بازی

ایکس باکس باید بهتر از پس بازی Pass بربیاید

من از نحوه چرخش Game Pass بازی ها از سرویس متنفرم. Game Pass باید مجموعه‌ای در حال گسترش از بازی‌های مدیریت‌شده باشد که با گذشت زمان ارزش بیشتری پیدا می‌کند، اما در عوض ارزش یک اشتراک در حال تغییر است زیرا بازی‌ها هر ماه اضافه و حذف می‌شوند. این ایده که کسی می‌تواند از بازی‌ای لذت می‌برد که از طریق حق اشتراک خود هزینه آن را پرداخت کرده‌اند تا روزی به‌طور غیرقابل تشریفاتی ناپدید شوند، من را به وحشت می‌اندازد. هنوز برای من اتفاق نیفتاده است، اما می‌دانم که در نهایت یک بازی Game Pass وجود خواهد داشت که روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنم و قبل از اینکه فرصتی برای اتمام آن پیدا کنم، شروع می‌شود.


این واقعیت که بازی‌ها را می‌توان از Game Pass حذف کرد، من را مجبور می‌کند طوری کار کنم که گویی هر بازی در نهایت انجام خواهد شد. بازی‌های مورد علاقه من برای بازی در Game Pass بازی‌هایی هستند که می‌توانم آن‌ها را در چند جلسه به پایان برسانم، زیرا در صورت استراحت و بازگشت هفته‌ها یا ماه‌ها بعد، دیگر نگران از دست دادن دسترسی به آن‌ها نیستم. من بازی‌های چندنفره مانند Darktide و Monster Hunter Rise را در Steam خریداری می‌کنم، حتی زمانی که در Game Pass گنجانده شده‌اند، زیرا قصد دارم سال‌های آینده آنها را بازی کنم و نمی‌دانم چه زمانی از کتابخانه Game Pass حذف می‌شوند.

گیمر ویدیوی روزبرای ادامه با محتوا، پیمایش کنید

مطالب مرتبط: هر بازی نیازی به “Push Boundaries” ندارد، Hellblade

می دانم دلایلی وجود دارد که بازی ها نمی توانند برای همیشه در Game Pass بمانند. قراردادهای مجوز برای موسیقی و سایر مطالب دارای حق چاپ ممکن است منقضی شوند و مایکروسافت مجبور شود بازی ها را متوقف کند. همچنین ممکن است ناشران به دلایل مختلفی، از جمله بستن قرارداد با سایر خدمات اشتراکی یا مذاکره با مایکروسافت، در صورتی که بازی آنها در Game Pass موفق شد، بخواهند بازی‌هایشان برای مدت معینی در دسترس باشد. با توجه به اینکه کل صنعت بازی چقدر بی ثبات و کوته بینانه است، انتظار اینکه یک بازی Game Pass برای همیشه دوام بیاورد، غیرواقعی است، اما مایکروسافت می تواند کارهای بیشتری انجام دهد تا فشار را از مشترکین خود دور کند.

تاریخ انقضا نباید آنقدر که هست مرموز باشد. در ابتدای هر ماه متوجه می‌شویم که کدام بازی‌ها را ترک می‌کنند، و فقط دو هفته فرصت داریم تا آنها را بازی کنیم تا ناپدید شوند. برای پیدا کردن این بازی‌ها، باید منوی Game Pass را تقریباً در نیمه راه به پایین اسکرول کنید و به دنبال دسته «به زودی ترک» باشید که با همه دسته‌های پیشنهادی دیگر ترکیب می‌شود. در ایکس‌باکس و رایانه شخصی، می‌توانید زمان خروج آن‌ها را ببینید، اما در برنامه تلفن همراه تاریخ‌های انقضا اصلاً ذکر نشده است.

از منظر بازیکن، هیچ قافیه یا دلیلی برای اینکه بازی‌ها کی و چرا Game Pass را ترک می‌کنند وجود ندارد. در این ماه ما هفت بازی را باختیم. برخی مانند Panzer Corps 2 و Life is Strange: True Colors به ​​مدت یک سال در Game Pass هستند، در حالی که برخی دیگر مانند Moonglow Bay و The Riftbreaker به مدت 18 ماه در دسترس هستند. Quantum Break یکی از بازی‌هایی است که تا دو هفته دیگر ترک می‌شود و از سال 2018 در Game Pass موجود است. نه تنها این، بلکه یک بازی انحصاری Xbox بود که توسط مایکروسافت منتشر شد. شما هرگز نمی دانید چه بازی هایی قرار است ترک شوند یا چه زمانی اتفاق می افتد.

مایکروسافت باید در مورد مدت زمانی که این بازی‌ها در دسترس خواهند بود شفاف‌تر باشد. تاریخ انقضای هر بازی باید در صفحه فروشگاهش ذکر شده باشد، و زمانی که ساعت به دو هفته گذشته کاهش می یابد، باید به وضوح در صفحه اول نمایش داده شود، نه اینکه در یک دسته بندی پنهان دفن شود. اگر Game Pass از قبل در مورد بازه‌های زمانی موجود در هر بازی بود، وقتی ناپدید می‌شدند احساس بدی نداشت.

اگرچه این درست است که Game Pass بازی‌های بیشتری را نسبت به چیزی که حذف می‌کند اضافه می‌کند، اگر به نظر می‌رسد که فقط از شر بازی‌هایی که دوست دارید خلاص می‌شود و بازی‌هایی را اضافه می‌کند که دوست ندارید، ممکن است احساس کنید که ارزش اشتراک شما در حال کاهش است. مایکروسافت هیچ نوع جبرانی برای بازی های منقضی شده به جز تخفیف استاندارد 20 درصدی که در هر بازی به عنوان مشترک دریافت می کنید، ارائه نمی دهد. در عوض، باید در طول دو هفته آخر قبل از خروج یک بازی از سرویس، شروع به ارائه تخفیف های عمیق کند، هم به عنوان راهی برای جشن گرفتن زمان خود در Game Pass و هم به عنوان راهی برای جبران آن به هنگام ناپدید شدن بازیکن. کمی احترام بیشتر به بازی‌های در حال انقضا و مشترکین Game Pass که آنها را دوست دارند، تا حد زیادی به حل بزرگترین مشکل Game Pass کمک می‌کند.

بعدی: مایکروسافت پایان دادن به پیشنهاد گذرنامه مقدماتی 1 دلاری Xbox یک علامت بد است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا