ارز دیجیتال

نمایندگان مجلس روسیه در هفته های آینده درباره قانون رمزنگاری بحث خواهند کرد – آیا مقررات بالاخره در راه است؟

منبع: Global Image Archive/Adobe

سیاستمداران روسی می گویند که قبل از پایان جلسه فعلی پارلمان درباره یک لایحه مقررات ارز دیجیتال که مدت ها در انتظار آن بودیم بحث خواهند کرد.

این حرکت نشان می دهد که برخی از بخش های کریپتو در نهایت ممکن است از منطقه خاکستری نظارتی خارج شوند.

رسانه نیوز.رو گزارش داد که دومای دولتی (پارلمان روسیه) قرار است اولین قرائت «لایحه قانونی شدن ارزهای دیجیتال» را در جلسه بهار (جاری) برگزار کند.

جلسه فعلی در پایان ماه جولای به پایان می رسد.

به نقل از آناتولی آکساکوف، رئیس کمیته دومای دولتی در مورد بازارهای مالی، گفت:

«فکر می‌کنم در جلسه بهار، حداقل در قرائت اول، حتماً قانونی را تصویب خواهیم کرد. بر قانونی کردن استفاده از ارزهای دیجیتال برای [overseas] پرداخت ها و [overseas] تراکنشهای مالی. ما با بانک مرکزی و دولت توافق کرده ایم که این کار باید انجام شود.»

بانک مرکزی این کشور می خواهد تمام انواع فعالیت های مرتبط با رمزارز را ممنوع کند.

با این حال، نشان داده است که ممکن است آماده باشد تا به شرکت‌های روسی اجازه دهد تجارت بین‌المللی ارزهای دیجیتال انجام دهند.

انجام این کار به شرکت های تجاری اجازه می دهد تا از تحریم های غرب علیه شرکت های روسی پس از شروع جنگ با اوکراین در سال گذشته دوری کنند.

اما تنها در صورتی این حرکت را تایید می کند که معامله گران سکه های خود را با فیات در پلتفرم های معاملاتی مبادله کنند.

آیا قانون کریپتو روسیه برگزار می‌شود که یک «صرافی ارز دولتی» ایجاد می‌کند؟

برخی از سیاستمداران ادعا کرده اند که مسکو باید یک صرافی دولتی ارز دیجیتال را به منظور کمک به واردکنندگان و صادرکنندگان ایجاد کند.

آکساکوف عقیده داشت که «قانونی‌سازی» استفاده از رمزارز در معاملات تجاری به کشور اجازه می‌دهد تا برای کالاهای وارداتی پرداخت کند و سایر عملیات‌ها را با استفاده از توکن‌ها انجام دهد.

آکساکوف افزود:

من معتقدم که بهتر است چنین زیرساخت هایی قانونی شود [by launching a state-run crypto exchange]. اما بانک مرکزی در این مورد نظر دیگری دارد. موقعیت وزارت مالیه به من بسیار نزدیکتر است. این موضوع قابل بحث است.»

تجارت و استخراج کریپتو در حال حاضر در روسیه نه قانونی و نه غیرقانونی است.

در عوض، آنها فاقد وضعیت قانونی هستند و مشمول مالیات نیستند.

هفته گذشته، بانک مرکزی فاش کرد که خانوارهای روسی در حال حاضر بیشتر از آنچه که برای طلا و سایر فلزات گرانبها خرج می کنند، برای ارزهای دیجیتال هزینه می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا