ارز دیجیتال

دولت چین با مرکز جدید آینده بلاک چین را در نظر می گیرد – آنچه باید بدانید در اینجا آمده است

منبع: Adobe/ink drop

چین یک مرکز تحقیقاتی با حمایت دولتی راه اندازی کرده است که به بررسی پتانسیل های بلاک چین و دستیابی به پیشرفت های فناوری هسته ای مرتبط با این فناوری اختصاص دارد.

بر اساس گزارش اخیر نشریه محلی چینی ساوت چاینا مورنینگ پست، وزارت علوم و فناوری این کشور ساخت مرکز نوآوری فناوری بلاک چین ملی را تایید کرده است که وظیفه آن تحقیق در مورد فناوری بلاک چین برای کاربردهای صنعتی و همچنین چگونگی انجام آن است. در اقتصاد ملی اعمال شود.

این مرکز که در پکن مستقر است، «با هدف توسعه فناوری‌های کلیدی مرتبط و برنامه‌های کاربردی صنعتی، بر حوزه‌های بلاک چین در رابطه با نظریه‌های بنیادی، نرم‌افزار و سخت‌افزار تمرکز خواهد کرد».

آکادمی بلاک چین و محاسبات لبه پکن (BABEC)، نهادی محبوب برای توسعه زنجیره‌های Chang’an یا بلاک چین، این مرکز تحقیقاتی را رهبری خواهد کرد.

چین علیرغم موضع تند خود در قبال ارزهای دیجیتال، حامی فناوری نوپای بلاک چین بوده است. در سپتامبر 2022، دولت چین ادعا کرد که این کشور 84 درصد از کل برنامه های بلاک چین ثبت شده در سراسر جهان را تشکیل می دهد. با این حال، نرخ تایید پایین است، و تنها 19٪ از کل درخواست های ثبت شده تایید می شوند.

در سال 2021، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین گفت که بلاک چین “نقش مهمی در دور بعدی نوآوری های تکنولوژیکی و تحول صنعتی ایفا خواهد کرد.”

در آن زمان، شی اذعان کرد که کاربرد فناوری بلاک چین به بخش‌های مختلف اقتصاد از جمله مالی دیجیتال، اینترنت اشیا، تولید هوشمند، مدیریت زنجیره تامین و تجارت دارایی‌های دیجیتال گسترش یافته است.

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات (MIIT) و اداره فضای سایبری چین (CAC)، دو تنظیم کننده اصلی صنعت فناوری در این کشور، همچنین در دستورالعمل‌هایی که در سال 2021 منتشر شد، گفتند که چین تا سال 2030 به دنبال استفاده گسترده از بلاک چین در طیف وسیعی از صنایع خواهد بود. .

در سپتامبر 2021، مقامات نظارتی چین با اعمال ممنوعیت کلی بر روی ارزهای رمزنگاری شده و کسب و کارهایی که خدمات مرتبط را ارائه می‌کنند، موجی شوک در سراسر جهان کریپتو فرستادند. این ممنوعیت تنها چند ماه پس از اعلام ممنوعیت فعالیت‌های استخراج ارز دیجیتال توسط این کشور صورت گرفت.

استفاده از بلاک چین در حال افزایش است

طی چند سال گذشته، استفاده از بلاک چین در بین سازمان‌ها و کشورهای مختلف افزایش یافته است، زیرا این فناوری راهی مقرون‌به‌صرفه و کارآمد برای انجام و دریافت پرداخت‌ها، ذخیره داده‌ها و ایجاد سابقه اعتباری فراهم می‌کند.

همانطور که گزارش شد، دپارتمان وسایل نقلیه موتوری در کالیفرنیا ماه گذشته اعلام کرد که قصد دارد از فناوری بلاک چین برای نگهداری سوابق، از جمله صدور مالکیت خودرو و تسهیل نقل و انتقالات این مالکیت استفاده کند.

در گزارشی در اوایل سال جاری، مجمع جهانی اقتصاد (WEF) همچنین اعلام کرد که معتقد است فناوری بلاک چین همچنان بخشی “لاینفک” از اقتصاد مدرن خواهد بود. این سازمان کاربردهای گسترده فناوری های رمزنگاری و بلاک چین را برجسته کرد و افزود که استفاده از آنها در بخش خدمات مالی در حال حاضر قابل توجه است.

در واقع، به عنوان آزمونی برای قدرت ماندگاری دارایی‌های دیجیتال و بلاک چین در هسته خدمات مالی (و سایر حوزه‌های اقتصاد جهانی)، مراقب باشید که بانک‌های بزرگ و شرکت‌های خدمات مالی بالغ چه می‌کنند، نه آنچه می‌گویند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا