شبکه های اجتماعی

نسل بعدی راکت ژاپنی H3 در دومین تلاش ماموریتی در پرواز آزمایشی شکست خورد

توکیو، ژاپنرسانه ها گزارش دادند که نسل بعدی موشک H3 اولین پرواز آزمایشی خود را پس از دو تلاش شکست خورده است.

هفت دقیقه پس از برخاستن از مرکز فضایی تانگاشیما در ژاپن در روز دوشنبه، سرعت موشک H3 کاهش یافت و احتراق مرحله دوم تأیید نشد. Space.com گزارش شده است.

سپس کنترل‌کننده‌های مأموریت فرمان انهدام موشک را صادر کردند.

در زیرنویس آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن آمده است: «یک فرمان انهدام به وسیله پرتاب منتقل شد، زیرا امکان دستیابی به مأموریت وجود نداشت.JAXA) پخش زنده.

پرتاب روز دوشنبه دومین تلاش H3 در عرضه اولیه بود. H3 اولین تلاش خود را در 16 فوریه به دلیل مشکل در سیستم الکتریکی که نیرو را برای موتورهای مرحله اول LE-9 موشک تامین می‌کند، متوقف کرد.

موشک دو مرحله ای H3 توسط JAXA توسعه داده شد، در حالی که صنایع سنگین میتسوبیشی پیمانکار اصلی بود

H3 187 فوت یا 207 فوت ارتفاع دارد (57 یا 63 متر)، بسته به طول دو بار محموله احتمالی که می توان برای هر ماموریت استفاده کرد.

بر اساس صفحه مشخصات JAXA، این موشک قادر بود “4 تن یا بیشتر” را به مدار 500 کیلومتری خورشید سنکرون و “6.5 تن یا بیشتر” را به مدار انتقال زمین ثابت برساند.

روی موشک بود رصد پیشرفته زمین ماهواره-3 (ALOS-3) که با نام DAICHI-3 نیز شناخته می شود، به سمت مداری همزمان با خورشید در ارتفاع 669 کیلومتری می رود. زمین. این دوربین برای ارائه تصاویر با وضوح بالا از ژاپن و سایر مناطق در نوارهایی به عرض 70 کیلومتر با وضوح 0.8 متر طراحی شده است.

پرتاب ناموفق پس از یک دهه توسعه انجام شده توسط JAXA و صنایع سنگین میتسوبیشی انجام شد. مشکلات آماده سازی موتورهای قدرتمند هیدروژن مایع-اکسیژن مایع موشک LE-9 منجر به تاخیر قابل توجهی در پرتاب اول شد.

بر اساس این گزارش، پرتابگر جدید جایگزین موشک H-IIA، وسیله نقلیه پرتاب اسب کار فعلی ژاپن خواهد شد که انتظار می رود آخرین پرواز خود را در سال 2024 انجام دهد.

جوایز GN

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا