بازی

پاور رنجرز با MMPR به یک خطا وسواس دارد

نکات برجسته

  • پاور رنجرز با امتناع از رها کردن MMPR، طرفداران جدید خود را پشت سر می گذارد.
  • این بازی که به تازگی معرفی شده است، یک بازی Beat’em به سبک دهه 90 است که بر اساس نمایشی 30 ساله ساخته شده است، و به ژانری بازمی گردد که بدون شک مخاطبان جوان تر را حذف می کند، در غیر این صورت نمایش هنوز هم به آنها پاسخ می دهد.


گیمر ویدیوی روز

برای ادامه با محتوا، پیمایش کنید

در اوایل این ماه، یک Mighty Morphin Power Rangers در Summer Game Fest اعلام شد، و در حالی که همکارانم جشن گرفتند، تنها چیزی که در تعجب بودم این بود که چرا؟

این یک بازی سبک یکپارچهسازی با سیستمعامل است که بر اساس یک نمایش 30 ساله با هدف کودکان ساخته شده است، و حتی یک جانشین معنوی برای یک بازی قدیمی SNES است، کنسولی که قبل از نوجوانی من بسیار قدیمی به حساب می آمد. مانند My Little Pony و Transformers قبل از آن، مخاطبان هدف به طور کامل برای بزرگسالان کنار گذاشته شده است. نه حتی ژنرال Z! همه چیز در مورد این بازی برای طرفداران نوستالژیک هزاره ساخته شده است.

من برای بچه‌هایی که امروز با پاور رنجرز بزرگ می‌شوند احساس وحشتناکی می‌کنم، زیرا طرفداران بزرگ‌تر آن را از آنها جدا کرده‌اند و خودخواهانه دوران کودکی‌شان را احتکار کرده‌اند. وقتی جوان تر بودم، جدیدترین تیم ها Dino Thunder، SPD، Ninja Storm و Jungle Fury بودند. بله، من آنقدر جوان بودم که کاملاً MMPR را از دست داده بودم – این گویای همه چیز است. وقتی بزرگتر بودم، آن را امتحان کردم، اما بدون نوستالژی، حال و هوای شیرین دهه 90 وجود داشت. من فقط می‌خواستم به دینو تاندر برگردم تا برای برخی از آن شیک‌های نازنین شیرین.


پاور رنجرها

اگر من بیشتر از فصل مورد علاقه ام را می خواستم، خوشبختانه گزینه های زیادی داشتم. یک بازی PS2/GameCube وجود داشت که من آن را می‌ستیدم، سالانه‌های گالینگور و بازی‌های فلش آنلاین در بالای کوهی از کالاها. برای یک فصل از یک برنامه تلویزیونی، این مقدار زیادی است. سعی کنید حتی کسری از آن را برای Cosmic Fury یا Ninja Steel بیابید.

یک مصالحه خوب این است که بازی‌های کلاسیک را با هم ترکیب کنیم و آنها را در یک بسته نوستالژیک خوب منتشر کنیم و در عین حال بازی‌هایی را برای بچه‌هایی که نمایش در واقع هدفشان است، توسعه دهیم.


بچه‌هایی که امروز با نمایش بزرگ می‌شوند، پشت سر گذاشته می‌شوند، که با توجه به اینکه پاور رنجرز هرگز بزرگ نشد، عجیب است. هنوز هم جشن ذرت کم‌هزینه و کم‌هزینه‌ای است که 30 سال پیش برگزار می‌شد، اما به عنوان یک کودک، برای شما مهم نیست زیرا افرادی با اسپندکس روشن به بیگانگان بد مشت می‌زنند. این عالی است. من نمی‌توانم فصل‌های جدیدتر را تماشا کنم، و بازگشت به فصل‌هایی که از دست داده‌ام دردناک است – یا بچه هستی یا عینک‌های رز رنگ تو عیب‌ها را می‌شویند.

اما نوستالژی MMPR منحصر به فرد است. این نمایش اصلی بود و بیشتر از هر نمایش دیگری دوام آورد، حتی در دهه 1900 در CITV تکرار شد در حالی که محبوب ترین شخصیت ها به دنباله ها ادامه دادند. وقتی به Power Rangers فکر می کنید، فکر می کنید MMPR، مترادف است. اما نمایش هرگز آنقدر خوب نبود. لحظات خود را داشت، قوس هایی مانند گرین رنجر و تامی که تیم را به دست گرفتند، اما قسمت های لحظه به لحظه فوق العاده ترسناک بودند، حتی با استانداردهای کمدی کمدی بچه ها.

رنجرز قدرتمند مورفین در حال ژست گرفتن در مقابل کنسول Zordon
[via ign.com]


این وسواس عجیب نسبت به آن دوران به این نتیجه می‌رسد که طرفداران مسن‌تر نمی‌توانند دوران کودکی خود را رها کنند یا از نمایش آن‌طور که شده لذت ببرند. این بدان معناست که ما فیلم‌های MMPR، کمیک‌های MMPR، بازی‌های MMPR، سالگردهای MMPR و غیره داریم. ما باید عناوینی را بر اساس سری جدید دریافت کنیم که مخاطبان واقعی را در سطح خودشان ملاقات کنند، نه اینکه دهه 90 برای بزرگسالان پیشی بگیرد. اگر Bluey و Peppa Pig می توانند بازی هایی برای محدوده سنی خود داشته باشند، Power Rangers نیز می تواند بازی کند.

پاور رنجرز پاور رنجرز هستند. MMPR ممکن است 30 ساله باشد، اما بچه ها اسپندکس های رنگارنگ و بیگانگان خزنده را می بینند و دو و دو را کنار هم می گذارند. با توجه به اینکه ما اکنون به بچه های دو نسلی بازمی گردیم، ایده آل نیست، اما می تواند کارساز باشد. مشکل بزرگ اینجا ژانر است. این یک شکست در دهه 90 است، چیزی که مطمئن نیستم بسیاری از بچه ها امروز به آن علاقه مند شوند زیرا قدیمی است. هر بازی در آن سبک یک کال بک است. با حضور مخاطبان جدید در هر فصل و جمعیتی همیشه جوان، Power Rangers باید به آینده نگاه کند و چیزی تازه را امتحان کند، نه اینکه از گذشته خود استفاده کند.


Peppa Pig 20 ساله است اما بازی هایی به سبک دهه 00 را نمی بینید که بزرگسالان را هدف قرار می دهد زیرا این امر عجیب و غریب است. بچه ها هنوز هم امروز آن را تماشا می کنند! آنها مخاطب هستند.

من عاشق پاور رنجرز هستم. من هر چند وقت یک بار به عقب برمی گردم و فصل های مورد علاقه ام را تماشا می کنم، با حس نوستالژی و گرمای بازگشت به دوران کودکی ام، احساس می کنم، اما انتظار ندارم این همه سال بعد، بازی Dino Thunder یا Jungle Fury را ببینم. حتی فکر کردن به آن هم عجیب است، زیرا بچه ژنرال آلفای 2024 به چه چیزهایی اهمیت می دهد که دهه 00 من نشان می دهد مربوط به 20 سال پیش؟ پاور رنجرز برای این است نه من.

زیبایی Power Rangers، که فقط امروز در حال شکوفایی است، این است که پیام اصلی که در هر قسمت وجود دارد، جشن گرفتن تفاوت‌های ماست. ما بالاخره یک زن قرمز رنجر داریم که تیم را رهبری می کند، و از همان ابتدا، بازیگران همیشه بسیار متنوع بوده اند، که برای ابرقهرمانان روی صفحه نمایش کوچک در دهه 90 قدرتمندتر از همیشه بود. اما از آنجایی که نمایش به این پیشرفت‌ها و آموزش این ارزش‌ها به بچه‌ها ادامه می‌دهد، توسط طرفداران قدیمی که از رها کردن آن امتناع می‌کنند، جلوی آن گرفته می‌شود.


powery-morphin-power-rangers-rita-s-rewind.jpg

قدرت رنجرز مورفین توانا: ریتا به عقب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا