ارز دیجیتال

کریپتو صرافی کراکن با راه‌اندازی بانک اختصاصی خود برای دارایی‌های دیجیتال، بانکداری سنتی را مختل می‌کند – در اینجا آنچه باید بدانید

منبع: AdobeStock / prima91

صرافی برجسته ارزهای دیجیتال کراکن در حال ورود به صنعت بانکداری با تاسیس بانک کرک.

صرافی در وب‌سایت خود گفت: «ما در حال ساختن نوع بهتری از بانک‌های رمزنگاری و بیت‌کوین برای مشتریان خود هستیم. این بانک مستقر در وایومینگ در ایالات متحده، Kraken Financial نام دارد، اما “به دلیل تقاضای بسیار زیاد، بانک Kraken شناخته خواهد شد.”

این بانک ادعا می‌کند که بانک کراکن برای ارزهای دیجیتال از طریق چارچوب موسسه سپرده‌گذاری با هدف ویژه وایومینگ (SPDI) طراحی شده است تا بانک را قادر به اولویت‌بندی نگهبانی و حفظ دارایی کند.

بیان کرد،

ما به دنبال محصولاتی مانند حساب‌های سپرده به دلار و دارایی‌های رمزنگاری (مثلاً بیت‌کوین)، گزینه‌های تأمین مالی و پرداخت متعدد، محصولات نگهداری نهادی (حضانت واجد شرایط برای مشاوران و دلالان)، IRA و بسیاری موارد دیگر هستیم.»

علاوه بر این، ادعا می کند که می تواند نظارت دقیق نظارتی، استانداردهای امنیتی و حفاظت از داده ها را حفظ کند، استدلال می کند

“ما حاضریم شرط ببندیم که از بانک فعلی شما امن تر هستیم.”

کراکن اظهار داشت که تمام بانک‌های SPDI باید ذخایر خود را پر نگه دارند، به این معنی که پول کاربر را نمی‌توان بدون اجازه کاربر به امانت داد. صرافی در پرسش‌های متداول خود توضیح داد که SPDI بانکی است که توسط این صرافی نظارت می‌شود بخش بانکداری وایومینگ.

سرمایه گذاری ها توسط شرکت بیمه نمی شود شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC)، اما تمام دارایی ها به عنوان پول نقد یا کم خطرترین معادل نقدینگی در دسترس خواهند بود، به این معنی که خطر ورشکستگی وجود نخواهد داشت که FDIC قصد دارد از آن محافظت کند.

این شرکت گفت: “ما همچنین ذخایر سرمایه قابل توجهی و مازاد سرمایه خود را حفظ خواهیم کرد تا موجودی کامل همه مشتریان را پوشش دهیم، حتی در صورت سقوط بانکی.”

اولین در میان مجوزهای SPDI

این حرکت از آنجایی امکان پذیر است که وایومینگ، ایالات متحده، به کراکن مجوز ایجاد یک موسسه سپرده گذاری با هدف ویژه در آن ایالت را اعطا کرد. صرافی اعلام کرد که

ما اولین (تاکنون) شرکت رمزنگاری هستیم که منشور بانکداری دولتی ایالات متحده را دریافت کرده ایم.

مارکو سانتوری، مدیر ارشد حقوقی کراکن، به درخواست منشور بانکی صرافی در سپتامبر 2020 اشاره کرد. “کراکن به تازگی مجوز ایجاد اولین بانک رمزنگاری آمریکا را دریافت کرد.” گفت به هنگام.

تبادل نیز اضافه که کراکن بانک هنوز باز نشده اما در راه است. این شرکت قصد دارد راه‌اندازی مرحله‌ای داشته باشد و افزود: «در ابتدا در ایالات متحده تمرکز خواهیم کرد که خدمات را به مشتریان فعلی در ایالات متحده ارائه کنیم، با گسترش بین‌المللی احتمالی در آینده».

این یک سرویس دستگاه تلفن همراه فقط آنلاین خواهد بود، بدون هیچ گونه امکانات حضوری.

کراکن همچنین وعده ارتقای پذیرش دارایی های دیجیتال و بهبود تجربه مشتری از طریق بانک خود را از طریق یکپارچگی “یکپارچه تر” بین رمزنگاری و سیستم مالی سنتی می دهد.

مشکلات کریپتو همچنان ادامه دارد

قابل توجه است که این اعلامیه به دنبال یک سری چالش های مالی، قانونی و نظارتی است که بسیاری از شرکت های رمزنگاری با آن مواجه هستند. به ویژه، سیلورگیت، یک کریپتو بانک، با مشکلات مهمی مواجه شده است.

در اوایل فوریه، پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اینکه مقامات آمریکایی در حال بررسی تراکنش‌های بانک با FTX و پژوهش آلامدا، که هر دو اکنون شرکت های رمزنگاری منقرض شده اند.

سیلورگیت یکی از وام دهندگانی بود که بیشترین ضربه را از سقوط FTX وارد کرد، با رکود بانکی مواجه شد و مجبور شد 5.2 میلیارد دلار اوراق بدهی را با ضرر قابل توجهی بفروشد تا حدود 8.1 میلیارد دلار برداشت کاربران را پوشش دهد. در نتیجه، زیان 718 میلیون دلاری متحمل شد که طبق گزارش ها از کل سود بانک از سال 2013 بیشتر بود.

و همین هفته گذشته، Silvergate اعلام کرد که نمی تواند گزارش مالی سالانه خود را به ایالات متحده ارسال کند کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) به موقع و اینکه در حال ارزیابی توانایی خود برای ماندن در تجارت است.

بلافاصله پس از آن گزارش شد که Silvergate مجبور شد 9.85 میلیون دلار را به وام دهنده ارزهای دیجیتال بازگرداند BlockFi به عنوان بخشی از روند ورشکستگی جاری آن.

در مورد Kraken، این شرکت به کاربران خود اطمینان داد که هیچ نگرانی در مورد قرار گرفتن در معرض Silvergate وجود ندارد.

علاوه بر Kraken، چندین شرکت رمزنگاری دیگر از جمله کوین بیس، Paxos، و گلکسی دیجیتال، هفته گذشته به روابط خود با سیلورگیت پایان دادند.

____

بیشتر بدانید:

– کرایپتو صرافی کراکن در آب داغ با SEC به دلیل نقض احتمالی اوراق بهادار – در اینجا آنچه باید بدانید
– صرافی کریپتو کراکن 30 درصد از نیروی کار را کاهش می دهد، مدیر عامل بایننس توییت غیرمستقیم ایجاد می کند

– MicroStrategy به عنوان Crypto.com، Coinbase و Gemini، تراکنش‌های خود را با بانک Silvergate متوقف می‌کند – در چه خبر است؟
– Silvergate in Trouble: Crypto Bank کارکنان خود را تا 40٪ در میان کاهش 68٪ در سپرده های رمزنگاری کاهش می دهد.

– چرا ترک ارز دیجیتال در مبادله خطرناک است؟
– چگونه در ایالات متحده بیت کوین بخریم؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا