ارز دیجیتال

به دنبال سقوط استیبل کوین، ارزش بازار تتر 10 درصد افزایش یافت – آیا می تواند پیشتاز را حفظ کند؟

منبع: Adobe

ارزش بازار تتر استیبل کوین محبوب (USDT) در حالی افزایش یافته است که سایر استیبل کوین ها، از جمله کوین USD Circle (USDC) و DAI MakerDAO برای مدت کوتاهی پای خود را در آخر هفته از دست دادند.

در نتیجه افزایش سهم بازار برای تتر، بایننس USD (BUSD)، یک استیبل کوین که توسط شرکت پاکسوس تراست مستقر در ایالات متحده برای بایننس، کوین USD و سایر استیبل کوین های اصلی منتشر شده است، شاهد کاهش سهم آنها از بازار استیبل کوین بوده است.

تاکنون در سال 2023، BUSD تقریبا نیمی از ارزش بازار خود را از دست داده و به حدود 8 میلیارد دلار رسیده است، در حالی که USDC با 11 درصد کاهش به 39 میلیارد دلار رسیده است.

از سوی دیگر، ارزش بازار تتر در سال جاری 10 درصد افزایش یافته و به 73 میلیارد دلار رسیده است که تقریباً دو برابر بزرگتر از USDC، دومین استیبل کوین بزرگ در بازار است.

به دنبال سقوط استیبل کوین، ارزش بازار تتر 10 درصد
ارزش بازار استیبل کوین از سال 2020. منبع: CoinGecko

آخرین افزایش ارزش بازار تتر پس از آن اتفاق می‌افتد که رقیب اصلی آن USDC در این آخر هفته، پیوند خود را از دست داد. این کاهش زمانی اتفاق افتاد که اخباری مبنی بر اینکه Circle، شرکت صادرکننده USDC، 3.3 میلیارد دلار از 40 میلیارد دلار ذخایر USDC در بانک سیلیکون ولی (SVB) دارد، رخ داد.

SVB در 10 مارس سقوط کرد، اما دولت ایالات متحده بعداً به کمک آمد و تضمین کرد که همه سپرده گذاران دوباره به پول خود دسترسی خواهند داشت. کمک مالی دولت عملاً USDC را نجات داد، که بعداً به قیمت ثابت 1 دلاری خود بازگشت.

1678920699 68 به دنبال سقوط استیبل کوین، ارزش بازار تتر 10 درصد
قیمت USDC در 7 روز گذشته. منبع: CoinGecko

“فشار فروش زیاد”

کوین مارس، یکی از بنیانگذاران شرکت تجاری Floating Point Group، در اظهار نظر در مورد وضعیت روز سه‌شنبه به وال استریت ژورنال، گفت که شرکت او در میان بسیاری از بازیگران بازار بود که وجوه را از USDC به USDT منتقل کرد.

مارس گفت: «بسیاری از مشتریان ما همین کار را انتخاب کردند و فشار فروش زیادی را بر جفت معاملاتی USDC-USDT وارد کردند.

جالب اینجاست که می‌تواند وضعیت تتر به‌عنوان یکی از کم‌نظم‌ترین و به گفته برخی استیبل‌کوین‌های کمتر شفاف باشد که اکنون به نفع آن عمل می‌کند.

استیون کلی، محقق برنامه ثبات مالی دانشگاه ییل، به دیوار گفت: «این تأییدی است بر آنچه که ما در مورد پول و چیزهایی که سعی می‌کنند پول باشند، می‌دانیم – یعنی زمانی که اطلاعات زیادی ارائه می‌دهید، مستعد فرار هستید.» استریت ژورنال، قبل از اینکه در نهایت اضافه کند:

ما می‌دانستیم که Circle در معرض SVB قرار دارد، متوجه شدیم که چیست و یک اجرا وجود داشت. ما واقعاً چیزهای زیادی در مورد تتر نمی دانیم، و فقط به همین دلیل امن تر به نظر می رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا