برنامه نویسی

DOM در دنیا چیست؟

بنابراین من در حال نوشتن وبلاگ های این مجموعه در مورد موضوعاتی هستم که احساس می کنم باید بدانم زیرا می شنوم که مردم همیشه در مورد آنها صحبت می کنند که انگار باید بدانم، اما باید اعتراف کنم، من نمی دانم واقعاً این چیزها چیست؟ . شاید به این دلیل است که من مدرک CS مناسبی ندارم و اگر این برنامه را فقط در دانشگاه می خواندم، همه پاسخ ها را داشتم. البته من کمی خودآموزی انجام داده‌ام، و صادقانه بگویم، فکر می‌کنم خواندن تکنیکی راهی عالی برای خواباندن خود است یا واقعاً ADD من را تحریک می‌کند. من می خواهم به دیگرانی مانند من کمک کنم تا کمی بیشتر در مورد این نوع موضوعات درک کنند.

وقتی در مورد DOM صحبت می کنم، اطلاعاتم را از MDN می گیرم. اگر از MDN اطلاعی ندارید، حتما باید نگاهی بیندازید. این پروژه ای است که توسط افراد موزیلا آغاز شد، همان افرادی که مرورگر فایرفاکس را راه اندازی کردند. این مهم است زیرا گروه هایی مانند این در حال مبارزه برای آزاد و باز نگه داشتن وب هستند و من به شدت توصیه می کنم که اگر می توانید به این دلایل از آنها حمایت کنید.

اکنون، شاید در مورد DOM یا Document Object Model شنیده باشید، اما معمولاً وقتی مردم در مورد DOM صحبت می‌کنند، معمولاً با عبارات نسبتاً انتزاعی صحبت می‌کنند. به عنوان مثال، مردم در مورد دستکاری DOM و اینکه چگونه DOM نمایشی از وب سایت است صحبت می کنند. همه این چیزها درست است، و هر وب سایت نمونه خود را از DOM دارد، اما من می خواهم سعی کنم کمی بیشتر با مفهوم DOM آشنا شوم.

DOM خود یک زبان برنامه نویسی نیست، اما در واقع یک رابط است که زبان های برنامه نویسی می توانند از آن برای دستکاری و تغییر یک وب سایت (MDN) استفاده کنند. از بسیاری جهات، مردم DOM را مانند درختی با گره‌هایی توصیف می‌کنند که هر بخش از سایت را نشان می‌دهند، مانند تگ‌های head، body، p، h1 و img. اینها همه گره های این درخت هستند.


مدل شیء سند – ویکی مدیا

Document که کل وب سایت را نگه می دارد، در واقع بخشی از Window Object است. هنگامی که ما با شی Window تعامل می کنیم، در واقع می توانیم با چیزهایی مانند مرورگر تعامل برقرار کنیم، اما Document در داخل شی Window به دو صورت دیده می شود. می توان آن را به عنوان کد در داخل یک ویرایشگر متن یا یک IDE مشاهده کرد، یا می توان آن را به عنوان یک صفحه وب مشاهده کرد، درست مانند آنچه اکنون می بینید.

هنگام تعامل با عناصر و اشیاء در DOM، باید از رابط های DOM (MDN) استفاده کنیم. اگر قبلاً جاوا اسکریپت را دیده اید، قطعاً این رابط ها را دیده اید. این رابط‌ها APIهایی هستند که به ما در دستکاری DOM کمک می‌کنند. ممکن است document.querySelector() یا ممکن است document.getElementById() را مشاهده کرده باشید، اینها نمونه‌هایی از رابط‌ها یا APIهایی هستند که برای دستکاری DOM استفاده می‌شوند و در اصل جاوا اسکریپت برای تعاملی کردن وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها استفاده می‌شوند.

اغلب اوقات این نوع موضوعات می توانند کمی ترسناک یا حتی کمی گیج کننده باشند. می‌دانم که قبلاً برای درک آنها تلاش کرده‌ام، و صادقانه بگویم هنوز چیزهای زیادی وجود دارد که برای روشن‌تر کردن آنها تلاش می‌کنم. من قصد دارم به نوشتن این پست های وبلاگ ادامه دهم تا این موضوعات را بیشتر و بیشتر برای افرادی که تازه در زمینه علوم کامپیوتر و به ویژه توسعه وب شروع کرده اند روشن کنم.


مقدمه ای بر DOM – web apis: MDN. وب API | MDN. (دوم). بازیابی شده در 18 مارس 2023، از https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/API/Document_Object_Model/Introduction

بنیاد ویکی مدیا (23 فوریه 2023). مدل شی سند. ویکیپدیا. بازیابی شده در 18 مارس 2023، از https://en.wikipedia.org/wiki/Document_Object_Model

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا