ارز دیجیتال

ماینر بیت کوین Iris Energy در بحبوحه افزایش تقاضای هوش مصنوعی به محاسبات با عملکرد بالا روی می آورد

منبع: Pexels

شرکت استخراج بیت کوین Iris Energy که در فهرست نزدک قرار دارد، برنامه های توسعه خود را برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده مراکز داده برای هوش مصنوعی اعلام کرده است.

شرکت ماینینگ تا 9.1 EH/s (Exahash در ثانیه) گسترش خواهد یافت و استراتژی مرکز داده محاسباتی با عملکرد بالا (“HPC”) خود را احیا خواهد کرد. بیانیه مطبوعاتی.

اگزاش (EH/s) اندازه گیری قدرت محاسباتی شبکه های استخراج بیت کوین است که نشان می دهد با چه سرعتی می توانند محاسبات مورد نیاز برای ایمن سازی تراکنش ها را انجام دهند.

انتظار می رود این تغییرات ظرفیت عملیاتی بالقوه شرکت را تا بیش از 63 درصد افزایش دهد (از 5.6 EH/s به 9.1 EH/s1).

Iris Energy قصد دارد تا اوایل سال 2024 تغییر به سمت محاسبات با عملکرد بالا را تکمیل کند.

این اعلامیه در بحبوحه افزایش علاقه به هوش مصنوعی (AI) منتشر شد.

شرکت استخراج بیت کوین در بیانیه مطبوعاتی خود گفت که آنها به مدت چهار سال در حال بررسی استراتژی توسعه هستند.

در مارس 2020، این شرکت یک یادداشت تفاهم استراتژیک با Dell Technologies برای آزمایش و توسعه راه‌حل‌های بالقوه مرکز داده برای برنامه‌های کاربردی انرژی بر، از جمله بهره‌گیری از فناوری‌های Dell در HPC و تخصص هوش مصنوعی امضا کرد.

تحقیقات تیریاس دارد پیش بینی کرد تقاضا برای فضای مرکز داده برای هوش مصنوعی می تواند تا سال 2028 به 76 میلیارد دلار افزایش یابد.

جهش سهام Iris Energy پس از اعلام

پس از اینکه Iris Energy برنامه های توسعه خود را برای مراکز داده خود در روز سه شنبه اعلام کرد، سهام این شرکت نزدیک به 21 درصد در روز از 3.55 دلار به 4.14 دلار افزایش یافت.

قیمت سهام در پیش از بازار در زمان انتشار 2.5 درصد افزایش یافت. استخراج‌کنندگان بیت‌کوین Hut 8 و Hive نیز اعلام کرده‌اند که به هوش مصنوعی می‌روند و همچنین شاهد افزایش شدید قیمت سهام خود بودند.

بخش جدید محاسباتی با کارایی بالا Hut 8 Mining Corp. 4.5 میلیون دلار درآمد تکراری ماهانه در Q1 2023، بیش از 20 درصد از فروش سه ماهه اول ماینر کریپتو را به خود اختصاص داده است.

ماینرهای کریپتو در حال چرخش به سمت خدمات ابری هوش مصنوعی هستند

Iris Energy اولین شرکتی نیست که توسعه خدمات را برای خدمات AI Cloud اعلام کرده است. زمانی که اتریوم از اثبات کار به اثبات سهاماکثر ماینرهای اتریوم تغییرات مشابهی انجام دادند.

از آنجایی که Proof of Stake به مقادیر زیادی قدرت محاسباتی و مراکز داده نیاز ندارد، استخراج‌کنندگان اتریوم به دنبال گزینه‌های دیگری از جمله برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی و رایانش ابری شدند.

استخراج کننده کریپتو کانادایی Hive Blockchain (HIVE) برنامه های خود را برای راه اندازی «HIVE Performance Cloud» در اواخر سال جاری اعلام کرد. ماینر کریپتو نیز آشکار کرد که در حال حاضر در حال اجرای یک پروژه آزمایشی در مرکز داده Tier 3 برای محاسبات ابری با استفاده از پردازنده‌های گرافیکی Nvidia است.

Nvidia همچنین پس از معرفی کارت‌های گرافیکی پیشرفته برای هوش مصنوعی و واقعیت مجازی، امسال به یک شرکت تریلیون دلاری تبدیل شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا