بازی

قانون کالیفرنیا نحوه برخورد فروشگاه های دیجیتال با خرید شما را تغییر خواهد داد

Summarize this content to 400 words in Persian Lang

خوراکی های کلیدی

قانون جدید کالیفرنیا عملاً ویترین های دیجیتال را از استفاده از کلمات «خرید» یا «خرید» برای کالاهای دیجیتالی که اساساً مجوز هستند «منع» می کند.
این ویترین ها اکنون ملزم خواهند بود که به طور صریح به مصرف کنندگان اطلاع دهند که در حال خرید مجوزی هستند که می توانند در هر زمانی به هر دلیلی باطل شوند.
این قانون در نتیجه لغو دسترسی شرکت‌هایی مانند یوبی‌سافت به بازی‌های خریداری‌شده است و مصرف‌کنندگان را متحیر می‌کند که مالکیت در این عصر به چه معناست.

یک قانون جدید در کالیفرنیا به تعریف مجدد معنای “مالکیت” محتوای دیجیتال پس از امضای قانون توسط فرماندار ایالت، گاوین نیوسام، کمک خواهد کرد.

زمانی که این قانون در سال 2025 اجرایی شود، در ویترین های دیجیتال از استفاده از کلماتی مانند «خرید» یا «خرید» در مورد اقلام دیجیتال، از جمله بازی ها و DLC های همراه، در میان موارد دیگر، منع می شود. این است مگر اینکه آن ویترین ها به صراحت به مشتری اطلاع دهند که در حال خرید مجوزی است که دائمی نیست و قابل لغو است.

این قانون که توسط ژاکی اروین، عضو مجلس رهبری شد، در حالی تصویب شد که مصرف کنندگان به طور فزاینده ای دسترسی به کالاهای دیجیتالی را که فکر می کردند «مالکشان» هستند، از دست داده اند. به ویژه، این لایحه در پاسخ به آفلاین کردن دائمی The Crew توسط یوبی سافت و همچنین تهدیدات سونی برای از بین بردن Discovery است.

ایروین گفت: “با ادامه دور شدن خرده فروشان از فروش رسانه های فیزیکی، نیاز به حمایت از مصرف کننده در خرید رسانه های دیجیتال به طور فزاینده ای مهم شده است.” مصرف‌کنندگانی که خریدهایشان را در اختیار دارند به گذشته تبدیل می‌شود.»

آیا ما دیگر مالک چیزی هستیم؟
همانطور که در بالا ذکر شد، حذف The Crew یکی از موضوعات اصلی در میان گیمرها بود. سرورها ابتدا در اواخر ماه مارس آفلاین شدند و با توجه به اینکه بازی فقط یک عنوان آنلاین بود، کپی‌های بازی غیرقابل پخش شد.

نه تنها این کپی ها غیرقابل پخش بودند، بلکه گیمرها شاهد لغو نسخه های “مالکیت” آنها از حساب های یوبی سافتشان شدند. در پی واکنش‌ها، یوبی‌سافت برنامه‌هایی برای ایجاد حالت‌های آفلاین برای The Crew 2 و همچنین The Crew Motorfest “برای اطمینان از دسترسی طولانی مدت به هر دو عنوان” اعلام کرد.

اواخر سال گذشته، سونی اعلام کرد که Discovery نشان می‌دهد که مشتریان خریداری‌شده قبل از اجرایی شدن قرارداد مجوز جدید از دستگاه‌هایشان حذف می‌شوند.

در جاهای دیگر، کاربران Steam از طریق پاسخ فروم دریافتند که یک حساب کاربری و کتابخانه آن پس از مرگ نمی‌تواند به شخص دیگری منتقل شود. دادن رمز عبور خود به شخص دیگری برای به ارث بردن کتابخانه شما نیز خلاف قرارداد مشترک Steam است.

همه اینها به این معنی است که مالکیت دیجیتال یک موضوع مهم است. کالیفرنیا در حال انجام اقداماتی برای کمک به تعریف بهتر آن و اطلاع دادن به مصرف کنندگان قبل از خرید است و امیدواریم که ایالت ها و کشورهای بیشتری بتوانند از آن پیروی کنند.

خوراکی های کلیدی

  • قانون جدید کالیفرنیا عملاً ویترین های دیجیتال را از استفاده از کلمات «خرید» یا «خرید» برای کالاهای دیجیتالی که اساساً مجوز هستند «منع» می کند.
  • این ویترین ها اکنون ملزم خواهند بود که به طور صریح به مصرف کنندگان اطلاع دهند که در حال خرید مجوزی هستند که می توانند در هر زمانی به هر دلیلی باطل شوند.
  • این قانون در نتیجه لغو دسترسی شرکت‌هایی مانند یوبی‌سافت به بازی‌های خریداری‌شده است و مصرف‌کنندگان را متحیر می‌کند که مالکیت در این عصر به چه معناست.



یک قانون جدید در کالیفرنیا به تعریف مجدد معنای “مالکیت” محتوای دیجیتال پس از امضای قانون توسط فرماندار ایالت، گاوین نیوسام، کمک خواهد کرد.

زمانی که این قانون در سال 2025 اجرایی شود، در ویترین های دیجیتال از استفاده از کلماتی مانند «خرید» یا «خرید» در مورد اقلام دیجیتال، از جمله بازی ها و DLC های همراه، در میان موارد دیگر، منع می شود. این است مگر اینکه آن ویترین ها به صراحت به مشتری اطلاع دهند که در حال خرید مجوزی است که دائمی نیست و قابل لغو است.

این قانون که توسط ژاکی اروین، عضو مجلس رهبری شد، در حالی تصویب شد که مصرف کنندگان به طور فزاینده ای دسترسی به کالاهای دیجیتالی را که فکر می کردند «مالکشان» هستند، از دست داده اند. به ویژه، این لایحه در پاسخ به آفلاین کردن دائمی The Crew توسط یوبی سافت و همچنین تهدیدات سونی برای از بین بردن Discovery است.


ایروین گفت: “با ادامه دور شدن خرده فروشان از فروش رسانه های فیزیکی، نیاز به حمایت از مصرف کننده در خرید رسانه های دیجیتال به طور فزاینده ای مهم شده است.” مصرف‌کنندگانی که خریدهایشان را در اختیار دارند به گذشته تبدیل می‌شود.»


آیا ما دیگر مالک چیزی هستیم؟

همانطور که در بالا ذکر شد، حذف The Crew یکی از موضوعات اصلی در میان گیمرها بود. سرورها ابتدا در اواخر ماه مارس آفلاین شدند و با توجه به اینکه بازی فقط یک عنوان آنلاین بود، کپی‌های بازی غیرقابل پخش شد.

نه تنها این کپی ها غیرقابل پخش بودند، بلکه گیمرها شاهد لغو نسخه های “مالکیت” آنها از حساب های یوبی سافتشان شدند. در پی واکنش‌ها، یوبی‌سافت برنامه‌هایی برای ایجاد حالت‌های آفلاین برای The Crew 2 و همچنین The Crew Motorfest “برای اطمینان از دسترسی طولانی مدت به هر دو عنوان” اعلام کرد.


اواخر سال گذشته، سونی اعلام کرد که Discovery نشان می‌دهد که مشتریان خریداری‌شده قبل از اجرایی شدن قرارداد مجوز جدید از دستگاه‌هایشان حذف می‌شوند.

در جاهای دیگر، کاربران Steam از طریق پاسخ فروم دریافتند که یک حساب کاربری و کتابخانه آن پس از مرگ نمی‌تواند به شخص دیگری منتقل شود. دادن رمز عبور خود به شخص دیگری برای به ارث بردن کتابخانه شما نیز خلاف قرارداد مشترک Steam است.

همه اینها به این معنی است که مالکیت دیجیتال یک موضوع مهم است. کالیفرنیا در حال انجام اقداماتی برای کمک به تعریف بهتر آن و اطلاع دادن به مصرف کنندگان قبل از خرید است و امیدواریم که ایالت ها و کشورهای بیشتری بتوانند از آن پیروی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا