بعدی چه زمانی است.

1668364692 47 چرا من جزیره پویا را در آیفون 14 پرو خود

و اوضاع فقط بهتر شد. داشتن Now Playing من در کنار Navigation تضمین می‌کند که برای دسترسی به هر یک از این فعالیت‌های پس‌زمینه نیازی به تعویض برنامه‌ها یا استفاده از مرکز کنترل ندارم. وقتی مستقیماً از جزیره به مکانم رسیدم، می‌توانم پخش موسیقی خود را کنترل کنم و هر دو را متوقف کنم.

1668364692 93 چرا من جزیره پویا را در آیفون 14 پرو خود

و هنگام پرداخت یا دسترسی به فایل‌ها یا برنامه‌های ایمن در آیفون خود به سختی متوجه Face ID می‌شوید. اگرچه من عادت داشتم که Face ID کل صفحه را قطع کند تا بتواند هویت من را تأیید کند، لغزش یکپارچه آن به داخل و خارج از جزیره پویا کار را بسیار آسان‌تر می‌کرد. ای کاش به شما اجازه می‌داد تا زمانی که Face ID کار خودش را انجام می‌داد با صفحه‌نمایش تعامل داشته باشید، اما حدس می‌زنم که این امر منجر به نقص‌هایی در امنیت دستگاه می‌شود که اپل قطعاً دوست دارد از آن اجتناب کند.

1668364692 604 چرا من جزیره پویا را در آیفون 14 پرو خود

همه این مزایا و موارد دیگر باعث شد تا بتوانم روز را راحت‌تر طی کنم، زمان دسترسی من به مرکز کنترل را کاهش داد و در صورت عجله انجام چند کار را آسان‌تر کرد. و توانایی اضافه شده برای ردیابی باتری Airpods شما به طور مستقیم از جزیره دینامیک باعث شد که دیگر به ویجت باتری صفحه اصلی نیاز نداشته باشم و اکنون صفحه اصلی من بسیار تمیزتر به نظر می رسد. اگرچه هنوز ویجت باتری را برای مواقعی که نگران باتری می شوم در نمای امروز پنهان دارم. من حدس می زنم ویژگی های جدید همه چیز را حل نمی کند.

مربوط: 10 نکته جزیره پویا که باید بدانید

مزایای استفاده از جزیره پویا

در حالی که ما به طور طولانی درباره عشق من به Dynamic Island صحبت کرده‌ایم، در اینجا لیستی از همه چیزهایی است که به نظرم در استفاده از آیفون 14 پرو جدید واقعاً مفید هستند.

  • فعالیت های زنده: ردیابی امتیازات بازی‌های در حال انجام در جزیره دینامیک موهبتی برای طرفداران ورزش است. پشتیبانی از برنامه های شخص ثالث از دست رفته است، اما باید با انتشار آتی iOS 16.1 نشان داده شود.
  • شناسه چهره: Face ID اکنون به‌طور یکپارچه با Dynamic Island ادغام می‌شود و دیگر هنگام احراز هویت شما کل صفحه را اشغال نمی‌کند. ممکن است اشتباه کنم، اما همچنین احساس می‌شود که Face ID در Dynamic Island فعال می‌ماند، زمانی که چیزی مانع از چهره‌تان می‌شود، منتظر می‌ماند تا آن را بردارید و بر اساس آن احراز هویت کنید. در آیفون 12 مینی من، Face ID به سادگی از کار می‌افتد و از من می‌خواهد که دوباره امتحان کنم.
  • در حال پخش: برای کسی که در حین کار دائماً به چیزی در پس‌زمینه گوش می‌دهد، این یک ویژگی اساسی بوده است که ممکن است در آینده نتوانم آن را رها کنم. چند ضربه می تواند پخش را کنترل کند، و حتی با ترفند مرورگر یوتیوب هنگام پخش ویدیوها در پس زمینه کار می کند.
  • ایرپاد: ایرپادها نه تنها بسته به نسلی که استفاده می کنید یک نمایش بصری دارند، بلکه هر بار که آنها را به iPhone 14 Pro متصل می کنید، یک نمایش بصری از باتری باقی مانده نیز دریافت می کنید.
  • استراق سمع کردن: آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا اپل هرگز به شما اجازه نمی دهد که پیشرفت انتقال را هنگام استفاده از Airdrop مشاهده کنید؟ این می تواند واقعا آزاردهنده باشد، به خصوص اگر فایل های بزرگی را منتقل می کنید. خوب، باور کنید یا نه، می توانید پیشرفت انتقال Airdrop را در Dynamic Island دنبال کنید. اگر انتقال ناموفق بود دیگر نگران نباشم
  • پیمایش: این به خوبی مستند شده است، اما می‌توانید مسیریابی و مسیرهای آینده را در جزیره پویا مشاهده کنید. این در حال حاضر فقط در نقشه های اپل کار می کند. استفاده از Google Maps یا Wave به سادگی نشانگر ناوبری در جزیره پویا را بدون جهت نشان می دهد. ضربه زدن روی جزیره شما را به برنامه ناوبری مربوطه ای که استفاده می کردید می برد.
  • چندوظیفه ای: چندوظیفه‌ای اکنون کمی آسان‌تر و یکپارچه‌تر به نظر می‌رسد زیرا می‌توانید با فعالیت‌های مداوم از Dynamic Island به برنامه‌های فعال تغییر دهید و فعالیت‌های پشتیبانی‌شده را بر این اساس کنترل کنید.
  • ضبط: برای کسی که به طور مرتب یادداشت های صوتی را ضبط می کند، داشتن کنترل های پخش و نمایش بصری در Dynamic Island بسیار مفید است. می توانید شکل موج ضبط خود را مشاهده کنید، مدت زمان آن را بررسی کنید و پس از اتمام ضبط، ضبط را متوقف کنید. به این ترتیب، می‌توانید در حین ضبط یادداشت‌های صوتی بدون نیاز به جابجایی مجدد به برنامه، به تحقیق در وب ادامه دهید.
  • استفاده یک دست: در حالی که با عرضه اولیه iOS 16 استفاده از یک دست و قابلیت دسترسی نادیده گرفته شد، با معرفی iOS 16.1 و بالاتر همه چیز تغییر کرد. اکنون هر بار که از قابلیت دسترسی برای استفاده با یک دست استفاده می کنید، جزیره پویا همراه با صفحه نمایش شما حرکت می کند. این به شما امکان می‌دهد تا به تنهایی فعالیت‌های پس‌زمینه در جزیره دینامیک را مدیریت کنید و تجربه‌ای یک‌دست بسیار بی‌نظیرتر داشته باشید.

برخی از مزایای بهره وری بیشتر:

1668364692 454 چرا من جزیره پویا را در آیفون 14 پرو خود

در اینجا چند تغییر جالب دیگر وجود دارد که من به جزئیات آنها نمی پردازم زیرا مهم نیستند، اما به بهبود کمی تجربه کلی هنگام استفاده از Dynamic Island در آیفون 14 پرو کمک می کنند.

  • اطلاعیه های میانبر
  • ضبط های صفحه نمایش
  • اطلاعیه های بنر
  • تماس‌های رد شده در جزیره پویا باقی می‌مانند
  • اعلان های شارژ

مربوط: نحوه استفاده از حرکات در Dynamic Island در آیفون 14 پرو

فضایی برای پیشرفت برای جزیره پویا

دوست داشتن کسی به معنای پذیرفتن تمام معایب اوست، و در حالی که من عاشق جزیره پویا جدید هستم، آنقدر دوست ندارم که برخی از معایب و زمینه هایی را که اپل می تواند این ویژگی را بهبود بخشد نادیده بگیرم. بسیاری از مردم احساس می‌کنند که Dynamic Island ترفندی است که ممکن است با نسخه‌های بعدی آیفون، درست مانند 3D Touch، از بین برود. من احساس می کنم اگر اپل نتواند پتانسیل کامل Dynamic Island را درک کند، این ممکن است درست باشد. جدای از نامگذاری ساده، تلاش برای محو کردن خطوط بین نرم افزار و سخت افزار، نفس تازه ای در دنیای فناوری است که در آن ما به انتخاب های طراحی سفت و سختی که فقط به روز رسانی های جزئی دریافت می کنند عادت کرده ایم. در اینجا لیستی از چند ایراد و راه هایی که اپل می تواند Dynamic Island را بهبود بخشد تا موقعیت خود را بیشتر کند و به کاربران بیشتری در استفاده از آن کمک کند، آورده شده است.

  • تعامل بیکار: وقتی جزیره پویا را بدون هیچ فعالیتی در پس‌زمینه لمس می‌کنید یا نگه می‌دارید، به سادگی هیچ کاری انجام نمی‌دهد. در حالی که انتظار می رفت، این یک فرصت از دست رفته است که در آن می توانید این گزینه را داشته باشید که برنامه را باز کند یا آخرین آهنگ پخش شده را با گزینه های پیکربندی در برنامه تنظیمات شروع کند. همچنین می تواند میانبرهای برنامه یا یک ماژول از مرکز کنترل را برای دسترسی آسان در خود جای دهد.
  • اطلاعیه های پیام: اعلان‌های پیام به طور معمول بدون ادغام با Dynamic Island نشان داده می‌شوند. این یکی دیگر از فرصت‌های از دست رفته است که در آن گزینه‌های پاسخ آسان یا رد کردن را می‌توان به اعلان‌های بنر دریافتی هنگام استفاده از آیفون اضافه کرد. با این حال، همچنان می‌توانید روی اعلان بنر ضربه بزنید و نگه دارید تا به پیام مربوطه پاسخ دهید.
  • ژست های بهبود یافته: حرکت‌های حرکتی برای جابه‌جایی بین فعالیت‌های در حال انجام و رد کردن آن‌ها مشکل‌ساز هستند، تا بهترین چیز را در iOS 16.1 RC در زمان نوشتن این پست بیان کنیم. علاوه بر این، اپل هیچ سندی در مورد این ژست‌ها ندارد، که بسیاری را به این باور می‌رساند که می‌توان آن‌ها را اصلاح کرد و با به‌روزرسانی‌های آینده رسما منتشر کرد.
  • دوربین جلو: یکی دیگر از نقاط ضعف Dynamic Island این است که دوربین جلوی شما به طور مرتب هنگام تعامل با آن لک می شود. این ممکن است شما را مجبور کند که دستان خود را مرتباً تمیز کنید (که در این مواقع چیز خوبی است) یا یک پارچه میکروفیبر با خود حمل کنید. شما هم می‌توانید مثل من شیطون باشید و وقتی کسی نگاه نمی‌کند آن را با تیشرتتان تمیز کنید.

امیدوارم این متن نظری برای شما جالب بوده باشد. تجربه شما با جزیره دینامیک جدید چگونه بوده است؟ نظرات خود را با ما در نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

مربوط: نحوه افزودن میانبرهای برنامه به Dynamic Island با استفاده از Lock Launcher

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا