چه طور

BabyAGI در مقابل Auto-GPT: تفاوت ها و مزایا توضیح داده شده است

چه باید بدانیم؟

  • هر دو BabyAGI و Auto-GPT عوامل هوش مصنوعی مستقلی هستند که می توانند برای ایجاد چندین کار برای انجام یک هدف اصلی استفاده شوند.
  • BabyAGI از GPT-4، LangChain، Pinecone، و Chrome برای ایجاد و اجرای وظایف در حالی که Auto-GPT در GPT-4 و GPT-3.5 OpenAI منتشر می شود برای انجام کارها استفاده می کند.
  • Auto-GPT در تولید محتوا و تصاویر غنی از متن خوب است در حالی که BabyAGI برای بخش های تصمیم گیری مانند رانندگی مستقل و روباتیک مفید است.

ChatGPT به خودی خود یک ابزار قدرتمند هوش مصنوعی است، اما وقتی نوبت به انجام یک پروژه می رسد، نیاز به دخالت انسان دارد، زیرا شما باید در هر مرحله دستورات جدیدی را وارد کنید. برای آسان‌تر کردن این کار، توسعه‌دهندگان عوامل هوش مصنوعی مستقلی ایجاد کرده‌اند که می‌توانند در صورت داشتن یک هدف اصلی، چندین کار را انجام دهند.

در این پست، ما دو مورد از این عوامل هوش مصنوعی – BabyAGI و Auto-GPT را با هم مقایسه می کنیم تا ببینیم که چگونه آنها از نظر ساختار، تکنیک و هدف با یکدیگر تفاوت دارند و به شما کمک می کند تا بفهمید کدام ابزار ممکن است برای شما مناسب باشد.

مربوط: Auto-GPT در مقابل ChatGPT: همه آنچه که باید بدانید

BabyAGI چیست؟

BabyAGI یک هوش مصنوعی عمومی مستقل است که توسط Yohei Nakajima توسعه یافته است که وظایف را بر اساس هدفی که شما تغذیه می کنید تولید و انجام می دهد. از یک اسکریپت پایتون استفاده می کند که از فناوری های مختلف از OpenAI، Pinecone، LangChain و Chroma برای خودکارسازی وظایف برای رسیدن به یک هدف خاص استفاده می کند.

در حالی که ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT از مدل‌های زبان برای تفسیر پرسش‌های شما و ارائه پاسخ‌ها استفاده می‌کنند، BabyAGI از مدل‌های زبان برای ایجاد لیست وظایفی که برای رسیدن به یک هدف لازم است استفاده می‌کند. پس از ایجاد یک لیست وظایف، عامل هوش مصنوعی آنها را یکی یکی اجرا می کند و سپس تا زمانی که هدف محقق می شود، وظایف بیشتری را بر اساس نتایج کارهای قبلی ایجاد می کند.

مربوط: نحوه تنظیم و استفاده از Agent GPT

BabyAGI در مقابل Auto-GPT: تفاوت آنها چگونه است؟

می توانید از BabyAGI و AutoGPT برای دستیابی به یک هدف تعیین شده استفاده کنید و نتایجی که از هر دوی آنها به دست می آورید کم و بیش یکسان خواهد بود. با این حال، روند رسیدن به هدف و روشی که هر دوی این ابزارها به آن نزدیک می شوند، چیزی است که آنها را متفاوت می کند.

1. ساختار

BabyAGI از مدل GPT-4 OpenAI به عنوان عنصر زبان اصلی خود به همراه چارچوب کدگذاری LangChain، پایگاه داده برداری Pinecone و Chrome استفاده می کند. همه این فناوری‌ها با استفاده از یک اسکریپت پایتون برای ایجاد دسته‌ای از عوامل هوش مصنوعی ترکیب شده‌اند که می‌توانند مجموعه‌ای از وظایف را برای رسیدن به یک هدف از پیش تعریف‌شده انجام دهند.

Auto-GPT از همان مدل GPT-4 OpenAI استفاده می کند، اما آن را با GPT-3.5 برای رسیدن به یک هدف ترکیب می کند. هنگامی که یک هدف مشخص می شود، Auto-GPT کدهایی را برای ایجاد وظایف با استفاده از GPT-4 تولید می کند و نتایج این وظایف با GPT-3.5 ذخیره و پردازش می شود که اساساً به عنوان فضای حافظه مجازی برای کارهای قبلی استفاده می شود.

2. تکنیک

هنگامی که یک هدف وارد BabyAGI می شود، چندین کار ایجاد می کند و آنها را یکی یکی اجرا می کند به گونه ای که نتایج یک کار تعیین کننده وظیفه بعدی است. با کمک Pinecone و LangChain، عامل هوش مصنوعی می‌تواند حافظه بلندمدتی از وظایف و رویدادها را حفظ کند که باعث می‌شود واکشی اطلاعات سریع‌تر برای رسیدن به یک هدف کارآمدتر شود. از آنجایی که این فرآیند شامل رمزگشایی نتایج کارهای قبلی با آزمون و خطا است، BabyAGI می تواند بدون از دست دادن مسیر هدف از پیش تعریف شده تصمیمات پیچیده بگیرد.

در همین حال، Auto-GPT برای ایجاد و اجرای همزمان چندین کار با استفاده از GPT-4 و ایجاد فضای حافظه مصنوعی با استفاده از GPT-3.5 برای ذخیره نتایج کارهای قبلی طراحی شده است. می‌تواند محتوای اضافی را با استفاده از برنامه‌ها و سرویس‌های موجود در اینترنت و همچنین داده‌های ذخیره‌شده به صورت محلی در رایانه تولید کند تا به تصمیم‌گیری بهتر کمک کند. اگرچه Auto-GPT دسترسی وسیع تری به منابع داده دارد، اما گاهی اوقات ممکن است داده های بدون برچسب را بدون جهت مناسب برای تولید نتایج گسترده استخراج کند.

3. هدف

از آنجایی که Auto-GPT برای ارائه پاسخ های متنی شبیه به انسان آموزش دیده است، برای تولید محتوا، خلاصه کردن متون و ترجمه متن به بیش از ده ها زبان مفید است. با دسترسی به خدمات از طریق اینترنت و فایل های محلی، Auto-GPT می تواند برای ایجاد محتوای متنی دقیق بر اساس یک هدف واحد استفاده شود. اساساً می‌توان از آن به عنوان جایگزینی برای ChatGPT استفاده کرد، جایی که ممکن است از شما خواسته شود چندین درخواست را وارد کنید تا یک نوع محتوا را به روشی دقیق تولید کنید.

از طرف دیگر، BabyAGI دارای قابلیت های شناختی انسان مانند است که آن را برای کارهایی که نیاز به کنترل پارامترها و تصمیم گیری دارند مفید می کند. با مجموعه ای مناسب از اهداف، می توانید از مزایای BabyAGI در زمینه تجارت ارزهای دیجیتال، رانندگی مستقل، روباتیک و حتی بازی استفاده کنید.

4. نتایج

BabyAGI با سناریوهای دنیای واقعی و محیط های شبیه سازی شده آموزش داده شده است تا کارهای پیچیده را سریعتر و با دقت انجام دهد. وقتی BabyAGI به داده‌های مرتبط مجهز شود، ممکن است بتواند بدون از دست دادن تمرکز روی هدف اصلی، سریع‌تر نتایج دقیق‌تری تولید کند.

با این حال، عملکرد آن فقط به اندازه وسعت داده های آموزشی آن خوب است، زیرا BabyAGI بر روی سناریوهای دنیای واقعی و محیط های شبیه سازی شده آموزش دیده است. به برنامه‌ها و سرویس‌های موجود در اینترنت دسترسی ندارد، بنابراین استفاده از آن به زمینه‌های خاصی محدود می‌شود.

Auto-GPT به اینترنت دسترسی دارد که جستجوی اطلاعات را آسان تر می کند. می‌تواند داده‌ها را از سرویس‌های اینترنتی مانند برنامه‌ها، وب‌سایت‌ها، کتاب‌ها، اسناد و مقالات جمع‌آوری کند و از آن برای تکمیل کارهای مورد نیاز برای رسیدن به هدف خود استفاده کند. این جنبه از Auto-GPT دارای مزایا و معایبی است زیرا داده‌های اضافی می‌تواند محتوای توصیفی‌تری ایجاد کند، اما همچنین می‌تواند نتایج دقیق‌تری تولید کند، زیرا این ابزار ممکن است بدون نظارت محتوا را از داده‌های بدون برچسب استخراج کند.

از آنجایی که برای اجرای چندین کار به طور همزمان طراحی شده است، Auto-GPT گاهی اوقات می تواند هدف اصلی را از دست بدهد که در انجام یکی از وظایف ایجاد شده گیر کند.

مربوط: ChatGPT در مقابل بارد: 5 تفاوت اصلی

BabyAGI چه کاری انجام می دهد که Auto-GPT انجام نمی دهد؟

BabyAGI در کارهای خاصی که نمی توانید از Auto-GPT استفاده کنید خوب است.

  • این حافظه بلندمدت دارد زیرا از LangChain و Pinecone برای ذخیره و بازیابی اطلاعات استفاده می‌کند، بنابراین نتایج را سریع‌تر از Auto-GPT دریافت می‌کند.
  • از آنجایی که BabyAGI می‌تواند دائماً از اعلان‌ها و نتایج کار بر اساس آزمون و خطا بازخورد بیاموزد، می‌تواند تصمیمات شناختی انسان‌مانندی بگیرد.
  • قاطعیت آن را به ابزاری موثر برای تجارت ارزهای دیجیتال، روباتیک و رانندگی مستقل تبدیل می کند.
  • BabyAGI همچنین مجهز به نوشتن و اجرای کدهایی برای دستیابی به اهداف خاص است.

مربوط: 11 روش برای صحبت با ChatGPT در رایانه یا تلفن

Auto-GPT چه کاری انجام می دهد که BabyAGI انجام نمی دهد؟

برخی از کارهای کلیدی وجود دارد که Auto-GPT در انجام آنها بهتر از BabyAGI است.

  • Auto-GPT هنگام ایجاد پاسخ برای هدف از پیش تعیین شده شما می تواند به داده های بیشتری دسترسی داشته باشد. می‌تواند از برنامه‌ها و سرویس‌های اینترنتی مانند وب‌سایت‌ها، مقاله‌ها و کتاب‌ها محتوا جمع‌آوری کند تا اطلاعاتی در مورد یک موضوع خاص جستجو کند.
  • به دلیل داده های آموزشی گسترده اش که برای ارسال ایمیل، تهیه گزارش ها و تحقیقات بازار مفید است، می تواند متون شبیه انسان را با کیفیت بالا تولید کند.
  • علاوه بر GPT-4، Auto-GPT همچنین به DALL-E OpenAI دسترسی دارد و آن را برای تولید تصویر که BabyAGI قادر به انجام آن نیست، مفید است.
  • Auto-GPT یک ویژگی تبدیل متن به گفتار را ارائه می دهد که می تواند با استفاده از یک کد ساده در اسکریپت پایتون گنجانده شود. BabyAGI در حال حاضر عملکرد فرمان صوتی را ارائه نمی دهد.

این تنها چیزی است که باید در مورد تفاوت BabyAGI با Auto-GPT بدانید.

مربوط: 5 بهترین ابزار بررسی مقاله AI

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا