شبکه های اجتماعی

کاوشگر خصوصی ژاپنی در حین برخورد به ماه ارتباط خود را از دست می دهد

ژاپنی قمری شرکت اکتشاف ispace در آخرین لحظه طی یک برخورد برنامه ریزی شده روی سطح، ارتباط خود را از دست داد ماه.

بنیانگذار و مدیر عامل شرکت گفت: “ما فرض می کنیم که نتوانستیم فرود روی سطح ماه را کامل کنیم.” تاکشی حکامد.

پس از پنج ماه سفر در فضا، کاوشگر HAKUTO-R Mission 1 Lunar Lander قرار بود در ساعت 16:40 UTC (10:10 بعد از ظهر IST) در دهانه اطلس، که در بخش شمال شرقی ماه است، برخوردی تاریخی انجام دهد. با این حال، سیگنال فرودگر در آخرین لحظه قطع شد.

تاکنون هیچ فضاپیمایی که به طور خصوصی اداره می شود، به نرمی روی ماه فرود نیامده است، به جز آنهایی که توسط آژانس های فضایی ملی ایالات متحده (ناسا)، روسیه (روسکاسموس) و چین (اداره ملی فضایی چین) اداره می شوند.

در سال 2019، دو تلاش برای فرود روی ماه، فرودگر Vikram هند و Beresheet غیرانتفاعی اسرائیل SpaceIL هر دو سقوط کردند. در آن تلاش‌های فرود، داده‌های مسیر و سرعت پیش از از بین رفتن سیگنال‌ها به هم ریخت.

با این حال، “کاوشگر M-1 ما توانست تا آخرین لحظه ارتباط برقرار کند، که یک دستاورد بزرگ است”. بنابراین گفت.

ما بسیار مفتخریم که در طول فرودگر M-1 به چیزهای زیادی دست یافته‌ایم. بازخوردها برای ماموریت-2 و ماموریت 3 که به ترتیب در سال 2024 و 2025 پرتاب خواهند شد اعمال خواهد شد.

وی گفت: ما به تلاش برای ماموریت های آینده ادامه خواهیم داد.

کاوشگر M-1 با ارتفاع حدود 7 فوت، مریخ نوردهای کوچک و محموله‌هایی را برای تعدادی از سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی – از جمله ایالات متحده، کانادا، ژاپن و امارات حمل می‌کرد.

اینها عبارتند از: رشید ماه نورد از مرکز فضایی محمد بن راشد در دبی؛ یک ربات ماهری قابل تبدیل دو چرخ از JAXA، آژانس فضایی ژاپن. یک ماژول آزمایشی برای باتری حالت جامد از شرکت NGK Spark Plug. کامپیوتر پرواز هوش مصنوعی؛ این شرکت گفت و دوربین های 360 درجه از Canadensys Aerospace.

فرودگر M1 سفر خود به ماه را در 11 دسامبر 2022 با پرتاب موشک فالکون 9 اسپیس ایکس از کیپ کاناورال فلوریدا آغاز کرد.AA

پس از ماموریت 1، فضای فضایی دو پرواز رباتیک دیگر به سطح ماه را برنامه ریزی می کند. ماموریت 2 و ماموریت 3 به ترتیب در سال های 2024 و 2025 پرتاب خواهند شد و همچنین به برنامه آرتمیس ناسا کمک خواهند کرد.

به گفته ispace، فرودگر ماموریت 3 محموله هایی را به سطح زمین حمل می کند و همچنین دو ماهواره ارتباطی را در مدار ماه مستقر می کند.

این شرکت توسط Hakamad، بیش از یک دهه پیش تاسیس شد. ispace به عنوان یک تیم در رقابت برای Google Lunar Xprize تحت نام Hakuto – به نام یک خرگوش سفید افسانه‌ای ژاپنی شکل گرفت.

او در مصاحبه اخیر خود گفت: پس از لغو مسابقه Xprize، ispace اهداف خود را تغییر داد و گسترش داد و مدیر عامل شرکت Hakamada با هدف ایجاد “یک اکوسیستم اقتصادی مناسب” در اطراف ماه گفت.

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا