شبکه های اجتماعی

گوگل نابود کردن شواهد «چت» در دعوای حقوقی ضد انحصار ایالات متحده را رد می کند

تصویر: راهول آواستی

شرکت آلفابت گوگل تخریب عمدی شواهد را رد کرده است وزارت دادگستری آمریکادعوای ضد انحصاری در مورد تجارت جستجوی شرکت، در پاسخ به درخواست دولت برای تحریم در دادگاه فدرال.

را وزارت دادگستری ماه گذشته ادعا کرد که گوگل در حفظ برخی ارتباطات داخلی شرکتی “چت” شکست خورده است. را DOJ گفت که گوگل در سال 2019 به بازرسان آمریکایی گفت که این شرکت اجازه حذف خودکار آن سوابق پیام‌رسانی فوری را داده است.

گوگل در بایگانی روز جمعه گفت که این شرکت تلاش های معقولی برای حفظ سوابق ارتباطی انجام داده است.

پیشنهاد تحریم‌ها ناشی از شکایت‌هایی است که توسط وزارت دادگستری و گروهی متشکل از بیش از 30 ایالت ارائه شده است که گوگل را به اقدامات غیرقانونی انحصاری برای حفظ تسلط بر تجارت جستجوی خود متهم می‌کنند. گوگل این ادعاها را رد کرده است. این پرونده که در سال 2020 تشکیل شده است، قرار است در ماه سپتامبر به محاکمه برود.

سخنگوی وزارت دادگستری روز دوشنبه از اظهار نظر خودداری کرد. وکلای گوگل و نماینده ای از این شرکت فوراً به پیام هایی که به دنبال اظهار نظر بودند پاسخ ندادند.

وزارت دادگستری از آمیت مهتا قاضی منطقه ای ایالات متحده خواست تا جلسه ای را در مورد تحریم ها تشکیل دهد، اما دادگاه هنوز جلسه ای را تعیین نکرده است.

مهتا سال گذشته پیشنهاد قبلی وزارت دادگستری برای تحریم گوگل را به دلیل این ادعا که این شرکت اسناد زیادی را از بازبینی محافظت می کند، رد کرد.

در آخرین پیشنهاد خود برای تحریم، وزارت دادگستری مدعی شد: «تخریب روزانه سوابق مکتوب توسط گوگل با محروم کردن ایالات متحده از منبع غنی گفتگوهای صریح بین مدیران گوگل، از جمله شاهدان محاکمه، به ایالات متحده آسیب وارد کرد.»

وکلای گوگل گفتند که این “بی ارزش” است که ادعا کند این شرکت اقداماتی را برای محروم کردن شاکیان از اطلاعات انجام داده است. گوگل اعلام کرد که در حال حاضر میلیون‌ها سند و “حجم عظیم داده” را به عنوان بخشی از دعوی قضایی افشا کرده است.

جوایز GN

فیس بوکتوییترلینکدین


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا