ارز دیجیتال

اسلواکی به دلیل ترس از یورو دیجیتال به میزان قابل توجهی نرخ مالیات کریپتو را کاهش داد

منبع: Pexels / Nataliya Vaitkevich

نمایندگان شورای ملی اسلواکی، نهاد قانونگذاری این کشور، در 28 ژوئن به تصویب اصلاحیه ای رای دادند که مالیات ارزهای دیجیتال را در این کشور کاهش می دهد.

بر اساس این مصوبه، مالیات بر درآمد شخصی برای سود حاصل از فروش ارزهای دیجیتال که حداقل یک سال در اختیار کاربر قرار دارد، به 7 درصد کاهش می یابد. مقیاس کشویی مالیات فعلی برای دارایی های دیجیتال 19٪ یا 25٪ است.

علاوه بر این، یک رسانه محلی اسلواکی اعلام کرد، پرداخت‌های ارزهای دیجیتال تا سقف 2400 یورو مشمول مالیات نمی‌شوند. این لایحه همچنین درآمد کریپتو را از سهم بیمه درمانی استاندارد 14 درصد معاف می کند.

این گزارش خاطرنشان کرد که وزارت دارایی کشور انتظار دارد که این تغییرات منجر به تأثیر مالی سالانه حدود 30 میلیون یورو شود.

این لایحه توسط اعضای دو حزب سیاسی ملی و دموکرات ها ارائه شده است.

در اوایل ماه جاری، قانونگذاران اسلواکی قانون اساسی این کشور را اصلاح کردند تا از حق شهروندان این کشور برای پرداخت پول نقد حمایت شود. این اقدام به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در برابر یورو دیجیتال پیشنهادی معرفی شد.

کاهش مالیات به معنای رونق کریپتو است

اسلواکی یکی از کشورهای اتحادیه اروپا است که در آن چارچوب نظارتی قوی رمزارزها هنوز معرفی نشده است. بانک ملی اسلواکی مسئول حفظ چارچوب سیاست پولی باثبات و نظارت بر فعالان بازار مالی اسلواکی است.

در غیاب مقررات در سراسر کشور، کسب‌وکارهای ارز دیجیتال باید الزامات ضد پولشویی اتحادیه اروپا را رعایت کنند. کسب و کارهای رمزنگاری و غیرکریپتو در کشور نرخ مالیات بر درآمد شرکتی 21 درصدی را پرداخت می کنند.

اسلواکی میزبان بیش از 550 ارائه دهنده خدمات دارایی های مجازی (VASP) است که شامل صرافی های رمزنگاری و ارائه دهندگان کیف پول مجازی است. تراکم جالب VASP ها نشان می دهد که کشور اتحادیه اروپا در میان حوزه قضایی پیشرو ارزهای دیجیتال در اروپا با صنعت ارزهای دیجیتال پررونق است.

با این حال، هنگام بررسی چارچوب نظارتی در اسلواکی، عناصر مختلفی به طور بالقوه نگران کننده به نظر می رسند. به عنوان مثال، صرفاً با پرداخت هزینه کمی، یک VASP در یک دفتر مجوز تجارت ثبت می شود و می تواند شروع به فعالیت کند. این درها را برای فعالیت های مجرمانه باز می گذارد.

همچنین، بررسی دقیقی از افراد درگیر در VASP یا تجربه و دانش آنها در VASP وجود ندارد. هنگامی که این نقاط ضعف برطرف شود، کشور به عنوان یک مرکز ثروت جهانی شهرت پیدا می کند.

از سوی دیگر، بسیاری از کشورهای اروپایی رویکرد بسیار منحصر به فردی را برای مالیات های کریپتو اتخاذ کرده اند. بلاروس در سال 2018 به یک کشور معاف از مالیات تبدیل شد و همه افراد و مشاغل را تا سال 2023 از مالیات کریپتو معاف کرد. کرواسی مکان مناسبی برای معامله‌گران ارزهای دیجیتال است، جایی که مالیات بر سود سرمایه کریپتو بسته به شهر حدود 10 درصد است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا