ارز دیجیتال

کتاب سفید WEF در مورد مقررات دارایی های رمزنگاری نیاز به مقررات را برجسته می کند

منبع تصویر: ERC

مجمع جهانی اقتصاد، با همکاری کنسرسیوم حاکمیت ارز دیجیتال، مقاله ای در مورد تنظیم دارایی های رمزنگاری شده منتشر کرده است.

این سازمان بین‌المللی این مقاله را با عنوان «راه‌های تنظیم دارایی‌های رمزنگاری‌شده: رویکردی جهانی» روز پنجشنبه منتشر کرد و بر فوریت مقررات و اهمیت همکاری جهانی برای جلوگیری از اجرای متناقض، داوری نظارتی و ابهام تأکید کرد.

نویسندگان مجموعه‌ای از چالش‌ها را برای تنظیم دارایی‌های کریپتو تایید کردند، از جمله موضوع «فعالیت یکسان، مقررات مشابه»، و خاطرنشان کردند که چنین دارایی‌هایی همیشه با چارچوب نظارتی موجود مطابقت ندارند.

دارایی‌های رمزنگاری و اکوسیستم آن‌ها همیشه با رویکرد مقررات مبتنی بر فعالیت‌های موجود و میانجی‌گرا سازگاری ندارند، حتی در جایی که فعالیت‌های دارایی‌های رمزنگاری منعکس‌کننده فعالیت‌های بخش مالی سنتی است.

در این گزارش آمده است که ناشناس بودن میکسرهای کریپتو، کیف پول های خود میزبان و صرافی های غیرمتمرکز مقررات را پیچیده تر می کند و اضافه می کند که وابستگی متقابل فزاینده صنعت کریپتو با امور مالی سنتی خطرات بالقوه ای را ایجاد می کند.

این مقاله چندین طبقه بندی از چارچوب های نظارتی را پیشنهاد می کند که مقایسه را تسهیل می کند، از جمله مقررات مبتنی بر نتیجه و مبتنی بر ریسک.

نویسندگان از سیاستگذاران و سهامداران صنعت می‌خواهند تا با توجه به شفافیت این فناوری‌های جدید، در سراسر حوزه‌های قضایی با یکدیگر همکاری کنند تا ابزارهای نظارتی بهتری برای رسیدگی به نگرانی‌های فرامرزی ایجاد کنند.

مقاله WEF از رویکرد ایالات متحده به اجرای رمزارز انتقاد می کند

این مقاله پیشنهاد می‌کند که قانون‌گذاران باید از مقررات از طریق اجرا اجتناب کنند و ادعا می‌کنند که این قانون از ایجاد یک رژیم نظارتی کارآمد جلوگیری می‌کند.

WEF همچنین خاطرنشان کرد که ایالات متحده تنها کشوری است که از طریق اجرای مقررات به مقررات متوسل شد و افزود:

این رویکرد برای ایجاد یک چارچوب توصیه نمی‌شود، زیرا «قانون‌گذاری از طریق اجرا» مانع از هرگونه بحث معنادار در مورد آنچه باید و چه چیزی نباید تنظیم شود، نمی‌شود.

آژانس‌های نظارتی در ایالات متحده، به‌ویژه کمیسیون بورس و اوراق بهادار، پس از سقوط فاجعه‌بار صرافی ارزهای دیجیتال FTX در سال گذشته، سرکوب شدید صنعت کریپتو را آغاز کرده‌اند.

این آژانس تاکنون در سال جاری علیه صرافی‌های ارزهای دیجیتال Bittrex و Gemini، وام‌دهنده ارزهای دیجیتال جنسیس، و تعدادی از بازیگران فردی که متهم به دستکاری دارایی‌های رمزنگاری شده‌اند، از جمله کارآفرین کریپتو جاستین سان و بنیان‌گذار Teraform Labs، Do Kwon، اقدام کرده است.

اخیراً، SEC همچنین یک «اخطار Wells» به کوین‌بیس ارسال کرد و صرافی رمزارز را به اقدامات قانونی در مورد برخی از دارایی‌های دیجیتال فهرست‌شده، سرویس سهام آن Coinbase Earn، Coinbase Prime و Coinbase Wallet تهدید کرد.

این مقاله سه توصیه کلی به سازمان‌های بین‌المللی، مقامات نظارتی و صنعت کریپتو ارائه کرد و بر بهترین شیوه‌های اشتراک‌گذاری و هماهنگی تأکید کرد.

نویسندگان نوشتند: «سیاست‌گذاران و سهامداران صنعت باید در سراسر حوزه‌های قضایی همکاری کنند تا از ثبات و وضوح اطمینان حاصل کنند.

از آنجایی که این فناوری‌های جدید از موضع شفافیت شروع می‌شوند، می‌توان ابزارهای نظارتی بهتری را برای رسیدگی به نگرانی‌های فرامرزی تصور کرد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا