شبکه های اجتماعی

گوگل پشتیبانی از پلی استور را از این گوشی های هوشمند اندرویدی کنار می گذارد

گوگل هر از چند گاهی پشتیبانی اندروید را از Play Store حذف می کند، به خصوص برای نسخه هایی که اکنون بسیار قدیمی تر هستند و تعداد کاربران نسبتاً کمتری دارند. از ماه آگوست، گوگل پشتیبانی از پلی استور را از اندروید 4.4 کیت کت حذف می کند.

کیت کت در سال 2013 راه اندازی شد و به همین دلیل آن را به یک سیستم عامل تقریبا 10 ساله تبدیل می کند. گوگل اشاره کرده است که بیش از 1 درصد از تلفن های هوشمند یا تبلت های اندرویدی امروزی بر روی اندروید 4.4 کیت کت اجرا می شوند. و به همین دلیل است که «دیگر از کیت‌کت در نسخه‌های بعدی سرویس‌های Google Play پشتیبانی نخواهد کرد.

گفته شد، دستگاه‌های اندرویدی که نسخه کیت‌کت را اجرا می‌کنند، دیگر به‌روزرسانی‌های مربوط به فروشگاه Google Play را دریافت نخواهند کرد و در Play Services 23.30.99 گیر می‌کنند. این بدان معناست که سرویس‌ها، به‌روزرسانی‌ها و بهبودهای آینده دیگر در Android KitKat کار نمی‌کنند.

اگر آشنایی ندارید، پشتیبانی از نسخه اندروید با پشتیبانی از خدمات Google Play متفاوت است. حتی اگر Google از نسخه اندروید (در رابطه با به‌روزرسانی‌ها و ویژگی‌های امنیتی) پشتیبانی نکرده است، خدمات Google Play همچنان به‌روزرسانی‌هایی را در این دستگاه‌ها دریافت می‌کند تا سرویس‌های جدیدتر به درستی کار کنند و کار کنند.

حذف پشتیبانی از سرویس Google Play به این معنی است که سیستم عامل اکنون کاملاً از بازار خارج شده است. ویژگی‌های جدیدتر و پیشرفت‌های امنیتی دیگر در این دستگاه‌ها در دسترس نخواهند بود.

به عنوان بخشی از این، Google Play Services پشتیبانی از API سطوح 19 و 20 را کنار می‌گذارد. مورد دوم مخصوصاً برای انتشار اولیه Android Wear بود. گوگل همچنین پشتیبانی از Jelly Bean را در API 16 و 18 در سال 2021 حذف کرد.

چرا حذف پشتیبانی از سیستم عامل های قدیمی مهم است
برای مدیریت یک سیستم عامل با تمام به روز رسانی ها، تغییرات و ویژگی های مهم، به منابع زیادی نیاز دارد و مدیریت چیزی که دیگر در بازار مرتبط نیست، چیزی چالش برانگیزتر است. با این حال، سیستم عامل هایی که دیگر سهم بازار قابل توجهی ندارند، منطقی نیست که شرکت ها به سرمایه گذاری منابع فقط برای حفظ آنها ادامه دهند.

فیس بوکتوییترلینکدین



پایان مقاله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا