ارز دیجیتال

تیم‌های معاملات داخلی Crypto.com نگرانی‌هایی را در مورد تضاد منافع ایجاد می‌کنند

منبع: AdobeStock / piter2121

صرافی اصلی ارزهای دیجیتال Crypto.com به دلیل استقرار تیم‌های داخلی برای تجارت توکن‌ها برای کسب سود مورد بررسی قرار گرفته است.

فایننشال تایمز به نقل از افراد آشنا گزارش داد که گروه مستقر در سنگاپور طبق گزارش‌ها، تیم‌های تجاری و بازارسازی اختصاصی را اداره می‌کند که نگرانی‌هایی را در مورد تضاد منافع احتمالی ایجاد کرده است.

یکی از افرادی که اطلاعات مستقیمی در مورد تیم‌ها داشت، ادعا کرد که مدیران Crypto.com به سایر خانه‌های تجاری خارجی «اظهارات قسم‌خورده‌ای کاملاً دراماتیک مبنی بر اینکه Crypto.com به هیچ وجه در معاملات شرکت نداشته است» داده‌اند.

گزارش شده است که منبع دیگری به FT گفته است که از کارمندان خواسته شده است که “بگویند هیچ عملیاتی از نوع بازارساز داخلی وجود ندارد”.

با این حال، Crypto.com این ادعا را رد کرد و اظهار داشت که از کارمندان خواسته نشده است که به سایر فعالان بازار دروغ بگویند.

این شرکت افزود که یک بازارساز داخلی دارد که در صرافی Crypto.com فعالیت می‌کند و با سازنده بازار دقیقاً مانند بازارسازان شخص ثالث رفتار می‌شود که به طور یکسان اسپردهای فشرده و بازارهای کارآمد را در پلتفرم خود تسهیل می‌کنند.

این شرکت گفت که بیشتر درآمدش از برنامه‌اش برای معامله‌گران خرده‌فروشی می‌آید که Crypto.com طرف مقابل مشتریان برای تراکنش‌ها است و به‌عنوان مدل کارگزار اجرا می‌شود. صرافی آن برای معامله گران نهادی است و “به عنوان یک مکان معاملاتی یکسان عمل می کند.”

در بیشتر بازارها، صرافی ها خریداران را با فروشندگان با رقابتی ترین قیمت شفاف مطابقت می دهند.

با این حال، قوانین مربوط به بازارسازی و تجارت اختصاصی ایجاب می کند که آنها توسط شرکت های خصوصی جداگانه انجام شوند تا از تضاد منافع جلوگیری شود.

میز معاملات اختصاصی Crypto.com تنها هدفش کسب درآمد است

تیم تجاری اختصاصی Crypto.com تنها هدفش کسب درآمد “و نه تسهیل مبادله” است.

افراد آشنا به این موضوع گفتند، با این حال، میز بازارسازی وظیفه افزایش نقدینگی در محل برگزاری را دارد.

آنها افزودند که میز معاملات اختصاصی هم در صرافی خود شرکت و هم در سایر پلتفرم ها معامله می کند.

Crypto.com به FT گفته است که “همه شرکت های فعال در صنعت تجارت حجم را با رقبای خود مقایسه می کنند.”

این سازمان افزود که اولویت «بهبود مستمر نقدینگی دفتر سفارش و کاهش اسپردها است، زیرا منجر به بازار کارآمدتر برای همه شرکت‌کنندگان می‌شود».

این شرکت اظهار داشت که “با شرکت کنندگان در پلتفرم، از جمله سازندگان بازار، به طور مساوی رفتار می شود” و این شرکت “به تجارت اختصاصی به عنوان منبع درآمد متکی نیست”.

افشاگری‌های جدید در مورد تضاد منافع احتمالی در Crypto.com در حالی است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار و سایر تنظیم‌کننده‌ها مدت‌هاست که به کاربران در مورد خطرات دستکاری در صنعت هشدار داده‌اند.

در واقع SEC ضربه زده است بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان، با 13 اتهام از جمله استفاده از یک شرکت تجاری متعلق به مدیر عامل Changpeng Zhao برای شرکت در “تجارت دستکاری که به طور مصنوعی حجم معاملات پلت فرم را افزایش داد.”

کمیسیون حتی درخواست مسدود کردن دارایی‌ها را برای Binance.US کرد و ادعا کرد که بایننس میلیاردها دلار از وجوه مشتری را به طور نادرست به حساب بانکی یک نهاد تحت کنترل ژائو منتقل کرده است.

با این حال، آژانس و Binance.US اخیراً بر سر مصالحه ای به توافق رسیده اند که از مسدود شدن دارایی های صرافی جلوگیری می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا