شبکه های اجتماعی

مایکروسافت و سونی ممکن است کنسول نسل بعدی خود را در سال 2028 عرضه کنند: گزارش

مایکروسافت و بال بازی آن ایکس باکس از خرید 69 میلیارد دلاری پیشنهادی خود دفاع می کنند اکتیویژن بلیزارد علیه کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) در دادگاه فدرال. نبرد حقوقی بین مایکروسافت و FTC در دسامبر 2022 شروع شد، زمانی که آژانس اعلام کرد قصد دارد معامله این شرکت را برای خرید بازی‌ساز که صاحب عناوین محبوبی مانند ندای وظیفه، دیابلو و Candy Crush. هفته گذشته، FTC از یک دادگاه فدرال در کالیفرنیا درخواست کرد تا دستور منع موقت برای مسدود کردن مایکروسافت و اکتیویژن معامله بلیزارد در حال حاضر.

با انجام محاکمه در حال انجام، FTC در تلاش است تا یک دستور مقدماتی را برای معامله مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد اعمال کند. در صورت اعمال دستور، این شرکت نمی‌تواند Call of Duty maker را خریداری کند. مایکروسافت اسناد آزمایشی را عمومی کرده است. طبق گزارش IGN، اسناد آزمایشی به اشتراک گذاشته شده توسط این شرکت ادعا می کنند که کنسول نسل بعدی مایکروسافت ایکس باکس و سونی پلی استیشن 6 در سال 2028 عرضه می شود. این کنسول ها هشت سال پس از عرضه Xbox Series X و S و PlayStation 5 وارد بازار خواهند شد.

چرا تاریخ راه اندازی کنسول نسل بعدی برای مسیر مهم است؟
در سند قبلی منتشر شده در نوامبر 2022، سونی ادعا کرد که انتظار ندارد نسل بعدی پلی استیشن خود را حداقل تا سال 2027 راه اندازی کند. نگرانی های شرکت بازی سازی ژاپنی این بود که تا سال 2027 دسترسی به فرنچایز Call of Duty را از دست بدهد. سونی اشاره کرد که تا زمانی که “نسل بعدی کنسول پلی استیشن خود را راه اندازی کرد… دسترسی به Call of Duty و دیگر عناوین اکتیویژن را از دست داده بود” آخرین پرونده های مایکروسافت با ادعاهای سونی مقابله می کند.

در اسناد منتشر شده، مایکروسافت تعهد 10 ساله خود را برای انتشار بازی های Call of Duty بر روی پلتفرم های پلی استیشن در صورت انجام این معامله مورد بحث قرار داده است. این اصطلاح در هر صورت فراتر از دوره شروع مورد انتظار نسل بعدی کنسول ها (در سال 2028) خواهد بود. بنابراین، Call of Duty بر روی کنسول‌های جانشین پلی‌استیشن منتشر می‌شود که در طول مدت قرارداد عرضه شود. مایکروسافت خاطرنشان کرد: این توافق همچنین تضمین می کند که بازی های کنسول Call of Duty در پلی استیشن برابر با Xbox ارائه می شوند.

معامله “ندای وظیفه” مایکروسافت با سایر شرکت های بازی سازی رقیب
مایکروسافت برای متقاعد کردن رگولاتورها برای تایید خرید Activision Blizzard، چندین قرارداد دیگر را با شرکت‌های رقیب بازی‌های ویدیویی اعلام کرده است. این شرکت قراردادی 10 ساله با نینتندو امضا کرده است تا بازی Call of Duty را به کنسول‌های خود بیاورد. مایکروسافت معامله مشابهی را به سونی پیشنهاد کرد، با این حال، سازنده پلی استیشن هنوز این پیشنهاد را تایید نکرده است. مایکروسافت گفت که این پیشنهاد تضمین می کند که همه بازی های اکتیویژن بر روی پلتفرم های پلی استیشن در برابر ایکس باکس توزیع شوند.

سونی هنوز به طور رسمی برنامه های خود را برای پلی استیشن 6 اعلام نکرده است. این شرکت گفت که در صورت انجام معامله مایکروسافت، برنامه های خود را با اکتیویژن بلیزارد به اشتراک نخواهد گذاشت. مدیر عامل پلی استیشن جیم رایان FTC گفت که نمی تواند اطلاعات “بسیار حساس” در مورد کنسول بعدی خود را به یک شرکت متعلق به ایکس باکس بدهد.

فیس بوکتوییترلینکدین



پایان مقاله

MudGames

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا