برنامه نویسی

هنر مدیر مهندسی بودن

مدیر مهندسی یا مدیر فنی بودن جای عجیبی است. ما اساساً در تلاش هستیم تا همه ناهمواری ها را در برابر هر کس دیگری مانند مدیر عامل، طراحی، تجارت و کاربران صاف کنیم. اما مهمترین کار ما این است که تیم مهندسی را برای موفقیت راه اندازی کنیم. فکر می‌کنم همه ما با برخی از مدیران مهندسی مواجه شده‌ایم که اصلاً به روش مدیریت خود فکر نمی‌کنند و خیلی کمتر به روشی منسجم و مساعد برای رشد مهندسانشان. بنابراین بیایید در مورد اینکه چگونه مدیریت می تواند مهندسان خود را برای موفقیت تنظیم کند صحبت کنیم.

ایجاد اعتماد!

مهمترین چیزی که می توانید به عنوان یک مدیر ایجاد کنید اعتماد است. تقریباً هر تصمیمی که می‌گیرم بر ایجاد اعتماد از طریق شرکت و با افرادی که با آنها کار می‌کنم متمرکز است. وقتی من یک تیم را اداره می کنم، وظیفه من این است که همه اعضای تیم خریداری شوند و آنچه را که در حال وقوع است دریافت کنند. همه باید در کاری که انجام می دهند و در آن مشارکت دارند احساس اعتماد کنند.

رزرو اجرا

اگر کسی در تیم نظر قوی در مورد چگونگی ساخت چیزی دارد، این چیزی است که ما باید به عنوان یک تیم در مورد آن صحبت کنیم. در اینجا فرقی نمی‌کند که شما یک توسعه‌دهنده اصلی باشید یا یک داخلی تازه استخدام شده، اگر کسی اعتقاد قوی به کاری دارد که باید به روش دیگری انجام شود و می‌تواند از آن نسخه پشتیبان تهیه کند. همه باید گوش کنند و از آن درس بگیرند. این می تواند راه های مختلفی داشته باشد، آنها می توانند درست باشند و همه ما از آن درس می گیریم. آنها ممکن است اشتباه کنند و ما به آنها آموزش می دهیم. یا (و این دست کم گرفته شده است) می توانیم بدانیم که آنها اشتباه می کنند و سخت برای متقاعد کردن آنها مبارزه کنیم و…

بگذارید مهندسان شما شکست بخورند

این بهترین چیز است به خصوص اگر بدانید که آنها شکست خواهند خورد و بدانید که عواقب آن شکست خیلی بزرگ نیست. به عنوان مثال، اگر می‌دانید که برخی از فناوری‌های پذیرفته شده از یک مهندس زود به نتیجه نمی‌رسند، می‌توانید این را بگویید، اما ممکن است آنها گوش ندهند. اگر این کار را نکردند، بگذارید این کار را بکنند. این نشان می دهد که شما به آنها اعتماد دارید و صادقانه بگویم که ممکن است حق با آنها باشد و شما راه حل بهتری را اتخاذ کنید. در هر صورت، آنها اعتماد و دانش را در آن زمان ایجاد خواهند کرد. بنابراین دفعه بعد که آنها برای یک فناوری جدید فشار می آورند یا توصیه می کنند چیزی متفاوت باشد، تجربه بسیار بیشتری در تصمیم گیری در مورد آنچه که برای آن فشار می آورند دارند.

بدیهی است که من در اینجا در مورد مردی صحبت نمی کنم که مکرراً چیزها را می شکند، این یک مکالمه متفاوت است.

آزادی برای مهندسان

به اکثر مهندسان به اندازه کافی افسار داده نمی شود، به خصوص زمانی که مدیر دارای سابقه فنی باشد. من اغلب از اینکه مهندسانی که با آنها کار می کنم چقدر هماهنگ و متعهد هستند شگفت زده می شوم. ما به‌عنوان مدیر باید دقیقاً این افراد را شناسایی کنیم و به افرادی کمک کنیم که بیشتر به آنها اهمیت می‌دهند، در اوقات فراغت به این موارد نگاه کنند و دانش آنها را به کار ببرند. اینها برخی از با ارزش ترین راه ها برای رشد به عنوان یک مهندس هستند، اما مهمتر از آن، یکی از با ارزش ترین منابعی که یک تیم می تواند داشته باشد به ما می دهد.

انرژی

انرژی تنها مهم ترین چیزی است که برای پیشرفت هر شرکتی دیده ام. پایگاه های کد بر اساس انتخاب های فناوری زندگی نمی کنند یا نمی میرند. آنها با توجه به اینکه مهندسانی که استخدام می کنید چقدر خوب هستند زندگی نمی کنند یا نمی میرند. این به سادگی به این بستگی دارد که چه کسی مطمئن می شود که جهنم حرکت می کند و آیا آنها انرژی لازم را برای پشت سر گذاشتن دردی که هر پروژه پشت سر می گذارد، دارند یا خیر.

متأسفانه برای مدیران آسان است که همه اینها را دور بریزند. فقط با نه گفتن به این فرد پرانرژی، زیرا از اهداف تجاری تقلید نمی کند.

هیچ هدف تجاری وجود ندارد، که توسط تیمی که از کاری که انجام می‌دهند انرژی می‌گیرد، تسریع نمی‌یابد. حتی اگر چیزی که «انرژی آن‌ها را به ارمغان می‌آورد» در جهتی متفاوت از جایی است که شما می‌خواهید باشید. این انرژی به این معنی است که شما به آنجا می‌رسید، جایی که می‌خواهید خیلی سریع‌تر به آن برسید. صادقانه بگویم، از اینکه بسیاری از شرکت‌ها این را دریافت نمی‌کنند، سپاسگزارم، زیرا این تنها دلیلی است که استارت‌آپ‌ها می‌توانند در وهله اول وجود داشته باشند. وظیفه ما به‌عنوان مدیران این است که این فرد را پیدا کنیم، این انرژی را بیاوریم، و هر آنچه را که برای حفظ آن و به اشتراک گذاشتن آن با تیم نیاز دارند به او بدهیم. من فکر می کنم همه باید آماده باشند تا با وارد شدن به دعوا با مدیران، ریسک های بزرگی را بپذیرند تا این انرژی را به هر قیمتی حفظ کنند.

بسته شدن

حتی با وجود اینکه من هنوز جوان هستم و بسیاری از مهندسانی که با آنها کار می کنم باتجربه تر از خودم هستند، مهم است که این را تشخیص دهیم. من این را می‌دانم و آن را برای بهبود خود و حفظ قدرت می‌پذیرم. زیرا احساس خنگ بودن برای مدت طولانی در واقع این انرژی را از دست می دهد. بنابراین به پرسیدن سؤالات «احمقانه» ادامه دهید و شاید آنها را مجبور به ورود به سیستم کنید و آماده باشید که زمان ورود را با اختلاف زیادی بشکنید.

من واقعا خوشحال خواهم شد که بیشتر در مورد مدیریت صحبت کنم و اینکه چگونه می توانم خودم یکی باشم. بنابراین اگر دوست دارید دانش و تجربه خود را در نظرات یا مستقیماً از طریق لینکدین به اشتراک بگذارید، بسیار سپاسگزارم که آنها را بخوانید یا چت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا