شبکه های اجتماعی

تیم کوک و جو بایدن تراشه های «ساخت آمریکا» را در کارخانه TSMC برنامه ریزی می کنند

رئیس جمهور ایالات متحده در تلاش برای کاهش وابستگی به چین در میان آشفتگی زنجیره تامین جو بایدن و سیب مدیر عامل تیم کوک پس از افتتاح یک کارخانه پردازنده جدید در فینیکس، آریزونا، برنامه‌های خود را برای شروع استفاده از تراشه‌های ساخت ایالات متحده اعلام کرده‌اند.

“این تراشه ها قدرت خواهند داشت آیفون ها و مک بوک، همانطور که تیم کوک می تواند تأیید کند. اپل مجبور شد تمام تراشه های پیشرفته را از خارج بخرد. اکنون می‌خواهیم زنجیره تامین بیشتری را در خانه انجام دهیم.” بایدن در طی رویدادی در کارخانه آریزونا شرکت سازنده تراشه‌های نیمه هادی تایوان (TSMC).

علاوه بر اولین فاب TSMC آریزونا، که قرار است تولید فناوری فرآیند N4 را در سال 2024 آغاز کند، TSMC ساخت فاب دوم را نیز آغاز کرده است که قرار است تولید فناوری فرآیند 3 نانومتری را در سال 2026 آغاز کند.

همچنین بخوانید

اینتل یک سایت جدید برای تولید تراشه در گزارش اوهایو برنامه ریزی می کند
کارخانه 20 میلیاردی Intelamp39s در اوهایو می تواند به بزرگترین کارخانه تراشه worldamp39 تبدیل شود

TSMC در بیانیه ای گفت: سرمایه گذاری کلی برای این دو کارخانه تقریباً 40 میلیارد دلار خواهد بود که نشان دهنده بزرگترین سرمایه گذاری مستقیم خارجی در تاریخ آریزونا و یکی از بزرگترین سرمایه گذاری های مستقیم خارجی در تاریخ ایالات متحده است.

دکتر مارک، رئیس TSMC گفت: “هنگام تکمیل، TSMC آریزونا قصد دارد سبزترین مرکز تولید نیمه هادی در ایالات متحده باشد که پیشرفته ترین فناوری فرآیند نیمه هادی را در این کشور تولید می کند و محصولات محاسباتی با کارایی بالا و کم مصرف را برای سال های آینده امکان پذیر می کند.” لیو.

علاوه بر بیش از 10000 کارگر ساختمانی که در ساخت سایت کمک کردند، انتظار می رود دو کارخانه TSMC آریزونا 10000 شغل پردرآمد با فناوری بالا ایجاد کنند که شامل 4500 شغل مستقیم در TSMC می شود.

پس از تکمیل، دو کارخانه TSMC آریزونا بیش از 600000 ویفر در سال تولید خواهند کرد که ارزش محصول نهایی آن بیش از 40 میلیارد دلار برآورد شده است.

در طی این مراسم، TSMC شش ابزار نیمه هادی را معرفی کرد که برای پشتیبانی از تولید فناوری پردازش نیمه هادی پیشرو طراحی شده اند.

دکتر سی سی وی، مدیر عامل TSMC، گفت: «این پروژه واقعاً گواهی است بر اتحاد بزرگ TSMC که با مشتریان، تأمین‌کنندگان و شرکای ما برای پیشبرد همکاری و آزادسازی نوآوری شکل گرفته است».

در ماه اوت، بایدن قرارداد تاریخی 280 میلیارد دلاری را امضا کرد قانون چیپس و علم قانونی که شامل 52 میلیارد دلار برای تقویت تولید داخلی نیمه هادی است.

قانون چیپس و علم شرط دولت بایدن برای تشویق تولیدکنندگان تراشه برای تغییر مسیر و ساخت کارخانه‌های تولیدی در ایالات متحده و کاهش وابستگی به چین است.

کوک گفت که پیشرفتی که با آن داشته ایم سیلیکون سیب دستگاه های ما را متحول کرده است.

او در رویداد TSMC گفت: “وقتی متوقف می‌شوید و به آن فکر می‌کنید، فوق‌العاده است که فناوری تراشه می‌تواند به آن دست یابد. و اکنون، به لطف کار سخت بسیاری از افراد، می‌توان با افتخار روی این تراشه‌ها مهر “ساخت آمریکا” گذاشت.”

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا