بازی

استودیوهای بزرگ سونی باید پس از Astro Bot به پلتفرم‌های طلسم خود بازگردند

این ماه در Summer Game Fest بازی‌هایی با ظاهر عالی برگزار شد، اما تعداد کمی از آنها به اندازه Astro Bot من را جذب کردند. ناشران بزرگ دیگر تمایل ندارند وزن خود را پشت پلتفرم‌های سه بعدی بگذارند، بنابراین دیدن سونی که اجازه می‌دهد طلسم کوچکش انتشار بزرگ پاییزی باشد، هیجان‌انگیز است.


گیمر ویدیوی روز

برای ادامه با محتوا، پیمایش کنید

چرا صنعت از Mascot Platformers خارج شد؟

ما هنوز هم بازی‌های ماریو را از نینتندو دریافت می‌کنیم (اگرچه آخرین ماریو سه بعدی اصلی هفت سال از عمرش می‌گذرد)، سونی همچنان هر چند سال یک‌بار یک بازی Ratchet & Clank منتشر می‌کند، و سگا همچنان به Blue Blur اختصاص دارد. اما بیشتر استودیوها سال ها یا حتی دهه ها پیش از پلتفرم های طلسم خود استفاده کردند. Sucker Punch که بازی اکشن دنیای باز سینمایی Ghost of Tsushima را در سال 2020 منتشر کرد، اولین بار در PS2 با سه گانه Sly Cooper به موفقیت اصلی دست یافت. Naughty Dog که اکنون آن را با داستان‌های سخت و زمینی انسانی مانند The Last of Us مرتبط می‌کنیم، با Crash Bandicoot بزرگ شد.

اما تیم Asobi Astro Bot به دنیای متفاوتی اشاره می‌کند، دنیایی که ناشران بزرگ هنوز در حال سرمایه‌گذاری بر روی نوع بازی‌هایی هستند که سیستم‌ها را در دهه 90 و اوایل دهه 00 به فروش می‌رساند. آیا آن دنیای بهتری خواهد بود؟ نه لزوما، اما آموزنده است که ببینیم چگونه این استودیوها از ساخت یک نوع بازی (پلتفرمرهای سه بعدی) به ساختن نوع دیگری از بازی (ماجراجویی های اکشن سوم شخص سینمایی) تغییر مسیر داده اند.


صنعت با تنوع بیشتر وضعیت بهتری خواهد داشت. من نمی‌خواهم Naughty Dog ساخت The Last of Us را متوقف کند یا ساکر پانچ Ghost of Tsushima را رها کند. اما من فکر می‌کنم Insomniac – که با Spyro the Dragon در PS1 مطرح شد – به راه بهتری اشاره می‌کند. Insomniac بازی های پر زرق و برق و با ظاهری واقعی می سازد. بسیاری از آنها را. اولین بازی Spider-Man آن در سال 2018 منتشر شد و در حال حاضر دو بازی دیگر ساخته شده است. اما Insomniac همچنین برای انجام کارهای مختلف استراحت می کند. در واقع، در طول دهه گذشته، Insomniac خاموش کرده است 18 بازی. این لیست کامل است:

  • غروب اوردرایو
  • آهسته، گاو نر
  • فیوژن میوه
  • بد دینوس
  • رقم و خط تیره
  • جغجغه و چنگال
  • آهنگ از عمیق
  • لبه هیچ کجا
  • ناگفته ها
  • مناسک وحشی
  • مرد عنکبوتی مارول
  • نهال
  • استورم لند
  • Strangelets
  • Marvel’s Spider-Man: Miles Morales
  • Marvel’s Spider-Man Remastered
  • Ratchet & Clank: Rift Apart
  • Marvel’s Spider-Man 2


Insomniac متعهد به امتحان کردن چیزها است

Insomniac فداکاری قابل تحسینی برای پرتاب انواع چیزها به دیوار و دیدن آنچه می چسبد نشان داده است. مجموعه آن کل گستره بازی را پوشش می دهد. یک بازی Xbox در آنجا وجود دارد (Sunset Overdrive)، سه فروشنده سیستم سه گانه سونی (سری مرد عنکبوتی)، دو پلتفرم سه بعدی (Ratchet & Clank و Rift Apart)، یک بازی معمولی (Slow Down، Bull)، سه بازی های موبایل، ریمستر، مترویدوانیا منتشر شده توسط GameStopو چندین عنوان VR و AR.

یکی از آن بازی‌های واقعیت مجازی، Stormland، یکی از بازی‌های مورد علاقه شخصی همکار من اریک سویتزر است.


من شرط می بندم که اکثریت قریب به اتفاق گیمرها فقط از بازی های Spider-Man، Ratchet & Clanks و شاید Sunset Overdrive آگاه هستند. شهرت Insomniac با انتشار Slow Down, Bull به رغم این واقعیت که اخیرا نه نظرات کاربران در Steam هیچ ضرر واقعی در گسترش شبکه کمی گسترده تر وجود ندارد – تا زمانی که توری چند صد میلیون هزینه نداشته باشد. آزمایش رگ حیات این رسانه است.

به همین دلیل است که خواهش من از Naughty Dog، Sucker Punch، Rare و همه استودیوهای دیگری که پلتفرم‌های سه بعدی را در گذشته خود جا گذاشته‌اند این است: بیا، امتحانش کن. Jak & Daxter دیگری بسازید، Sly Cooper را بررسی کنید، ببینید آن بچه ها چگونه هستند. صنعت از تنوع سود می برد و من شرط می بندم که توسعه دهندگان استودیوهای شما که به خاطر ماریو، یا سونیک یا Conker’s Bad Fur Day عاشق بازی ها شده اند، از شانس آوردن این سری ها به نسل جدید لذت می برند.

بعد

Insomniac مدلی است که Triple-A باید چگونه باشد

کوچکتر گاهی بهتر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا