برنامه نویسی

AWS E-SEA-TWO؟

من در مورد خدمات AWS یاد می‌گیرم و یکی از خدمات کلیدی AWS نمونه EC2 است! اما شما نمی توانید EC2 را بدون اطلاع از سایر دوستان مهم آن یاد بگیرید EBS و EFS!

AWS EC2 چیست؟

آیا تا به حال خواسته اید از رایانه ای استفاده کنید که در خانه شما نیست؟ شاید در تعطیلات هستید و نیاز به انجام کارهایی دارید، یا شاید می خواهید با دوستان خود یک بازی انجام دهید اما رایانه شما به اندازه کافی سریع نیست. اینجاست که AWS EC2 می تواند وارد شود!

AWS EC2 (Amazon Web Services Elastic Compute Cloud) سرویسی است که به شما امکان می دهد رایانه ها را در فضای ابری اجاره کنید. مثل اجاره کامپیوتری است که از هر جای دنیا می توانید به آن دسترسی داشته باشید. می‌توانید از آن برای اجرای برنامه‌های خود، بازی کردن یا انجام هر کار دیگری که در رایانه معمولی انجام می‌دهید استفاده کنید. (بخش “الاستیک” نام به توانایی کوچک کردن یا افزایش آسان تعداد رایانه های مجازی مورد استفاده بر اساس نیازهای شما اشاره دارد)

مثل کرایه کردن یک فیلم از Blockbuster در گذشته است، اما به جای اجاره یک فیلم، یک کامپیوتر کرایه می‌کنید. می تواند خیلی سریع روشن شود و در عرض چند دقیقه آماده استفاده شود!
فیلم یا کتاب پرمخاطب

AWS EBS چیست؟

وقتی کامپیوتری با AWS EC2 کرایه می‌کنید، ممکن است بخواهید چند فایل را روی آن ذخیره کنید. شاید در حال کار بر روی پروژه ای هستید و باید کار خود را ذخیره کنید، یا شاید بخواهید مقداری موسیقی دانلود کنید تا بعداً به آن گوش دهید. اینجاست که AWS EBS وارد می شود!

AWS EBS (Elastic Block Store) سرویسی است که برای نمونه های EC2 شما ذخیره می کند. این مانند یک هارد دیسک است که می توانید آن را به کامپیوتر اجاره ای خود وصل کنید تا فایل های خود را ذخیره کنید. شما می توانید انتخاب کنید که چه مقدار فضای ذخیره سازی نیاز دارید و فقط برای آنچه استفاده می کنید هزینه کنید.

نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که اگر رایانه اجاره‌ای شما به هر دلیلی خراب شود، هنوز فضای ذخیره‌سازی خود را جدا از رایانه نمونه EC2 دارید. بنابراین به آسانی راه‌اندازی یک ذخیره‌سازی جدید و وصل کردن این فضای ذخیره‌سازی به ذخیره‌سازی جدید آسان است و شما آماده هستید! – این روش جدا شده از مدیریت این سرویس ها همان چیزی است که AWS/Cloud را قدرتمند می کند!

AWS EFS چیست؟

گاهی اوقات، ممکن است بخواهید فایل ها را بین چندین نمونه EC2 به اشتراک بگذارید. شاید در حال کار بر روی یک پروژه گروهی هستید و باید کار خود را با هم تیمی های خود به اشتراک بگذارید، یا شاید می خواهید یک بازی با دوستان خود انجام دهید و نیاز به اشتراک گذاری فایل های بازی دارید. اینجاست که AWS EFS وارد می شود!

AWS EFS (Elastic File System) سرویس ذخیره سازی دیگری است که به شما امکان می دهد فایل ها را بین چندین نمونه EC2 به اشتراک بگذارید. مانند داشتن یک پوشه مشترک است که تمام رایانه های اجاره ای شما می توانند به آن دسترسی داشته باشند. می توانید از آن برای ذخیره و به اشتراک گذاری فایل ها با دیگران به راحتی استفاده کنید.

ویدئوی زیر خلاصه خوبی از EC2 است! این کمی آموزشی است اما با توضیحات در سراسر راهنما!
https://www.youtube.com/watch?v=V2eh-m5naOY

از خواندن و دنبال کردن مقالات بیشتر در زمینه Cloud و Linux سپاسگزاریم!

با تکان دادن سر به نشانه موافقت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا