برنامه نویسی

آشنایی با توابع Shopify بخش 1: آنها چه هستند و چرا مهم هستند

Shopify Functions در نسخه های تابستانی 2022 به عنوان یک راه جدید و اساسی برای گسترش و سفارشی کردن Shopify معرفی شد. اما اکثر بازرگانان و توسعه دهندگان در اکوسیستم نمی دانند که عملکردها چیست، چرا مهم هستند، یا برای چه چیزی می توان از آنها استفاده کرد.

در این پست وبلاگ دو قسمتی، توضیح خواهیم داد که توابع چیست و چرا مهم هستند، و شما را با دانش مسلح می کنیم تا بتوانید اولین پذیرنده این ویژگی جدید و قدرتمند Shopify باشید.

ما این را به دو بخش تقسیم کرده ایم. در این بخش اول، ما توضیح خواهیم داد که توابع Shopify چیست، چرا Shopify آنها را معرفی کرد، و چرا آنها احتمالاً سنگ بنای آینده ساخت شخصی سازی Shopify هستند. در قسمت دوم، آنچه را که می توانید با توابع بسازید، و چگونه می توانید اولین تابع خود را بسازید، بررسی خواهیم کرد!

توابع چیست؟

تجارت همیشه در حال توسعه است و Shopify باید با آن تکامل یابد تا تجارب خریدار را بهبود بخشد. Shopify توابعی را معرفی کرد تا راه هایی را برای هزاران توسعه دهنده در اکوسیستم Shopify باز کند تا به گسترش و سفارشی کردن پلت فرم کمک کنند.

توابع قطعات کوچکی از کد هستند که موارد استفاده سفارشی‌سازی بسیار خاص را تامین می‌کنند.

نمونه‌های اولیه شامل توانایی ارائه منطق تخفیف قدرتمندتر و انعطاف‌پذیرتر در جریان پرداخت، سفارشی کردن گزینه‌های پرداخت و تحویل موجود و نحوه ارائه آن‌ها است. Shopify’s Winter Editions 2023 شاهد گسترش موارد استفاده از توابع، از جمله ایجاد بسته‌های محصول یا اعتبارسنجی محتوای سبد خرید بود.


گرافیک نشان می دهد که چگونه توابع عملکرد باطن را باز می کنند، از پست اعلامیه Shopify.

و مهمتر از همه، این قطعات کوچک کد بر روی سرورهای Shopify با الزامات عملکرد بسیار دقیق اجرا می‌شوند و امکان سفارشی‌سازی را بدون خطر کاهش عملکرد و تجربه خرید ضعیف فراهم می‌کنند.

عزیزم، این به نظر بسیار شبیه به اسکریپت های Shopify است

برای کسانی که مدتی در اطراف اکوسیستم Shopify بوده اند، ممکن است بگویند که این بسیار شبیه به Shopify Scripts است که توسط Shopify در سال 2016 معرفی شد. و درست است، توابع و اسکریپت ها بسیار شبیه به هم هستند. اما چند تفاوت اساسی وجود دارد.

اسکریپت‌ها فقط برای بازرگانان در طرح Shopify Plus در دسترس هستند، در حالی که برنامه‌های عمومی با استفاده از توابع در همه طرح‌ها در دسترس هستند. عملکردی که زمانی فقط برای بازرگانان پلاس در دسترس بود، اکنون برای همه باز خواهد شد.

تفاوت دیگر این است که اسکریپت ها به توسعه دهندگان نیاز دارند که برای اجرای اسکریپت های خود تا حدی با Ruby آشنایی داشته باشند، در حالی که Functions به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا از بین طیف وسیع تری از زبان ها انتخاب کنند. توسعه دهندگان می توانند از هر زبانی که به WebAssembly (WASM) کامپایل می شود، مانند AssemblyScript یا Rust استفاده کنند، تا زمانی که فایل .wasm کامپایل شده تحت محدودیت اندازه مشخص شده Shopify (256 کیلوبایت در زمان نگارش این پست) باشد. Shopify همچنین در حال کار بر روی اجرای جاوا اسکریپت برای توابع است که برای آزمایش محلی در دسترس است اما هنوز نمی توان آن را در Shopify مستقر کرد.

مهمتر از همه، Shopify یک محدودیت عملکردی تعیین کرده است که نیاز به اجرای توابع در 5 میلی‌ثانیه دارد، که آن را 100 برابر سریع‌تر از اسکریپت‌ها می‌کند. در عصری که میلی‌ثانیه‌ها بر معیارهای تبدیل تأثیر می‌گذارند و بازرگانان فروش فلش عظیمی را انجام می‌دهند، این عملکرد واقعاً افزایش می‌یابد.

این اجرای فوق‌العاده سریع به همین دلیل است که Shopify احساس اطمینان می‌کند که بخش‌های بیشتری از تجربیات خریدار خود را برای سفارشی‌سازی باز می‌کند. مناطقی از پلتفرم که قبلاً برای توسعه دهندگان خارج از خود Shopify ممنوع بود.

یک برد-برد-برد-برد

با Functions، Shopify می تواند کیک خود را بخورد، آن را نیز بخورد و آن را با بقیه جهان به اشتراک بگذارد. هزاران توسعه‌دهنده در اکوسیستم Shopify می‌توانند سفارشی‌سازی‌های جدید و منحصربه‌فردی ایجاد کنند، موارد استفاده‌ای را پوشش دهند که Shopify هرگز تصورش را هم نمی‌کرد، چه رسد به اینکه زمان برای ساختن داشته باشند.

اینها به بازرگانان کمک می کند تا تجربیاتی را ارائه دهند که برای کسب و کار آنها طراحی شده است و تجارب منحصر به فرد و لذت بخشی را برای خریداران فراهم می کند. در تمام این مدت Shopify تضمین می‌کند که پلتفرم عملکردی داشته باشد، بدون تجربه خریدار منفی. این یک سناریوی برد-برد-برد-برد برای Shopify، توسعه دهندگان، تجار و خریداران است!

این بدان معناست که احتمالاً Functions چگونه Shopify به باز کردن گزینه‌های سفارشی‌سازی بیشتر در حوزه‌های جدید تجربه خریدار، مانند پرداخت، ادامه می‌دهد.

بعدش چی؟

از زمان اعلام Functions در تابستان 2022، Shopify تعداد Functions API های موجود را به 4 افزایش داده است. چهار مورد دیگر در پیش‌نمایش توسعه‌دهنده هستند و احتمالاً تعداد بیشتری در آینده دنبال خواهند شد.

در قسمت دوم، ما به جزئیات بیشتری در مورد این گزینه های مختلف خواهیم پرداخت و نکات عملی در مورد چگونگی شروع ساخت با آنها به شما ارائه خواهیم داد. اگر یک توسعه دهنده در اکوسیستم هستید، Functions احتمالاً به یک شایستگی اصلی تبدیل می شود که قطعاً ارزش یادگیری دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا