بازی

چرا وقتی لینک شخصیت اصلی است به آن افسانه زلدا می گویند؟

برای سال‌ها، شوخی در مورد طرفداران غیرزلدا که لینک را «زلدا» صدا می‌زنند، به لطف این واقعیت که لینک قهرمان سریال است و تمرکز عنوان بر روی شخصیت متفاوتی است، یک الگوی رفتاری است.


مطالب مرتبط: The Legend Of Zelda: The Triforce چیست؟

در حالی که پرنسس زلدا بخش مهمی از سریال است، غیرقابل انکار است که بسیاری از مردم ابتدا به لینک و لباس سبز رنگش (یا آبی، در مورد Breath of the Wild و Tears of the Kingdom) فکر می کنند. پس چرا سریال The Legend of Zelda نام دارد؟ بیایید دریابیم که چرا زلدا شخصیت اصلی است و لینک نه.


معنای پشت “افسانه زلدا”

در مصاحبه ای با آمازون، شیگرو میاموتو، خالق سریال گفت که نام زلدا از نام زلدا فیتزجرالد، همسر اف. اسکات فیتزجرالد – رمان نویس آمریکایی که بیشتر برای گتسبی بزرگ مشهور است، گرفته شده است. میاموتو گفت: «از صدای اسمش خوشم آمد. بنابراین من این آزادی را گرفتم که از نام او برای اولین عنوان Zelda استفاده کنم.”

معنای پشت این عنوان کمی بیشتر در مقدمه کتاب Hyrule Historia بررسی شده است. میاموتو گفت: «می‌دانستم که می‌خواهم «افسانه» چیزی باشد، اما به سختی می‌توانستم بفهمم آن «چیزی» قرار است چه باشد.

با توجه به Hyrule Historia، یک برنامه‌ریز روابط عمومی پیشنهاد کرد که یک کتاب داستان برای بازی بسازد که در آن لینک یک شاهزاده خانم را نجات می‌دهد، و اینکه شاهزاده خانم باید به نام زلدا فیتزجرالد، زلدا نامیده شود. میاموتو ایده کتاب داستان را دوست نداشت، اما «نام زلدا را خیلی دوست داشت».

از آنجا، عنوان “افسانه زلدا” به وجود آمد.

پیوند با ناوی در پشت Epona در The Legend of Zelda Ocarina of Time

پس از فاش کردن منشأ “افسانه زلدا” در Hyrule Historia، میاموتو همچنین در مورد معنای نام لینک صحبت می کند. او گفت: “ما قهرمان داستان را لینک گذاشتیم زیرا او افراد را به یکدیگر متصل می کند.”

معنای نام لینک بسیار تحت اللفظی است – او “پیوند” بین شخصیت هایی است که در ماجراجویی های خود با آنها ملاقات می کند.

بعداً در پیشگفتار، میاموتا همچنین توضیح می‌دهد: «گفتم نام لینک از نقش او به عنوان یک رابط است، اما لینک شما، بازیکن هستید.» همانطور که بسیاری از طرفداران کسر کرده اند، لینک شما، بازیکن را به بازی متصل می کند و او را به معنای واقعی کلمه پیوند بین شما و دنیای بازی تبدیل می کند.

نام لینک او را به شخصیتی تبدیل می‌کند که می‌توانید در حین بازی کردن، افسانه زلدا (هم خود بازی‌ها و هم افسانه از شاهزاده خانم در داستان های بازی) همانطور که لینک با اعمال خود انجام می دهد.

بعدی: Legend Of Zelda: هر آنچه که باید در مورد پیوند و رابطه زلدا بدانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا