شبکه های اجتماعی

متا مادر فیسبوک از تراشه برنامه های هوش مصنوعی رونمایی کرد

فیس بوک شرکت مادر متا اولین تراشه سیلیکونی سفارشی خود را برای پردازش رونمایی کرد برنامه های هوش مصنوعی به نام Meta Training and Inference Accelerator یا MIA. همچنین در مورد طراحی جدید مرکز داده بهینه شده با هوش مصنوعی و فاز دوم 16000 ابررایانه GPU برای تحقیقات هوش مصنوعی صحبت کرد.

به گفته این شرکت، تلاش‌های جدید در راستای هوش مصنوعی، همراه با پروژه‌های اضافی که هنوز در دست اجرا هستند، این شرکت را قادر می‌سازد تا مدل‌های بزرگ‌تر و پیچیده‌تر هوش مصنوعی را توسعه دهد و سپس آنها را به طور کارآمد در مقیاس به کار گیرد.

این شرکت در بیانیه‌ای گفت: «ما حتی در حال تجسم نحوه کدنویسی خود با استقرار CodeCompose هستیم، یک دستیار برنامه‌نویسی مبتنی بر هوش مصنوعی که ما توسعه داده‌ایم تا توسعه‌دهندگان خود را در طول چرخه عمر توسعه نرم‌افزار سازنده‌تر کنیم».

با زیرساخت جدید هوش مصنوعی، متا می خواهد پایه ای مقیاس پذیر برای ایجاد فرصت ها در زمینه هایی مانند هوش مصنوعی مولد و متاورس ایجاد کند.

MTIA چیست؟
MTIA یک خانواده تراشه های شتاب دهنده داخلی و سفارشی است که بارهای کاری استنتاج را هدف قرار می دهد. ادعا می شود که قدرت محاسباتی و کارایی بیشتری نسبت به CPU ها ارائه می دهد و برای بارهای کاری داخلی شرکت سفارشی شده است.

به گفته متا، هم تراشه‌های MTIA و هم پردازنده‌های گرافیکی به ارائه عملکرد بهتر، کاهش تأخیر و کارایی بیشتر برای هر بار کاری کمک می‌کنند.

MTIA توسط مرکز داده هوش مصنوعی این شرکت پشتیبانی می‌شود که نه تنها از محصولات فعلی پشتیبانی می‌کند، بلکه نسل‌های آینده سخت‌افزار هوش مصنوعی را هم برای آموزش و هم برای استنباط قادر می‌سازد.

این مرکز داده یک طراحی بهینه شده با هوش مصنوعی، پشتیبانی از سخت افزار هوش مصنوعی خنک کننده مایع و یک شبکه هوش مصنوعی با کارایی بالا خواهد بود که هزاران تراشه هوش مصنوعی را برای خوشه های آموزشی هوش مصنوعی در مقیاس مرکز داده به یکدیگر متصل می کند.

مایکروسافت و سامسونگ همچنین تراشه‌های هوش مصنوعی می‌سازند
گفته می شود که مایکروسافت و سامسونگ نیز بر روی تراشه های هوش مصنوعی کار می کنند. اخیراً گزارشی حاکی از آن است که مایکروسافت در حال کار با AMD بر روی تراشه های هوش مصنوعی برای مقابله با انویدیا است.

گزارش جداگانه‌ای مدعی شد که سامسونگ و ناور قصد دارند در نیمه دوم سال جاری از تراشه‌های هوش مصنوعی رونمایی کنند تا با واحد پردازش گرافیکی انویدیا (GPU) که ​​پلتفرم‌های هوش مصنوعی را تامین می‌کند، رقابت کنند. انویدیا در حال حاضر بر بازار تراشه های دارای هوش مصنوعی تسلط دارد.

فیس بوکتوییترلینکدین



پایان مقاله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا