چه طور

وب سایت های تجارت الکترونیک چه تفاوتی با وب سایت های دیگر دارند؟

اگر به دنبال ساختن یک وب سایت تجارت الکترونیک هستید و به این فکر می کنید که چه تفاوتی با یک وب سایت معمولی دارد، در جای مناسبی هستید. در این مقاله، شش تفاوت مهم بین وب سایت های تجارت الکترونیک و وب سایت های معمولی مانند وبلاگ ها و سایت های اطلاعاتی را برجسته خواهیم کرد.

هدف بهبود درک شما از ساختار کسب و کار برای تجارت الکترونیک، بنابراین می توانید یک فروشگاه خوب طراحی کنید. شروع کنیم!

وب سایت های تجارت الکترونیک برای فروش محصولات یا خدمات آنلاین طراحی شده اند

این مهمترین تفاوت بین وب سایت های تجارت الکترونیک و وب سایت های معمولی است. از آنجایی که فروشگاه‌های تجارت الکترونیک برای فروش محصولات طراحی شده‌اند، باید با تمرکز بر تبدیل ساخته شوند، به همین دلیل است که وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک اغلب دارای ویژگی‌هایی هستند که سایر وب‌سایت‌ها ندارند.

به عنوان مثال، یک وب سایت تجارت الکترونیک باید دارای یک سبد خرید و یک سیستم پرداخت باشد، و باید برای استفاده و پیمایش آسان باشد تا بازدیدکنندگان بتوانند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند و به سرعت خرید کنند.

همچنین باید روی عناصر تولید سرنخ تمرکز کنید، مانند a پاپ آپ برای وب سایت شما که می تواند مشتریان بیشتری را جذب کند. وب سایت های معمولی معمولاً روی تولید سرنخ تمرکز نمی کنند، به خصوص اگر اطلاعاتی باشند.

وب سایت های تجارت الکترونیک ایمن تر از وب سایت های معمولی هستند

یکی دیگر از تفاوت‌های کلیدی بین وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک و وب‌سایت‌های معمولی امنیت است – وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک باید امن‌تر باشند زیرا با اطلاعات حساسی مانند شماره کارت اعتباری و آدرس سروکار دارند.

برای محافظت از این اطلاعات، صاحبان وب سایت های تجارت الکترونیک باید گواهی SSL را نصب کنند. این گواهی، داده‌هایی را که بین سرور و مرورگر ارسال می‌شود رمزگذاری می‌کند و برای هر کسی که ممکن است آن را رهگیری کند، قابل خواندن نیست.

دیگر وب سایت ها نیازی به ایمن بودن ندارند، زیرا با اطلاعات حساس سروکار ندارند. با این حال، اگر یک وب‌سایت معمولی هر نوع داده‌ای را از کاربران جمع‌آوری می‌کند، نصب گواهی SSL بسیار مهم است.

وب سایت های تجارت الکترونیک باید سازگار با موبایل باشند

تفاوت دیگر بین وب سایت های تجارت الکترونیک و وب سایت های معمولی این است که وب سایت های تجارت الکترونیک باید سازگار با موبایل باشند. در واقع، این موضوع اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کند، زیرا افراد بیشتری از گوشی‌های هوشمند خود خرید می‌کنند.

هنگامی که می خواهید فروشگاه تجارت الکترونیک خود را سازگار با موبایل کنید، چند کار وجود دارد که باید انجام دهید. ابتدا باید مطمئن شوید که طراحی واکنش گرا است و متناسب با هر اندازه صفحه نمایش تنظیم می شود.

دوم، باید مطمئن شوید که فرآیند پرداخت برای موبایل بهینه شده است – این بدان معناست که باید سریع و آسان در گوشی هوشمند تکمیل شود.

در نهایت، مهم است که مطمئن شوید تصاویر شما برای موبایل بهینه شده اند، به این معنی که باید به سرعت بارگذاری شوند و اندازه مناسب برای صفحه نمایش موبایل داشته باشند.

اگر فقط بر بازاریابی تمرکز می کنید و نه بر بهبود تجربه کاربری، شما میانگین هزینه جذب مشتری بالا خواهد رفت. وب سایت های معمولی همیشه نیازی به سازگاری با موبایل ندارند زیرا برای تبدیل طراحی نشده اند. با این حال، اگر یک وب‌سایت معمولی ترافیک زیادی از کاربران تلفن همراه دریافت می‌کند، مهم است که مطمئن شوید که سایت برای موبایل مناسب است.

وب سایت های تجارت الکترونیک باید سریع باشند

تجارت الکترونیک و وب سایت های معمولی از نظر سرعت نیز با هم تفاوت دارند. وب سایت های تجارت الکترونیک باید سریع باشند، زیرا کاربران هنگام تلاش برای خرید، یک وب سایت کند را تحمل نمی کنند. در واقع، مطالعات نشان داده اند که حتی یک ثانیه تاخیر می تواند منجر به کاهش 4.42٪ در تبدیل شود.

وب سایت های تجارت الکترونیک بیشتر از وب سایت های معمولی به روز می شوند

یکی دیگر از تفاوت‌های کلیدی بین وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک و وب‌سایت‌های معمولی این است که هر چند وقت یک‌بار به‌روزرسانی می‌شوند. وب سایت های تجارت الکترونیک باید بیشتر به روز شوند زیرا محصولات جدید دائما اضافه می شوند و محصولات قدیمی متوقف می شوند. ناوبری وب سایت و صفحات محصول نیز باید به طور منظم به روز شوند.

از طرف دیگر، وب‌سایت‌های معمولی نیازی به به‌روزرسانی ندارند، زیرا محتوا آنقدر تغییر نمی‌کند، و می‌توان وب‌سایت را یک بار طراحی و توسعه داد و سپس برای مدت طولانی به حال خود رها کرد.

وب سایت های تجارت الکترونیک نسبت به وب سایت های معمولی ناوبری پیچیده تری دارند

در نهایت، تجارت الکترونیک و وب سایت های معمولی از نظر ناوبری متفاوت هستند. وب سایت های تجارت الکترونیک باید ناوبری پیچیده داشته باشند زیرا صفحات و محصولات زیادی دارند و این ناوبری باید به خوبی سازماندهی شود تا کاربران بتوانند به راحتی آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.

در همین حال، وب‌سایت‌های معمولی ناوبری ساده‌تری دارند، زیرا صفحات و محصولات زیادی ندارند و کاربران نیازی به جستجوی محتوا ندارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا