شبکه های اجتماعی

گو، بنیانگذار فاکسکان، نامزد احتمالی ریاست جمهوری تایوان، به آمریکا سفر می کند

تری گو، میلیاردر بنیانگذار ماژور تامین کننده شرکت اپل فاکسکان، بازدید خواهد کرد ایالات متحده دفتر او در این هفته گفت که او در نظر دارد یک نامزدی دیگر را انتخاب کند تایوانریاست جمهوری

گو عصر دوشنبه برای یک دیدار 12 روزه از دفتر خود که “سفر توسعه اقتصادی علمی و فناوری” نامیده می شود، عازم ایالات متحده خواهد شد و همچنین در اتاق فکر واشنگتن سخنرانی خواهد کرد. موسسه بروکینگز.

دفتر او در بیانیه ای اعلام کرد: نه تنها ایالات متحده، بلکه سایر متحدان اصلی دموکراتیک نیز به تدریج به مسائل امنیتی در منطقه آسیا و اقیانوسیه توجه کرده اند.

خطرات احتمالی درگیری های منطقه ای نقش کلیدی تایوان را در سیستم همکاری جهانی برجسته می کند.

گو همچنین از دانشگاه مریلند بازدید خواهد کرد تا در مورد هوش مصنوعی و همچنین دانشکده پزشکی هاروارد صحبت کند، اما نگفت که آیا در زمان حضور در این کشور با مقامات آمریکایی ملاقات خواهد کرد یا خیر.

نامزدهای ریاست جمهوری تایوان به طور سنتی قبل از انتخابات به ایالات متحده می روند، با توجه به نقش بزرگ واشنگتن در تضمین امنیت تایوان در مواجهه با تهدیدات نظامی چین برای جزیره ای که پکن آن را قلمرو چین می داند.

گو دارای منافع تجاری گسترده ای در چین است و به دلیل روابط نزدیک خود با رهبران پکن شناخته شده است.

گو، که به عنوان کناره گیری کرد فاکسکان رئیس جمهور در سال 2019، ابتدا در آن سال یک نامزدی برای ریاست جمهوری ارائه کرده بود، اما پس از از دست دادن نامزدی برای حزب اصلی اپوزیسیون تایوان، کومینتانگ یا KMT، از سمت خود انصراف داد.

در حالی که گو گفته است در حال بررسی یک نامزدی دیگر برای انتخابات ریاست جمهوری ژانویه 2024 است، KMT هنوز نامزد ریاست جمهوری خود را انتخاب نکرده است.

اریک چو، رئیس KMT، روز شنبه از او پرسید که آیا گو در روند نامزدی حزب گنجانده خواهد شد یا خیر، پاسخ قطعی نداد، اما با اشاره به رنگ‌های حزب، گفت که گو “بخش مهمی از اردوگاه آبی” است.

چو و شهردار نیو تایپه، هو یو آیه، نامزدهای پیشتاز فعلی برای انتخاب به عنوان نامزد KMT هستند.

حزب حاکم دموکراتیک مترقی تایوان قبلاً ویلیام لای معاون رئیس جمهور را به عنوان نامزد سال 2024 انتخاب کرده است، زیرا رئیس جمهور تسای اینگ ون نمی تواند پس از دو دوره ریاست جمهوری دوباره نامزد شود.

جوایز GN

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا