بازی

سونی دلیل عدم وجود دیسک درایو PS5 Pro را ارائه می کند

خوراکی های کلیدی

  • عدم وجود دیسک درایو پلی استیشن 5 پرو طرفداران را ناراحت کرده بود، اما سونی اکنون دلایل منطقی خود را ارائه کرده است.
  • به گفته Toshi Aoki، همه چیز در مورد دادن “انتخاب” به گیمرها است، به همین دلیل است که در آن گنجانده نشده است، اگرچه شرکت معتقد است PS5 Pro ارزش بسیار خوبی دارد.
  • با این اوصاف، سونی همچنین اذعان کرده است که «بسیاری» احتمالاً دیسک‌هایی خواهند داشت و درک اینکه چگونه چیزها «انتخاب» هستند را دشوار می‌کند.



اگر آن را از دست دادید، پلی استیشن 5 پرو واقعی است. قیمت آن 699.99 دلار است و با 2 ترابایت فضای ذخیره سازی عرضه می شود. اوه، و دیسک درایو ندارد.

قسمت دوم طرفداران را ناراحت کرد، زیرا دیسک درایو 79.99 دلار اضافی است و بلافاصله به دست آوردن آن سخت شد. کسانی که PS5 های روز راه اندازی دارند نمی توانند درایو موجود را حذف کنند – قابلیتی که فقط در نسخه باریک در دسترس قرار گرفت.

اکنون، توشی آئوکی، مدیر ارشد اصلی محصول پلی‌استیشن، در مصاحبه‌ای جدید با IGN، دلیل سونی برای بسته‌بندی نکردن دستگاه‌های جانبی با کنسول را فاش کرد. به هر حال، اگر کنسول قبلاً 700 دلار قیمت دارد، پس 50 تا 60 دلار اضافی برای اطمینان از اینکه طرفداران می توانند دیسک های خود را پخش کنند چیست؟ به گفته آئوکی، استدلال به «انتخاب» خلاصه می‌شود.



آیا واقعاً یک انتخاب است؟

اول از همه، Aoki از قیمت بالای کنسول دفاع کرد و به IGN گفت که فناوری پشت کنسول، و همچنین قابلیت‌های SSD و Wi-Fi 7 به تکمیل بسته‌ای کمک می‌کند که برای بازیکنان، به‌ویژه برند برند، «ارزش استثنایی» دارد. بیشتر “بازیکنان درگیر” که آنها را هدف قرار می دهند.

در مورد درایو دیسک، Aoki گفت که این در مورد “انتخاب دادن به بازیکنان است.” همین فرآیند فکری برای پایه عمودی نیز اعمال می شود، جزء دیگری که در خرید گنجانده نشده است.

وی افزود:

“برای درایو دیسک، این یک گزینه برای پخش کننده ها است. همه پخش کننده ها دیسک ندارند، حتی اگر اکثر پخش کننده ها ممکن است…اما ما این گزینه را داریم که بتوانیم آن را برای آن پخش کننده ها اضافه کنیم. بنابراین فکر می کنم بیشتر از تعادل است. از ارزش پیشنهادی که ما ارائه می کنیم.”


شاید چیزی که بیشتر در مورد منطق به چشم می خورد این است که سونی آشکارا اذعان می کند که “اکثر” بازیکنان احتمالا دیسک دارند، حتی اگر مربوط به بازی نباشند زیرا درایو دیسک می تواند بلوری های 4K را نیز پخش کند. با در نظر گرفتن این موضوع، واقعاً انتخاب چندانی نیست. زیرا اگر مجموعه ای از دیسک ها دارید و می خواهید از آنها استفاده کنید، پس شما دارند برای خرید یک دیسک درایو مبادا آنها را بفروشید و کتابخانه خود را به دیجیتال تبدیل کنید.

علاوه بر این، اگر دیسک درایو دائماً خود را فروخته شده می بیند، آیا منطقی نیست که در وهله اول یکی را برای کمک به کاهش آن قرار دهیم؟ مطمئناً، کنسول ممکن است گران‌تر بوده باشد، اگرچه اگر قبلاً 700 دلار پرداخت می‌کنید، آیا 50 دلار اضافی بسیار بیشتر است؟ به هر حال، این کنسول مشتاقانی را هدف قرار می دهد که احتمالاً آن را به هر قیمتی خریداری می کردند.


بعید به نظر می رسد که سونی بسته بندی PS5 Pro خود را برای درایو، به خصوص در اواخر چرخه، اصلاح کند. اگرچه شاید مسیری برای یارانه دادن به آن برای خریداران یا چیزی مشابه وجود داشته باشد. زیرا، همانطور که مطرح می شود، واقعاً یک انتخاب برای اکثر گیمرها نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا