برنامه نویسی

P=NP؟ 256 کاراکتر

این ارسالی برای چالش DEV Computer Science Challenge نسخه 24.06.12: One Byte Explainer است.

توضیح دهنده

اگر مسئله ای پاسخی دارد که می توان به سرعت صحت آن را بررسی کرد، آیا به این معنی است که مسئله باید راه حلی داشته باشد که به سرعت قابل محاسبه باشد (P=NP)؟ یا فقط به این دلیل که می‌توانیم به سرعت یک پاسخ را بررسی کنیم، به این معنی نیست که دریافت آن آسان است (P≠NP)؟

زمینه اضافی

این قابل بحث است را سخت‌ترین، معروف‌ترین و سخت‌ترین مسئله باز (هنوز اثبات کلی وجود ندارد) در علوم کامپیوتر و حتی برای ریاضیات عمومی. بنابراین، البته من در توصیف آن در این چالش کوتاهی می کنم!

از آنجایی که این به عنوان یک چالش #مبتدی برچسب گذاری شده است، سعی کردم به پاسخی برسم که ممکن است 100٪ ریاضی رسمی نباشد، زیرا نمی خواستم به خواننده تکیه کنم که بداند “سریع” در اینجا به معنای “در زمان چند جمله ای” است یا مشکل P و NP در واقع چیست، بنابراین خواننده ای که با این موضوع آشنا نیست حداقل ممکن است درک خوبی از موضوع چیست. فقط بدانید که بسیاری از محققان تمام حرفه خود را وقف مطالعه این مشکل می کنند، بنابراین بیان به تنهایی یک موضوع ارزشمند است.

اعتقاد بر این است که P≠NP زیرا شواهد بیشتری نسبت به جایگزین وجود دارد: رمزنگاری همانطور که می دانیم به شدت بر واقعی بودن P≠NP تکیه دارد. اگر ثابت شود که چنین نیست، یک پارادایم کاملاً جدید از محاسبات می تواند آشکار شود و چیزهایی را که ما استفاده از آن را ایمن می دانیم، از بین ببرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا