ارز دیجیتال

درک آخرین حرکت عربستان سعودی

منبع: iStock/GCShutter

با گسترش روزافزون ارزهای دیجیتال در سراسر جهان عرب، برخی از تحلیلگران صنعت در حال بررسی این موضوع هستند که چگونه برنامه عربستان سعودی برای پیوستن به بانک توسعه جدید چین، که به نام بانک BRICS نیز شناخته می شود، می تواند بر تنوع بخشیدن به محیط مالی پادشاهی تأثیر بگذارد.

فایننشال تایمز گزارش داد که عربستان سعودی در حال مذاکره برای تضمین عضویت در وام دهنده مستقر در شانگهای است که توسط بزرگترین اقتصادهای در حال توسعه جهان، کشورهای موسوم به BRICS شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی ایجاد شده است. .

در صورتی که ریاض به بانک توسعه جدید دسترسی پیدا کند، این اقدام گزینه‌های مالی جدیدی را به عنوان جایگزینی برای موسسات مالی تحت سلطه غرب در اختیار پادشاهی قرار می‌دهد.

گفتگوها در مورد ورود عربستان سعودی به عنوان نهمین عضو بانک در حالی انجام می شود که بانک توسعه ملی آماده است تا ارزیابی رسمی گزینه های تامین مالی خود را آغاز کند.

این موارد در نتیجه تجاوز نظامی مداوم روسیه به اوکراین زیر سوال رفته است.

این بانک مستقر در شانگهای امروز و 7 ژوئن مجمع سالانه خود را برگزار می کند.

NDB که در سال 2015 تأسیس شد، بیش از 33 میلیارد دلار به حدود 96 پروژه در پنج ایالت مؤسس BRICS وام داده است. از آن زمان، این طرح سه کشور دیگر در حال توسعه را نیز به عنوان اعضای خود پذیرفته است: بنگلادش، مصر و امارات متحده عربی.

مقامات عربستان سعودی درباره این مذاکرات گزارش شده اظهار نظری نکردند.

“تحقیقات پادشاهی در مورد سیستم های مالی جایگزین در مذاکرات شایعه شده بین عربستان سعودی و بانک توسعه جدید (NDB) BRICS دیده می شود. در حالی که موانع هنوز وجود دارد، یک استراتژی منظم و آگاهانه می تواند به باز کردن وعده ارزهای دیجیتال و پشتیبانی کمک کند. توسعه اقتصادی و ثبات کشورهای عربی،» یک تحلیلگر برای سایت متمرکز Null TX نوشت.

در بیانیه ای در پاسخ به سوالی درباره وضعیت مذاکرات جاری با ریاض، NDB گفت: «در خاورمیانه، ما اهمیت زیادی برای پادشاهی عربستان سعودی قائل هستیم و در حال حاضر در حال گفتگوی واجد شرایط با آنها هستیم».

جستجوی بودجه برای تامین مالی فعالیت ها

اشوانی موتو، مدیر کل دفتر ارزیابی مستقل NDB، گفت که دسترسی به گزینه های اضافی برای جمع آوری کمک های مالی “مهم ترین چیز در حال حاضر” برای بانک مستقر در شانگهای است. این مقام همچنین اعتراف کرد که NDB در حال حاضر “در حال مبارزه است. برای بسیج منابع» که برای تأمین مالی فعالیت های وام دهی آن ضروری است.

به گفته موتو، “ما باید وضعیت روسیه، جنگ را تجزیه و تحلیل کنیم… اینها چیزهایی هستند که باید به آنها نگاه کنیم.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا