ارز دیجیتال

هنگ کنگ باید از سنگاپور، ژاپن در کریپتو: مطالعه دولتی پیروی کند

منبع: Adobe / leungchopan

یک مطالعه دولتی که توسط دفتر تحقیقات در شورای قانونگذاری هنگ کنگ انجام شده است نشان می دهد که این شهر باید از کشورهایی مانند ژاپن و سنگاپور در تلاش برای توسعه و پذیرش فناوری های وب 3 و رمزنگاری استفاده کند.

این مطالعه تاکید کرد که هنگ کنگ می تواند از تجربیات پیشروان اولیه در فضای وب 3 به عنوان راهنماهای سیاستی برای توسعه خود استفاده کند و نگرانی ها از عقب ماندن هنگ کنگ از همتایان خود در شرق آسیا و خلیج فارس از نظر توسعه وب 3 را برجسته کرد.

این به طور خاص به استراتژی ملی ژاپن برای وب 3، تمرکز سنگاپور بر موارد استفاده از بلاک چین و استراتژی متاورس کره جنوبی به عنوان نمونه هایی که ارزش بررسی دارند اشاره کرد.

این مطالعه خواستار ارائه شفافیت قانونی بیشتر برای ایجاد محیطی مناسب برای فناوری‌های Web3، از جمله رسیدگی به مسائل مربوط به سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAOs)، حقوق مالکیت معنوی و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) شد.

همچنین از شورای قانونگذاری هنگ کنگ خواست تا با پیشرفت‌های مرتبط با متاورژن در سایر کشورها همراه شود و چگونگی استفاده از راه‌حل‌های متاورژن را در صنایع مختلف بررسی کند.

دولت و وزیر مالی برای Web3 فشار می آورند

در این گزارش اشاره شده است که دولت در بودجه 2023-2024 خود بر اهمیت هنگ کنگ برای “استفاده از “فرصت طلایی” وب 3.0، و در عین حال اختصاص 50 میلیون دلار هنگ کنگ (6.4 میلیون دلار آمریکا) برای تقویت بخش Web3 شهر تاکید کرده است.

همچنین اعلام کرد که اعلامیه های اخیر وزیر مالی هنگ کنگ برای پرورش اکوسیستم Web3 و ایجاد یک کارگروه برای دارایی های مجازی گام های مثبتی است.

علاوه بر این، پذیرش درخواست‌های مجوز برای مبادلات رمزنگاری توسط کمیسیون اوراق بهادار و آتی هنگ کنگ، بیشتر نشان‌دهنده فشار منطقه به سمت پذیرش فناوری‌های وب۳ و بلاک چین است.

تحولات قابل توجه Web3 در هنگ کنگ

هنگ کنگ شاهد تحولات قابل توجهی در فضای وب 3 و کریپتو بوده است، از جمله راه اندازی صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین فیوچرز فعال سامسونگ (ETF) در اوایل سال جاری در بورس اوراق بهادار هنگ کنگ.

اما در حالی که دولت مطمئناً گام‌هایی را در جهت درست در مورد ارزهای دیجیتال برداشته است، بابی لی، یکی از پیشگامان صنعت بیت‌کوین در چین، هشدار داده است که جاه‌طلبی کریپتو این شهر ممکن است پایدار نباشد.

لی ماه گذشته در مصاحبه‌ای گفت: «فانتزی صرافی‌ها این است که فکر کنیم اگر مقامات به ما اجازه دهند مجوز دریافت کنیم، آنگاه ممکن است نوعی پیوند معاملاتی اتصال رمزنگاری با سرزمین اصلی چین را راه‌اندازی کنند.

وی افزود که دولت هنگ کنگ را مقصر نمی داند و در طرح بزرگ تر، “هنگ کنگ خود یک قطره در سطل است.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا