ارز دیجیتال

بانک آمریکا نقش تحول آفرین توکن سازی در امور مالی را پیش بینی می کند

طبق گزارش تحقیقاتی اخیر بانک آمریکا (BofA)، توکن‌سازی می‌تواند زیرساخت‌های مالی و غیر مالی و بازارهای مالی را در پنج تا 15 سال آینده متحول کند.

این گزارش بر قدرت دگرگون‌کننده توکن‌سازی و پیامدهای گسترده آن برای بخش‌های مختلف تاکید می‌کند.

توکن‌سازی، کاربرد بلاک چین، شامل تبدیل دارایی‌ها یا حقوق واقعی به توکن‌های دیجیتال در شبکه بلاک‌چین است. این توکن ها نشان دهنده مالکیت، ارزش یا سایر حقوق هستند که امکان ردیابی و انتقال امن و شفاف دارایی ها را فراهم می کنند.

تیم تحقیقاتی ارزهای رمزنگاری شده بانک آمریکا معتقد است که ما در آستانه یک انقلاب زیرساختی متحول هستیم که انتقال ارزش، تسویه و ذخیره سازی را در تمام صنایع بازتعریف می کند.

توکن سازی دنیای دیجیتال را متحول خواهد کرد

گزارش تحقیقاتی BofA که در 29 ژوئن منتشر شد، تاکید می‌کند که توکن‌سازی می‌تواند نحوه مدیریت و مبادله دارایی‌ها را در دهه آینده تغییر دهد. این فناوری پتانسیل افزایش کارایی، افزایش نقدینگی و کاهش هزینه های مبادلات را در طیف وسیعی از بازارها دارد.

“توکن سازی دارایی های سنتی و انتشار دارایی ها به شکل توکن شده پتانسیل افزایش کارایی و کاهش هزینه ها در طول چرخه عمر دارایی، بهبود تخصیص کارآمد سرمایه، بهینه سازی زنجیره های تامین جهانی، تسریع نسل جدید نرم افزار به عنوان یک دارایی را دارد. تحلیلگران نوشتند که شرکت های خدماتی (SaaS) و در نهایت منجر به پذیرش جریان اصلی می شوند.

در زیرساخت‌های مالی، توکن‌سازی می‌تواند خدمات تسویه حساب، ترخیص و نگهداری را ساده‌تر کند. با دیجیتالی کردن دارایی ها و نشان دادن آنها به عنوان توکن، پیچیدگی های سنتی مرتبط با واسطه ها و کارهای کاغذی را می توان به حداقل رساند و منجر به تراکنش های سریع تر و کارآمدتر شد.

توکن‌سازی برای تسریع پذیرش دارایی‌های دیجیتال، گفت: بانک آمریکا

بانک آمریکا اشاره می‌کند که از نظر تاریخی، فناوری‌های مخرب مانند رادیو، تلویزیون و ایمیل تقریباً سی سال برای دستیابی به پذیرش گسترده نیاز داشتند. با این حال، این بانک بازه زمانی بسیار کوتاه تری را برای پذیرش جریان اصلی دارایی های دیجیتال پیش بینی می کند.

به گفته این بانک، انتظار می‌رود پیاده‌سازی فناوری بلاک چین به سرعت در بین موسسات مالی و شرکت‌ها شتاب بگیرد. این شتاب به افزایش هزینه فرصت ناشی از عدم استفاده از راندمان های دست نخورده ارائه شده توسط این فناوری نوآورانه نسبت داده می شود.

در این گزارش آمده است: «فناوری دفتر کل توزیع‌شده و دارایی‌های سنتی رمزگذاری‌شده «کریپتو» نیستند، و افزود: «بلاک‌چین‌ها مالکیت بیش از ۲۶ هزار توکن موجود در اکوسیستم دارایی دیجیتال را ثبت می‌کنند، اما ما انتظار داریم ۹۹ درصد از آن‌هایی که امروز وجود دارند، اساساً طی ده سال آینده ناپدید می شوند.”

این یادداشت در مورد کاربردهای مختلف توکن سازی در حوزه دیجیتال توضیح داده شده است. تصدیق کرد که نشانه‌های خاص ممکن است فاقد ارزش ذاتی باشند، اما همچنان با نشان دادن ارزش یک جامعه، توجه را به خود جلب می‌کنند.

نمونه‌هایی از این پدیده، مانند memecoin‌هایی مانند Shiba Inu (SHIB) و Pepecoin (PEPE) ارائه شد که علی‌رغم فقدان کاربرد یا ارزش ذاتی، توجه قابل توجهی را به خود جلب کردند. با این حال، یادداشت تشخیص داد که نشانه‌های دیگر اهداف مشخصی را دنبال می‌کنند.

این گزارش تاکید می‌کند که دارایی‌های دیجیتال خاص، حتی اگر ارزش ذاتی نداشته باشند، به دلیل ظهور بلاک چین‌های بدون مجوز عمومی مانند بیت‌کوین، اتریوم و برخی بلاک‌چین‌های نسل سوم ضروری هستند. این شبکه‌های غیرمتمرکز به توکن‌هایی به‌عنوان انگیزه برای شرکت‌کنندگان درگیر در پردازش تراکنش‌های درون شبکه نیاز دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا