بازی

کسی به Bungie درباره پرش از کمپین رایگان Diablo 4 بگوید

بلیزارد این هفته چند فیلم جدید از گیم پلی Diablo 4 را به نمایش گذاشت و یک بازیکن مراقب متوجه دکمه «پرش از کمپین» در صفحه انتخاب کاراکتر شد. پس از جلب توجه زیاد در توییتر، دان آدامز طراح جستجوی اصلی برای روشن شدن نحوه عملکرد این ویژگی وارد شد. هنگامی که یک بار کمپین را کامل کردید، می توانید در هر نقطه از کمپین با هر یک از شخصیت های دیگر خود رد شوید. شما به تعداد دلخواه آلت می‌چرخانید و آن‌ها را در کمپین کمپینی که می‌خواهید انجام می‌دهید، و تا زمانی که یک شخصیت دارید که از خط پایان عبور کرده است، همیشه این آزادی را خواهید داشت که از آن بگذرید. تا انتها آدامز نوشت: “من فکر می کنم ارزش چندین بار بازی کردن را دارد.” اما ما هرگز برنامه ریزی نکردیم که به تکرار بازی در هر شخصیت یا حتی در هر فصل نیاز داشته باشیم.

اگر بازیکن Diablo 3 هستید، این نباید چندان تعجب آور باشد. الحاقیه Reaper of Souls حالت ماجراجویی را معرفی کرد، روشی جایگزین برای افزایش سطح alts و ورود سریعتر به بازی آخر بدون نیاز به تکمیل کمپین بارها و بارها. مدل فصلی Diablo بازیکنان را تشویق می‌کند تا هر چند ماه یک بار شخصیت‌های تازه‌ای را بازی کنند، و حالت ماجراجویی آزادی و تنوع بسیار بیشتری را نسبت به اجرای مکرر کمپین فراهم می‌کند.

مطالب مرتبط: فصل بعدی Diablo 3 آخرین خواهد بود

Diablo 4 دارای طراحی جهان باز با مقیاس بندی سطح است، بنابراین حالت ماجراجویی Diablo 3 به خوبی به بازی جدید ترجمه نمی شود. در عوض، بازیکنان می توانند به سادگی از کمپین رد شوند و مستقیماً وارد بازی پایانی شوند. این یک تصمیم طراحی هوشمندانه است که بازیکنان را تشویق می‌کند تا کلاس‌های مختلف زیادی را امتحان کنند، و همچنین یک حرکت خوب از سوی توسعه‌دهندگان است که به بازیکنان نشان می‌دهد که چقدر به زمان ما احترام می‌گذارند.

به عنوان یک بازیکن اختصاصی Destiny 2، این خبر Diablo تلخ و شیرین است. تا همین اواخر، Bungie هرگز به بازیکنان اجازه نداده بود که پس از تکمیل کمپین در شبکه اصلی خود، کمپین را در alt خود نادیده بگیرند، که باعث شد در اکثریت قریب به اتفاق دوران حرفه‌ام در یک شخصیت محبوس باشم. و هنگامی که در نهایت با Lightfall امسال رد شدن از کمپین در دسترس قرار گرفت، Bungie تصمیم گرفت 20 دلار برای این امتیاز دریافت کند.

من در آن زمان از سیستم پرداخت به پرش ناامید شده بودم، و اکنون که بلیزارد چنین ویژگی مشابهی را به صورت رایگان ارائه می دهد، ناامیدتر هستم. می توان استدلال کرد که Diablo 4 بیش از Destiny به یک رد شدن از کمپین نیاز دارد، زیرا کمپین به طور قابل توجهی طولانی تر از کمپین معمولی 8-10 ساعته Destiny 2 خواهد بود، اما آیا صرفه جویی در زمان بیشتر نباید ارزشمندتر تلقی شود؟ چرا Bungie برای صرفه جویی در هشت ساعت از ما 20 دلار دریافت می کند، در حالی که بلیزارد به ما اجازه می دهد 20 تا 30 ساعت به صورت رایگان صرفه جویی کنیم؟ من نمی دانم چه توجیهی برای کسب درآمد از پرش کمپین Lightfall وجود دارد، غیر از این که این یک ویژگی مطلوب است که مردم مایلند برای آن هزینه کنند.

هرگز فکر نمی‌کردم روزی را ببینم که اکتیویژن بلیزارد تصمیمات بهتر و بیشتر طرفدار بازیکنان نسبت به Bungie بگیرد، اما اینجا هستیم. تنها چیزی که می توانیم امیدوار باشیم این است که رد شدن از کمپین Diablo 4 به قدری مورد علاقه جامعه باشد و آنقدر حسن نیت بلیزارد را به همراه داشته باشد که Bungie تصمیم بگیرد آن را برای The Final Shape سال آینده بپذیرد. لرد می‌داند که Bungie می‌تواند در حال حاضر از وزوزهای مثبت استفاده کند، و این راه خوبی برای دریافت آن خواهد بود.

بعدی: Diablo 4 ممکن است برای بازیکنان جدید نباشد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا