ارز دیجیتال

رگولاتور کویت “ممنوعیت مطلق” را در مورد کلیه عملیات های مرتبط با رمزارز صادر می کند

منبع: Pexels / شهباز حسین

مقامات نظارتی کویت – بانک مرکزی کویت، سازمان بازار سرمایه، وزارت بازرگانی و صنعت و واحد تنظیم مقررات بیمه – به طور مشترک بخشنامه هایی را صادر کرده اند که استفاده و شناسایی دارایی های مجازی را در کشور عرب ممنوع می کند.

رگولاتور مالی کویت در بیانیه ای روز سه شنبه اعلام کرد که بخشنامه ها مطابق با توصیه های گروه ویژه اقدام مالی (FATF) برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم است.

بخشنامه‌ها یک «ممنوعیت مطلق» را برای اکثر عملیات‌های ارزهای دیجیتال از جمله پرداخت‌ها، سرمایه‌گذاری و استخراج اعمال می‌کنند. علاوه بر این، تنظیم کننده مقامات محلی را از اعطای مجوز به شرکت هایی که به دنبال ارائه خدمات دارایی مجازی به عنوان یک تجارت تجاری هستند، منع کرد.

در این اطلاعیه اشاره شده است که ممنوعیت مطلق شامل اوراق بهادار و سایر ابزارهای مالی تحت نظارت بانک مرکزی کویت و تنظیم کننده مالی نمی شود.

تمرکز اصلی بخشنامه ها محافظت از کاربران در برابر خطرات مرتبط با دارایی های مجازی است. با اجرای چنین اقدامات جامعی، مقامات کویت به دنبال کاهش ریسک های مرتبط با سرمایه گذاری در این دارایی های سفته بازی هستند.

این امر همچنین مستلزم آن است که مشتریان از طرف شما دائماً از خطراتی که ممکن است از معامله با دارایی‌های مجازی، به ویژه ارزهای رمزگذاری شده ناشی می‌شود، آگاه باشند، زیرا آنها وضعیت قانونی ندارند و صادر یا پشتیبانی نمی‌شوند.»

علاوه بر این، مقامات نظارتی تصریح کردند که قبلاً هیچ مجوزی برای ارائه خدمات رمزنگاری به عنوان یک تجارت در داخل کویت صادر نشده است. همچنین، هرکسی که بخشنامه ها را نقض کند، با مجازات های «بدون پیش داوری» که در قانون پولشویی مقرر شده است، مواجه خواهد شد.

مقامات نظارتی کویت کمپین های آگاهی رسانی انجام دادند

یک گزارش خبری محلی می‌گوید که مقامات نظارتی محلی به مشتریان هشدار داده‌اند و ظاهراً کمپین‌های آگاهی را برای کاهش ریسک‌های مرتبط با ارزهای رمزپایه – مانند بیت‌کوین، اتریوم، دوج‌کوین و سایرین معروف – «با توجه به افزایش مستمر تماس‌ها برای سرمایه‌گذاری و مقابله با این دارایی‌های مجازی» انجام داده‌اند.

بانک مرکزی کویت در سال 2017 بانک‌های تجاری و سایر موسسات مالی را از پردازش هرگونه تراکنش انجام شده با بیت کویت منع کرد. این بانک همچنین در ماه می 2021 اعلام کرد که ارزهای دیجیتال هنوز در این کشور پول قانونی نیستند.

با توجه به مالیات بر کریپتو در کویت قبل از ممنوعیت، این کشور هیچ مالیاتی از درآمد حاصل از کریپتوها اعمال نمی کند، بنابراین درها را برای سرمایه گذاران باز می گذارد.

علاوه بر این، به دلیل هزینه‌های پایین برق کویت، شرکت‌های استخراج کریپتو به دنبال راه‌اندازی پایگاه ماینینگ در این کشور عرب بودند. سرکوب اخیر جایی برای سرمایه گذاری و استخراج ارزهای دیجیتال در کویت باقی نگذاشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا