برنامه نویسی

OpenGauss چیست؟

openGauss یک پایگاه داده رابطه ای کاربرپسند، در سطح سازمانی و منبع باز است که به طور مشترک با شرکا ساخته شده است. openGauss عملکرد نهایی مبتنی بر معماری چند هسته ای، خدمات پیوند کامل، امنیت داده ها، بهینه سازی مبتنی بر هوش مصنوعی و قابلیت های O&M کارآمد را ارائه می دهد. openGauss عمیقاً سال ها تجربه تحقیق و توسعه هواوی در زمینه پایگاه داده را ادغام می کند و به طور مداوم ویژگی های رقابتی را بر اساس الزامات سناریو در سطح سازمانی ایجاد می کند. برای آخرین اطلاعات در مورد openGauss، به https://opengauss.org/en/ مراجعه کنید.

openGauss یک سیستم مدیریت پایگاه داده است.

پایگاه داده یک مجموعه داده ساختار یافته است. این می تواند هر داده ای باشد، مانند لیست خرید، گالری عکس، یا مقدار زیادی اطلاعات در شبکه یک شرکت. برای افزودن، دسترسی و پردازش داده های انبوه ذخیره شده در پایگاه های داده کامپیوتری، به یک سیستم مدیریت پایگاه داده (DBMS) نیاز دارید. DBMS می تواند پایگاه داده را به صورت یکپارچه مدیریت و کنترل کند تا امنیت و یکپارچگی پایگاه داده را تضمین کند. از آنجایی که رایانه ها در مدیریت حجم زیادی از داده ها بسیار خوب هستند، DBMS نقش اصلی را در محاسبات به عنوان ابزار مستقل یا به عنوان بخشی از برنامه های کاربردی دیگر ایفا می کند.

پایگاه داده openGauss یک پایگاه داده رابطه ای است.

یک پایگاه داده رابطه ای داده ها را با استفاده از یک مدل رابطه ای سازماندهی می کند، یعنی داده ها در ردیف ها و ستون ها ذخیره می شوند. به مجموعه ای از سطرها و ستون ها در یک پایگاه داده رابطه ای، جداول گفته می شود که پایگاه داده را تشکیل می دهند. یک مدل رابطه ای را می توان به سادگی به عنوان یک مدل جدول دو بعدی درک کرد و یک پایگاه داده رابطه ای سازمان داده ای است که از جداول دو بعدی و روابط آنها تشکیل شده است.

در openGauss، SQL یک زبان کامپیوتری استاندارد است که اغلب برای کنترل دسترسی به پایگاه‌های داده و مدیریت داده‌ها در پایگاه‌های داده استفاده می‌شود. بسته به محیط برنامه نویسی خود، می توانید دستورات SQL را مستقیماً وارد کنید، دستورات SQL را در کدهای نوشته شده به زبان دیگر جاسازی کنید، یا از APIهای زبان خاصی که حاوی نحو SQL هستند استفاده کنید.

SQL توسط استاندارد ANSI/ISO SQL تعریف شده است. استاندارد SQL از سال 1986 توسعه یافته و دارای چندین نسخه است. در این سند، SQL92 استاندارد منتشر شده در سال 1992، SQL99 استاندارد منتشر شده در سال 1999، و SQL2003 استاندارد منتشر شده در سال 2003 است. SQL2011 آخرین نسخه استاندارد است. openGauss از مشخصات SQL92، SQL99، SQL2003 و SQL2011 پشتیبانی می کند.

openGauss نرم افزار منبع باز ارائه می دهد.

منبع باز به این معنی است که هر کسی می تواند از نرم افزار استفاده کند و آن را تغییر دهد. همه می توانند نرم افزار openGauss را دانلود کرده و بدون هیچ هزینه ای از آن استفاده کنند. می توانید کد منبع را بررسی کنید و تغییراتی را برای رفع نیازهای خود ایجاد کنید. نرم افزار openGauss تحت مجوز Mulan Permissive Software License v2 (http://license.coscl.org.cn/MulanPSL2/) برای تعریف محدوده استفاده از نرم افزار منتشر شده است.

پایگاه داده openGauss دارای عملکرد بالا، در دسترس بودن بالا، امنیت بالا، O&M آسان و باز بودن کامل است.

· عملکرد بالا

· فناوری کنترل همزمانی مبتنی بر معماری چند هسته‌ای و بهینه‌سازی سخت‌افزار Kunpeng را ارائه می‌دهد و عملکرد معیار TPC-C به 1500000 tpmC در سرورهای 2 سوکتی Kunpeng می‌رسد.
· از ساختارهای داده NUMA-Aware به عنوان ساختارهای هسته کلیدی برای انطباق با روند استفاده از معماری NUMA چند هسته ای بر روی سخت افزار استفاده می کند.
· فن آوری موتور سریع هوشمند SQL bypass را فراهم می کند.
· این موتور ذخیره سازی USTORE را برای سناریوهای به روز رسانی مکرر فراهم می کند.
· در دسترس بودن بالا (HA)

· از حالت های استقرار چندگانه، مانند همگام سازی اولیه/آماده، همگام سازی اولیه/آماده به کار، و استقرار سرور آماده به کار آبشاری پشتیبانی می کند.
· این صفحه داده ها را از بررسی افزونگی چرخه ای (CRC) پشتیبانی می کند و به طور خودکار صفحات داده های آسیب دیده را از طریق گره آماده به کار بازیابی می کند.
·گره آماده به کار را به صورت موازی بازیابی می کند و آن را به حالت اولیه ارتقا می دهد تا در عرض 10 ثانیه خدمات ارائه دهد.
· آن را فراهم می کند تکرار ورود و چارچوب انتخاب اولیه بر اساس پروتکل سازگاری توزیع Paxos.
·امنیت بالا

این نرم افزار از ویژگی های امنیتی مانند محاسبات کاملاً رمزگذاری شده، کنترل دسترسی، احراز هویت رمزگذاری، ممیزی پایگاه داده و پوشاندن پویا داده ها برای ارائه حفاظت جامع امنیت داده ها از انتها به انتها پشتیبانی می کند.

· آسان O&M

· تنظیم پارامترهای هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی و توصیه شاخص برای توصیه خودکار پارامترهای هوش مصنوعی را فراهم می کند.
·تشخیص آهسته SQL و نماهای خود نظارتی چند بعدی را برای کمک به درک عملکرد سیستم در زمان واقعی فراهم می کند.
· پیش بینی زمان SQL را فراهم می کند که از آموزش خودکار آنلاین پشتیبانی می کند.
· باز بودن کامل

· مجوز نرم افزار مجاز Mulan را می پذیرد و به کد اجازه می دهد آزادانه اصلاح شود، استفاده شود و ارجاع داده شود.
· قابلیت های هسته پایگاه داده را به طور کامل باز می کند.
· گواهینامه های شریک بیش از حد، سیستم های آموزشی و دوره های دانشگاهی را ارائه می دهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا