ارز دیجیتال

قانونگذاران ایالات متحده از کمیسیون بورس و اوراق بهادار می خواهند که حافظان تحت نظارت دولت را در قانون جدید بگنجانند

منبع: Pixabay

قانونگذاران از یک رگولاتور ایالات متحده خواستند که برخی از ذینفعان مالی را در قانون پیشنهادی خود برای تشدید الزامات نگهبانی ارزهای دیجیتال محدودتر نکند.

مایک فلود، نماینده جمهوری‌خواه از نبراسکا و ریچی تورس، نماینده دموکرات از نیویورک، هفته گذشته نامه‌ای به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ارسال کردند و از رگولاتور خواستند “مسیری را برای نگهبانان تحت نظارت دولت حفظ کند.”

قانون کمیسیون بورس و اوراق بهادار در ماه فوریه پیشنهاد شد و مشاوران سرمایه‌گذاری ثبت‌شده را ملزم می‌کند که رمزارز را نزد یک متولی واجد شرایط نگهداری کنند، که الزامات خاصی مانند تفکیک دارایی‌های سرمایه‌گذاران را الزامی می‌کند.

آ متولی واجد شرایط وجوه مشتری را حفظ می کند و می تواند نهادهایی مانند بانک یا دلال-فروشنده باشد.

SEC در پیشنهاد خود می پرسد که آیا قانون باید فقط به بانک های خاصی محدود شود، مانند بانک هایی که مشمول مقررات فدرال هستند.

تورس و فلود گفتند: «با توجه به تعداد بسیار کمی از متولیان دارایی دیجیتال در بازار، کنار گذاشتن مؤسسات تحت نظارت دولتی از تبدیل شدن به متولیان واجد شرایط، منجر به تمرکز بیشتر بازار و تأثیر نامطلوب بر رقابت خواهد شد».

جمع آوری پس بک

پیشنهاد قانون از زمانی که در 15 فوریه پیشنهاد شد با مخالفت هایی روبرو شد.

در آن زمان، گری جنسلر، رئیس SEC گفت این پیشنهاد کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که مشاوران به طور نامناسب از دارایی های سرمایه گذاران استفاده نمی کنند، از دست نمی دهند یا سوء استفاده نمی کنند.

در مورد موضوع کریپتو، گنسلر گفت که این قانون قبلاً کریپتو را پوشش می دهد.

جنسلر گفت: «اگرچه برخی از پلتفرم‌های معاملاتی و وام‌دهی کریپتو ممکن است ادعا کنند که رمز ارز سرمایه‌گذاران را نگه می‌دارند، اما این بدان معنا نیست که آنها متولیان واجد شرایط هستند.

صرافی رمزارز Coinbase رانده شد با این استدلال که برخی از بخش ها نیاز به تغییر دارند، در اوایل این ماه به پیشنهاد مخالفت کردند.

پل گروال، مدیر ارشد حقوقی در توییتر گفت که صرافی به طور کلی با این پیشنهاد موافق است، در حالی که اضافه کرد که شرکت Coinbase Custody Trust در صورتی که این پیشنهاد همانطور که هست پذیرفته شود، یک متولی واجد شرایط باقی خواهد ماند.

گروال در توییتی نوشت: «به گفته وی، مانند سایر اقدامات اخیر SEC، این پیشنهاد به طور غیرضروری کریپتو را مشخص می کند و مفروضات نامناسبی در مورد شیوه های نگهداری بر اساس بازارهای اوراق بهادار ایجاد می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا