ارز دیجیتال

بانک‌های ژاپنی استیبل کوین‌ها را روی بلاک‌چین پرسرعت آزمایش می‌کنند – چگونه کار می‌کند؟

منبع: Murrstock/Adobe

بانک‌های ژاپن آزمایشی را برای انتشار استیبل کوین‌های کاملاً منطبق بر روی یک بلاک چین فوق سریع اما عمدتاً متمرکز به نام زنجیره باز ژاپن آغاز می‌کنند.

در بیانیه مطبوعاتی که روز پنجشنبه منتشر شد، گفت: آزمایش‌های بانکی اولین آزمایش با استیبل کوین‌ها در ژاپن خواهد بود که کاملاً با قوانین محلی مطابقت دارد.

در حال حاضر، این آزمایش شامل سه بانک ژاپنی Minna no Bank، Tokyo Kiraboshi Financial Group و Shikoku Bank می شود که هر بانک قرار است استیبل کوین خود را منتشر کند.

اثبات صلاحیت

بلاک چینی که بانک ها از آن استفاده خواهند کرد – زنجیره باز ژاپن – توسط شرکت محلی GU Technologies توسعه یافته است. طبق گزارش‌ها، این زنجیره می‌تواند 1000 تراکنش در ثانیه را پردازش کند و از یک الگوریتم اجماع به نام اثبات اعتبار (PoA) به جای اثبات کار (PoW) یا Proof-of-Stake (PoS) استفاده می‌کند.

با این حال، همانطور که اغلب اتفاق می افتد، سرعت تراکنش های بالاتر به قیمت تمرکززدایی تمام می شود.

طبق وب سایت آن، زنجیره باز ژاپن تنها شش اعتبارسنجی شبکه دارد، در مقایسه با ده ها هزار اپراتور گره در شبکه بیت کوین. وب سایت خود بیان می کند که با گذشت زمان، زنجیره باز ژاپن قصد دارد تعداد اعتبارسنجی ها را به 21 شرکت افزایش دهد.

بانک‌های ژاپنی استیبل کوین‌ها را روی بلاک‌چین پرسرعت آزمایش می‌کنند
تصویر اثبات صلاحیت. منبع: زنجیره باز ژاپن

کاملاً با اتریوم سازگار است

در بیانیه مطبوعاتی توضیح داده شده است که زنجیره باز ژاپن به طور کامل با اتریوم که دارای بزرگترین اکوسیستم جهان برای برنامه های غیرمتمرکز است، سازگار است.

همچنین اضافه کرد که این باعث می‌شود این زنجیره با کیف پول محبوب اتریوم MetaMask سازگار باشد، که آن را به راحتی برای تعداد زیادی از کاربران معمولی ارزهای دیجیتال در دسترس قرار می‌دهد.

در پایان بیانیه مطبوعاتی آمده است که انتشار استیبل کوین در زنجیره باز ژاپن یک “فرصت تجاری عالی” برای موسسات مالی ژاپنی خواهد بود و به طور بالقوه آنها را قادر می سازد تا تراکنش های انجام شده در سراسر جهان را پردازش کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا