بازی

بهترین بازی‌های معمایی نینتندو سوییچ

Summarize this content to 400 words in Persian Lang
Nintendo Switch یک کنسول فوق العاده برای انواع جلسات بازی، از جمله بازی های اکشن، بازی های RPG طولانی و حتی شوترهای اول شخص است. از آنجایی که این دستگاه قابل حمل است، یک کنسول همه کاره است که برای تجربیات بسیاری ساخته شده است. با توجه به موفقیت سوئیچ، جای تعجب نیست که این سیستم بازی های متنوعی را برای طرفداران بازی های معمایی و معمایی ارائه می دهد.

این بازی‌ها موضوعات، مضامین و لحن‌های مختلفی را در بر می‌گیرند، اما همه آن‌ها یک چیز مشترک دارند: رسیدن به یک معمای پیچیده. در اینجا تعدادی از بهترین بازی‌های رمز و راز موجود در سوییچ را آورده‌ایم که برای جمع شدن و غوطه‌ور شدن در آن ایده‌آل هستند.

به روز شده در 26 سپتامبر 2024 توسط ژاکلین زالاس: به دنبال بهترین بازی‌های معمایی بیشتر برای بازی در نینتندو سوییچ هستید؟ ما چند بازی دیگر را برای شما اضافه کرده‌ایم که می‌توانید آن‌ها را بررسی کنید، و همچنین اطلاعات اضافی درباره هر بازی.

24 ترفند روح: کارآگاه فانتوم

اول از همه، ما ترفند روح: کارآگاه فانتوم را داریم. این بازی یک تجربه رمز و راز کلاسیک و حل پازل را ارائه می دهد. علاوه بر این، شو تاکومی کارگردانی آن را برعهده داشت، سازنده Ace Attorney. هر چند این بازی کمی پیچ و تاب دارد. شما قتل خود را حل خواهید کرد!

البته، همه چیز برای شما آسان نیست. با وجود اینکه شما یک روح هستید، هیچ خاطره ای از آنچه اتفاق افتاده ندارید. در طول 18 فصل مختلف، باید یاد بگیرید که دقیقاً چه چیزی در حال وقوع است و در عین حال توانایی سفر به دنیای ارواح را نیز دارید.

23 هوش مصنوعی: فایل های Somnium

AI: The Somnium Files یک رمان بصری اسرارآمیز است که یک بازی ماجراجویی با نقطه و کلیک با مسیرهای منشعب و شخصیت های عالی است. در بازی شما کنترل Kaname Date را دارید، یک کارآگاه با قدرتی منحصر به فرد که وظیفه دارد یک سری قتل های طاقت فرسا را ​​حل کند.

اگر از طرفداران این بازی هستید، حتما دنباله AI: The Somnium Files – Nirvana Initiative را ببینید.

این بازی دارای موسیقی عالی و نوشتن عالی، با دیالوگ ها و کات سین های کاملاً صدادار است که آن را به یک تجربه فراگیر تبدیل می کند. همچنین یک نمودار جریان در منو وجود دارد که به شما امکان می‌دهد در زمان به عقب بپرید و مسیرهای داستانی را که هنوز ندیده‌اید کامل کنید و رسیدن به پایان‌های چندگانه بازی را آسان‌تر می‌کند.

سری Famicom Detective Club در واقع مجموعه ای از دو بازی است که هر دو در نینتندو سوییچ در دسترس هستند. اینها در ابتدا روی سیستم‌های قدیمی‌تر نینتندو، Famicom Disk System و SNES و همچنین Game Boy Advance راه‌اندازی شدند. بازسازی شده و ظاهر مدرنیزه شده برای سوییچ، این اولین باری بود که این بازی های پلیسی در سرتاسر جهان در دسترس بودند.

در این بازی ها شما کنترل مرد جوانی را بر عهده دارید که با جستجوی سرنخ ها و پرسیدن سوالات مختلف از شخصیت ها، معماها را حل می کند. آن‌ها موسیقی متن‌های فوق‌العاده و صداپیشگی ژاپنی و همچنین رمز و رازهای پر پیچ و خم را در هر گوشه ارائه می‌دهند.

21 Steins؛ سری دروازه

این همه بازی‌های Steins;Gate نیست، فقط نمونه‌ای برای نشان دادن میزان محتوای هر کدام است!

فرنچایز Steins;Gate رمان‌های بصری، اقتباس‌های انیمیشن، فیلم‌ها، کمیک‌ها و موارد دیگر را تولید کرده است. این یک فرنچایز است که خیلی ها آن را دوست دارند و این بازی ها برای هر کسی که کنجکاو است یا به دنبال رمز و رازی است در سوییچ در دسترس است.

Steins;Gate رمانی بصری با مسیرهای منشعب و پس‌زمینه علمی تخیلی است که اوکابه دانشجوی عجیب و غریب و دوستانش را دنبال می‌کند که ابزار سفر در زمان و تغییر گذشته را به دست می‌آورند. شما می توانید با استفاده از تلفن همراه Okabe در بازی، روند داستان را تغییر دهید، همراه با تصمیمات مختلفی که مجبور به گرفتن آن خواهید شد.

20 عرفان

Gnosia با طرح‌ها و رنگ‌های شیک، یک بازی رمان بصری اسرارآمیز منحصربه‌فرد است که در آن با NPC‌های روی یک سفینه فضایی تعامل می‌کنید. در Gnosia باید بفهمید که کدام یک از خدمه یک بیگانه معروف به Gnosia است که بقیه آنها را می کشد.

Gnosia از یک ساختار حلقه زمانی منحصربه‌فرد استفاده می‌کند که مشخص می‌کند که Gnosia در هر تکرار چه کسی است. شما همچنین می توانید به Gnosia تبدیل شوید و برای جلوگیری از سوء ظن نسبت به خودتان تلاش کنید. با ادامه دور، شما بیشتر و بیشتر در مورد شخصیت های درگیر و داستان های آنها می آموزید.

19 LA Noire

LA Noire که از ناشر افسانه‌ای Rockstar Games می‌آید، یک بازی پلیسی است که در دهه 1940 در لس‌آنجلس اتفاق می‌افتد. شما می توانید با قدم زدن در آن یا حتی رانندگی برای به دست آوردن مکان ها، دنیای باز منحصر به فرد و وسیع این بازی را کشف کنید.

مرتبط 16 بهترین بازی RPG در نینتندو سوییچ نینتندو سوییچ خانه مناسبی برای برخی از بهترین بازی های RPG یک نسل است. بیایید نگاهی به بهترین های کنسول بیندازیم.
داستان LA Noire در چندین فصل اتفاق می‌افتد که در آن شما کارآگاه کول را کنترل می‌کنید، به دنبال شواهدی می‌گردید و دنبال کردن سرنخ‌ها برای کشف یک توطئه پیچیده. این بازی همچنین دارای یک خط داستانی منشعب است که بر ارزش پخش آن افزوده است.

18 فینیکس رایت: سه گانه وکیل آس

وقتی صحبت از بازی‌های معمایی به میان می‌آید، Phoenix Wright: Ace Attorney یکی از آن مجموعه‌هایی است که خیلی‌ها نام آن را شنیده‌اند. سه بازی اول این سری بر روی پلتفرم های متعدد از جمله سوییچ به صورت مجموعه ای ترکیبی در دسترس هستند. این عناوین عناصر حل معما را با پازل های منطقی، عناصر رمان بصری و بازی های ماجراجویی اشاره و کلیک ترکیب می کنند.

هر بازی در سه گانه Ace Attorney حدود پنج مورد را برای حل ارائه می دهد. این بازی‌ها به‌خاطر شیطنت‌های بیش از حد، شخصیت‌های عجیب و غریب و نوشته‌های خنده‌دارشان محبوب هستند. با این حال، با وجود کمدی، آنها لحظات غم انگیزی را ارائه می دهند که طرح آن را خواستار می کند.

17 مجموعه تحقیقات وکیل آس
از طریق Capcom

آیا از فینیکس رایت خسته شده اید؟ نترس، مایلز اجورث اینجاست! مجموعه تحقیقات Ace Attorney مجموعه ای از بازی های Ace Attorney است که در سپتامبر 2024 و به دنبال تحقیقات مایلز اجورث که چندین بار در سه گانه اصلی ظاهر می شود، راه اندازی شد.

مشابه عنوان قبلی، اینها از نسخه اصلی بازسازی شده اند که کمی پیکسل تر بودند. به طور کلی، اگر از طرفداران سه گانه Phoenix Wright: Ace Attorney هستید، این مجموعه عالی برای سرمایه گذاری است.

16 پارک تایمبلوید

Thimbleweed Park با الهام از بازی‌های ماجراجویی قبل از آن، یک ماجراجویی با نقطه و کلیک است که به شما امکان می‌دهد به عنوان پنج شخصیت بازی کنید تا برخی از اسرار عجیب و غریب را در پارک کشف کنید.

جدای از جمع آوری شواهد و آیتم های کلیدی، شما همچنین می توانید با مظنونان مختلف و بازیگران اصلی جنایت تعامل داشته باشید و در کنار هم قرار دادن حقیقت، سرنخ هایی را کشف کنید.

15 سفر رمز و راز لیتون

سری پروفسور لیتون به خاطر داستان های جذاب، شخصیت های جالب و پازل های خارق العاده اش به خوبی شناخته شده است. ماجراهای پروفسور لیتون عناوین زیادی را در بر می گیرد. با این حال، Layton's Mystery Journey کمی متفاوت است زیرا ماجراهای دختر لیتون، Katrielle Layton را دنبال می کند.

در این بازی شما معماها و معماهایی را حل خواهید کرد تا پدر Katrielle را که گم شده است پیدا کنید. این بازی تا حدی از بازی‌های Professor Layton متمایز است زیرا به جای داشتن یک داستان مداوم، دوازده مورد دارد که باید مانند فصل‌ها روی آن‌ها کار کنید.

14 بازگشت Obra Dinn

اگر نام Return of the Obra Dinn را نشنیده اید، ممکن است نام Papers, Please شنیده باشید که توسط همین شخص ساخته شده است. این بازی داستان یک کشتی به نام Obra Dinn را دنبال می کند که به مدت پنج سال ناپدید شد و به طور ناگهانی دوباره ظاهر شد. شما وظیفه بررسی کشتی ارواح را دارید تا راز ناپدید شدن آن را کنار هم بگذارید.

این بازی با رنگ بندی تک رنگ خود سبک منحصر به فردی را ارائه می دهد که یادآور بازی های ویدیویی قدیمی و کلاسیک است. همچنین یک آیتم منحصربه‌فرد به شما داده می‌شود که به شما امکان می‌دهد لحظات قبل از مرگ یک مسافر را مشاهده کنید و در سفر به شما کمک می‌کند تا پرونده را باز کنید.

13 کارآگاه تاریکی

یکی دیگر از بازی های ماجراجویی خارق العاده با نقطه و کلیک، The Darkside Detective در شهری با پیچ و تاب ماوراء طبیعی اتفاق می افتد. این شهر بازتابی از خودش دارد که به آن Darkside می‌گویند، جایی که ارواح در آن زندگی می‌کنند. در بازی، شما کنترل یک کارآگاه مسئول بررسی Darkside را بر عهده دارید و باید پرونده های مرموز مرتبط با آن را حل کنید.

جدا از اینکه یک بازی معمایی عالی است، The Darkside Detective پر از ارجاعات فرهنگ پاپ و نوشته های تیز و خنده دار است. رازهای هیجان انگیزی را ارائه می دهد که دندان های شما را در آن فرو می برد و در عین حال با طنز فوق العاده خود شما را خنده می کند.

12 سری Danganronpa

Danganronpa یک سریال نمادین شامل قتل و محاکمه است. در این مجموعه سه بازی وجود دارد که سه گروه مختلف از دانش آموزان را دنبال می کند که باید در یک بازی قاتل با یکدیگر روبرو شوند. بازی با آزمایش‌هایی جدا می‌شود، جایی که شما باید دقیقاً تصمیم بگیرید که قاتل کیست و همچنین چگونه این کار را انجام داده‌اند.

این یک راز کارآگاهی معمولی نیست، اما هر محاکمه شما را به سختی در مورد آنچه در حال وقوع است فکر می‌کند. علاوه بر رمز و راز هر محاکمه، باید رمز و راز بازی قتلی را که در حال انجام آن هستید، کشف کنید.

11 دیسکو Elysium

Disco Elysium یک بازی RPG است که شما را به جای کارآگاهی قرار می دهد که هیچ خاطره ای از او ندارد. در طول بازی، باید هویت خود را کشف کنید، در حالی که یک پرونده را با شریک زندگی خود، کیم کیتسوراگی حل می کنید.

این بازی مورد علاقه من در لیست است! داستان برای مدتی در ذهنم ماند و من اغلب به موسیقی متن گوش می‌دهم.

این بازی مانند دیگر بازی های معمایی مسیر خطی را دنبال نمی کند. شما قادر خواهید بود شخصیت های مختلفی را که می توانید با آنها صحبت کنید کشف کنید و با آنها روبرو شوید. درختان گفتگوی پیچیده ای وجود دارد که هر بازی را به یک تجربه منحصر به فرد تبدیل می کند.

10 قاتل بهشت

اجازه ندهید گرافیک رنگارنگ Paradise Killer شما را گول بزند، این یک بازی پیچیده است که شامل جزیره ای است که هر چند هزار سال یک بار بازسازی می شود.

تمرکز بازی بر روی قتلی است که اتفاق افتاده است، و همانطور که Lady Love Dies، باید شواهد جمع آوری کنید و بفهمید که چه اتفاقی در حال رخ دادن است. جزیره بهشت ​​بسیار وسیع است و گیم پلی جهان باز به شما امکان می دهد تا در حد دلخواه کاوش کنید.

9 Paranormasight: The Seven Mysteries of Honjo

Paranormasight: The Seven Mysteries of Honjo کاملاً لقمه‌ای است، اما ارزشش را دارد. منتشر شده توسط Square Enix، Paranormasight یک رمان تصویری است که شما را به یادگیری رمز و راز پشت “نفرین‌هایی” که مردم توکیو را رنج می‌دهند، می‌آموزد.

مانند بسیاری از رمان‌های بصری اسرارآمیز دیگر، Paranormasight شامل یک جدول زمانی منشعب با اقدامات مختلف است که منجر به ایجاد مسیرهای جدیدی می‌شود. با این حال، شما تنها کسی نیستید که سعی می کنید به ریشه این رمز و راز برسید، پس چه کسی ابتدا حقیقت را دریافت می کند؟

8 قاب کشنده: ماسک ماه گرفتگی

قاب مرگبار: ماسک ماه گرفتگی کمی ترسناک تر است. اگر می توانید ترس را تحمل کنید، پس Fatal Frame یک بازی معمایی عالی است که شما را ملزم می کند از مهارت های عکاسی خود استفاده کنید.

هنگام کاوش در جزیره روگتسو، باید از ارواح عکس بگیرید. این اساسا باعث آسیب می شود و آنها را از بین می برد. از آنجایی که این یک بازسازی از یک بازی 2008 است، می توانید انتظار داشته باشید که گرافیک بهبود یافته و همچنین لباس های منحصر به فرد را مشاهده کنید.

7 سریال Life Is Strange

Life is Strange یک سری بازی‌های ماجراجویی معمایی فوق‌العاده محبوب است که محتوای زیادی برای بازی دارد. در هر بازی، شما از منظر سوم شخص بازی می کنید، دنیای اطراف خود را کاوش می کنید، ماموریت ها را تکمیل می کنید و پازل ها را حل می کنید.

بازی اصلی Life is Strange به پنج قسمت مختلف تقسیم شد، اما می‌توانید مجموعه Life is Strange Arcadia Bay را خریداری کنید تا به همه آنها دسترسی داشته باشید. فراموش نکنید که Life is Strange 2 و Life is Strange: True Colors را نیز بررسی کنید.

6 کارآگاه پیکاچو

Detective Pikachu و Detective Pikachu Returns دو بازی معمایی شایان ستایش هستند که در آنها به عنوان تیم گودمن به همراه شریک زندگی خود Pikachu بازی می کنید. البته، شما دو نفر با هم باید جنایت را حل کنید!

این بازی‌ها نسبت به سایر بازی‌های لیست ما کمی سبک‌تر هستند. در حالی که هیچ قتل وحشیانه ای وجود ندارد، داستان هنوز کاملاً فریبنده است. اگرچه این بازی‌ها در ابتدا به‌عنوان اسپین‌آف بازی‌های اصلی Pokemon شروع شده‌اند، اما قطعاً به تنهایی باقی می‌مانند و آنها را به مجموعه‌ای عالی برای کتابخانه سوییچ شما تبدیل می‌کنند.

5 آرشیو استاد کارآگاه: کد باران

اگر Master Detective Archives: Rain Code برای شما آشنا به نظر می رسد، دلیل خوبی دارد. این بازی توسط بسیاری از افرادی که روی Danganronpa کار می کردند ساخته شده است. به این ترتیب، می‌توانید سبک هنری مشابه و همچنین مکانیک‌هایی را ببینید که یادآور آزمایش‌های کلاسی Danganronpa هستند.

همانند Danganronpa، Rain Code در چندین فصل و در مجموع شش فصل اتفاق می‌افتد. با بازی در نقش یوما (به طور طبیعی، یک کارآگاه فراموشی)، هدف نهایی شما حل اسرار در بخش کانای و «فتح هزارتوی اسرار آمیز» است.

Nintendo Switch یک کنسول فوق العاده برای انواع جلسات بازی، از جمله بازی های اکشن، بازی های RPG طولانی و حتی شوترهای اول شخص است. از آنجایی که این دستگاه قابل حمل است، یک کنسول همه کاره است که برای تجربیات بسیاری ساخته شده است. با توجه به موفقیت سوئیچ، جای تعجب نیست که این سیستم بازی های متنوعی را برای طرفداران بازی های معمایی و معمایی ارائه می دهد.



این بازی‌ها موضوعات، مضامین و لحن‌های مختلفی را در بر می‌گیرند، اما همه آن‌ها یک چیز مشترک دارند: رسیدن به یک معمای پیچیده. در اینجا تعدادی از بهترین بازی‌های رمز و راز موجود در سوییچ را آورده‌ایم که برای جمع شدن و غوطه‌ور شدن در آن ایده‌آل هستند.

به روز شده در 26 سپتامبر 2024 توسط ژاکلین زالاس: به دنبال بهترین بازی‌های معمایی بیشتر برای بازی در نینتندو سوییچ هستید؟ ما چند بازی دیگر را برای شما اضافه کرده‌ایم که می‌توانید آن‌ها را بررسی کنید، و همچنین اطلاعات اضافی درباره هر بازی.


24 ترفند روح: کارآگاه فانتوم

اول از همه، ما ترفند روح: کارآگاه فانتوم را داریم. این بازی یک تجربه رمز و راز کلاسیک و حل پازل را ارائه می دهد. علاوه بر این، شو تاکومی کارگردانی آن را برعهده داشت، سازنده Ace Attorney. هر چند این بازی کمی پیچ و تاب دارد. شما قتل خود را حل خواهید کرد!


البته، همه چیز برای شما آسان نیست. با وجود اینکه شما یک روح هستید، هیچ خاطره ای از آنچه اتفاق افتاده ندارید. در طول 18 فصل مختلف، باید یاد بگیرید که دقیقاً چه چیزی در حال وقوع است و در عین حال توانایی سفر به دنیای ارواح را نیز دارید.

23 هوش مصنوعی: فایل های Somnium

AI: The Somnium Files یک رمان بصری اسرارآمیز است که یک بازی ماجراجویی با نقطه و کلیک با مسیرهای منشعب و شخصیت های عالی است. در بازی شما کنترل Kaname Date را دارید، یک کارآگاه با قدرتی منحصر به فرد که وظیفه دارد یک سری قتل های طاقت فرسا را ​​حل کند.

اگر از طرفداران این بازی هستید، حتما دنباله AI: The Somnium Files – Nirvana Initiative را ببینید.


این بازی دارای موسیقی عالی و نوشتن عالی، با دیالوگ ها و کات سین های کاملاً صدادار است که آن را به یک تجربه فراگیر تبدیل می کند. همچنین یک نمودار جریان در منو وجود دارد که به شما امکان می‌دهد در زمان به عقب بپرید و مسیرهای داستانی را که هنوز ندیده‌اید کامل کنید و رسیدن به پایان‌های چندگانه بازی را آسان‌تر می‌کند.

سری Famicom Detective Club در واقع مجموعه ای از دو بازی است که هر دو در نینتندو سوییچ در دسترس هستند. اینها در ابتدا روی سیستم‌های قدیمی‌تر نینتندو، Famicom Disk System و SNES و همچنین Game Boy Advance راه‌اندازی شدند. بازسازی شده و ظاهر مدرنیزه شده برای سوییچ، این اولین باری بود که این بازی های پلیسی در سرتاسر جهان در دسترس بودند.


در این بازی ها شما کنترل مرد جوانی را بر عهده دارید که با جستجوی سرنخ ها و پرسیدن سوالات مختلف از شخصیت ها، معماها را حل می کند. آن‌ها موسیقی متن‌های فوق‌العاده و صداپیشگی ژاپنی و همچنین رمز و رازهای پر پیچ و خم را در هر گوشه ارائه می‌دهند.

21 Steins؛ سری دروازه

دو شخصیت از Steins;gate 0 پشت میز صحبت می کنند.

این همه بازی‌های Steins;Gate نیست، فقط نمونه‌ای برای نشان دادن میزان محتوای هر کدام است!

فرنچایز Steins;Gate رمان‌های بصری، اقتباس‌های انیمیشن، فیلم‌ها، کمیک‌ها و موارد دیگر را تولید کرده است. این یک فرنچایز است که خیلی ها آن را دوست دارند و این بازی ها برای هر کسی که کنجکاو است یا به دنبال رمز و رازی است در سوییچ در دسترس است.


Steins;Gate رمانی بصری با مسیرهای منشعب و پس‌زمینه علمی تخیلی است که اوکابه دانشجوی عجیب و غریب و دوستانش را دنبال می‌کند که ابزار سفر در زمان و تغییر گذشته را به دست می‌آورند. شما می توانید با استفاده از تلفن همراه Okabe در بازی، روند داستان را تغییر دهید، همراه با تصمیمات مختلفی که مجبور به گرفتن آن خواهید شد.

20 عرفان

Gnosia با طرح‌ها و رنگ‌های شیک، یک بازی رمان بصری اسرارآمیز منحصربه‌فرد است که در آن با NPC‌های روی یک سفینه فضایی تعامل می‌کنید. در Gnosia باید بفهمید که کدام یک از خدمه یک بیگانه معروف به Gnosia است که بقیه آنها را می کشد.


Gnosia از یک ساختار حلقه زمانی منحصربه‌فرد استفاده می‌کند که مشخص می‌کند که Gnosia در هر تکرار چه کسی است. شما همچنین می توانید به Gnosia تبدیل شوید و برای جلوگیری از سوء ظن نسبت به خودتان تلاش کنید. با ادامه دور، شما بیشتر و بیشتر در مورد شخصیت های درگیر و داستان های آنها می آموزید.

19 LA Noire

LA Noire که از ناشر افسانه‌ای Rockstar Games می‌آید، یک بازی پلیسی است که در دهه 1940 در لس‌آنجلس اتفاق می‌افتد. شما می توانید با قدم زدن در آن یا حتی رانندگی برای به دست آوردن مکان ها، دنیای باز منحصر به فرد و وسیع این بازی را کشف کنید.

مرتبط

16 بهترین بازی RPG در نینتندو سوییچ

نینتندو سوییچ خانه مناسبی برای برخی از بهترین بازی های RPG یک نسل است. بیایید نگاهی به بهترین های کنسول بیندازیم.

داستان LA Noire در چندین فصل اتفاق می‌افتد که در آن شما کارآگاه کول را کنترل می‌کنید، به دنبال شواهدی می‌گردید و دنبال کردن سرنخ‌ها برای کشف یک توطئه پیچیده. این بازی همچنین دارای یک خط داستانی منشعب است که بر ارزش پخش آن افزوده است.


18 فینیکس رایت: سه گانه وکیل آس

وقتی صحبت از بازی‌های معمایی به میان می‌آید، Phoenix Wright: Ace Attorney یکی از آن مجموعه‌هایی است که خیلی‌ها نام آن را شنیده‌اند. سه بازی اول این سری بر روی پلتفرم های متعدد از جمله سوییچ به صورت مجموعه ای ترکیبی در دسترس هستند. این عناوین عناصر حل معما را با پازل های منطقی، عناصر رمان بصری و بازی های ماجراجویی اشاره و کلیک ترکیب می کنند.

هر بازی در سه گانه Ace Attorney حدود پنج مورد را برای حل ارائه می دهد. این بازی‌ها به‌خاطر شیطنت‌های بیش از حد، شخصیت‌های عجیب و غریب و نوشته‌های خنده‌دارشان محبوب هستند. با این حال، با وجود کمدی، آنها لحظات غم انگیزی را ارائه می دهند که طرح آن را خواستار می کند.


17 مجموعه تحقیقات وکیل آس

ace وکیل تحقیقات مجموعه هنر پوشش
از طریق Capcom

آیا از فینیکس رایت خسته شده اید؟ نترس، مایلز اجورث اینجاست! مجموعه تحقیقات Ace Attorney مجموعه ای از بازی های Ace Attorney است که در سپتامبر 2024 و به دنبال تحقیقات مایلز اجورث که چندین بار در سه گانه اصلی ظاهر می شود، راه اندازی شد.

مشابه عنوان قبلی، اینها از نسخه اصلی بازسازی شده اند که کمی پیکسل تر بودند. به طور کلی، اگر از طرفداران سه گانه Phoenix Wright: Ace Attorney هستید، این مجموعه عالی برای سرمایه گذاری است.

16 پارک تایمبلوید

یک شخصیت زن که روی زمین ایستاده و به یک دلقک نگاه می کند.


Thimbleweed Park با الهام از بازی‌های ماجراجویی قبل از آن، یک ماجراجویی با نقطه و کلیک است که به شما امکان می‌دهد به عنوان پنج شخصیت بازی کنید تا برخی از اسرار عجیب و غریب را در پارک کشف کنید.

جدای از جمع آوری شواهد و آیتم های کلیدی، شما همچنین می توانید با مظنونان مختلف و بازیگران اصلی جنایت تعامل داشته باشید و در کنار هم قرار دادن حقیقت، سرنخ هایی را کشف کنید.

15 سفر رمز و راز لیتون

هنر تبلیغاتی برای Layton's Mystery Journey، نشان دادن Katrielle و صحنه هایی از بازی.

سری پروفسور لیتون به خاطر داستان های جذاب، شخصیت های جالب و پازل های خارق العاده اش به خوبی شناخته شده است. ماجراهای پروفسور لیتون عناوین زیادی را در بر می گیرد. با این حال، Layton's Mystery Journey کمی متفاوت است زیرا ماجراهای دختر لیتون، Katrielle Layton را دنبال می کند.


در این بازی شما معماها و معماهایی را حل خواهید کرد تا پدر Katrielle را که گم شده است پیدا کنید. این بازی تا حدی از بازی‌های Professor Layton متمایز است زیرا به جای داشتن یک داستان مداوم، دوازده مورد دارد که باید مانند فصل‌ها روی آن‌ها کار کنید.

14 بازگشت Obra Dinn

اگر نام Return of the Obra Dinn را نشنیده اید، ممکن است نام Papers, Please شنیده باشید که توسط همین شخص ساخته شده است. این بازی داستان یک کشتی به نام Obra Dinn را دنبال می کند که به مدت پنج سال ناپدید شد و به طور ناگهانی دوباره ظاهر شد. شما وظیفه بررسی کشتی ارواح را دارید تا راز ناپدید شدن آن را کنار هم بگذارید.


این بازی با رنگ بندی تک رنگ خود سبک منحصر به فردی را ارائه می دهد که یادآور بازی های ویدیویی قدیمی و کلاسیک است. همچنین یک آیتم منحصربه‌فرد به شما داده می‌شود که به شما امکان می‌دهد لحظات قبل از مرگ یک مسافر را مشاهده کنید و در سفر به شما کمک می‌کند تا پرونده را باز کنید.

13 کارآگاه تاریکی

بازی Darkside Detective افسر دولی با کارآگاه فرانسیس بیرون از خانه صحبت می کند.

یکی دیگر از بازی های ماجراجویی خارق العاده با نقطه و کلیک، The Darkside Detective در شهری با پیچ و تاب ماوراء طبیعی اتفاق می افتد. این شهر بازتابی از خودش دارد که به آن Darkside می‌گویند، جایی که ارواح در آن زندگی می‌کنند. در بازی، شما کنترل یک کارآگاه مسئول بررسی Darkside را بر عهده دارید و باید پرونده های مرموز مرتبط با آن را حل کنید.


جدا از اینکه یک بازی معمایی عالی است، The Darkside Detective پر از ارجاعات فرهنگ پاپ و نوشته های تیز و خنده دار است. رازهای هیجان انگیزی را ارائه می دهد که دندان های شما را در آن فرو می برد و در عین حال با طنز فوق العاده خود شما را خنده می کند.

12 سری Danganronpa

Danganronpa یک سریال نمادین شامل قتل و محاکمه است. در این مجموعه سه بازی وجود دارد که سه گروه مختلف از دانش آموزان را دنبال می کند که باید در یک بازی قاتل با یکدیگر روبرو شوند. بازی با آزمایش‌هایی جدا می‌شود، جایی که شما باید دقیقاً تصمیم بگیرید که قاتل کیست و همچنین چگونه این کار را انجام داده‌اند.

این یک راز کارآگاهی معمولی نیست، اما هر محاکمه شما را به سختی در مورد آنچه در حال وقوع است فکر می‌کند. علاوه بر رمز و راز هر محاکمه، باید رمز و راز بازی قتلی را که در حال انجام آن هستید، کشف کنید.


11 دیسکو Elysium

Disco Elysium یک بازی RPG است که شما را به جای کارآگاهی قرار می دهد که هیچ خاطره ای از او ندارد. در طول بازی، باید هویت خود را کشف کنید، در حالی که یک پرونده را با شریک زندگی خود، کیم کیتسوراگی حل می کنید.

این بازی مورد علاقه من در لیست است! داستان برای مدتی در ذهنم ماند و من اغلب به موسیقی متن گوش می‌دهم.

این بازی مانند دیگر بازی های معمایی مسیر خطی را دنبال نمی کند. شما قادر خواهید بود شخصیت های مختلفی را که می توانید با آنها صحبت کنید کشف کنید و با آنها روبرو شوید. درختان گفتگوی پیچیده ای وجود دارد که هر بازی را به یک تجربه منحصر به فرد تبدیل می کند.


10 قاتل بهشت

شخصیتی که مشتاقانه منتظر قاتل بهشت ​​است.

اجازه ندهید گرافیک رنگارنگ Paradise Killer شما را گول بزند، این یک بازی پیچیده است که شامل جزیره ای است که هر چند هزار سال یک بار بازسازی می شود.

تمرکز بازی بر روی قتلی است که اتفاق افتاده است، و همانطور که Lady Love Dies، باید شواهد جمع آوری کنید و بفهمید که چه اتفاقی در حال رخ دادن است. جزیره بهشت ​​بسیار وسیع است و گیم پلی جهان باز به شما امکان می دهد تا در حد دلخواه کاوش کنید.

9 Paranormasight: The Seven Mysteries of Honjo


Paranormasight: The Seven Mysteries of Honjo کاملاً لقمه‌ای است، اما ارزشش را دارد. منتشر شده توسط Square Enix، Paranormasight یک رمان تصویری است که شما را به یادگیری رمز و راز پشت “نفرین‌هایی” که مردم توکیو را رنج می‌دهند، می‌آموزد.

مانند بسیاری از رمان‌های بصری اسرارآمیز دیگر، Paranormasight شامل یک جدول زمانی منشعب با اقدامات مختلف است که منجر به ایجاد مسیرهای جدیدی می‌شود. با این حال، شما تنها کسی نیستید که سعی می کنید به ریشه این رمز و راز برسید، پس چه کسی ابتدا حقیقت را دریافت می کند؟

8 قاب کشنده: ماسک ماه گرفتگی

روکا مینازوکی چراغ قوه ای را در راهروی تاریک نگه می دارد

قاب مرگبار: ماسک ماه گرفتگی کمی ترسناک تر است. اگر می توانید ترس را تحمل کنید، پس Fatal Frame یک بازی معمایی عالی است که شما را ملزم می کند از مهارت های عکاسی خود استفاده کنید.


هنگام کاوش در جزیره روگتسو، باید از ارواح عکس بگیرید. این اساسا باعث آسیب می شود و آنها را از بین می برد. از آنجایی که این یک بازسازی از یک بازی 2008 است، می توانید انتظار داشته باشید که گرافیک بهبود یافته و همچنین لباس های منحصر به فرد را مشاهده کنید.

7 سریال Life Is Strange

Life is Strange یک سری بازی‌های ماجراجویی معمایی فوق‌العاده محبوب است که محتوای زیادی برای بازی دارد. در هر بازی، شما از منظر سوم شخص بازی می کنید، دنیای اطراف خود را کاوش می کنید، ماموریت ها را تکمیل می کنید و پازل ها را حل می کنید.

بازی اصلی Life is Strange به پنج قسمت مختلف تقسیم شد، اما می‌توانید مجموعه Life is Strange Arcadia Bay را خریداری کنید تا به همه آنها دسترسی داشته باشید. فراموش نکنید که Life is Strange 2 و Life is Strange: True Colors را نیز بررسی کنید.


6 کارآگاه پیکاچو

Detective Pikachu و Detective Pikachu Returns دو بازی معمایی شایان ستایش هستند که در آنها به عنوان تیم گودمن به همراه شریک زندگی خود Pikachu بازی می کنید. البته، شما دو نفر با هم باید جنایت را حل کنید!

این بازی‌ها نسبت به سایر بازی‌های لیست ما کمی سبک‌تر هستند. در حالی که هیچ قتل وحشیانه ای وجود ندارد، داستان هنوز کاملاً فریبنده است. اگرچه این بازی‌ها در ابتدا به‌عنوان اسپین‌آف بازی‌های اصلی Pokemon شروع شده‌اند، اما قطعاً به تنهایی باقی می‌مانند و آنها را به مجموعه‌ای عالی برای کتابخانه سوییچ شما تبدیل می‌کنند.

5 آرشیو استاد کارآگاه: کد باران

هنر کلید کد باران


اگر Master Detective Archives: Rain Code برای شما آشنا به نظر می رسد، دلیل خوبی دارد. این بازی توسط بسیاری از افرادی که روی Danganronpa کار می کردند ساخته شده است. به این ترتیب، می‌توانید سبک هنری مشابه و همچنین مکانیک‌هایی را ببینید که یادآور آزمایش‌های کلاسی Danganronpa هستند.

همانند Danganronpa، Rain Code در چندین فصل و در مجموع شش فصل اتفاق می‌افتد. با بازی در نقش یوما (به طور طبیعی، یک کارآگاه فراموشی)، هدف نهایی شما حل اسرار در بخش کانای و «فتح هزارتوی اسرار آمیز» است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا