شبکه های اجتماعی

گزارش سالانه متای مادر فیسبوک حاوی این “هشدارهای مربوط به هند” است.

فیس بوک-والد متا گفته است که ناتوانی آن در انتقال داده «بین و بین کشورها و مناطقی» که در آن فعالیت می‌کند، می‌تواند بر توانایی آن در ارائه خدمات به کاربران تأثیر بگذارد و در نتیجه بر نتایج مالی تأثیر بگذارد. این شرکت در بیانیه سالانه خود به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، مرجع مالی این کشور، گفت. «اگر ما نتوانیم داده‌ها را بین کشورها و مناطقی که در آنها فعالیت می‌کنیم، بین و بین کشورها و مناطقی که در آن فعالیت می‌کنیم، منتقل کنیم، یا اگر از اشتراک‌گذاری داده‌ها در میان محصولات و خدمات خود محدود شده باشیم، می‌تواند بر توانایی ما برای ارائه خدمات، و نحوه ارائه خدمات خود تأثیر بگذارد. غول رسانه‌های اجتماعی متا در بیانیه‌ای گفت: خدمات یا توانایی ما برای هدف‌یابی تبلیغات، که می‌تواند بر نتایج مالی ما تأثیر منفی بگذارد.

در این بیانیه آمده است که کشورهایی مانند هندوستان در حال بررسی یا تصویب قانونی برای اجرای الزامات حفاظت از داده یا نیاز به ذخیره سازی و پردازش محلی داده ها یا الزامات مشابهی هستند که می تواند هزینه و پیچیدگی ارائه خدمات ما را افزایش دهد. قوانین جدید یا تصمیمات نظارتی که توانایی ما را برای جمع‌آوری و استفاده از اطلاعات مربوط به خردسالان محدود می‌کند، ممکن است منجر به محدودیت‌هایی در خدمات تبلیغاتی ما یا توانایی ما برای ارائه محصولات و خدمات به خردسالان در حوزه‌های قضایی خاص شود.

این شرکت در فرم 10-K گفت: این الزامات قانونی “می تواند هزینه و پیچیدگی ارائه خدمات ما را افزایش دهد، باعث شود ما ارائه محصولات و خدمات خود را در برخی کشورها متوقف کنیم، یا منجر به جریمه یا مجازات های دیگر شود.”

فرم 10-K یک نمای کلی از وضعیت تجاری و مالی شرکت ارائه می دهد و شامل صورت های مالی حسابرسی شده است.

دعوا در مورد سیاست حفظ حریم خصوصی WhatsApp
این شرکت گفت که در اروپا و هند و همچنین سایر حوزه‌های قضایی برای به‌روزرسانی شرایط خدمات و سیاست حفظ حریم خصوصی واتس‌اپ در سال‌های 2016 و 2021 با تحقیقات و شکایت‌های قضایی مواجه شده است. به‌روزرسانی سیاست حفظ حریم خصوصی در سال 2021 توسط واتس‌اپ از طریق چندین پرونده قضایی در هند به چالش کشیده شده است و برخی از این پرونده‌ها در دادگاه عالی هند در انتظار رسیدگی هستند. «علاوه بر این، ما در حال مدیریت تحقیقات و دعاوی در اروپا، هند و سایر حوزه‌های قضایی در رابطه با به‌روزرسانی آگوست 2016 شرایط خدمات و خط‌مشی رازداری واتس‌اپ و اشتراک‌گذاری داده‌های خاص آن با سایر محصولات و سرویس‌های متا بوده‌ایم، از جمله یک دادخواست در حال بررسی است. در دادگاه عالی هند، و همچنین مشمول تحقیقات و شکایت های دولتی در مورد به روز رسانی 2021 شرایط خدمات و خط مشی حفظ حریم خصوصی WhatsApp شد. به اشتراک گذاری داده ها بین محصولات و خدمات ما محدود شده است، این می تواند بر توانایی ما برای ارائه خدمات، نحوه ارائه خدمات یا توانایی ما برای هدف قرار دادن تبلیغات تأثیر بگذارد، که می تواند بر نتایج مالی ما تأثیر منفی بگذارد.”

این شرکت همچنین به سهامداران خود هشدار داد که ممکن است با جریمه‌ها و دستورات جدیدی در مورد محدودیت، مسدود کردن خدمات یا دیگر راه‌حل‌های اعمال‌شده توسط دولت در مناطق خاص مواجه شود. به عنوان مثال، قوانین در آلمان و هند در گذشته منجر به اعمال جریمه یا مجازات های دیگر به دلیل عدم رعایت برخی از حذف محتوا، همکاری اجرای قانون و تعهدات افشا شده است. بسیاری از کشورهای دیگر در این فرم آمده است: در اروپا، خاورمیانه، آسیا-اقیانوسیه و آمریکای لاتین قوانین مشابهی را در نظر گرفته یا اجرا کرده اند که مجازات های بالقوه قابل توجهی از جمله جریمه را اعمال می کند.

فیس بوکتوییترلینکدین



پایان مقاله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا