شبکه های اجتماعی

IIT-Madras با DRDO برای کار بر روی فن آوری های وسایل نقلیه رزمی تیم می کند

موسسه فناوری هند مدرس (IIT Madras) یک مرکز تحقیقاتی اختصاص داده شده به فناوری های دفاعی را به طور مشترک با سازمان تحقیق و توسعه دفاعی راه اندازی می کند.DRDO) توسعه فن آوری های پیشرفته برای دفاع ملی و نیازهای امنیتی کشور. در حالی که در ابتدا توسط DRDO تأسیس شد، اکنون این مرکز توسط IIT Madras تصاحب شده و به یک «مرکز تعالی» تبدیل شده است، یک گروه تحقیقاتی بین رشته‌ای که اساتید و محققان را از بخش‌های مختلف برای انجام تحقیقات ترجمه می‌آورد.

این مرکز که “DRDO Industry Academia- Ramanujan Center of Excellence” (DIA-RCoE) نامیده می شود، برای انجام تحقیقات مستقیم در فن آوری های پیشرفته برای دفاع و امنیت و ایجاد یک مرکز تحقیقاتی در سطح جهانی در حال توسعه فناوری های پیشرفته تاسیس شده است. همچنین کمک بزرگی به “Aatmanirbhar Bharat” در بخش دفاعی خواهد کرد.

“Aatmanirbhar Bharat” در بخش دفاعی
DIA-RCoE تحقیقات پایه و کاربردی متمرکز را با استفاده از پایگاه دانش اساتید و محققان در IIT Madras تسهیل می کند و همچنین سایر موسسات دانشگاهی و مراکز فناوری در کشور را درگیر می کند. دانشمندان DRDO با تخصص لازم در تحقیق و فناوری همراه با دانشکده ها/محققان دانشگاهی برای دستیابی به پیشرفت در تحقیقات علمی مورد نظر و توسعه فناوری های پیشرفته همراه خواهند بود.

پروفسور وی کاماکوتی، مدیر IIT Madras، با تاکید بر نتایج پیش بینی شده از آکادمی صنعت DRDO، رامانوجان CoE، گفت: “این یک نقطه عطف مهم در گرد هم آوردن دانشگاه، صنعت و DRDO برای همکاری و توسعه فناوری های Aatmanirbhar برای نیازهای حیاتی کشورمان است. به طور خاص، این اولین فرصت در نوع خود را برای شرکت های نوپا و MSME ها فراهم می کند تا در این فعالیت حیاتی ملت سازی شرکت کنند.”

این مرکز که بر اساس “سیاست تحقیقاتی بلندمدت هدایت شده” وزارت دفاع، دولت هند تأسیس شده است، تحقیقات پایه و کاربردی چند رشته ای را در زمینه های تحقیقاتی زیر انجام خواهد داد:

* الکترونیک و سیستم های محاسباتی

* سیستم های دریایی و فن آوری های دریایی

* فن آوری های پیشرفته خودروهای جنگی

* منابع لیزر CW با قدرت بالا

* فناوری های ارتباطی و شبکه ای نسل بعدی

پرفسور با تاکید بر اهداف کلان این مرکز مانو سانتانام، رئیس (مشاوره صنعتی و تحقیقات حمایت شده)، IIT Madras، گفت: “IIT Madras شایستگی های اصلی را در زمینه های تحقیقاتی شناسایی شده با DRDO برای حمایت از برنامه های آینده DRDO توسعه خواهد داد. این به توسعه مهارت ها و تولید نیروی انسانی آموزش دیده علمی و فناوری از جمله DRDO در حوزه های تکنولوژیکی حیاتی.”

علاوه بر این، پروفسور Manu Santhanam افزود که این مرکز همچنین با محققان دانشگاهی و اساتید در IIT Madras و سایر موسسات در کشور برای تسهیل و دستیابی به پیشرفت در تحقیقات فناوری پیشرفته در زمینه‌های شناسایی شده با DRDO همکاری خواهد کرد. DIA-RCoE با انجام تحقیقات هدایت شده در فناوری های پیشرفته برای دفاع و امنیت به عنوان یک مرکز برتر ظاهر خواهد شد و تلاش خواهد کرد تا به یک رهبر جهانی در زمینه های تحقیق و توسعه تبدیل شود.

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا