ارز دیجیتال

سرمایه گذاری مخاطره آمیز BlockFi در FTX و Alameda با وجود آگاهی از ترازنامه بدنام

منبع: Shutterstock

بر اساس گزارشی که اخیراً مهر و موم نشده در پرونده قضایی روز جمعه منتشر شده است، مدیران BlockFi Inc هشدارهای مکرر تیم مدیریت ریسک خود را در مورد وام‌های قابل توجه به Alameda Research Sam Bankman-Fried که با توکن‌های دیجیتال FTX وثیقه شده بود، نادیده گرفتند.

این گزارش که توسط کمیته‌ای به نمایندگی از طلبکاران بی‌ثبات BlockFi ارائه شده است، وام‌دهنده ارزهای دیجیتال را به گمراه‌کردن سرمایه‌گذاران، اتخاذ راه‌های میانبر و سرمایه‌گذاری قابل توجه در FTX، علیرغم دسترسی به ترازنامه مخفی که نقص‌های امپراتوری Bankman-Fried را آشکار می‌کرد، متهم می‌کند.

این یافته‌ها که اخیراً علنی شده‌اند، شکست BlockFi را به اشتباهات زک پرینس مدیرعامل و سایر مدیران ارشد نسبت می‌دهند.

این افشاگری مدت کوتاهی پس از تحقیقات BlockFi انجام شد که ادعا می‌کرد پرینس و سایر مدیران قبل از اینکه پلتفرم با اتهامات کلاهبرداری مواجه شود و سقوط کند، دلیل کمی برای نگرانی در مورد وام دادن به Alameda داشتند.

وام پرخطر آلامدا BlockFi: مدیر عامل هشدارها را نادیده گرفت، 1.2 میلیارد دلار قرار گرفت

در 14 ژوئیه ارسالی به دادگاه ورشکستگی ایالات متحده برای ناحیه نیوجرسی، کمیته بستانکاران بدون وثیقه فاش کرد که تیم مدیریت ریسک BlockFi در مورد “خطرات بالای” وام دادن دارایی به Alameda هشدار داده است.

ظاهراً، زک پرینس، مدیرعامل، نگرانی‌های تیم را نادیده گرفت زمانی که BlockFi به Alameda 217 میلیون دلار تا آگوست 2021 وام داد.

این تیم نگرانی‌های خود را در مورد خطرات احتمالی در صورت انحلال توکن FTX (FTT) که به عنوان وثیقه برای وام‌ها استفاده می‌شود، مطرح کرد.

پس از ژانویه 2022، تیم مدیریت ریسک صدور یادداشت‌هایی به پرنس در مورد خطرات احتمالی وام دادن به Alameda را متوقف کرد و بحث‌ها را به “جلسات آفلاین و Slack” تغییر داد.

در طول این تعاملات، مدیرعامل گهگاه به این مواجهه اذعان می کرد. تا زمانی که شرکت اعلام ورشکستگی کرد، BlockFi تقریباً 1.2 میلیارد دلار دارایی مرتبط با FTX و Alameda داشت.

در مقاله‌ای در ۲ نوامبر، CoinDesk افشا کرد که بازوی صندوق تامینی FTX، Alameda Research، بخش قابل‌توجهی از ترازنامه خود را در توکن FTT خود دارد.

این افشاگری به شدت بر اعتماد به صرافی تأثیر گذاشت و باعث شد FTX فقط 9 روز بعد برای ورشکستگی فصل 11 اقدام کند.

با کمال تعجب، BlockFi، که چند هفته پس از FTX سقوط کرد، طبق ادعای طلبکاران BlockFi، به نظر می رسید که از ترتیبات داخلی سمی FTX منصرف نشده است.

طلبکاران اعلام کردند که BlockFi قبل از اینکه در نیمه دوم سال 2022 هر ارز دیجیتالی را در پلتفرم FTX/Alameda قرار دهد، به همان ترازنامه فاش شده در دادگاه دسترسی داشته است.

این شامل سرمایه گذاری نزدیک به 900 میلیون دلاری است که بین ژوئیه و سپتامبر 2022 به Alameda مجدداً قرض داده شده است، که اکنون به طور بالقوه غیرقابل برگشت تلقی می شود.

“BlockFi وام های خود را از Alameda فراخوان کرد [in June 2022]و Alameda موجودی معوق خود را تقریباً به صفر پرداخت کرد.» در این گزارش آمده است: «بلاک‌فای می‌توانست از این رابطه خارج شود. در عوض، تقریباً 900 میلیون دلار (بین جولای و سپتامبر 2022) به Alameda قرض داد که تقریباً به طور انحصاری توسط FTT وثیقه شده بود.

گزارش کمیته چالش های BlockFi، با استناد به پرونده 10 جولای

BlockFi در بیانیه ای ایمیلی با گزارش کمیته با اشاره به پرونده آن در 10 جولای مخالفت کرد.

BlockFi گفت که مدیریت آنها باید خطرات سوء استفاده از وجوه مشتری یا شرکت در معاملات را درک کند.

پرونده BlockFi بیان می‌کند که طرف‌های آزاد شده از ماهیت واقعی FTX و Alameda بی‌اطلاع بوده‌اند، و ادعاهای حقوقی پیگرد قانونی را از منظر هزینه و فایده توجیه نمی‌کنند.

یکی از سخنگویان BlockFi اظهار داشت که این شرکت با این گزارش مخالف است.

در یک پرونده جداگانه در دادگاه، BlockFi ادعا کرد که کمیته مسئول این گزارش، اظهارات را خارج از زمینه انتخاب کرده است، در مورد سایر موارد اشتباه کرده است و نتوانسته است تحلیل عینی وعده داده شده را ارائه دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا