ارز دیجیتال

برنارد بلاها از DAAA می‌گوید ارز دیجیتال از استیبل‌کوین‌های صادرشده توسط بانک، با نام مستعار توکن‌ها سود خواهد برد.

برنهارد بلاها. منبع: eCredits / YouTube

در مصاحبه با Cryptonews، برنهارد بلاها، یکی از بنیانگذاران انجمن دارایی دیجیتال اتریش (DAAA) و مدیر عامل سازمان غیرمتمرکز (DGO) SCE مردمی، نوع جدید سکه دیجیتال را مورد بحث قرار داد: توکن های سپرده.

او تفاوت‌های کلیدی بین توکن‌های سپرده و استیبل کوین‌ها را توضیح داد، چرا او سابق را «هیبرید» می‌نامد، و چرا نمی‌توان آنها را با CBDC مقایسه کرد – حتی اگر هر دو توسط بانک‌ها صادر شده باشند.

بلاها در نهایت بحث کرد که چگونه کار بانک‌های بزرگ روی توکن‌های سپرده می‌تواند منجر به ورود سرمایه‌گذاران نهادی بیشتر به بازار ارزهای دیجیتال و متعاقباً افزایش اعتماد مصرف‌کننده شود.

این چیزی است که او باید می گفت.

نقش سرمایه گذاران خرد در هدایت بازار اغلب بزرگتر از سرمایه گذاران نهادی است

توکن های سپرده اساساً همان استیبل کوین ها هستند که فقط توسط بانک های خصوصی صادر می شوند. بلاها گفت که گفته می شود، بازار کریپتو به احتمال زیاد از این سکه “با زبان بازاریابی” سود خواهد برد.

او استدلال کرد که فعالیت بازار همیشه با افزایش قیمت یا ارزش بازار مطابقت ندارد.

بلاها گفت که از نظر منافع، “حداقل از طرف ما، ما شاهد یک پیکاپ در بازار هستیم.” Cryptonews.

سرمایه گذاران خرد نقش مهمی در هدایت بازار دارند، اغلب بیشتر از سرمایه گذاران نهادی.

با این حال، نکته مهم این است که همه دسته‌های مختلف در صنعت – توکن‌های سپرده، استیبل کوین‌ها، ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC)، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، دارایی‌های توکن‌شده و غیره – قطعات پازلی هستند که باید برای «هر روز» کنار هم قرار گیرند. استفاده از فناوری، بدون اینکه مردم آن فناوری را درک کنند.»

بلاها گفت، تنها در این صورت شاهد فرزندخواندگی دسته جمعی خواهیم بود که همه از آن صحبت می کنند.

تفاوت بین استیبل کوین و توکن های سپرده

Blaha توکن های سپرده را با CBDC هایی که منطقه بسیار گسترده تری هستند مقایسه نمی کند. در عوض، او آنها را «هیبرید» می نامد – یک ارز باثبات که توسط یک بانک صادر می شود.

وی اظهار داشت که،

“من نظر بسیار تندی در مورد توکن های سپرده دارم. زیرا از نظر فنی و قانونی، توکن های سپرده چیزی جز زبان بازاریابی نیستند. […] این پیشرفت تکنولوژیکی نیست.»

بلاها گفت، از آنجایی که شرکت‌های رمزارز در حال ایجاد استیبل کوین‌ها هستند و بانک‌های مرکزی به دنبال CBDC هستند، بانک‌های خصوصی تصمیم گرفتند «کار خودشان» را انجام دهند: توکن‌های سپرده، اصطلاحی که عمدتاً توسط بانک سرمایه‌گذاری ابداع شده است. جی پی مورگان.

بلاها خاطرنشان کرد که استیبل کوین ها و توکن های سپرده تقریباً یکسان هستند. با این حال، باید به سه تفاوت اشاره کرد.

اولین مورد این است که چه کسی هر کدام را صادر می کند: توکن های سپرده توسط بانک ها صادر می شوند. انواع مختلف شرکت ها می توانند استیبل کوین صادر کنند.

دوم این است که توکن‌های سپرده، دقیقاً به این دلیل که توسط بانک‌ها صادر می‌شوند، ممکن است برخلاف استیبل کوین‌ها، ضمانت سپرده ارائه دهند.

سومین تفاوت در بخش نظارتی است: برای اینکه یک توکن سپرده در اتحادیه اروپا صادر شود، صادرکننده باید مجوز بانکی داشته باشد، در حالی که ناشر استیبل کوین باید تحت قانون جدید بازارهای دارایی های رمزنگاری شده (MiCA) تنظیم شود.

بازگشت اعتماد

بلاها استدلال کرد که اهمیت این سکه های جدید در اهمیت بانک ها نهفته است، زیرا آنها همچنان اعتماد مصرف کنندگان را حفظ می کنند.

“و چه آنها آن را ارزهای پایدار یا توکن های سپرده گذاری بنامند، ممکن است اعتماد زیادی را به بازار کریپتو بازگردانند.” زمین/ماه سقوط – فروپاشی.

جی پی مورگان و دیگر بازیگران بزرگی که روی توکن‌های سپرده کار می‌کنند یک کار مهم دیگر انجام می‌دهند: صندوق‌های تامینی و سرمایه‌گذاران نهادی را قادر می‌سازد تا وارد بازار ارزهای دیجیتال شوند.

به نظر بلاها، ورود JPMorgan به این حوزه نشان می‌دهد که آنها متوجه علاقه فزاینده‌ای به این بازار، هم از سوی سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی و هم از سوی سرمایه‌گذاران نهادی شده‌اند.

بنابراین، علی‌رغم موضع قبلی‌شان در مورد سکه‌های دیجیتال، اکنون «یک تکه کیک می‌خواهند».

فقط دروازه ورودی به Crypto

او اضافه کرد که بعید است توکن های سپرده بتوانند استیبل کوین ها را از بازار خارج کنند، زیرا دومی هنوز “مزایای بسیار زیادی نسبت به اولی” دارد. یکی اینکه توکن های سپرده نیاز به حساب بانکی دارند.

در عوض، این احتمال وجود دارد که استیبل کوین‌ها، CBDCها و توکن‌های سپرده همزیستی داشته باشند، که هر کدام یک مورد استفاده خاص دارند.

به عقیده بلاها، در مورد آن، این سه، “همیشه تنها دروازه ورودی ارزهای دیجیتال خواهند بود.”

بلاها نتیجه گرفت که در آینده نزدیک، شاهد “موج بزرگی” از دارایی های توکن شده خواهیم بود که به انواع بلاک چین ها می آیند و مزایایی را از نظر تسویه حساب، تراکنش ها، کارمزدها و انعطاف پذیری برای انواع سرمایه گذاران نهادی به ارمغان می آورند.

____

بیشتر بدانید:

– ممنوعیت استیبل کوین ژاپن برداشته شد، بانک ها برای حرکت آماده می شوند
– JPMorgan برنامه های توکن سازی را با وجود رکود رمزارز و موانع نظارتی دنبال می کند

– بانک مرکزی اروپا نمونه های اولیه یورو دیجیتال را جمع آوری می کند. تصمیم در مورد توسعه در انتظار است
– بایننس در گفتگوها برای حفظ وثیقه معامله گران در بانک: بلومبرگ

– شرکت های رمزنگاری در میان مشکلات بانکی به دولت انگلستان شکایت می کنند – چه خبر است؟
– کریپتوکارنسی ها چگونه متفاوت هستند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا