شبکه های اجتماعی

هیئت مجلس نمایندگان آمریکا لایحه ای را که به بایدن اختیار می دهد تا تیک تاک را ممنوع کند، تصویب کرد

این ایالات متحده کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه در راستای خطوط حزبی به رئیس جمهور جو بایدن این اختیار را داد که مالکیت چینی ها را ممنوع کند TikTokگسترده ترین محدودیت ایالات متحده برای هر یک از آنهاست برنامه رسانه های اجتماعی.

قانونگذاران با 24 رای موافق در مقابل 16 رای موافق به تصویب این اقدام برای اعطای اختیارات جدید به دولت برای ممنوعیت برنامه متعلق به ByteDance – که توسط بیش از 100 میلیون آمریکایی استفاده می شود – و همچنین سایر برنامه هایی که خطرات امنیتی در نظر گرفته می شود، دادند.

مایکل مک کال، نماینده جمهوری خواه کمیته حمایت کننده از این لایحه، گفت: «تیک تاک یک تهدید امنیت ملی است… زمان اقدام فرا رسیده است.

“هرکسی که TikTok را در دستگاه خود دانلود کرده باشد، به CCP (حزب کمونیست چین) یک درب پشتی برای تمام اطلاعات شخصی خود داده است. این یک بالون جاسوسی در تلفن آنها است.”

دموکرات ها با این لایحه مخالفت کردند و گفتند که این لایحه عجولانه است و نیاز به دقت لازم از طریق بحث و مشورت با کارشناسان دارد. این لایحه دقیقاً نحوه عملکرد این ممنوعیت را مشخص نمی‌کند، اما به بایدن قدرت می‌دهد تا هرگونه تراکنش با TikTok را ممنوع کند، که به نوبه خود می‌تواند مانع از دسترسی یا دانلود هر کسی در ایالات متحده به این برنامه در تلفن‌های خود شود.

این لایحه همچنین بایدن را ملزم می کند که هر نهادی را که «ممکن است» اطلاعات شخصی حساس را به نهادی که تحت نفوذ چین است، منع کند، ممنوع کند.

TikTok در هفته‌های اخیر به دلیل ترس از اینکه داده‌های کاربران ممکن است به دست دولت چین ختم شود و منافع امنیتی غرب را تضعیف کند، مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

کاخ سفید این هفته به سازمان‌های دولتی 30 روز فرصت داد تا اطمینان حاصل کنند که TikTok در هیچ دستگاه و سیستم فدرال نیست. بیش از 30 ایالت ایالات متحده، کانادا و نهادهای سیاست اتحادیه اروپا نیز بارگذاری TikTok بر روی دستگاه های دولتی را ممنوع کرده اند.

سرنوشت آخرین اقدام هنوز نامشخص است و قبل از تبدیل شدن به قانون با موانع مهمی روبرو است. این لایحه قبل از اینکه به بایدن برسد باید توسط مجلس نمایندگان و سنای آمریکا که تحت کنترل دموکرات ها است به تصویب برسد.

سخنگوی TikTok پس از رای گیری گفت: “ممنوعیت ایالات متحده در TikTok ممنوعیت صادرات فرهنگ و ارزش های آمریکایی به میلیاردها نفری است که از خدمات ما در سراسر جهان استفاده می کنند.”

دولت بایدن نگفت که آیا طرفدار پیشبرد این لایحه است یا خیر، یا پاسخی نداد که آیا معتقد است بایدن اکنون اختیار قانونی برای ممنوعیت TikTok را دارد یا خیر.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید گفت: “TikTok یک مشکل و یک مشکل ایجاد می کند – و بنابراین ما نگرانی هایی در مورد آن داریم زیرا به داده های آمریکایی ها مربوط می شود.”

غریزه ممنوعیت
گرگوری میکس، نماینده ارشد دموکرات در کمیته، گفت که به شدت با این قانون مخالف است اما نگرانی‌های مربوط به TikTok را درک می‌کند.

میکس گفت: “غریزه جمهوری خواهان برای ممنوع کردن چیزهایی که از آنها می ترسد، از کتاب گرفته تا سخنرانی، مهارنشدنی به نظر می رسد.” وی افزود که این لایحه دولت را ملزم می کند تا TikTok و سایر شرکت های تابعه شرکت مادر TikTok را تحریم کند.

کمیته دولت ایالات متحده برای سرمایه گذاری خارجی در ایالات متحده (CFIUS)، یک نهاد قدرتمند امنیت ملی، در سال 2020 به اتفاق آرا توصیه کرد ByteDance TikTok را به دلیل ترس از انتقال اطلاعات کاربران به دولت چین واگذار کنید.

TikTok و CFIUS بیش از دو سال است که در مورد الزامات امنیت داده ها مذاکره کرده اند. TikTok گفت که بیش از 1.5 میلیارد دلار را برای تلاش های سختگیرانه امنیت داده ها هزینه کرده است و اتهامات جاسوسی را رد می کند. میکس خواهان ادامه مذاکرات است.

میکس گفت این لایحه «خطرناکی» گسترده است و به دلیل محدودیت‌های گسترده در انتقال داده‌ها به چین، به تحریم‌های آمریکا علیه شرکت‌های کره‌ای و تایوانی که به شرکت‌های چینی تراشه‌های نیمه‌رسانا و سایر تجهیزات می‌رسانند، نیاز دارد.

اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا از قانونگذاران خواست تا با این لایحه مخالفت کنند و آن را “نقض جدی حقوق متمم اول ما” خواند.

مک کال پس از رای گیری به رویترز گفت که انتظار دارد این لایحه در ماه جاری توسط مجلس رای گیری شود.

شو زی چو، مدیر اجرایی TikTok قرار است در 23 مارس پس از دیدار با قانونگذاران ماه گذشته در کاپیتول هیل در مقابل کمیته انرژی و بازرگانی ایالات متحده حاضر شود.

جوایز GN - به ابزارک های مورد علاقه خود رای دهید

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا