شبکه های اجتماعی

نحوه ایجاد یک گزارش رسانه اجتماعی [free template included]

Summarize this content to 300 words in Persian Lang

ما آن را می گوییم: اگر گزارش های رسانه های اجتماعی را برای ردیابی پیشرفت و تجزیه و تحلیل عملکرد خود ایجاد نکنید، وقت خود را تلف می کنید.

جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به پست‌های با عملکرد برتر، مخاطبان و، بله، حتی شکست‌های تحقیرآمیز شما، راز بهبود عملکرد رسانه‌های اجتماعی شماست. بدون این اطلاعات حیاتی، افزایش فالوور یا دستیابی به اهداف رسانه های اجتماعی خود تقریبا غیرممکن است.

به علاوه، گزارش‌های رسانه‌های اجتماعی تقریباً تنها راه برای نشان دادن ارزش تلاش‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی شما به تیم و رئیس‌تان هستند.

اما راز کوچک ما اینجاست: گزارش رسانه های اجتماعی نباید سخت باشد.

به خواندن نکات، ترفندها و یک الگوی گزارش رسانه اجتماعی رایگان ادامه دهید تا به شما کمک کند ارزش خود را ثابت کنید و استراتژی اجتماعی خود را در مسیر موفقیت قرار دهید!

فهرست مطالب

گزارش شبکه های اجتماعی چیست؟

گزارش رسانه های اجتماعی سندی است با تجزیه و تحلیل عمیق عملکرد رسانه های اجتماعی شما در یک دوره خاص.

گزارش‌های رسانه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کنند شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) خود را ردیابی کنید، موفقیت کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی خود را اندازه‌گیری کنید و فرصت‌های بهینه‌سازی را شناسایی کنید.

به عنوان مثال، گزارشی در اکانت اینستاگرام برند شما ممکن است نشان دهد که فالوورهای شما بیشتر روی ویدیوها نظر می دهند تا عکس ها. ممکن است یاد بگیرید که حلقه‌های اینستاگرام شما نسبت به پست‌های چرخ فلک اینستاگرام شما دسترسی گسترده‌تری دارند.

به عبارت دیگر، هر نقطه داده به شما و تیمتان در شناسایی الگوها کمک می کند. و با این الگوها، مجهزتر خواهید بود تا به مخاطبان خود بیشتر از آنچه که دوست دارند خدمات دهید… آنلاین و آفلاین.

TL;DR: یک گزارش رسانه های اجتماعی به خوبی ساخته شده می تواند بینش های ارزشمندی در مورد تلاش های شما ارائه دهد و به تصمیم گیری آگاهانه کمک کند.

چه چیزی را در گزارش رسانه های اجتماعی خود بگنجانید

هر گزارش رسانه های اجتماعی بسته به اهداف رسانه های اجتماعی منحصر به فرد کسب و کار شما، کمی متفاوت خواهد بود. آنچه برای یک شرکت فست فود مهم است ممکن است با آنچه برای یک دانشگاه مهم است متفاوت باشد، درست است؟

این لیست از مواردی که باید در گزارش رسانه های اجتماعی خود بگنجانید بیشتر یک پیشنهاد است تا یک قانون.

خلاصه اجرایی

بسیاری از گزارش های رسانه های اجتماعی با مروری کوتاه بر یافته ها و نکات برجسته گزارش شروع می شوند. این در نهایت تصویری از عملکرد رسانه های اجتماعی شماست – چند جمله که جزئیاتی را که بعداً در سند به طور کامل بیان می شود، خلاصه می کند.

اهداف رسانه های اجتماعی

مروری سریع بر استراتژی رسانه‌های اجتماعی شما به ارائه زمینه کمک می‌کند و به خوانندگان یادآور می‌شود که ما در اینجا می‌خواهیم انجام دهیم. آیا شرکت شما در درجه اول از شبکه اجتماعی به عنوان کانالی برای خدمات مشتری استفاده می کند؟ تجارت اجتماعی؟ آگاهی از برند؟ همه موارد بالا؟

مطمئن شوید که هر گونه تغییر در استراتژی را از آخرین باری که گزارش دادید برجسته کنید، از جمله هر کانال جدیدی که در ترکیب اجتماعی خود گنجانده اید.

HS ProductImage Analytics 1HS ProductImage Analytics 1

# 1 ابزار تجزیه و تحلیل برای رشد

گزارش های زیبا داده ها را پاک کنید بینش‌های عملی برای کمک به رشد سریع‌تر.

آزمایش 30 روزه رایگان را شروع کنید

اهداف خاص دوره

انتظار داشتید در این دوره گزارش چه کاری انجام دهید؟ افزایش تعداد فالوورها، شاید؟ شاید شما امیدوار بودید که ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید. هر چه که مال شماست، این را طرح کنید تا همه کسانی که گزارش را می خوانند بفهمند که “موفقیت” به طور خاص به چه معناست.

معیارها و KPI ها

شاخص های کلیدی عملکرد رسانه های اجتماعی را که ردیابی می کنید ارائه دهید. احتمالاً ناگفته نماند، اما اینها معیارها باید با اهداف شما هماهنگ باشد (بالا). معیارهایی که ممکن است بخواهید به نمایش بگذارید می‌تواند شامل تعامل، دسترسی، فالوورها، کلیک‌های وب‌سایت یا نرخ تبدیل باشد.

تجزیه و تحلیل عملکرد

اینجاست که چیزهای آبدار اتفاق می افتد. برای تجزیه و تحلیل عملکرد خود، باید بررسی کنید که چگونه معیارها و KPI های شما با هدف اعلام شده شما مطابقت دارند. روندها، موفقیت ها و زمینه هایی که نیاز به بهبود دارند را شناسایی کنید.

بینش کمپین

اگر کمپین‌های خاصی را در طول دوره گزارش اجرا کرده‌اید، بخش جداگانه‌ای ایجاد کنید تا بینش‌هایی درباره عملکرد آنها به اشتراک بگذارید. چه چیزی خوب کار کرد؟ چه چیزی را می توان برای دفعه بعد تغییر داد؟

تحلیل رقبا

در این مرحله، احتمالاً درک می‌کنید که چگونه حساب‌های شما در طول هفته‌ها یا ماه‌ها رشد کرده یا تغییر کرده است، اما مقایسه عملکرد خود با همتایان خود می‌تواند بینش جالبی نیز ارائه دهد.

یک تجزیه و تحلیل رقابتی را در نظر بگیرید تا عملکرد خود را در برابر سایر برندها در صنعت محک بزنید.

بینش مخاطب

اطلاعات جمعیت شناختی به روز در مورد مخاطبان خود را به اشتراک بگذارید. فالوورهای شما چه کسانی هستند؟ اهل کجا هستند؟ آنها چند سال دارند؟ چه چیز دیگری از علایق و رفتار آنها می دانیم؟

درک اینکه چه کسی محتوای شما را مصرف می کند به شما امکان می دهد پست های رسانه های اجتماعی آینده را مطابق با آن تنظیم کنید.

بینش مخاطبان ناب فالوور بر اساس سن کشور و شهربینش مخاطبان ناب فالوور بر اساس سن کشور و شهر

تحلیل محتوا

ممکن است بینش های جالبی در آن یافت شود نوع محتوایی که پرطرفدار یا فلاپ است. عملکرد انواع مختلف محتوا – متن، تصویر، ویدئو و غیره را ارزیابی کنید.

مشخص کنید که کدام محتوا بیشتر مورد توجه مخاطبان شما بوده است.

تجزیه و تحلیل صفحات فیس بوک ناب فالوور از عملکرد محتواتجزیه و تحلیل صفحات فیس بوک ناب فالوور از عملکرد محتوا

عملکرد پلت فرم

شبکه‌های اجتماعی مختلف ممکن است به استراتژی‌های منحصر به فردی نیاز داشته باشند – آمار TikTok و آمار اینستاگرام شما می‌توانند دو داستان کاملاً متفاوت را بیان کنند. اگر در چندین پلتفرم فعال هستید، عملکرد هر یک را در این بخش ارزیابی کنید.

توصیه ها

به جمع بندی گزارش رسانه های اجتماعی خود خوش آمدید. بر اساس تجزیه و تحلیل و یافته های خود، توصیه های عملی برای کمپین های آینده یا دوره گزارش بعدی پیشنهاد دهید.

پاداش: یک الگوی گزارش رسانه اجتماعی رایگان دریافت کنید برای ارائه آسان و موثر عملکرد رسانه های اجتماعی خود به سهامداران کلیدی.

نحوه ایجاد گزارش رسانه های اجتماعی در 11 مرحله

تهیه گزارش رسانه های اجتماعی آنقدرها هم که به نظر می رسد دلهره آور نیست.

ما شما را تحت پوشش قرار داده‌ایم و آن را به مراحل قابل مدیریت تقسیم کرده‌ایم که می‌تواند فرآیند را ساده‌تر کند. در اینجا یک راهنمای گام به گام برای کمک به ایجاد یک گزارش جامع رسانه های اجتماعی آورده شده است:

PSA: به پایین پیمایش کنید تا یک الگوی گزارش رسانه اجتماعی با قابلیت سفارشی سازی آسان در انتظار شما باشد.

Inpost CTA PlannerInpost CTA Planner

شماره 1 ابزار رسانه های اجتماعی

ایجاد کنید. برنامه ریزی کنید. منتشر کنید. درگیر شدن اندازه گیری کنید. برنده شوید.

آزمایشی 30 روزه رایگان

مرحله 1: مشخص کنید که این گزارش رسانه اجتماعی برای چه کسی است

آیا این برای رئیس شما یا تیم فروش است یا برای اینکه کارآموز بازاریابی جدید را به روز کند؟ آیا برای سهامداران است؟ آیا این موضوع را با عموم مردم به اشتراک می گذارید؟

درک اینکه چه کسی این گزارش را می‌خواند به شکل‌گیری اطلاعاتی که در آن وجود دارد کمک می‌کند… و گاهی اوقات، کمتر، بیشتر است.

مرحله 2: اهداف و مقاصد روشن را تعیین کنید

با تعریف اهداف و اهدافی که می خواهید از طریق تلاش های رسانه های اجتماعی خود به آنها برسید، شروع کنید.

سپس، آن را به اهداف کوچک‌تر و مختص زمان‌تر تقسیم کنید که دوره‌های گزارش‌دهی منفرد برای مقابله با آن‌ها هدف دارند.

آیا قصد دارید آگاهی از برند را افزایش دهید، ترافیک وب سایت را افزایش دهید یا تعامل را افزایش دهید؟ اهداف روشن، تحلیل شما را هدایت می کند.

ایده خوبی است که از چارچوب تنظیم هدف SMART استفاده کنید، زیرا تضمین می کند اهدافی را ایجاد می کنید که ردیابی و گزارش آنها ساده باشد.

برای اینکه مطمئن شوید اهدافتان واقع بینانه هستند، مطمئن شوید که آنها را بر اساس معیارهای خاص صنعت خود و پلتفرم های اجتماعی که در آن فعال هستید، قرار دهید.

به عنوان مثال، دانستن اینکه میانگین مشارکت اینستاگرام در خدمات مالی 5 درصد است، عملکرد گذشته و اهداف آینده شما را در چشم انداز قرار می دهد.

نمودار میله ای نشان دهنده میانگین نرخ تعامل در اینستاگرام، فیس بوک، X، لینکدین و تیک تاک در صنعت خدمات مالی در سه ماهه دوم و سوم سال 2024

… مانند دانستن نرخ رشد فالوور:

نرخ رشد فالوور در صنعت خدمات مالی در اینستاگرام، لینکدین، ایکس و فیس بوک: سه ماهه دوم و سوم سال 2024

مرحله 3: معیارهای مربوطه را انتخاب کنید

هنگامی که اهداف خود را مشخص کردید، زمان آن فرا رسیده است که تصمیم بگیرید چگونه پیشرفت خود را در جهت رسیدن به آن اهداف ارزیابی کنید. به عنوان مثال، اگر هدف شما رسیدن به جمعیتی جوان‌تر است، افزایش فالوورهای خود در TikTok می‌تواند یک هدف عالی باشد… و عددی که ردیابی و اندازه‌گیری آن آسان است.

معیارهای مهم برای هر تیم بازاریابی متفاوت است، اما برخی از معیارهای کلی کلیدی که باید برای برنامه اجتماعی خود لحاظ کنید عبارتند از:

یک معیار در ناب فالوور Analytics مانند میانگین نرخ تعامل پست، طرفداران و دنبال‌کنندگان جدید، و دسترسی به صفحه و نمایه اضافه کنید.یک معیار در ناب فالوور Analytics مانند میانگین نرخ تعامل پست، طرفداران و دنبال‌کنندگان جدید، و دسترسی به صفحه و نمایه اضافه کنید.

اگر از رسانه‌های اجتماعی برای خدمات مشتری استفاده می‌کنید، بهتر است از معیارهای خدماتی مانند امتیاز خالص پروموتر (NPS)، امتیاز رضایت مشتری (CSAT) و زمان حل بلیط گزارش دهید.

البته، اگر داده‌های بیشتری با اهداف شما مرتبط باشد، می‌توانید اضافه کنید. برای تفکیک کامل همه اعدادی که ممکن است بخواهید در گزارش کسب و کار رسانه های اجتماعی خود بگنجانید، پست ما را در مورد معیارهای رسانه اجتماعی که واقعاً مهم هستند، بررسی کنید.

مرحله 4: جمع آوری داده ها

جمع آوری داده ها برای دوره گزارش، در تمام پلت فرم های مربوطه که نام تجاری شما استفاده می کند. (بیشتر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی تجزیه و تحلیل داخلی ارائه می‌دهند، اما شما همچنین می‌توانید از ابزارهای شخص ثالث برای تجزیه و تحلیل جامع‌تر استفاده کنید… مانند، ahem، ناب فالوور Insights.)

اگر برای تیم شما منطقی است، می‌توانید حتی دقیق‌تر شوید و موارد را بر اساس قالب در یک شبکه تقسیم کنید، مانند داستان‌ها در مقابل پست‌ها در مقابل حلقه‌ها.

مهم نیست که چه معیارهایی را انتخاب می کنید، برخی از نتایج قبلی را برای زمینه ارائه دهید. از این گذشته، داده ها در خلاء معنایی ندارند. اگر از یک کمپین گزارش می‌دهید، به دنبال کمپین مشابه گذشته باشید تا آنچه را که به دست آورده‌اید مقایسه کنید.

اگر یک گزارش هفتگی یا ماهانه منظم ایجاد می کنید، نتایج خود را در مقایسه با چندین هفته یا ماه قبل پیگیری کنید. این به شما امکان می دهد روندهای مداوم را مشاهده کنید. همچنین می توانید نتایج خود را با دوره مشابه سال قبل مقایسه کنید تا روندهای فصلی را در نظر بگیرید.

مرحله 5: تجزیه و تحلیل عملکرد

اگر در مورد آن فکر نکنید – و نتیجه گیری یا بینش ایجاد نکنید، داده ها معنی ندارد.

اعدادی که با زحمت جمع آوری کرده اید چه چیزی را به شما نشان می دهند؟ چه نوع الگوها، روندها یا ناهنجاری هایی را در اینجا مشاهده می کنید؟ مشخص کنید کدام محتوا و استراتژی بیشترین کمک را به موفقیت شما داشته است … و نقاط ضعف شما هنوز ممکن است کجا باشد.

هر چیزی را که به طور خاص در طول این دوره گزارش خوب پیش رفته را برجسته کنید.

فراتر از اعداد اینجا نگاه کنید. شاید برای اولین بار با یکی از اینفلوئنسرهای کلیدی رسانه های اجتماعی تماس گرفتید. یا شاید یک بررسی قانع‌کننده از طریق شبکه‌های اجتماعی وارد شده است که می‌توانید از آن در کمپین‌های بازاریابی آینده استفاده کنید.

در گزارش رسانه های اجتماعی خود اتاقی را برای به اشتراک گذاشتن تمام اشکال موفقیت مرتبط با اهداف خود قرار دهید.

مرحله 6: تصاویر بصری ایجاد کنید

اگر ابزار لازم برای انجام این کار را دارید، داده های خود را با استفاده از نمودارها، نمودارها و جداول تجسم کنید. (ناب فالوور می تواند چنین چیزهایی را برای شما ایجاد کند – فقط باید بگویم!)

تصاویری با نمودار برای تعامل صفحه فیس بوکتصاویری با نمودار برای تعامل صفحه فیس بوک

بازنمایی های بصری درک اطلاعات و روندهای پیچیده را در یک نگاه آسان تر می کند. Google Sheets می‌تواند اینفوگرافیک‌ها را با چند ضربه زدن روی دکمه منتشر کند… Canva یک ابزار طراحی گرافیکی آسان برای استفاده است.

مرحله 7: داده های خود را با دوره های قبلی مقایسه کنید

وقتی مدتی این کار را انجام دادید، در گزارش رسانه های اجتماعی خود، عملکرد فعلی خود را با دوره های گزارش قبلی مقایسه کنید.

دیدن یک سال یا یک هفته در مقایسه با سال دیگر می تواند به شما کمک کند پیشرفت را بسنجید و مناطقی را که در آنها پیشرفت کرده اید یا (قطع) پسرفت کرده اید را شناسایی کنید.

مرحله 8: بینش مخاطبان را به اشتراک بگذارید

اطلاعاتی در مورد جمعیت شناسی، علایق و رفتار مخاطبان خود جمع آوری کنید و آنها را در گزارش رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.

میانگین فالوور شما در این لحظه خاص چه کسی است؟ چه زمانی آنلاین هستند و در آنجا چه می کنند؟

شما می توانید این اطلاعات را در تجزیه و تحلیل داخلی اکثر پلتفرم ها بیابید، اما داشبوردهای رسانه های اجتماعی مانند ناب فالوور می توانند به جمع آوری اطلاعات از چندین پلتفرم در یک نقطه کمک کنند.

مرحله 9: ارائه تجزیه و تحلیل رقابتی

برخی از داده های اخیر در مورد رقبا و صنعت خود را جمع آوری کنید – شرکت ها در کجا شکوفا می شوند یا در حال مبارزه هستند؟ این اطلاعات می تواند به شما کمک کند عملکرد خود را در یک زمینه بزرگتر محک بزنید.

نتایج محک صنعت، نرخ رشد مخاطب، و نرخ درگیری پستنتایج محک صنعت، نرخ رشد مخاطب، و نرخ درگیری پست

تماشای رقبای مستقیم در اینجا عالی است، اما ممکن است ردیابی حساب‌های غیرصنعتی که شما نیز آن‌ها را تحسین می‌کنید نیز مفید باشد… چیزهای زیادی برای آموختن از برندهای دیگر وجود دارد که ممکن است مخاطبان مشابهی داشته باشند.

مرحله 10: یک ارزیابی کمپین ایجاد کنید

این احتمال وجود دارد که در برخی مواقع، شما یک کمپین خاص (اعم از ارگانیک یا پولی) را با امید به ایجاد تأثیر خاصی اجرا کنید. اگر پول یا زمان خود را برای یک کمپین استراتژیک سرمایه گذاری کرده اید، زمان آن رسیده است که اثربخشی آن را ارزیابی کنید.

آیا رعد و برق تبلیغات شما در فیس بوک کاملاً افت کرد، اما در Pinterest پیشرفت کرد؟ آیا کاملاً آن را با جمعیت هدف خود برای تبلیغات استوری اینستاگرام خود میخکوب کردید؟ تعیین کنید که چه جنبه هایی منجر به موفقیت شد و چه مواردی را می توان در کمپین های آینده بهبود بخشید.

میزان مشارکت کمپین ناب فالوور Analytics و برداشت های ارگانیک پست فیس بوکمیزان مشارکت کمپین ناب فالوور Analytics و برداشت های ارگانیک پست فیس بوک

مرحله 11: توصیه ها و برنامه اقدام

اکنون که تمام این داده‌های آبدار و آبدار را به دست آورده‌اید، زمان آن رسیده است که چند پیشنهاد آموزش‌دیده در مورد آنچه که در آینده اتفاق می‌افتد ارائه دهید.

آیا تیم شما برای بهبود دسترسی شما نیاز به سرمایه گذاری در برخی تبلیغات اجتماعی هدفمند دارد؟ آیا باید در ساخت ویدیوهای TikTok کوتاهی کنید؟

توصیه های عملی برای کمپین های آینده ارائه دهید، خواه این به معنای پیشنهاد ایده های محتوا باشد یا تنظیم زمان بندی ارسال.

انواع گزارش رسانه های اجتماعی

بسته به اهداف یا مخاطبان خاص شما، گزارش رسانه های اجتماعی شما می تواند چند شکل مختلف داشته باشد. در اینجا چند نوع رایج گزارش رسانه های اجتماعی آورده شده است:

گزارش های ماهانه

همانطور که ممکن است از نام آن حدس بزنید، گزارش های ماهانه رسانه های اجتماعی تصویری از عملکرد شما در طول یک ماه ارائه می دهند. آنها برای ردیابی اهداف کوتاه مدت مفید هستند و به شما امکان می دهند استراتژی را در زمان واقعی تنظیم کنید.

گزارش های فصلی

گزارش های فصلی تجزیه و تحلیل جامع تری از عملکرد شما در طول یک چهارم (شما حدس زدید) ارائه می دهد. این نوع گزارش‌های رسانه‌های اجتماعی چشم‌انداز وسیع‌تری را ارائه می‌کنند و به تیم شما کمک می‌کنند تا روندهای بلندمدت را شناسایی کنند.

گزارشات مختص کمپین

همانطور که در بالا ذکر شد، ایده خوبی است که معیارهای کمپین را در گزارش های گسترده تر رسانه های اجتماعی خود نیز گزارش دهید و ردیابی کنید، اما ممکن است ایجاد یک گزارش اختصاصی برای یک کمپین خاص مفید باشد. با یک بررسی بیش از حد فشرده مانند این، می توانید بینش دقیقی در مورد موفقیت و زمینه های بهبود آن ارائه دهید.

گزارش های پلتفرم خاص

هر پلت فرم رسانه اجتماعی پویایی منحصر به فرد خود را دارد، بنابراین ممکن است بررسی تفاوت های ظریف در یک گزارش کلی برای شما دشوار باشد. اینجاست که گزارش‌های رسانه‌های اجتماعی خاص پلتفرم وارد می‌شوند. برای کسب‌وکارهایی که در چندین پلتفرم فعال هستند، ایجاد گزارش‌های خاص پلتفرم به شما امکان می‌دهد تحلیل خود را دقیق‌تر تنظیم کنید.

قالب گزارش رسانه های اجتماعی رایگان

این را دارید: همه چیزهایی که برای ایجاد یک گزارش رسانه اجتماعی برنده باید بدانید.

اما، هی، متوجه شدیم، شما مشغول نگه داشتن تقویم محتوای رسانه های اجتماعی خود پر از محتوای جذاب هستید. اجازه دهید ما یک شروع به شما ارائه دهیم. از این الگوی اصلی گزارش رسانه های اجتماعی برای شروع یک عاشقانه جدید با گزارش استفاده کنید.

بهترین ابزارهای گزارش رسانه های اجتماعی

ایجاد گزارش رسانه های اجتماعی با کمک ابزارهای مختلف گزارش دهی آسان تر می شود. در اینجا برخی از بهترین ابزارهای موجود آورده شده است:

ابزارهای تحلیل درون پلتفرمی

چه در حال غواصی در شماره‌های اینستاگرام یا داده‌های لینکدین خود باشید، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی دارای یک پلت فرم تجزیه و تحلیل داخلی هستند که عملکرد شما را روشن می‌کند.

در مورد هر یک از ابزارهای تجزیه و تحلیل پلت فرم های رسانه های اجتماعی در اینجا بیشتر بیاموزید:

Meta Facebook Story Insights Meta Facebook Story Insights

ناب فالوور Analytics

ناب فالوور Analytics یک ابزار تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی است که به شما امکان می دهد به راحتی عملکرد همه کانال های رسانه های اجتماعی خود را در یک مکان ردیابی کنید تا بتوانید آنچه را که کار می کند تکرار کنید و تعامل بیشتری داشته باشید.

این ابزار همچنین ایجاد گزارش های سفارشی را برای نمایش نتایج خود به رئیس خود و به اشتراک گذاشتن بینش با تیم خود آسان می کند.

ناب فالوور Analytics آمار شما را از فیس بوک، اینستاگرام، X (توئیتر سابق)، لینکدین و تیک تاک جمع آوری می کند.

AdvAnalytics screens collage 620px 2xAdvAnalytics screens collage 620px 2x

آزمایشی 30 روزه رایگان

این به شما کمک می کند معیارهایی مانند:

  • رسیدن
  • نرخ مشارکت
  • برداشت ها
  • دوست دارد
  • پخش می کند
  • سهام
  • کلیک می کند
  • ذخیره می کند
  • نظرات
  • بازدیدهای ویدیویی
  • فالوورهای جدید
  • کل فالوورها
  • بازدید از پروفایل
  • واکنش ها
  • نرخ بازخورد منفی
  • کلیک های وب سایت
  • میانگین زمان تماشا
  • تعداد پیام ها، تماس ها و ایمیل ها
  • کاربران درگیر روزانه
  • کلیک های وب سایت
  • و خیلی بیشتر

می‌توانید تابلوهای سفارشی تنظیم کنید که در یک نگاه کلی از مهم‌ترین معیارهای شما، در یک بازه زمانی معین، به شما نگاهی می‌اندازد و اطلاعات بسیار دقیق‌تری را تا عملکرد پست فردی جستجو کنید.

با ناب فالوور Analytics، شما همچنین می توانید:

  • ببینید چه زمانی مخاطبان شما آنلاین هستند
  • برای هر یک از حساب‌هایتان توصیه‌های شخصی‌شده برای بهترین زمان‌ها برای پست کردن دریافت کنید
  • به راحتی معیارهای صنعت را مشاهده کنید و ببینید چگونه با رقبا مقایسه می کنید
ویژگی ناب فالوور Best Time to Publish - Heatmap بهترین زمان برای ارسال در فیس بوک را نشان می دهدویژگی ناب فالوور Best Time to Publish - Heatmap بهترین زمان برای ارسال در فیس بوک را نشان می دهد

آزمایش رایگان را شروع کنید

سخنگو

Talkwalker که در اینجا در ناب فالوور HQ محبوب است، صنعت هوش داده های اجتماعی را رهبری می کند.

فناوری آن با بهره‌گیری از قدرت هوش مصنوعی، بینش‌های عملی برگرفته از نظارت بر رسانه‌های اجتماعی در زمان واقعی و تحلیل‌های پیچیده را ارائه می‌دهد.

با استفاده از بیش از 50 فیلتر، مکالمات مهم را تعریف و دسته بندی کنید و در مورد نحوه تعامل با مخاطبان خود تصمیمات آگاهانه بگیرید.

برای دریافت جزئیات بیشتر در مورد نحوه استفاده از داده های موجود از طریق همه این ابزارهای گزارش اجتماعی، پست وبلاگ ما را که به تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی اختصاص داده شده است، بررسی کنید.

اطلاعات جمعیتی Talkwalker ناب فالوور از جمله جنسیت غیر باینری سن جنسیت علایق و مشاغل زباناطلاعات جمعیتی Talkwalker ناب فالوور از جمله جنسیت غیر باینری سن جنسیت علایق و مشاغل زبان

گوگل آنالیتیکس

اگر از رسانه‌های اجتماعی برای تجارت استفاده می‌کنید، احتمالاً از قبل با Google Analytics آشنا شده‌اید… اما اگر در ابزار داده نیروگاه تازه کار هستید، به ما اجازه دهید تا شما را تکمیل کنیم.

Google Analytics یک ابزار قدرتمند تجزیه و تحلیل وب ارائه شده توسط Google است که بینش های ارزشمندی را در مورد عملکرد وب سایت و برنامه ارائه می دهد و حتی می تواند به ردیابی ترافیک رسانه های اجتماعی کمک کند. به طور گسترده توسط مشاغل، بازاریابان و صاحبان وب سایت برای ردیابی و اندازه گیری تعاملات کاربر، تجزیه و تحلیل منابع ترافیک و جمع آوری داده ها برای بهینه سازی حضور آنلاین استفاده می شود.

مخاطبان Google Analytics تعاملات و جمعیت شناسی کاربر را مرور می کنندمخاطبان Google Analytics تعاملات و جمعیت شناسی کاربر را مرور می کنند

پانورامیک بینش

آیا شما سخت گرم هستید؟ کسانی که تمرکز اختصاصی اینستاگرام دارند، این ابزار را برای مدیریت بی دردسر معیارهای ضروری می یابند.

Panoramiq Insights با ادغام یکپارچه با ناب فالوور به شما امکان می‌دهد به راحتی به معیارهای مهم اینستاگرام مستقیماً از داشبورد خود دسترسی داشته باشید. Panoramiq Insights تجزیه و تحلیل جامعی را برای طیف وسیعی از اقدامات اینستاگرام، پست‌ها، استوری‌ها و حلقه‌ها ارائه می‌دهد. ردیابی اطلاعات کاربر را تسهیل می کند و شامل جمعیت شناسی فالوورها و تعاملات فالو جدید می شود.

حساب اینستاگرام Panoramiq Insights و تجزیه و تحلیل فالوورحساب اینستاگرام Panoramiq Insights و تجزیه و تحلیل فالوور

ساعت برند

ادغام برند واچ ناب فالوور یک تغییر دهنده بازی گزارش رسانه های اجتماعی است. جستجوی قدرتمند Brandwatch بزرگترین مخزن داده‌های اجتماعی جهان را بررسی می‌کند تا داده‌های مرتبط را که واقعاً مهم هستند، بازگرداند. ویژگی‌های پیشرو در صنعت، داده‌های شما را تقسیم‌بندی و تجزیه و تحلیل می‌کند تا بینش‌های عملی را آشکار کند، به لطف عملکرد آسان و سرعت پردازش بی‌نظیر.

تحلیل بازار برند واچتحلیل بازار برند واچ

از ناب فالوور برای انجام تمام گزارش های رسانه های اجتماعی خود از یک داشبورد استفاده کنید. انتخاب کنید چه چیزی را دنبال کنید، تصاویر بصری قانع کننده دریافت کنید و به راحتی گزارش ها را با سهامداران به اشتراک بگذارید. امروز آن را رایگان امتحان کنید.

تمام تحلیل های رسانه های اجتماعی شما در یک مکان. از ناب فالوور استفاده کنید تا ببینید چه چیزی کار می کند و کجا می توان عملکرد را بهبود بخشید.

ما آن را می گوییم: اگر گزارش های رسانه های اجتماعی را برای ردیابی پیشرفت و تجزیه و تحلیل عملکرد خود ایجاد نکنید، وقت خود را تلف می کنید.

جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های مربوط به پست‌های با عملکرد برتر، مخاطبان و، بله، حتی شکست‌های تحقیرآمیز شما، راز بهبود عملکرد رسانه‌های اجتماعی شماست. بدون این اطلاعات حیاتی، افزایش فالوور یا دستیابی به اهداف رسانه های اجتماعی خود تقریبا غیرممکن است.

به علاوه، گزارش‌های رسانه‌های اجتماعی تقریباً تنها راه برای نشان دادن ارزش تلاش‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی شما به تیم و رئیس‌تان هستند.

اما راز کوچک ما اینجاست: گزارش رسانه های اجتماعی نباید سخت باشد.

به خواندن نکات، ترفندها و یک الگوی گزارش رسانه اجتماعی رایگان ادامه دهید تا به شما کمک کند ارزش خود را ثابت کنید و استراتژی اجتماعی خود را در مسیر موفقیت قرار دهید!

گزارش شبکه های اجتماعی چیست؟

گزارش رسانه های اجتماعی سندی است با تجزیه و تحلیل عمیق عملکرد رسانه های اجتماعی شما در یک دوره خاص.

گزارش‌های رسانه‌های اجتماعی به شما کمک می‌کنند شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) خود را ردیابی کنید، موفقیت کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی خود را اندازه‌گیری کنید و فرصت‌های بهینه‌سازی را شناسایی کنید.

به عنوان مثال، گزارشی در اکانت اینستاگرام برند شما ممکن است نشان دهد که فالوورهای شما بیشتر روی ویدیوها نظر می دهند تا عکس ها. ممکن است یاد بگیرید که حلقه‌های اینستاگرام شما نسبت به پست‌های چرخ فلک اینستاگرام شما دسترسی گسترده‌تری دارند.

به عبارت دیگر، هر نقطه داده به شما و تیمتان در شناسایی الگوها کمک می کند. و با این الگوها، مجهزتر خواهید بود تا به مخاطبان خود بیشتر از آنچه که دوست دارند خدمات دهید… آنلاین و آفلاین.

TL;DR: یک گزارش رسانه های اجتماعی به خوبی ساخته شده می تواند بینش های ارزشمندی در مورد تلاش های شما ارائه دهد و به تصمیم گیری آگاهانه کمک کند.

hootsuite پیش نمایش یوتیوب

چه چیزی را در گزارش رسانه های اجتماعی خود بگنجانید

هر گزارش رسانه های اجتماعی بسته به اهداف رسانه های اجتماعی منحصر به فرد کسب و کار شما، کمی متفاوت خواهد بود. آنچه برای یک شرکت فست فود مهم است ممکن است با آنچه برای یک دانشگاه مهم است متفاوت باشد، درست است؟

این لیست از مواردی که باید در گزارش رسانه های اجتماعی خود بگنجانید بیشتر یک پیشنهاد است تا یک قانون.

خلاصه اجرایی

بسیاری از گزارش های رسانه های اجتماعی با مروری کوتاه بر یافته ها و نکات برجسته گزارش شروع می شوند. این در نهایت تصویری از عملکرد رسانه های اجتماعی شماست – چند جمله که جزئیاتی را که بعداً در سند به طور کامل بیان می شود، خلاصه می کند.

اهداف رسانه های اجتماعی

مروری سریع بر استراتژی رسانه‌های اجتماعی شما به ارائه زمینه کمک می‌کند و به خوانندگان یادآور می‌شود که ما در اینجا می‌خواهیم انجام دهیم. آیا شرکت شما در درجه اول از شبکه اجتماعی به عنوان کانالی برای خدمات مشتری استفاده می کند؟ تجارت اجتماعی؟ آگاهی از برند؟ همه موارد بالا؟

مطمئن شوید که هر گونه تغییر در استراتژی را از آخرین باری که گزارش دادید برجسته کنید، از جمله هر کانال جدیدی که در ترکیب اجتماعی خود گنجانده اید.

HS ProductImage Analytics 1HS ProductImage Analytics 1

# 1 ابزار تجزیه و تحلیل برای رشد

گزارش های زیبا داده ها را پاک کنید بینش‌های عملی برای کمک به رشد سریع‌تر.

آزمایش 30 روزه رایگان را شروع کنید

اهداف خاص دوره

انتظار داشتید در این دوره گزارش چه کاری انجام دهید؟ افزایش تعداد فالوورها، شاید؟ شاید شما امیدوار بودید که ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید. هر چه که مال شماست، این را طرح کنید تا همه کسانی که گزارش را می خوانند بفهمند که “موفقیت” به طور خاص به چه معناست.

معیارها و KPI ها

شاخص های کلیدی عملکرد رسانه های اجتماعی را که ردیابی می کنید ارائه دهید. احتمالاً ناگفته نماند، اما اینها معیارها باید با اهداف شما هماهنگ باشد (بالا). معیارهایی که ممکن است بخواهید به نمایش بگذارید می‌تواند شامل تعامل، دسترسی، فالوورها، کلیک‌های وب‌سایت یا نرخ تبدیل باشد.

تجزیه و تحلیل عملکرد

اینجاست که چیزهای آبدار اتفاق می افتد. برای تجزیه و تحلیل عملکرد خود، باید بررسی کنید که چگونه معیارها و KPI های شما با هدف اعلام شده شما مطابقت دارند. روندها، موفقیت ها و زمینه هایی که نیاز به بهبود دارند را شناسایی کنید.

بینش کمپین

اگر کمپین‌های خاصی را در طول دوره گزارش اجرا کرده‌اید، بخش جداگانه‌ای ایجاد کنید تا بینش‌هایی درباره عملکرد آنها به اشتراک بگذارید. چه چیزی خوب کار کرد؟ چه چیزی را می توان برای دفعه بعد تغییر داد؟

تحلیل رقبا

در این مرحله، احتمالاً درک می‌کنید که چگونه حساب‌های شما در طول هفته‌ها یا ماه‌ها رشد کرده یا تغییر کرده است، اما مقایسه عملکرد خود با همتایان خود می‌تواند بینش جالبی نیز ارائه دهد.

یک تجزیه و تحلیل رقابتی را در نظر بگیرید تا عملکرد خود را در برابر سایر برندها در صنعت محک بزنید.

بینش مخاطب

اطلاعات جمعیت شناختی به روز در مورد مخاطبان خود را به اشتراک بگذارید. فالوورهای شما چه کسانی هستند؟ اهل کجا هستند؟ آنها چند سال دارند؟ چه چیز دیگری از علایق و رفتار آنها می دانیم؟

درک اینکه چه کسی محتوای شما را مصرف می کند به شما امکان می دهد پست های رسانه های اجتماعی آینده را مطابق با آن تنظیم کنید.

بینش مخاطبان ناب فالوور بر اساس سن کشور و شهربینش مخاطبان ناب فالوور بر اساس سن کشور و شهر

تحلیل محتوا

ممکن است بینش های جالبی در آن یافت شود نوع محتوایی که پرطرفدار یا فلاپ است. عملکرد انواع مختلف محتوا – متن، تصویر، ویدئو و غیره را ارزیابی کنید.

مشخص کنید که کدام محتوا بیشتر مورد توجه مخاطبان شما بوده است.

تجزیه و تحلیل صفحات فیس بوک ناب فالوور از عملکرد محتواتجزیه و تحلیل صفحات فیس بوک ناب فالوور از عملکرد محتوا

عملکرد پلت فرم

شبکه‌های اجتماعی مختلف ممکن است به استراتژی‌های منحصر به فردی نیاز داشته باشند – آمار TikTok و آمار اینستاگرام شما می‌توانند دو داستان کاملاً متفاوت را بیان کنند. اگر در چندین پلتفرم فعال هستید، عملکرد هر یک را در این بخش ارزیابی کنید.

توصیه ها

به جمع بندی گزارش رسانه های اجتماعی خود خوش آمدید. بر اساس تجزیه و تحلیل و یافته های خود، توصیه های عملی برای کمپین های آینده یا دوره گزارش بعدی پیشنهاد دهید.

پاداش: یک الگوی گزارش رسانه اجتماعی رایگان دریافت کنید برای ارائه آسان و موثر عملکرد رسانه های اجتماعی خود به سهامداران کلیدی.

نحوه ایجاد گزارش رسانه های اجتماعی در 11 مرحله

تهیه گزارش رسانه های اجتماعی آنقدرها هم که به نظر می رسد دلهره آور نیست.

ما شما را تحت پوشش قرار داده‌ایم و آن را به مراحل قابل مدیریت تقسیم کرده‌ایم که می‌تواند فرآیند را ساده‌تر کند. در اینجا یک راهنمای گام به گام برای کمک به ایجاد یک گزارش جامع رسانه های اجتماعی آورده شده است:

PSA: به پایین پیمایش کنید تا یک الگوی گزارش رسانه اجتماعی با قابلیت سفارشی سازی آسان در انتظار شما باشد.

Inpost CTA PlannerInpost CTA Planner

شماره 1 ابزار رسانه های اجتماعی

ایجاد کنید. برنامه ریزی کنید. منتشر کنید. درگیر شدن اندازه گیری کنید. برنده شوید.

آزمایشی 30 روزه رایگان

مرحله 1: مشخص کنید که این گزارش رسانه اجتماعی برای چه کسی است

آیا این برای رئیس شما یا تیم فروش است یا برای اینکه کارآموز بازاریابی جدید را به روز کند؟ آیا برای سهامداران است؟ آیا این موضوع را با عموم مردم به اشتراک می گذارید؟

درک اینکه چه کسی این گزارش را می‌خواند به شکل‌گیری اطلاعاتی که در آن وجود دارد کمک می‌کند… و گاهی اوقات، کمتر، بیشتر است.

مرحله 2: اهداف و مقاصد روشن را تعیین کنید

با تعریف اهداف و اهدافی که می خواهید از طریق تلاش های رسانه های اجتماعی خود به آنها برسید، شروع کنید.

سپس، آن را به اهداف کوچک‌تر و مختص زمان‌تر تقسیم کنید که دوره‌های گزارش‌دهی منفرد برای مقابله با آن‌ها هدف دارند.

آیا قصد دارید آگاهی از برند را افزایش دهید، ترافیک وب سایت را افزایش دهید یا تعامل را افزایش دهید؟ اهداف روشن، تحلیل شما را هدایت می کند.

ایده خوبی است که از چارچوب تنظیم هدف SMART استفاده کنید، زیرا تضمین می کند اهدافی را ایجاد می کنید که ردیابی و گزارش آنها ساده باشد.

برای اینکه مطمئن شوید اهدافتان واقع بینانه هستند، مطمئن شوید که آنها را بر اساس معیارهای خاص صنعت خود و پلتفرم های اجتماعی که در آن فعال هستید، قرار دهید.

به عنوان مثال، دانستن اینکه میانگین مشارکت اینستاگرام در خدمات مالی 5 درصد است، عملکرد گذشته و اهداف آینده شما را در چشم انداز قرار می دهد.

نمودار میله ای نشان دهنده میانگین نرخ تعامل در اینستاگرام، فیس بوک، X، لینکدین و تیک تاک در صنعت خدمات مالی در سه ماهه دوم و سوم سال 2024

… مانند دانستن نرخ رشد فالوور:

نرخ رشد فالوور در صنعت خدمات مالی در اینستاگرام، لینکدین، ایکس و فیس بوک: سه ماهه دوم و سوم سال 2024

مرحله 3: معیارهای مربوطه را انتخاب کنید

هنگامی که اهداف خود را مشخص کردید، زمان آن فرا رسیده است که تصمیم بگیرید چگونه پیشرفت خود را در جهت رسیدن به آن اهداف ارزیابی کنید. به عنوان مثال، اگر هدف شما رسیدن به جمعیتی جوان‌تر است، افزایش فالوورهای خود در TikTok می‌تواند یک هدف عالی باشد… و عددی که ردیابی و اندازه‌گیری آن آسان است.

معیارهای مهم برای هر تیم بازاریابی متفاوت است، اما برخی از معیارهای کلی کلیدی که باید برای برنامه اجتماعی خود لحاظ کنید عبارتند از:

یک معیار در ناب فالوور Analytics مانند میانگین نرخ تعامل پست، طرفداران و دنبال‌کنندگان جدید، و دسترسی به صفحه و نمایه اضافه کنید.یک معیار در ناب فالوور Analytics مانند میانگین نرخ تعامل پست، طرفداران و دنبال‌کنندگان جدید، و دسترسی به صفحه و نمایه اضافه کنید.

اگر از رسانه‌های اجتماعی برای خدمات مشتری استفاده می‌کنید، بهتر است از معیارهای خدماتی مانند امتیاز خالص پروموتر (NPS)، امتیاز رضایت مشتری (CSAT) و زمان حل بلیط گزارش دهید.

البته، اگر داده‌های بیشتری با اهداف شما مرتبط باشد، می‌توانید اضافه کنید. برای تفکیک کامل همه اعدادی که ممکن است بخواهید در گزارش کسب و کار رسانه های اجتماعی خود بگنجانید، پست ما را در مورد معیارهای رسانه اجتماعی که واقعاً مهم هستند، بررسی کنید.

مرحله 4: جمع آوری داده ها

جمع آوری داده ها برای دوره گزارش، در تمام پلت فرم های مربوطه که نام تجاری شما استفاده می کند. (بیشتر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی تجزیه و تحلیل داخلی ارائه می‌دهند، اما شما همچنین می‌توانید از ابزارهای شخص ثالث برای تجزیه و تحلیل جامع‌تر استفاده کنید… مانند، ahem، ناب فالوور Insights.)

اگر برای تیم شما منطقی است، می‌توانید حتی دقیق‌تر شوید و موارد را بر اساس قالب در یک شبکه تقسیم کنید، مانند داستان‌ها در مقابل پست‌ها در مقابل حلقه‌ها.

مهم نیست که چه معیارهایی را انتخاب می کنید، برخی از نتایج قبلی را برای زمینه ارائه دهید. از این گذشته، داده ها در خلاء معنایی ندارند. اگر از یک کمپین گزارش می‌دهید، به دنبال کمپین مشابه گذشته باشید تا آنچه را که به دست آورده‌اید مقایسه کنید.

اگر یک گزارش هفتگی یا ماهانه منظم ایجاد می کنید، نتایج خود را در مقایسه با چندین هفته یا ماه قبل پیگیری کنید. این به شما امکان می دهد روندهای مداوم را مشاهده کنید. همچنین می توانید نتایج خود را با دوره مشابه سال قبل مقایسه کنید تا روندهای فصلی را در نظر بگیرید.

مرحله 5: تجزیه و تحلیل عملکرد

اگر در مورد آن فکر نکنید – و نتیجه گیری یا بینش ایجاد نکنید، داده ها معنی ندارد.

اعدادی که با زحمت جمع آوری کرده اید چه چیزی را به شما نشان می دهند؟ چه نوع الگوها، روندها یا ناهنجاری هایی را در اینجا مشاهده می کنید؟ مشخص کنید کدام محتوا و استراتژی بیشترین کمک را به موفقیت شما داشته است … و نقاط ضعف شما هنوز ممکن است کجا باشد.

هر چیزی را که به طور خاص در طول این دوره گزارش خوب پیش رفته را برجسته کنید.

فراتر از اعداد اینجا نگاه کنید. شاید برای اولین بار با یکی از اینفلوئنسرهای کلیدی رسانه های اجتماعی تماس گرفتید. یا شاید یک بررسی قانع‌کننده از طریق شبکه‌های اجتماعی وارد شده است که می‌توانید از آن در کمپین‌های بازاریابی آینده استفاده کنید.

در گزارش رسانه های اجتماعی خود اتاقی را برای به اشتراک گذاشتن تمام اشکال موفقیت مرتبط با اهداف خود قرار دهید.

مرحله 6: تصاویر بصری ایجاد کنید

اگر ابزار لازم برای انجام این کار را دارید، داده های خود را با استفاده از نمودارها، نمودارها و جداول تجسم کنید. (ناب فالوور می تواند چنین چیزهایی را برای شما ایجاد کند – فقط باید بگویم!)

تصاویری با نمودار برای تعامل صفحه فیس بوکتصاویری با نمودار برای تعامل صفحه فیس بوک

بازنمایی های بصری درک اطلاعات و روندهای پیچیده را در یک نگاه آسان تر می کند. Google Sheets می‌تواند اینفوگرافیک‌ها را با چند ضربه زدن روی دکمه منتشر کند… Canva یک ابزار طراحی گرافیکی آسان برای استفاده است.

مرحله 7: داده های خود را با دوره های قبلی مقایسه کنید

وقتی مدتی این کار را انجام دادید، در گزارش رسانه های اجتماعی خود، عملکرد فعلی خود را با دوره های گزارش قبلی مقایسه کنید.

دیدن یک سال یا یک هفته در مقایسه با سال دیگر می تواند به شما کمک کند پیشرفت را بسنجید و مناطقی را که در آنها پیشرفت کرده اید یا (قطع) پسرفت کرده اید را شناسایی کنید.

مرحله 8: بینش مخاطبان را به اشتراک بگذارید

اطلاعاتی در مورد جمعیت شناسی، علایق و رفتار مخاطبان خود جمع آوری کنید و آنها را در گزارش رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید.

میانگین فالوور شما در این لحظه خاص چه کسی است؟ چه زمانی آنلاین هستند و در آنجا چه می کنند؟

شما می توانید این اطلاعات را در تجزیه و تحلیل داخلی اکثر پلتفرم ها بیابید، اما داشبوردهای رسانه های اجتماعی مانند ناب فالوور می توانند به جمع آوری اطلاعات از چندین پلتفرم در یک نقطه کمک کنند.

مرحله 9: ارائه تجزیه و تحلیل رقابتی

برخی از داده های اخیر در مورد رقبا و صنعت خود را جمع آوری کنید – شرکت ها در کجا شکوفا می شوند یا در حال مبارزه هستند؟ این اطلاعات می تواند به شما کمک کند عملکرد خود را در یک زمینه بزرگتر محک بزنید.

نتایج محک صنعت، نرخ رشد مخاطب، و نرخ درگیری پستنتایج محک صنعت، نرخ رشد مخاطب، و نرخ درگیری پست

تماشای رقبای مستقیم در اینجا عالی است، اما ممکن است ردیابی حساب‌های غیرصنعتی که شما نیز آن‌ها را تحسین می‌کنید نیز مفید باشد… چیزهای زیادی برای آموختن از برندهای دیگر وجود دارد که ممکن است مخاطبان مشابهی داشته باشند.

مرحله 10: یک ارزیابی کمپین ایجاد کنید

این احتمال وجود دارد که در برخی مواقع، شما یک کمپین خاص (اعم از ارگانیک یا پولی) را با امید به ایجاد تأثیر خاصی اجرا کنید. اگر پول یا زمان خود را برای یک کمپین استراتژیک سرمایه گذاری کرده اید، زمان آن رسیده است که اثربخشی آن را ارزیابی کنید.

آیا رعد و برق تبلیغات شما در فیس بوک کاملاً افت کرد، اما در Pinterest پیشرفت کرد؟ آیا کاملاً آن را با جمعیت هدف خود برای تبلیغات استوری اینستاگرام خود میخکوب کردید؟ تعیین کنید که چه جنبه هایی منجر به موفقیت شد و چه مواردی را می توان در کمپین های آینده بهبود بخشید.

میزان مشارکت کمپین ناب فالوور Analytics و برداشت های ارگانیک پست فیس بوکمیزان مشارکت کمپین ناب فالوور Analytics و برداشت های ارگانیک پست فیس بوک

مرحله 11: توصیه ها و برنامه اقدام

اکنون که تمام این داده‌های آبدار و آبدار را به دست آورده‌اید، زمان آن رسیده است که چند پیشنهاد آموزش‌دیده در مورد آنچه که در آینده اتفاق می‌افتد ارائه دهید.

آیا تیم شما برای بهبود دسترسی شما نیاز به سرمایه گذاری در برخی تبلیغات اجتماعی هدفمند دارد؟ آیا باید در ساخت ویدیوهای TikTok کوتاهی کنید؟

توصیه های عملی برای کمپین های آینده ارائه دهید، خواه این به معنای پیشنهاد ایده های محتوا باشد یا تنظیم زمان بندی ارسال.

انواع گزارش رسانه های اجتماعی

بسته به اهداف یا مخاطبان خاص شما، گزارش رسانه های اجتماعی شما می تواند چند شکل مختلف داشته باشد. در اینجا چند نوع رایج گزارش رسانه های اجتماعی آورده شده است:

گزارش های ماهانه

همانطور که ممکن است از نام آن حدس بزنید، گزارش های ماهانه رسانه های اجتماعی تصویری از عملکرد شما در طول یک ماه ارائه می دهند. آنها برای ردیابی اهداف کوتاه مدت مفید هستند و به شما امکان می دهند استراتژی را در زمان واقعی تنظیم کنید.

گزارش های فصلی

گزارش های فصلی تجزیه و تحلیل جامع تری از عملکرد شما در طول یک چهارم (شما حدس زدید) ارائه می دهد. این نوع گزارش‌های رسانه‌های اجتماعی چشم‌انداز وسیع‌تری را ارائه می‌کنند و به تیم شما کمک می‌کنند تا روندهای بلندمدت را شناسایی کنند.

گزارشات مختص کمپین

همانطور که در بالا ذکر شد، ایده خوبی است که معیارهای کمپین را در گزارش های گسترده تر رسانه های اجتماعی خود نیز گزارش دهید و ردیابی کنید، اما ممکن است ایجاد یک گزارش اختصاصی برای یک کمپین خاص مفید باشد. با یک بررسی بیش از حد فشرده مانند این، می توانید بینش دقیقی در مورد موفقیت و زمینه های بهبود آن ارائه دهید.

گزارش های پلتفرم خاص

هر پلت فرم رسانه اجتماعی پویایی منحصر به فرد خود را دارد، بنابراین ممکن است بررسی تفاوت های ظریف در یک گزارش کلی برای شما دشوار باشد. اینجاست که گزارش‌های رسانه‌های اجتماعی خاص پلتفرم وارد می‌شوند. برای کسب‌وکارهایی که در چندین پلتفرم فعال هستند، ایجاد گزارش‌های خاص پلتفرم به شما امکان می‌دهد تحلیل خود را دقیق‌تر تنظیم کنید.

قالب گزارش رسانه های اجتماعی رایگان

این را دارید: همه چیزهایی که برای ایجاد یک گزارش رسانه اجتماعی برنده باید بدانید.

اما، هی، متوجه شدیم، شما مشغول نگه داشتن تقویم محتوای رسانه های اجتماعی خود پر از محتوای جذاب هستید. اجازه دهید ما یک شروع به شما ارائه دهیم. از این الگوی اصلی گزارش رسانه های اجتماعی برای شروع یک عاشقانه جدید با گزارش استفاده کنید.

بهترین ابزارهای گزارش رسانه های اجتماعی

ایجاد گزارش رسانه های اجتماعی با کمک ابزارهای مختلف گزارش دهی آسان تر می شود. در اینجا برخی از بهترین ابزارهای موجود آورده شده است:

ابزارهای تحلیل درون پلتفرمی

چه در حال غواصی در شماره‌های اینستاگرام یا داده‌های لینکدین خود باشید، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی دارای یک پلت فرم تجزیه و تحلیل داخلی هستند که عملکرد شما را روشن می‌کند.

در مورد هر یک از ابزارهای تجزیه و تحلیل پلت فرم های رسانه های اجتماعی در اینجا بیشتر بیاموزید:

Meta Facebook Story Insights Meta Facebook Story Insights

ناب فالوور Analytics

ناب فالوور Analytics یک ابزار تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی است که به شما امکان می دهد به راحتی عملکرد همه کانال های رسانه های اجتماعی خود را در یک مکان ردیابی کنید تا بتوانید آنچه را که کار می کند تکرار کنید و تعامل بیشتری داشته باشید.

این ابزار همچنین ایجاد گزارش های سفارشی را برای نمایش نتایج خود به رئیس خود و به اشتراک گذاشتن بینش با تیم خود آسان می کند.

ناب فالوور Analytics آمار شما را از فیس بوک، اینستاگرام، X (توئیتر سابق)، لینکدین و تیک تاک جمع آوری می کند.

AdvAnalytics screens collage 620px 2xAdvAnalytics screens collage 620px 2x

آزمایشی 30 روزه رایگان

این به شما کمک می کند معیارهایی مانند:

  • رسیدن
  • نرخ مشارکت
  • برداشت ها
  • دوست دارد
  • پخش می کند
  • سهام
  • کلیک می کند
  • ذخیره می کند
  • نظرات
  • بازدیدهای ویدیویی
  • فالوورهای جدید
  • کل فالوورها
  • بازدید از پروفایل
  • واکنش ها
  • نرخ بازخورد منفی
  • کلیک های وب سایت
  • میانگین زمان تماشا
  • تعداد پیام ها، تماس ها و ایمیل ها
  • کاربران درگیر روزانه
  • کلیک های وب سایت
  • و خیلی بیشتر

می‌توانید تابلوهای سفارشی تنظیم کنید که در یک نگاه کلی از مهم‌ترین معیارهای شما، در یک بازه زمانی معین، به شما نگاهی می‌اندازد و اطلاعات بسیار دقیق‌تری را تا عملکرد پست فردی جستجو کنید.

با ناب فالوور Analytics، شما همچنین می توانید:

  • ببینید چه زمانی مخاطبان شما آنلاین هستند
  • برای هر یک از حساب‌هایتان توصیه‌های شخصی‌شده برای بهترین زمان‌ها برای پست کردن دریافت کنید
  • به راحتی معیارهای صنعت را مشاهده کنید و ببینید چگونه با رقبا مقایسه می کنید
ویژگی ناب فالوور Best Time to Publish - Heatmap بهترین زمان برای ارسال در فیس بوک را نشان می دهدویژگی ناب فالوور Best Time to Publish - Heatmap بهترین زمان برای ارسال در فیس بوک را نشان می دهد

آزمایش رایگان را شروع کنید

سخنگو

Talkwalker که در اینجا در ناب فالوور HQ محبوب است، صنعت هوش داده های اجتماعی را رهبری می کند.

فناوری آن با بهره‌گیری از قدرت هوش مصنوعی، بینش‌های عملی برگرفته از نظارت بر رسانه‌های اجتماعی در زمان واقعی و تحلیل‌های پیچیده را ارائه می‌دهد.

با استفاده از بیش از 50 فیلتر، مکالمات مهم را تعریف و دسته بندی کنید و در مورد نحوه تعامل با مخاطبان خود تصمیمات آگاهانه بگیرید.

برای دریافت جزئیات بیشتر در مورد نحوه استفاده از داده های موجود از طریق همه این ابزارهای گزارش اجتماعی، پست وبلاگ ما را که به تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی اختصاص داده شده است، بررسی کنید.

اطلاعات جمعیتی Talkwalker ناب فالوور از جمله جنسیت غیر باینری سن جنسیت علایق و مشاغل زباناطلاعات جمعیتی Talkwalker ناب فالوور از جمله جنسیت غیر باینری سن جنسیت علایق و مشاغل زبان

گوگل آنالیتیکس

اگر از رسانه‌های اجتماعی برای تجارت استفاده می‌کنید، احتمالاً از قبل با Google Analytics آشنا شده‌اید… اما اگر در ابزار داده نیروگاه تازه کار هستید، به ما اجازه دهید تا شما را تکمیل کنیم.

Google Analytics یک ابزار قدرتمند تجزیه و تحلیل وب ارائه شده توسط Google است که بینش های ارزشمندی را در مورد عملکرد وب سایت و برنامه ارائه می دهد و حتی می تواند به ردیابی ترافیک رسانه های اجتماعی کمک کند. به طور گسترده توسط مشاغل، بازاریابان و صاحبان وب سایت برای ردیابی و اندازه گیری تعاملات کاربر، تجزیه و تحلیل منابع ترافیک و جمع آوری داده ها برای بهینه سازی حضور آنلاین استفاده می شود.

مخاطبان Google Analytics تعاملات و جمعیت شناسی کاربر را مرور می کنندمخاطبان Google Analytics تعاملات و جمعیت شناسی کاربر را مرور می کنند

پانورامیک بینش

آیا شما سخت گرم هستید؟ کسانی که تمرکز اختصاصی اینستاگرام دارند، این ابزار را برای مدیریت بی دردسر معیارهای ضروری می یابند.

Panoramiq Insights با ادغام یکپارچه با ناب فالوور به شما امکان می‌دهد به راحتی به معیارهای مهم اینستاگرام مستقیماً از داشبورد خود دسترسی داشته باشید. Panoramiq Insights تجزیه و تحلیل جامعی را برای طیف وسیعی از اقدامات اینستاگرام، پست‌ها، استوری‌ها و حلقه‌ها ارائه می‌دهد. ردیابی اطلاعات کاربر را تسهیل می کند و شامل جمعیت شناسی فالوورها و تعاملات فالو جدید می شود.

حساب اینستاگرام Panoramiq Insights و تجزیه و تحلیل فالوورحساب اینستاگرام Panoramiq Insights و تجزیه و تحلیل فالوور

ساعت برند

ادغام برند واچ ناب فالوور یک تغییر دهنده بازی گزارش رسانه های اجتماعی است. جستجوی قدرتمند Brandwatch بزرگترین مخزن داده‌های اجتماعی جهان را بررسی می‌کند تا داده‌های مرتبط را که واقعاً مهم هستند، بازگرداند. ویژگی‌های پیشرو در صنعت، داده‌های شما را تقسیم‌بندی و تجزیه و تحلیل می‌کند تا بینش‌های عملی را آشکار کند، به لطف عملکرد آسان و سرعت پردازش بی‌نظیر.

تحلیل بازار برند واچتحلیل بازار برند واچ

از ناب فالوور برای انجام تمام گزارش های رسانه های اجتماعی خود از یک داشبورد استفاده کنید. انتخاب کنید چه چیزی را دنبال کنید، تصاویر بصری قانع کننده دریافت کنید و به راحتی گزارش ها را با سهامداران به اشتراک بگذارید. امروز آن را رایگان امتحان کنید.

تمام تحلیل های رسانه های اجتماعی شما در یک مکان. از ناب فالوور استفاده کنید تا ببینید چه چیزی کار می کند و کجا می توان عملکرد را بهبود بخشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا