ارز دیجیتال

مشکلات اقتصادی ترکیه، سرمایه گذاران را به سمت استیبل کوین تتر سوق می دهد – در اینجا جدیدترین ها آمده است

منبع تصویر: Pixabay

با ادامه بدتر شدن مشکلات اقتصادی ترکیه با کاهش مارپیچ لیر، سرمایه گذاران به ارز دیجیتال به عنوان پناهگاه امن روی آورده اند.

طبق گزارش اخیر بلومبرگ، تقاضای محلی برای تتر، بزرگترین استیبل کوین با پشتوانه دلار، در اوایل ماه مه قبل از انتخابات افزایش یافت و از آن زمان همچنان بالا باقی مانده است.

سهم تتر از حجم معاملات در یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال ترکیه، BTCTurk، 20 درصد در مقایسه با 1 درصد در بایننس است که نشان می‌دهد تقاضا برای استیبل کوین در بازارهای ترکیه چقدر قوی است و محبوبیت بسیار زیاد آن به عنوان راهی برای محافظت از سرمایه است.

رئیس جمهور ترکیه اردوغان به دلیل سیاست های اقتصادی غیرمتعارف خود از آخرین انتخابات سال 2018، از جمله تلاش برای کاهش نرخ بهره برای تعدیل تورم تا 80 درصد و نادیده گرفتن شیوه های پولی استاندارد شناخته شده است.

این امر منجر به کاهش 80 درصدی ارزش لیر شده و باعث نگرانی شهروندان این کشور شده است زیرا قدرت خرید آن همچنان در حال کاهش است.

در حالی که مقررات خرید دلار یا طلا با لیر را دشوار کرده است، سرمایه گذاران فرصت های ارائه شده توسط ارزهای رمزنگاری شده مانند تتر را ربوده اند.

سرمایه‌گذاری در استیبل‌کوین‌ها به مردم اجازه می‌دهد تا ارزش ثروت خود را حفظ کنند، این یکی از راه‌های حفظ مقداری ارزش زمانی است که تورم اینقدر بالاست. Ebru Güven، مدرس دانشگاه مستقر در استانبول و بانکدار سابق، Ebru Güven گفت: این تنها انگیزه مردم برای خرید استیبل کوین در حال حاضر است.

تعداد زیادی از سرمایه گذاران دیدگاه های مشابهی دارند، زیرا وضعیت مالی فعلی در ترکیه، استیبل کوین ها را به چشم اندازی جذاب تبدیل کرده است.

باتوهان باسوغلو، طراح گرافیک 28 ساله، به بلومبرگ گفت که پس از انتخابات، پس انداز خود را با تتر و سایر ارزهای رمزنگاری شده معامله کرد و در مورد آینده لیر ابراز ابهام کرد.

بساوغلو به جای تبدیل توکن های تتر خود به لیر، تصمیم گرفته است که استیبل کوین را دو برابر کند، که نشان دهنده عدم اعتماد احتمالی به زیرساخت های مالی موجود ترکیه است.

ترکیه بالاترین نرخ مالکیت کریپتو را دارد

در ترکیه، کشوری که به شدت تحت تاثیر افزایش قیمت ها و سقوط ارزها قرار گرفته است، مردم به طور فزاینده ای برای محافظت از ثروت خود به استیبل کوین روی می آورند.

بر اساس تحقیقات GWI، ترکیه دارای بالاترین نرخ مالکیت ارزهای دیجیتال در سراسر جهان با 27.1 درصد است.

تغییر به سمت توکن‌های دیجیتال در حالی اتفاق می‌افتد که ساکنان این کشورها ممکن است در بحبوحه کنترل‌های سرمایه سخت در دستیابی به دلارهای فیزیکی یا سایر ارزها با مشکل مواجه شوند.

استیبل کوین‌ها مانند USD Coin (USDC) و Tether (USDT) جایگزین جذابی برای دلارهای کمیاب برای شهروندان ترکیه بوده‌اند.

استیبل کوین‌ها دارایی‌های دیجیتالی هستند که با دارایی‌های سنتی مانند دلار آمریکا یا طلا ارتباط برقرار می‌کنند و در مقایسه با سایر ارزهای رمزپایه ثبات را ایجاد می‌کنند.

ایهاب زغلول، دانشمند پژوهشی در Tribal Credit، یک پلت فرم پرداخت دیجیتال برای استارتاپ ها در بازارهای نوظهور، به رویترز گفت: «مردم، چه در سمت خرده فروشی باشند و چه در سمت نهادی، به این فکر می کنند که چگونه می توانیم در برابر کاهش ارزش پول محافظت کنیم. ممکن است.

“آنها می خواهند به طور بالقوه دارایی های اضافی را با ارز قوی تر نگه دارند، بنابراین، چیزهایی مانند USDC یا USDT یا هر چیز مرتبط با ارز قوی تر مانند دلار آمریکا.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا