شبکه های اجتماعی

آمازون خرید 3.9 میلیارد دلاری شرکت بهداشتی One Medical را بسته است

این قرارداد بخشی از جاه طلبی طولانی مدت آمازون برای کاوش عمیق تر در مراقبت های بهداشتی است و به مصرف کنندگان کمک می کند تا توصیه های پزشکی و داروی کارآمدتری دریافت کنند.

آمازون روز چهارشنبه گفت که خرید 3.9 میلیارد دلاری سازمان مراقبت های اولیه را بسته است یکی پزشکی.

این غول تجارت الکترونیک گفته است که خرید، که در ماه جولای اعلام شد، جزء کلیدی کسب و کار رو به رشد مراقبت های بهداشتی آن است که شامل داروخانه آنلاین آمازون داروخانه و خدمات پیام رسانی بیمار به پزشک به نام آمازون کلینیک است.

One Medical که متعلق به شرکت 1Life Healthcare مستقر در سانفرانسیسکو بود، حدود 815000 عضو و 214 دفتر پزشکی در بیش از 20 بازار دارد. خدمات مبتنی بر عضویت آن مراقبت مجازی و همچنین بازدیدهای حضوری را ارائه می دهد.

این دو شرکت روز چهارشنبه گفتند که برای اولین سال، عضویت برای مشتریان جدید ایالات متحده با قیمت 144 دلار در دسترس خواهد بود، تخفیفی 28 درصدی که برای جذب مشتریان جدید در نظر گرفته شده است.

گروه های ضد انحصار از کمیسیون تجارت فدرال خواسته اند تا خرید این شرکت توسط آمازون را مسدود کند و استدلال می کنند که این امر حریم خصوصی بیماران را به خطر می اندازد و به خرده فروش آنلاین تسلط بیشتری در بازار می دهد.

سپتامبر گذشته، هم One Medical و هم آمازون درخواستی برای اطلاعات بیشتر از این شرکت دریافت کردند FTC در ارتباط با بررسی ادغام. سخنگوی FTC پیتر کاپلان گفت که آژانس برای جلوگیری از ادغام شکایتی را مطرح نخواهد کرد. اما هیچ چالشی را در آینده رد نمی کند.

کاپلان در بیانیه ای گفت: «تحقیقات FTC درباره خرید آمازون از One Medical ادامه دارد. کمیسیون به بررسی مضرات احتمالی رقابت ایجاد شده توسط این ادغام و همچنین آسیب های احتمالی برای مصرف کنندگان که ممکن است ناشی از کنترل آمازون و استفاده از اطلاعات حساس سلامت مصرف کننده توسط One Medical باشد، ادامه خواهد داد.

خرید One Medical اولین خریدی است که تحت مدیریت آمازون انجام شد اندی جاسی، که از موسس این مسئولیت را بر عهده گرفت جف بزوس در سال 2021 و مراقبت های بهداشتی را به عنوان یک فرصت رشد برای شرکت می بیند.

Jassy “مشتریان می خواهند و سزاوار بهتری هستند، و این چیزی است که One Medical بیش از یک دهه روی آن کار و نوآوری کرده است. ما با هم معتقدیم که می توانیم تجربه مراقبت های بهداشتی را برای همه آسان تر، سریع تر، شخصی تر و راحت تر کنیم.” در بیانیه ای گفت.

FTC همچنین در حال بررسی خرید برنامه ریزی شده 1.65 میلیارد دلاری آمازون از iRobot است که در اوت گذشته اعلام شد.

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا